Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli taas kielteinen päätös työkyvyttömyyseläkkeestä

Vierailija
30.03.2023 |

Ja mies oli onnellinen. En tajua, oliko onnellinen siksi, että joudun olemaan jatkossakin taloudellisesti riippuvainen hänestä vai häpeäisikö hän jos olisin eläkkeellä? Vaikeaa se on eläkkeelle päästä joka tapauksessa.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei laiskat terveet eläkkeelle pääse. Pitää olla TÄYSIN työkyvytön.

Tai sopiva rotu.

Ihmisrotuja ei ole, mutta sinut tunnistaa persurassiksi.

Teidän puolueessa muuten on kaikkein eniten työttömiä. Juominen ja koulutuksen puute ovat pääasialliset syyt.

Taas lässyttää punikki, joka rimaa hipoen pääsi peruskoulusta läpi.

Vierailija
42/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta joo, hylätystä hakemuksesta kannattaa valittaa ja sillä aikaa kun odotat päätöstä, olet silti oikeutettu työttömyystukeen. Jotkut kroonisesti sairaat joutuvat tähän tukeen tyytymään joka tapauksessa, vaikka ovat täysin työkyvyttömiä, mutta kaikki eläkehakemukset tulevat hylättyinä.

Kyllä he TE-toimistossa ymmärtävät kun on todisteet näyttää sairaudesta & lääkärin lausunnot olemassa.

Monethan tekee sitten kuntouttavassa "uraa" eläkeikään asti. Kun eivät ole oikeutettuja muuhun. Ei niissä kaikissa joudu paljon liikkumaan. Kuntouttava on tosi hyvä juttu.

Ei mene busseja enkä tiedä, kuka minut sinne jonnekin pajalle joka päivä veisi ja hakisi kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat elää muiden rahoilla? Toivottavasti loisit miehesi rahoilla etkä veronmaksajien..

Kielteinen eläkepäätös ei merkitse sitä, etteikö ihminen olisi oikeasti sairas ja oikeutettu työkyvyttömyyseläkkeeseen. Ja se ei ole puolison tuloista riippuvainen. Miksi terveet ihmiset sitten ottavat vastaan  työmarkkinatuen vastikkeettomasti, vaikka monilla on työssäkäyvä kumppani?

Eikö tämä ole selvää loisimista, kun ei olla sairaitakaan? Eiku vaan kumppani elättämään ja yhteinen lompakko esiin.

Haista sinä löyhkäävä vehje. T: Työkyvyttömyyseläkeläinen, ja täysin oikeista syistä. Päässä ei mitään vikaa.

PS. Jatka ap yrittämistä, joskus vaaditaan useampi haku. Ja vaihda lääkäriä.

Vierailija
44/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene busseja enkä tiedä, kuka minut sinne jonnekin pajalle joka päivä veisi ja hakisi kotiin.

Kulje taksilla. Matkat eivät välttämättä ole järjestäjän vastuulla joka paikkakunnalla. Mutta siinä saisi olla työttömyyskorvauksella eikä aktiivimallit vaivaa.

Vierailija
45/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat elää muiden rahoilla? Toivottavasti loisit miehesi rahoilla etkä veronmaksajien..

Olipa älykäs kysymys ja fiksu kommentti.

Tästä sivusta kerron itsestäni. Jouduin vakavaan onnettomuuteen, joka jätti minut täysin työkyvyttömäksi. Tästä on kahden kirurgin lausunnot. Vakuutusyhtiön lääkäri on eri mieltä. Hän tietää paremmin, vaikka ei ole minua koskaan tavannut, saati tutkinut.

Olen siis myllyssä, joka särkee minut lopullisesti. Siinä sivussa se särkee perheeni. Olen sairauslomalla, kunnes joudun taas työkokeiluun/harjoitteluun/johonkin. Siellä saan vihat päälleni, kun papereiden mukaan minun pitäisi pystyä.... Oksennan vessassa kipua ja joudun taas uuteen sairauslomakierteeseen, josta pääsen taas jotenkin jaloilleni ja saan itse puettua, pyyhittyä wc:ssä ja pestyä hampaat. Olen siis uudelleen valmis työnhakijaksi.

Toivoisitko itse kaltaistani työpariksesi? Tai alaiseksesi? Niin, en minäkään. Olen lopen uupunut, mutta koska tässä maassa saa vaan pääkopan avulla pysyviä eläkkeitä nuorena, niin mitä nyt näistä fyysisistä vammoista. Kasvaahan ne lapset siinä sivussa, mies on luotu tienaamaan ja minut makaamaan sängyssä vapisevana ja oksentavana lääketokkurassa aina heti, kun sieltä jollain keinolla jalkeille taas pääsen.

