Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasketteko paljonko kaloreita syötte päivässä?

Vierailija
30.03.2023 |

Montako kaloria syötte?

Jos ette laske, ootteko normaalipainoisia?

Kommentit (166)

Vierailija
161/166 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haaveilen että olisin joskus mukana paikallispolitiikassa. Mutta sen verran realisti olen ettei sinne ole mitään asiaa oikeasti.

Vierailija
162/166 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/166 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä laske kaloreita. Syön tavallista terveellistä ruokaa riittävästi.

Joskus ruoka on kevyempää ja toisinaan raskaampaa. Jos on nälkä, niin syön enemmän, jos ei, niin syön mitä syön.

Kalorit tulee mieleen lähinnä siinä, että hyvin harvoin syön sipsejä, munkkeja, viinereitä tai ranskalaisia perunoita.

Vierailija
164/166 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken, koska minun mielestäni siitä ei ole mitään vaivaa. Ymmärrän hyvin, että monen mielestä se on vaivalloista. Itse en enää aikoihin ole punninnut, koska osaan koostaa ihan jo ulkomuistista aterian eri kalorimäärille. Olen laihduttanut 5 vuotta sitten lievästä ylipainosta normaalipainon puoliväliin (11kg). Silloin aloitin ekan kerran laskemisen. Olen muutaman kerran kokeillut olla pari, kolme kuukautta laskematta ja paino joka kerta noussut useamman kilon. Minun kohdallani laskeminen motivoi pysymään normaalipainossa.

Yleensä syömiseni koostuu esim. seuraavanlaisesti:

Aamiainen 500kcal

Lounas 500kcal

Välipala 250kcal

Päivällinen 350kcal

Iltapala 200kcal

Kun ruokailu on aamupäiväpainotteista, niin nälkä ei tule oikeastaan missään vaiheessa. Ehkä aamulla herätessä on joskus nälkä.

Juhlissa/kylässä kahvipöydässä tai vaikkapa buffetissa syön laskematta, mutta sellaisia päiviä on vain noin kerran kuussa, jos niinkään usein.

Vierailija
165/166 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen seurannut joten tiedän aika tarkasti. Normaalisti n 1300kcal päivässä, vkl n 1500kcal.

Nyt pitää pudottaa muutama kilo niin pudotin arkisyömiset 1000 kaloriin. Syön ihan normaalia ruokaa mutta pieniä annoksia ilman herkuttelua. 

Hitaasti putoaa 500g kuukaudessa

Vierailija
166/166 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pudotin painoa täytin netissä ruokapäiväkirjaa ja laskin kaloreita muutaman viikon minkä jälkeen opin silmämääräisesti arvioimaan syömäni kalorit. Minulla ei ole enää tarvis pudottaa painoa ja koska nyt tiedän mitä on terveellinen syöminen ja ruokarytmini on säännöllinen (aamiainen, lounas, päivällinen ja välipalat) ja syön  pääateriat lautasmallin mukaan, niin päivittäinen kalorimäärä pysyy itsestään oikeissa lukemissa eikä kaloreita ole tarvis laskea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi