Kaipaan kolmekymppisiltä sinkuilta vertaistukea
Deittimaailmasta on tullut karu, kun on 30+. Tuntuu, että paras jako noin omanikäisistä vakavasti otettavista kumppaneista on jo tehty ja kolmekymppisistä on pitkälle jäänyt jäljelle ikuista nuoruutta eläviä, sitoutumiskammoisia, teinityttöjen perään haikailevia miehiä tai jo eronneita pienten lasten isiä.
Välillä parisuhteissa olevat kaverit tsemppaavat puhuen omista sinkkuvuosistaan, mutta todellisuudessa heidän sinkkuvuotensa ovat olleet vähän päälle parikymppisenä eivätkä paineet ole samanlaisia kuin kolmekymppisellä. Minulle on alkanut esimerkiksi tulla salaa surullinen ole, kun kuulen ystävien raskausuutisia, sillä haluaisin itsekin jo lapsia, mutta parisuhteen muodostaminen on hankalaa.
Millaisia kokemuksia deittailusta muilla kolmekymppisillä on? Kiinnostaisi kuulla myös miesten näkökulmasta.
Kommentit (916)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wt: t eroaa.. niitä tämä palsta on täynnä.
Mun lähipiiristä tiedän lähinnä korkeastikoulutettuja, kovapalkkaisia johtajanaisia, ketkä ovat eronneet. Monilla on lapsiakin. Eivät ole taloudellisesti miehestä riippuvaisia, että elintaso ei juuri erossa putoa.
Vai että oikein johtajanaisia! Hehheh, kyllä oot hauska! Onko montakin johtajanaista tuttavapiirissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy sääliksi tämän päivän 30+ sinkkuja, jotka vaihtoi ja vaihtoi tai keskittyi uraan ja opiskeluun ja nyt sitten kauhea kiire perheen perustamisen kanssa. Enkä siis ivaa, vaan aidosti olen surullinen että kasvoitte sellaisen mediasirkuksen aikana jolloin lapsia ja perhettä paheksuttiin ja sinkkuelämää oli se juttu. Ikävää.
Toivoisin, että palattaisiin vanhaa ja pariuduttaisiin täysi-ikäisyyden kynnyksellä ja loppuiäksi. Helpompi rakentaa elämää yhdessä, kuin se että molemmat rakentaa erilliset elämät ja sitten ei enää kumppania löydy, kun omat elämät ei kohtaa, vaikka kemiaa olisikin. Kauhea tilanne. Surullinen tilanne.
Omassa kaveripiirissä useita 35+ sinkkuja, jotka siis tahtomattaan sinkkuja, heräsivät vaan liian myöhään.
Mun kaverin nuoruuden rakkaus nuiji tämän tullessa töistä. Hintelä pätkä päiski pesismailalla sairaala kuntoon. Olivat sopineet keskustelevansa illasta parisuhteen ongelmista. Niin aivan juurikin se nettimaailman kilttimies. Vanhempi polvi ei ymmärrä ettei pariskunnat huvikseen eroa. Kyllä siihen on yleensä painava syy.
Meinaat, että nykytilanteen on aiheuttanut se että ihmiset lähtee väkivaltaisista suhteista? Höpö höpö. Tietysti pitää erota, jos ei sovita yhteenä ja nimen omaan tällaisista syistä tai muista vakavista syistä. Mutta aika moni eroaa koska haluaa elää omaa elämää mihin ei parisuhde sovi tai vaikka oltaisiinkin parisuhteessa niin ei oikeasti sitouduta ja hankita perhettä, vaan "sitten joskus" ja erotaan kun kukaan ei pääse sopuun tulevaisuudesta. Varsinkin miehet ei halua oikeasti sitoutua perheeseen ja puolisoon, vaan pidetään jalka oven välissä.
Miehet on muutenkin nykyään hyper feminiinisiä, maskuliinsia perinteisiä arvoja kannattavia miehiä on harvassa. Puhutaan sun ja mun rahoista, naisen pitää maksaa puolet, mutta silti olla perinteinen nainen, joka hoitaa kodin ja lapset. Ja sitten erotaan ja säädetään uuskuvioita.
Kuulemma siellä Farmer's Onlyssa on maskuliinisia miehiä. Senkös menee sinne.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan tuon, että varsinkin sitä naisten itsenäisyyttä ja menestymistä työuralla rummutettiin niin valtavasti silloin 15 vuotta sitten. Silloin oli nousussa vahvan, itsenäisen naisen malli.
Sen sijaan perheen perustaminen parikymppisenä oli jopa paheksuttavaa. Kun se siihen asti oli ollut täysin luonnollista ja jopa toivottavaa. Yhä useampi julisti vapaaehtoisen lapsettomuuden nimeen. Sen nimeen, että ei tarvitse kumppania! Nuorena on niin kaikkivoipainen ja lyhytnäköinen.