Että sellaisiakin muiden rahoilla eleviä meitä on.

Ja halvaksi tulee. Kipuoksentaminen kuluttaa hampaat samalla tavalla, kuin bulimiakin. Puolison sairastaminen vie voimavarat siltä toiselta puolisolta pikkuhiljaa nakertaen ja avustajia saa, jos joku jaksaa täyttää 107 anomusta, hakemusta ja perustelua. Ja avustajasta pitää silti maksaa, eikä heitä suinkaan saa kuin muutamaksi tunniksi viikossa. Senkin ehkä sinne kodin ulkopuolella, johon et edes kykene.

Olkaa kiitollisia terveydestä, jos sitä (vielä) on.

Älä välitä, täällä on kaiken maailman moukkia kirjoittelemassa. Onnea jatkoon!

Vierailija
46/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt lue muuta kuin otsikon, koska kiire. Mä sanon kuitenkin sen, että itse hain parikin kertaa, hylättiin , kunnes meni läpi. Myöhemmin yks sosiaalialan ihminen sanoi minulle, että olisi saanut läpi ekalla yrittämillä, jos olisin hakemuksen osannut oikein tehdä. Eli nimenomaan korostaa oikeita asioita. Pitkä hakemus ei ole etu, vaan napakasti oikeat jutut, jotka tietysti pitää lääkärintodistuksella todeta.

Perusjuttu on tietysti se, on tarpeeksi syytä. Entä osatyökyvyttämyyseläke?

Itse sain juuri työkyvyttömyyseläkkeeseen myönteisen päätöksen. Itse en ole laittanut hakemukseen tikkua ristiin vaan lääkäri on kirjoittanut hakemuksen ja ylilääkäri hyväksynyt sen. Olen ollut ensin vuoden sairaslomalla ja kolme vuotta kuntoutustuella

Vielä on valitusaika päätöksestä, mutta jos kukaan ei valita niin olen virallisesti eläkeläinen. Se helpottaa oloa kummasti, vaikka haluan jonain päivänä pystyä opiskelemaan vielä ja osa-aikatöihin. Eläkkeen ei tarvitse olla lopullinen mutta jää se kuntoutustuen hakemisen aiheuttama monen kuukauden ahdistus pois.

Vierailija
47/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tähtään siihen, että pääsen eläkkeelle / pärjään eläkkeellä. Tosin vanhuuseläkkeelle, en tk-eläkkeelle. Siksi yritän maksimoida sijoitustasoni, vaikka palkkataso on huono. Olen minäkin arpinen ja ahdistunut, mutta jatkan yrittämistä. Ihan oikein, että tk-eläkettä ei myönnetä jokaiselle halukkaalle.

Vierailija
48/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista sekä sinulle että puolisollesi. 

Meillä on myös taistelu ja valituskierros menossa, jotta puolisoni saisi edes osa-aikaisen työkyvyttömyyseläkkeen. Kaikki häntä hoitavat erikoislääkärit ovat todenneet täyden työkyvyttömyyden. Syyt ovat fyysisiä, hänellä on elämää ja arkea vahvasti rajoittava vamma ja lisäksi fyysisiä loppuiän sairauksia. Työeläkeyhtiö on hylännyt eläkehakemuksen, koska heidän yksi lääkärinsä, joka ei koskaan ole puolisoani nähnytkään, katsoo hänet täysin työkykyiseksi. Hoitavien lääkärien (5 kpl) lausunnoilla ei siis ole mitään merkitystä.

Olen mieheni virallinen omaishoitaja ja hän saa Kelan vammaistukea. Näistäkin huolimatta työeläkeyhtiössä hänet katsotaan täysin työkykyiseksi. Mietin, onko yhtiön ajatus, että itse lopetan työni ja olen omaishoitajana hänen mukanaan työpäivät? Valitettavasti se ei ole mahdollista, sillä olen perheemme ainoa tienaaja, ja olemme todella tiukoilla taloudellisesti. Vuosien taistelu on saanut minut uupumaan, mutta ei auta, jaksettava on, koska ei ole varaa jäädä sairaslomalle tässä tilanteessa. Hoidan työn ja siinä sivussa mieheni.

Älkää hyvät ihmiset huudelko asiasta, jos ette siitä mitään tiedä tai ole itse eläneet sitä. Kukaan ei halua olla työkyvytön vapaasta tahdostaan. Ei ainakaan puolisoni, mutta hän ei ole voinut valita.

