Te jotka kuntoilette tai treenatte kotona onnistuneesti
Mitkä kuntoiluvälineet on ollut niitä, joita olette jaksaneet käytää pitkään ja vielä parin viikon jälkeen? Entä mitkä on sellaisia jotka on jääneet kaappiin pölyttymään?
Kommentit (408)
Kahvakuula (4, 8 ja 12 kg) on käytössä, pumppitanko ja vastuskuminauha kahvoilla. Otin les millsin virtuaalitunnit, maksaa noin 10 e kuussa, teen eri tunteja pari kolme kertaa viikossa.
Radiosta soi Phil Collinsin Another day in paradise.
The MEANING of life is to give LIFE a meaning
Voi taivas tätä myötähäpeän määrää
Erikokoisia kahvakuulia. Puhelimella liikkeiden kestoja ja kierroksia ajastava sovellus. Toimii. Muuta ei tarvita.
Ei tullut kyllä mieleen ennen kuin luin kommnettisi
Vierailija kirjoitti:
Kotijumpassa motivaatio loppuu helposti. Kuntosalille kun jaksaa raahautua niin ei sinne asti istumaan mennä.
Meidän ratkaisu oli rakentaa kotiin oma kotisali jossa kunnon välineet ja parit laitteet. Vaati aika rahallista investointia mutta ollut kyllä paras toteutus ikinä. Nyt on kiva ja helppo hypätä omalle salille treenaa viikoittain.
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan jaksa kuntoilla, mä oon nimittäin masentunut. mieluummin löhöilen sohvalla ja syön ben&jerries sekä tuijjottelen netflixiä ja hbo:ta. verorahoilla tietenkin,,,
Pidä toi mielessä kun oot oikeesti masentunut, unohdettu ja yksin. Vtn incel...
Kahvakuulajumpan teen melkein joka päivä. Tekee hyvää hartianseudulle ja muutenkin.
Ykkönen on hyvä jumppamatto/joogamatto. Käsipainot on myös käytössä vuodesta toiseen. Kuminauhat on siitä käteviä, että niillä voi "huijata" itsensä tekemään kevyempää treeniä. Vuosia käytin myös jumppapalloa, mutta se lähinnä pyörii tiellä, enkä ikinä muista käyttää treeneissä.
Käytän kotona käsipainoja, kahvakuulaa, levytankoa ja painotettuja hulavanteita. Pääasiassa kyllä treenaan salilla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ihan kunnon kotipunttisali, löytyy häkit yms.
Tappelette häkissä?
Toivoisin että miespuoliset ei kirjoittelis rivouksia tälle palstalle kun niin monen ketjun kohdalla lukee EI VOIDA NÄYTTÄÄ KETJUA. Olen laiska kuntoilija. On mulla eri painoisia kahvakuulia.
Teillä ei taida olla paljon muuta elämää kuin kommentoida Vauva-palstalla?
Minulla on säädettäviä käsipainoja 50 kg saakka ja sitten kuntoilupenkki sekä punnerruskahvat. Punnerrukset on aika tehokkaita ja eri tyylejä punnertaa on paljon joten saa hyvin vastusta myös punnerruksista. On minulla myös painoliivi johon saa 20 kg saakka lisättyä painoa.
Kuminauha, käsipainot ja kuntopyörä käytössä eniten tässä järjestyksessä. Kahvakuulaa tulee käytettyä vähemmän, mutta joskus sitäkin. Kilon käsipainot tuntuu nykyään kevyiltä joten ne pölyttyy. 3 kilon käytän eniten ja 5 kg nyt hankintalistalla. Teen paljon toistoja. En laihduta tai kasvata lihaksia vaan tavoite on pitää kuntoa yllä. Jumppapallolla tulee tehtyä vähän mutta joskus innostun siitäkin. Sama tuon pilatesrullan kanssa. Parhaiten tulee tehtyä kun päättää ajan etukäteen ja kuuntelee musiikkia tai katsoo telkkaria samalla. Sen sijaan ohjatut jumpat netistä on jäänyt tekemättä.