Lasketteko paljonko kaloreita syötte päivässä?
Montako kaloria syötte?
Jos ette laske, ootteko normaalipainoisia?
Kommentit (166)
en laske, liian epätarkkaa touhua
Vierailija kirjoitti:
Kerran yritin, mutta jossain tuhannen kohdalla kyllästyin. Meni enemmän aikaa laskemiseen kuin syömiseen. Söin esim. 23kpl apteekin salmiakkeja, niin sitten lasket loput jäljelläolevat ja jaat koko rasian kalorimäärän / salmiakki ja kertoilet sitten syömälläsi määrällä. Menee ihan mahdottomaksi, jos et syö aina koko paketillista mitä tuotetta tahansa kokonaan.
Totesin touhun liian vaikeaksi ja jatkan kuten ennenkin, eli syön mitä huvittaa ja milloin huvittaa. BMI on 2.6 ja ollut 21.5 ja 23.2 välillä viimeiset 15v.
🤣 Ehkä ei noin tarkasti kannata yrittää laskea. Varmaan tarkkuus 1/4 tai puolet suklaalevystä on ehkä riittävä eikä palan tarkkuudella tarvitse laskea.
En ole koskaan laskenut enkä miettinyt mitään kalorimääriä. Koko ikäni olen ollut hoikassa kunnossa.
N. 39 v
Vain tehokuurien aikana olen laskenut.
Jos en tee päivän aikana mitään, kulutukseni on noin 1500cal ja se on helvetin vähän. Sillä en ole saanut nälkää pysymään kunnolla pois, vaikka kuinka monipuolisesti ja kasvispainotteisesti olen syönyt. Uskoisin että ylitän tuon päivittäin enemmän tai vähemmän. Tuohon määrään ei mahtuisi ikinä mitään ylimääräistä, ainostaan kituannoksia ääriterveellistä pöperöä, enkä pysty sellaiseen pitkään.
"Kuurien" ajalta on jäänyt se tuntuma mikä on sopivasti ja mikä liikaa ja miten lautanen tulisi täyttää.
Lasken, lievästi alipainoinen ja varmaan syömishäiriöinen. Syön 1300 - 1600 kaloria päivässä, yleensä sen 1300. Ennen vähemmän, mutta koitanpa pysyä hengissä ;)
En laske lainkaan. Noudatan lähinnä ikivanhaa "puolet ateriasta kasviksia"-linjaa, muuten syön sen verran kuin nälättää tai huvittaa. Normaalipainon keskivaiheilla olen ollut jo teini-ikäisestä lähtien.
En ole koskaan laskennut. Ei kiinnosta sen enempää kuin laskea monestiko räpäytän silmiä päivässä. Näen ja tunnen kyllä jos alkaa kertyä laihaläskiä. Silloin pitää koittaa paastota, nukkua enemmän ja huhkia kuin pentele. Tärkeintä että maha toimii, ei tulis liikaa sokuria ja esim uloste ois mieluiten jämäkkää uppotukkia eikä jotain rasvaista meduusaa joka jää leijumaan pyttyveteen vaikka vetää wc:n. Sellainen herättää aina inhan kauhunpoikasen siintä että josko mulla lie alkava rasvamaksa, haima helisemässä, sokeritauti tai ohutsuolella ongelmaa poimia ruuasta rasva talteen
En laske ja normaalipainoinen. Käyn viikottain vaa'alla, joten voin reagoida jos paino lähtee nousemaan. Hyvinhän tuo viikon syömisiä seurailee jos esimerkiksi punnitusta edeltävän päivänä on käynyt buffassa tai ollut joulun kaltainen juhlapyhä alla.
En laske enkä edes omista vaakaa. Viimeksi muutama vuosi sitten lääkärikäynnillä olin normaalipainoinen, joten enköhän edelleenkin ole. (Samaa vaatekokoa olen käyttänyt koko aikuisuuteni) Eiköhän sen huomaa jaksamisessa ja vaatteiden kiristämisessä, jos paino rupeaa nousemaan. Millään parin kilon vaihtelulla ei ole merkitystä, joillekin jo kuukautiset tuovat sen verran turvotusta.
