Lasketteko paljonko kaloreita syötte päivässä?
Montako kaloria syötte?
Jos ette laske, ootteko normaalipainoisia?
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
En laske enkä hiilihydraatteja; syön 2 kertaa päivässä ja lopun aikaa paastoan. Lievää ylipainoa on.
saattaa johtua ylipaino harvasta syömisestä, useammin ja pieniä annoksia.
Ei sellaisia jaksa laskea 😄
En laske. Bmi normaalipainon ylärajalla.
Milloin se GROWTH hackathoni alkaa?
Vierailija kirjoitti:
Lasken. Keskimäärin 1500 kcal syön päivässä. Joskus 900 ja joskus jopa 2500 kcal kun iskee hirmunälkä eikä pysty keskittymään. Yritän syödä mahdollisimman vähän ja pätkäpaastota. Syön vain sen verran että juuri ja juuri vatsassa tuntuu että on saanut vähän täytettä, eli koko ajan on vähintään pieni nälkä.
Kulutan älykellon mukaan 3000-3500 kcal päivässä. Liikuntaa noin 2-3 h päivässä.
Ylipainoinen olen ollut 2 vuotta. Nyt BMI 32,5 vuosi sitten 35. Vuodessa on paino tippunut 10 kg.
Joku juttu ei nyt täsmää. Miten voi paino laskea noin hitaasti noilla metodeilla ja noin korkealla BMI:llä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasken. Keskimäärin 1500 kcal syön päivässä. Joskus 900 ja joskus jopa 2500 kcal kun iskee hirmunälkä eikä pysty keskittymään. Yritän syödä mahdollisimman vähän ja pätkäpaastota. Syön vain sen verran että juuri ja juuri vatsassa tuntuu että on saanut vähän täytettä, eli koko ajan on vähintään pieni nälkä.
Kulutan älykellon mukaan 3000-3500 kcal päivässä. Liikuntaa noin 2-3 h päivässä.
Ylipainoinen olen ollut 2 vuotta. Nyt BMI 32,5 vuosi sitten 35. Vuodessa on paino tippunut 10 kg.
Joku juttu ei nyt täsmää. Miten voi paino laskea noin hitaasti noilla metodeilla ja noin korkealla BMI:llä.
Reilu kilpirauhasen vajaatoiminta joka ei ole vielä hoitotasapainossa. Kilpparin leikkauksen jälkeen 2 v sitten tuli tämä ylipaino ihan kuukausissa, sitä ennen olin hoikka.
Hiphopin juuret löytyvät Jamaikalta.
Välillä.
Mitä vaan syönkin keho haluaa n. 2000 kcal - ei enempää eikä vähempää.
Vierailija kirjoitti:
Välillä.
Mitä vaan syönkin keho haluaa n. 2000 kcal - ei enempää eikä vähempää.
Ja olen normaalipainossa.
Joku kertoi syövänsä värejä, niin teen minäkin. Kasviksista tulee eri värejä ja kyllä liha ja kala ovat erivärisiä myöskin. Makaroni, riisi ja peruna on pääsääntöisesti valkoista, myöskin jauhot, niitä aterioissa värittävät sitten muut ainekset, proteiinin lähteet ja kasvikset. Olen lievästi ylipainoinen, mutta tykkään, että saankin olla sillä olen pienikokoinen ja luiltani hentorakenteinen. Olen aina ollut täysin terve.
Vierailija kirjoitti:
Joku kertoi syövänsä värejä, niin teen minäkin. Kasviksista tulee eri värejä ja kyllä liha ja kala ovat erivärisiä myöskin. Makaroni, riisi ja peruna on pääsääntöisesti valkoista, myöskin jauhot, niitä aterioissa värittävät sitten muut ainekset, proteiinin lähteet ja kasvikset. Olen lievästi ylipainoinen, mutta tykkään, että saankin olla sillä olen pienikokoinen ja luiltani hentorakenteinen. Olen aina ollut täysin terve.