Nyt me nähdään seuraukset. Yksinäisiä +30v. sekä miehiä, että naisia on ihan valtavasti. Syntyvyys on romahtanut.
Ehkä nyt mediassa aletaan taas ajamaan perhemyönteisempää linjaa? Jotain nääs pitää tehdä.
Kyllä ihminen pääsääntöisesti on tarkoitettu löytämään kaveri siihen rinnalle ja perustamaan perhe. Se on oikeastaan perusedellytys että tää ihmislaji ei kuole sukupuuttoon.
Mitä helvettiä tää auttaa? Podcastiin soittelee työssäkäyvä vuorotyöläinen aidosti ihmetellen miksei naisia kiinnosta tulla laittamaan kotia korvamerkityllä 500 eurolla kuukaudessa. Eikä tämä ole ainoa. Pelottavan monen miehen asenteena kuuluu: MUN rahat. Silti rouva ois kiva. Niin totta kai perillinen tulisi saada kustannustehokkaasti.
Laittakaa ihmeessä sinne tinderiin että aviomies/vaimo on etsinnässä tositarkoituksella. Ja että perheenperustaminen haaveena.
Kyllä se karsii jo niitä jotka on pelkkää seksiseuraa vailla!
Ja muistakaa naiset tämä: Ei mitää tissi/huulien mutristus/ perseheruttelukuvia.
Ja valitkaa se treffiseuralainen myös niin, että käytte esim joitain videopuheluita vähintään, niin saatte paremmin selvyyden että millainen ihminen se toinen on. Pelkkä kuva kertoo niin kovin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten voimaantuminen + miesviha+ negatiivinen suhtautuminen lapsiin = tää tilanne.
Kakskymppisenä sitä tosiaan haluaa mennä viilettää, eikä osaa ehkä edes ajatella , että 35 vuotiaana voi olla ihan ypöyksin.
Mutta miksi sitten ei suoda kaksikymppisille tilaisuutta viilettää. Miksi on pakko perustaa perhe ennen kuin on siihen valmis?
Perheen voi hyvin perustaa vasta kolmekymppisenä kypsänä aikuisena. Omasta mielestä se on järkevämpääkin, varsinkin kasvatusta ajatellen.
Mikä vika on miehissä kun he mieluummin jäävät itse lapsettomiksi kokonaan, kuin perustavat sen perheen naisen kanssa joka on siihen valmis?
Paitsi että perhettä ei niin vaan perusteta. Todella monet kärsii lapsettomuudesta ja jos aloittaa lasten tekemisen 30+ voi jäädä käteen pelkkä luu, kun niitä ei niin vaan tehdä. Raskaaksi tuleminen voi kestää, voi olla keskenmenoja ja muita komplikaatioita, mitkä hyvin tavallisia. Jos aloittaa lasten tekemisen 35+ saa olla todella kiitollinen jos saa edes yhden. Vaikka teoriassa voi tehdä lapsia vielä 30+ se ei tarkoita, että se onnistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lähipiiristä tiedän lähinnä korkeastikoulutettuja, kovapalkkaisia johtajanaisia, ketkä ovat eronneet. Monilla on lapsiakin. Eivät ole taloudellisesti miehestä riippuvaisia, että elintaso ei juuri erossa putoa.
Vai että oikein johtajanaisia! Hehheh, kyllä oot hauska! Onko montakin johtajanaista tuttavapiirissä?
Miksi ei olisi? Itselläni on kylläkin vain päällikkötitteli, mutta vuositulot yli 100000e ja olen eronnut kahden lapsen äiti. Tiedän useamman eronneen, hyvin tienaavan naisen työelämästä ja myös entisistä opiskelukavereistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli maskuliinisia naisia, jotka eivät tarvitse miestä. Mikä yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei olisi? Itselläni on kylläkin vain päällikkötitteli, mutta vuositulot yli 100000e ja olen eronnut kahden lapsen äiti. Tiedän useamman eronneen, hyvin tienaavan naisen työelämästä ja myös entisistä opiskelukavereistani.
Aprillipäivä oli eilen! Pelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se mies ei ole hyvä kumppani, niin miksi sitä pitäisi tarvita yhtään mihinkään ja kitua huonossa suhteessa?
Ei tarvitse olla johtajanainen 100 000 euron vuosituloilla. Ihan tavallinen, rakastava nainen riittää. Kiva jos osaa tehdä lihapullakastiketta ja leipoa pullaa. Mutta ei oo välttämättömyys!! Eli älkää vetäkö herneitä nenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aprillipäivä oli eilen! Pelle
Sä olet selvästi niitä miehiä, ketkä jollain 2000e kk-tuloilla uhoaa, että nainen, jolla on lapsia yrittää saada sut elättäjäksi, vaikka nainen tienaisi sua moninkertaisesti enemmän. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se mies ei ole hyvä kumppani, niin miksi sitä pitäisi tarvita yhtään mihinkään ja kitua huonossa suhteessa?