En laske. Nuorempana laskin kuitenkin useiden vuosien ajan (olen itse diagnosoinut jälkikäteen ortoreksian) joten mulla on edelleen päässä tieto siitä, minkä verran kaloreita mikäkin suurin piirtein sisältää. Jos siis olen syönyt jotain tosi kaloripitoista, osaan automaattisesti sitten syödä vähemmän loppupäivänä / seuraavana päivänä. Jonkinlainen käsitys siis on myös siitä, kuinka paljon kaloreita suunnilleen syön päivässä.
En laske kaloreita. Lähinnä koetan muistaa tsekata ettei ruuan sekaan ole jauhettu vietnamilaisia gmo-ötököitä. Olen 171cm, 82kg, vajaa 40v mies. Tekisi meili olla vähän keveämpi tai lähinnä saada osa rasvasta vaihtumaan lihakseen. Rasva on jotenki aika tasaisesti jakautunut ympäri kroppaa, mutta pärjäisin varmaan 10 kiloa keveämpänäkin, sellainen olin n 15 v sitten
Arkisin jotain 1200 kcal/päivä, viikonloppuna voi sitten revitellä 😋
Lasken. Syön pöivittäin 1700001 kaloria. Treenipäivinä 1700002 kaloria
Välillä lasken, koska kulutukseni ja ravinnon tarpeeni muuttuvat paljonkin pitkin vuotta. Olen normaalipainoinen, 160/50.
Tällä hetkellä syön 1400 kcal päivässä. Ensi viikolla alkavat kesätyöt ja silloin kulutus on 3000-4000 kcal. Tätä mielessä pitäen suunnittelen nyt eväitäni. Viikossa, parissa tilanne tasaantuu eikä tarvitse laskea enää.
Syksyllä tulee toinen laskentajakso, kun jään lomille ja liikunta vähenee. Tässä kohtaa paino haluaisi nousta, koska mielen nälkä jää päälle. Pari viikkoa syömisen seurantaa ja suunnittelua auttaa.
Käytän sellaista appia kuin Cronometer, suosittelen. Siitä näkee todella hyvin ravintosisällötkin.
Vierailija kirjoitti:
En laske. Nuorempana laskin kuitenkin useiden vuosien ajan (olen itse diagnosoinut jälkikäteen ortoreksian) joten mulla on edelleen päässä tieto siitä, minkä verran kaloreita mikäkin suurin piirtein sisältää. Jos siis olen syönyt jotain tosi kaloripitoista, osaan automaattisesti sitten syödä vähemmän loppupäivänä / seuraavana päivänä. Jonkinlainen käsitys siis on myös siitä, kuinka paljon kaloreita suunnilleen syön päivässä.
Ai niin, ja vielä kysymykseen olenko normaalipainoinen: kyllä olen, siellä normaalipainon alarajan lähistöllä.
Vierailija kirjoitti:
Laihdutan tällä hetkellä ja lasken. Syön vain vähäkaloripitoisia ateriankorvikkeita https://www.vitamiini.org/ateriankorvike-laihdutus-kokemuksia/ nyt laihtunut parissa viikossa 5,5 kg. Eikä edes ole nälkä.
Kieltämättä nopea tapa laihtua mutta sitten ei saa sortua ylenmääräiseen herkutteluun dieetin jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Kerran yritin, mutta jossain tuhannen kohdalla kyllästyin. Meni enemmän aikaa laskemiseen kuin syömiseen. Söin esim. 23kpl apteekin salmiakkeja, niin sitten lasket loput jäljelläolevat ja jaat koko rasian kalorimäärän / salmiakki ja kertoilet sitten syömälläsi määrällä. Menee ihan mahdottomaksi, jos et syö aina koko paketillista mitä tuotetta tahansa kokonaan.
Totesin touhun liian vaikeaksi ja jatkan kuten ennenkin, eli syön mitä huvittaa ja milloin huvittaa. BMI on 2.6 ja ollut 21.5 ja 23.2 välillä viimeiset 15v.
Keittiövaaka on keksitty.
En laske kaloreita ja normipainossa ollaan (24,30). Kun syö ja nukkuu säännöllisesti ei ongelmia tule. Aamiainen, lounas ja illallinen ennen 18 niin homma toimii, 18 jälkeen ei enää mitään kiinteää suuhun, ei myöskään energiapitoisia juomia. Nukkumaan 22 ja ylös 06, säännöllisyys kaiken avain.