Millä logiikalla "saat olla ylipainoinen", jos olet pieni ja luusi ovat hentorakenteiset?
Lasken jokikisen suupalan ja myös hiilarit. 10kk ja -30kg. Yritän opettaa itseni terveellisiin elämäntapoihin.
Hiilarit miel alle 120 ja kalorit alle 1300.
Punnitsen joka aamu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasken, lievästi alipainoinen ja varmaan syömishäiriöinen. Syön 1300 - 1600 kaloria päivässä, yleensä sen 1300. Ennen vähemmän, mutta koitanpa pysyä hengissä ;)
Oho, näinpä ovat aineenvaihdunnat erilaisia. Syön samanverran päivässä (lasken tarkasti!), raskasta liikuntaa harrastan joka päivä noin tunnin arkiliikunnan lisäksi ja paino junnaa lihavuuden puolella. BMI 30
Täällä nyt muutama kertoo olevansa ylipainoinen, on kitudieetillä ja myös liikkuu paljon. Silti paino ei laske.
Se ei laske koska syötte liian vähän. Eikö se ole päivänselvää? Kalorien laskeminen hiiteen ja kuntosalille kolme kertaa viikossa ja muutamat kävely/hiihto/hölkkä/sauvakävely/pyöräilylenkit päälle. Syötte oikeaa monipuolista ruokaa eikä mitään kevythöpötyksiä. Proteiinia tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasken, lievästi alipainoinen ja varmaan syömishäiriöinen. Syön 1300 - 1600 kaloria päivässä, yleensä sen 1300. Ennen vähemmän, mutta koitanpa pysyä hengissä ;)
Oho, näinpä ovat aineenvaihdunnat erilaisia. Syön samanverran päivässä (lasken tarkasti!), raskasta liikuntaa harrastan joka päivä noin tunnin arkiliikunnan lisäksi ja paino junnaa lihavuuden puolella. BMI 30
Täällä nyt muutama kertoo olevansa ylipainoinen, on kitudieetillä ja myös liikkuu paljon. Silti paino ei laske.
Se ei laske koska syötte liian vähän. Eikö se ole päivänselvää? Kalorien laskeminen hiiteen ja kuntosalille kolme kertaa viikossa ja muutamat kävely/hiihto/hölkkä/sauvakävely/pyöräilylenkit päälle. Syötte oikeaa monipuolista ruokaa eikä mitään kevythöpötyksiä. Proteiinia tarpeeksi.
Tuolla lailla minä lihoin. Et taida ihan ymmärtää mitä vajaa kilpirauhanen tarkoittaa painolle. Tai unettomuus. Painon nousun sain pysähtymään tällä kitudieetillä.
Päätin pari päivää sitten että nostan kaloreita mutta ei vaan ole nälkä. Tänään olen syönyt 150 g makaronilaatikkoa ja yhden tomaatin. Jaa kello on 20 kohta, pitäisi kai sitä jotain syödä vielä.
Liikunnasta on tänään lepopäivä sillä huomenna vedän 6 h liikunta workshopin. Pitäisihän sitä syödä että jaksaa. Eilen olin pyörtyä koko ajan liikuntojen aikana.
Ehkäpä tilanne korjaantuu kun kilpirauhasarvot paranee, lääkärit ovat todella hitaita nostamaan annosta vaikka kilppari poistettu ja arvot vinksallaan. 2 vuotta odotettu. Saat uskoa että painonnousu on pienin ongelma mitä vajaasta kilpparista tulee. 2 vuotta elämästä mennyt hukkaan.
No en todellakaan, olen aikuinen ihminen, enkä mikään painokriiseilijä.
Vierailija kirjoitti:
Arkisin jotain 1200 kcal/päivä, viikonloppuna voi sitten revitellä 😋
Mulla sama systeemi.
Tuli tästä mieleen sohvakäärmeen synty