Lasketteko paljonko kaloreita syötte päivässä?
Montako kaloria syötte?
Jos ette laske, ootteko normaalipainoisia?
Kommentit (166)
Välillä lasken, välillä en. Väkisin mieli yrittää täyttää peruskulutukseni eli 1700-1800kcal. Koko ajan yritän saada painoa pois, mutta vähän väliä myös sorrun ja kunnolla. Jos pysyn ruodussa, kaloreita tulee 1300kcal. Paino normaalin ylärajoilla.
Tuo on kuule niin nollavalitusta kuin vain voi olla.
Mihin ihmeeseen perustatte mielipiteenne?
Ei se raketti tiedettä oo. Jos vaakalla käy ja paino nousee/laskee ni sen mukaa vähentää/lisää.
Pituus/paino indeksi mittarina
En laske enkä ole koskaan laskenut sillä en usko kaloriteoriaan.
N43, normaalipainoinen
Lasken sovelluksen avulla sekä kalorit että monet tärkeät ravintoaineet, että niitä tulee riittävästi. Olen laihduttamassa ja noudatan noin 1200 kalorin ruokavaliota kevyellä liikunnalla. Syön ennalta suunnitellun ruokalistan mukaan. On toiminut alkuopettelun jälkeen ihan hyvin, vaikka välillä on tullut hieman repsahdettua. Laihtumistahti kilon kieppeillä viikossa, nyt jo 20 kiloa poissa.
En laske, olen normipainoinen.
Syön perusterveellisesti ja paljon kasviksia. Jälkkäriä/sokeria joka päivä. Määrät ovat kohtuullisia.
Lasken syödäkseni tarpeeksi, tärkeimmät on kalorit ja proteiini, niistä on puutetta. En syö sokerisia ruokia. Tavoite 2000 kaloriin, harvoin oon päässyt.
Välillä ruoka ei maistu lainkaan.
Silloin lasken, että saisi edes 900 kcal. Öljyt lisää tehokkaasti.
Mutta kyllä 1500 kcal pitäisi saada per päivä.
Vierailija kirjoitti:
Välillä ruoka ei maistu lainkaan.
Silloin lasken, että saisi edes 900 kcal. Öljyt lisää tehokkaasti.Mutta kyllä 1500 kcal pitäisi saada per päivä.
900kcal ei riitä perusaineenvaihduntaan, elimistö kärsii aliravitsemustilasta. Jos on ylimääräisiä kiloja, niin elimistö toki alkaa hyödyntää niitä.
Muuten ymmärrän ongelman.
Kaloriteoria on huuhaata. Mistä tietää, että jonkun laihdutus tulee epäonnistumaan? Hän laskee kaloreita (= mikä tarkoittaa sitä, ettei hän ole lainkaan sisäistänyt kehon mekanismeja).
En laske koskaan. En myöskään lue mitään suosituksia(jotka vaihtuvat koko ajan), ei kiinnosta uusimmat dieetti- tai urheiluvillitykset, en syö lautasmallin mukaan enkä noudata ruoka-aikoja eikä varsinkaan kiinnosta minkään safkan hiilari- tai protskumäärät.
Ainoa rajoittava tekijä on se, että olen ollut kasvissyöjä 90-luvulta saakka. Noin muutoin syön mitä tekee mieli ja just silloin kun on nälkä.
Olen 40+, hoikka, terve ja energiaa piisaa.
Vierailija kirjoitti:
Välillä lasken, välillä en. Väkisin mieli yrittää täyttää peruskulutukseni eli 1700-1800kcal. Koko ajan yritän saada painoa pois, mutta vähän väliä myös sorrun ja kunnolla. Jos pysyn ruodussa, kaloreita tulee 1300kcal. Paino normaalin ylärajoilla.
Syöt liian vähän ja siksi tulee himoja, nipistämkulutuksestasi vain 100kcal vuorokaudessa niin itsekuri kestää paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Kaloriteoria on huuhaata. Mistä tietää, että jonkun laihdutus tulee epäonnistumaan? Hän laskee kaloreita (= mikä tarkoittaa sitä, ettei hän ole lainkaan sisäistänyt kehon mekanismeja).
Jaa kuin mä sit olen laihtunut ja pysyn normaalipainoisena nimenomaan laskemalla kaloreita? Katson tietysti myös makroja noin suurinpiirteiden ja syön kuitua jne. Jos on jotain puutoksia niin siitä tulee syömishimo.
Vierailija kirjoitti:
En laske enkä ole koskaan laskenut sillä en usko kaloriteoriaan.
N43, normaalipainoinen
Ei se mikään uskon asia olekaan. Ruoassa on kaloreita ja jos niitä syö liian vähän, laihtuu, jos liikaa niin lihoaa. Piste. Sillä mitä syö, ei ole merkitystä. Tai terveyden kannalta tietysti on, mutta se onkin sitten eri juttu.
Ai kamala