Vai oliko vika sittenkään miehessä. Määrittele huono suhde? Tosi monet eroaa "huonosta suhteesta" mikä oikeasti tarkoittaa, että on kyllästynyt toiseen ja sen sijaan että etsittäisi ratkaisuja ja rakastuttaisiin uudestaan lähdetään ja erotaan koska se on helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten tulisi Suomessa etsiä tasoistaan seuraa. Laskekaa rimaa omalle tasollenne, naiset.
Ei. Miehet ovat paskaa, niiden pitää laskea rimaa!
parempi, että sinä et etsi minkääntasoista miestä
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa ihmeessä sinne tinderiin että aviomies/vaimo on etsinnässä tositarkoituksella. Ja että perheenperustaminen haaveena.
Kyllä se karsii jo niitä jotka on pelkkää seksiseuraa vailla!
Ja muistakaa naiset tämä: Ei mitää tissi/huulien mutristus/ perseheruttelukuvia.
Ja valitkaa se treffiseuralainen myös niin, että käytte esim joitain videopuheluita vähintään, niin saatte paremmin selvyyden että millainen ihminen se toinen on. Pelkkä kuva kertoo niin kovin vähän.
Asiallisia neuvoja. Seksiseuraa hakevat tosin osaavat myös valehdella ja huijata pitemmänkin aikaa saadakseen säännöllistä seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten voimaantuminen + miesviha+ negatiivinen suhtautuminen lapsiin = tää tilanne.
Kakskymppisenä sitä tosiaan haluaa mennä viilettää, eikä osaa ehkä edes ajatella , että 35 vuotiaana voi olla ihan ypöyksin.
Mutta miksi sitten ei suoda kaksikymppisille tilaisuutta viilettää. Miksi on pakko perustaa perhe ennen kuin on siihen valmis?
Perheen voi hyvin perustaa vasta kolmekymppisenä kypsänä aikuisena. Omasta mielestä se on järkevämpääkin, varsinkin kasvatusta ajatellen.
Mikä vika on miehissä kun he mieluummin jäävät itse lapsettomiksi kokonaan, kuin perustavat sen perheen naisen kanssa joka on siihen valmis?
Paitsi että perhettä ei niin vaan perusteta. Todella monet kärsii lapsettomuudesta ja jos aloittaa lasten tekemisen 30+ voi jäädä käteen pelkkä luu, kun niitä ei niin vaan tehdä. Raskaaksi tuleminen voi kestää, voi olla keskenmenoja ja muita komplikaatioita, mitkä hyvin tavallisia. Jos aloittaa lasten tekemisen 35+ saa olla todella kiitollinen jos saa edes yhden. Vaikka teoriassa voi tehdä lapsia vielä 30+ se ei tarkoita, että se onnistuisi.
Omassa tuttavapiirissä lapsettomuushoidoissa käyneet ovat kaikki olleet alle kolmekymppisiä. Yli kolmevitosina lapsen saaneet (suurin osa) on tulleet kaikki luomuna raskaaksi. Ei se hedelmällisyys ihan pelkästään iästä ole kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistathan parinvalinnassa ja etsinnöissä, että rehellisyys ja aitous kantaa aika pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
No samaa se on näin 26 vuotiaana. Ei miehiä kiinnostaa enää munikäiset. Sinkkuna tässä mennään. Taitaa kaikkia kiinnostaa max 24 vuotiaat.
N26
Sinä se jaksat esiintyä naisena kaikissa ketjuissa, hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Aika erikoinen ajatus, että parisuhteessa ylipäätään pitäisi tarvita toista, varsinkaan taloudellisesti. Kyllä parisuhteen pitäisi perustua jollekin ihan muulle kuin tarvitsemiselle. Mutta tosiaan moni mies varmasti luottaa siihen, että joku nainen tarvitsee häntä, niin ei tarvi sitten olla aidosti hyvää seuraa ja aidosti lisätä toisen onnellisuutta henkisesti, ei vain taloudellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Nehän just ei eroa, vaikka aihetta olisi. Joutuu koko naapurusto kuuntelemaan sitten sitä eroamattomuuden auvoisuutta.
Pitkät, hyvät parisuhteet ovat vielä suurempi harvinaisuus, muttei tietenkään mahdotonta. Kahden rakastavan ja aidosti hyvän ihmisen liittoja. Sitten on niitäkin pitkiä parisuhteita, joissa on jopa vuosikymmeniä jatkunutta väkivaltaa tai alkoholismia, muttei erotakaan voida, koska mitä ne naapuritkin sanoo.