Te jotka kuntoilette tai treenatte kotona onnistuneesti
Mitkä kuntoiluvälineet on ollut niitä, joita olette jaksaneet käytää pitkään ja vielä parin viikon jälkeen? Entä mitkä on sellaisia jotka on jääneet kaappiin pölyttymään?
Kommentit (408)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntopyörä on ollut meidän perheessä toimiva. Tulee poljettua ja samalla voi katsella telkkua.
Ostin myös kuntopyörän pari kuukautta sitten ja samalla treenatessa on hyvä kuunnella musiikkia tai katsella telkkaria. Tulee ihan yhtä kova syke kuin kävisi kunnon hiihotlenkillä tai juoksemassa ja voi treenata lämpimissä sisätiloissa. Nyt treenaan noin 3x 40 min ja tulee aina poljettua se 20 km. Hankintahintaa tuli 500 euroa mutta maksaa kyllä itsensä takaisin. Jumppamatto on myös ollut hyvä edullinen hankinta ja voi hikoilla huolletta siinä ja tulee aina kunnon hiki kun ottaa maton esille.
Painava matto sulla, kun hiki tulee jo esille ottamisesta!
(Sori, nauratti vain mielikuva. Kiitos vinkeistä ja liikunnan iloa!)
Jumppaan käyttäen omaa kehoa. Liikkunut koko ikäni joten ei ole vaikeaa keksiä mitä liikkeitä milloinkin teen. Juoksen myös ulkona ja käyn tanssimassa. En tarvitse mitään laitteita.
Mua naurattaa edelleen kun covid alkoi niin päätin että ostan jumppamaton, kahvakuulan etz. En ostanut mitään enkä kuntoillut koko puoleen vuoteen kun uimahallit oli kiinni. Olen ihminen joka tarvitsee aikataulun vesijumppa tai ryhmäliikunta tunnille jonne kyllä sitten menen.
Sellainen leveä kuminauha mulla on käytössä joka päivä. Sillä teen käsilihasliikkeet.
Niin inhokkiketjukin nauratti ja pystyin monen inhokkeihin yhtymään.
Vuosikymmeniä etsineenä ja kokeilleena se löytyi: Sähköpyörp, henkeni pelastaja.
Ulkona siis tosin mutta ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LAADUKAS kuntopyörä. Leuanvetotanko (kunnollinen ja tukeva - EI ovenkarmiräpsy). Käsipainot 3 paria (EI säädettäviä helistimiä, joissa liian pitkä tanko).
Hyvillä vehkeillä motivaatio ja tekeminen parempaa.
Mikä olisi tukeva leuanvetotanko, suosituksia? Itse käyn aina ulkona esim.kiipeilytelineessä roikkumassa lenkin yhteydessä
Riippuu mitä materiaalia sun seinät ja katto on, ja tykkäätkö ohuemmasta karhennetusta vai sileämmästä paksummasta.
Sanoisin että mikä vaan joka on kunnon pulttiankkureillä seinässä tai katossa on hyvä. Esim. "Tunturi Pro Leuanvetotanko" jos kodista jostain löytyy betoni- tai tiiliseinä pulttaukseen.
Pitkiä jumppakuminauhoja suosittelen myös. Tuollainen tangolta jalan alle niin saa tehtyä pitkiäkin sarjoja.
Just dance pelit ja oman kropan paino riittävät silloin, kun ulkona on niin huono keli ettei voi liikkua.
Kuminauhaa ja kahvakuulaa käytän päivittäin ja hulavannetta joskus. Juoksumatosta haaveilen. Muuta jäisi minulla käyttämättä. Toki käyn salilla monta kertaa viikossa.
Soutulaitetta käytän eniten. Sen ainoa huono puoli on mielestäni se, että kun siinä liikkuu tietysti edestakaisin, niin itse en ainakaan pysty katsomaan samalla mitään videoita. Silmät väsyvät ja tulee huono olo kun etäisyys ruutuun muuttuu koko ajan.
Painohulavannetta käytän myös. Samoin tietysti jumppamattoa venyttelyyn ja lihaskuntoliikkeisiin.
Kuntopyörää ei tule poljettua, koska se on jotenkin tylsää, vaikka siinä pystyy katsomaan videoita ja pyörässä on kaikenlaisia vaihtelevia vastusohjelmia. Soutulaitteen liike on itsessään niin paljon miellyttävämpi yksitoikkoiseen polkemiseen verrattuna.
Joogamatto joka päivä käytössä, talvisin myös kahvakuula ja kuntofillari suhteellisen tasaisesti.
Mikä olisi tukeva leuanvetotanko, suosituksia? Itse käyn aina ulkona esim.kiipeilytelineessä roikkumassa lenkin yhteydessä 🙈