Vierailija
49/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin haet työkkärin korvauksia! Niin minäkin olen joutunut tekemään jo 7 vuoden ajan. Yhtään työpaikkaa taikka kurssia ei ole tarjottu. Ymmärtävät sentäs etten töitä pysty tekemään. En enää edes muista kuinka monta eläke ja vammaistukihakemusta on tullut tehtyä näiden vuosien varrella. Aika pino! Itselläni on täällä kotona avustajat jotka auttavat minua pitkin päivää. Kela myöntää että olen vakavasti sairas mutta samaan aikaan väittää että olen täysin työkykyinen?! Minulle on myönnetty/annettu sähköpyörätuoli, apuvälineitä, avustajat jne. Paaritaksilla kuljen lääkäreihin. Mutta työkyvytön en ole. Lihastaudin vuoksi makaan sängyssä päivät.

Vierailija
50/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulje taksilla. Matkat eivät välttämättä ole järjestäjän vastuulla joka paikkakunnalla. Mutta siinä saisi olla työttömyyskorvauksella eikä aktiivimallit vaivaa.

Ei minulla ole rahaa taksiin. Joskus olen joutunut esim hammaslääkärissä käymään ja ihan lyhyt matka maksaa useamman kympin. Miehenikin on pienituloinen.

Vierailija
51/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksamista sekä sinulle että puolisollesi. 

Meillä on myös taistelu ja valituskierros menossa, jotta puolisoni saisi edes osa-aikaisen työkyvyttömyyseläkkeen. Kaikki häntä hoitavat erikoislääkärit ovat todenneet täyden työkyvyttömyyden. Syyt ovat fyysisiä, hänellä on elämää ja arkea vahvasti rajoittava vamma ja lisäksi fyysisiä loppuiän sairauksia. Työeläkeyhtiö on hylännyt eläkehakemuksen, koska heidän yksi lääkärinsä, joka ei koskaan ole puolisoani nähnytkään, katsoo hänet täysin työkykyiseksi. Hoitavien lääkärien (5 kpl) lausunnoilla ei siis ole mitään merkitystä.

Olen mieheni virallinen omaishoitaja ja hän saa Kelan vammaistukea. Näistäkin huolimatta työeläkeyhtiössä hänet katsotaan täysin työkykyiseksi. Mietin, onko yhtiön ajatus, että itse lopetan työni ja olen omaishoitajana hänen mukanaan työpäivät? Valitettavasti se ei ole mahdollista, sillä olen perheemme ainoa tienaaja, ja olemme todella tiukoilla taloudellisesti. Vuosien taistelu on saanut minut uupumaan, mutta ei auta, jaksettava on, koska ei ole varaa jäädä sairaslomalle tässä tilanteessa. Hoidan työn ja siinä sivussa mieheni.

Älkää hyvät ihmiset huudelko asiasta, jos ette siitä mitään tiedä tai ole itse eläneet sitä. Kukaan ei halua olla työkyvytön vapaasta tahdostaan. Ei ainakaan puolisoni, mutta hän ei ole voinut valita.

Virtuaalihalaus sinulle!!! Onhan tuossa jo kestämistä. Toivottavasti jaksat jatkaa uupumatta ja tilanteeseen tulisi jotain kautta muutos. 

-Työkyvyttömyyseläkkeelle kovan taistelun jälkeen vuosi sitten monien sairauksiensa takia päässyt reppana

Vierailija
52/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt lue muuta kuin otsikon, koska kiire. Mä sanon kuitenkin sen, että itse hain parikin kertaa, hylättiin , kunnes meni läpi. Myöhemmin yks sosiaalialan ihminen sanoi minulle, että olisi saanut läpi ekalla yrittämillä, jos olisin hakemuksen osannut oikein tehdä. Eli nimenomaan korostaa oikeita asioita. Pitkä hakemus ei ole etu, vaan napakasti oikeat jutut, jotka tietysti pitää lääkärintodistuksella todeta.

Perusjuttu on tietysti se, on tarpeeksi syytä. Entä osatyökyvyttämyyseläke?

Itse sain juuri työkyvyttömyyseläkkeeseen myönteisen päätöksen. Itse en ole laittanut hakemukseen tikkua ristiin vaan lääkäri on kirjoittanut hakemuksen ja ylilääkäri hyväksynyt sen. Olen ollut ensin vuoden sairaslomalla ja kolme vuotta kuntoutustuella

Vielä on valitusaika päätöksestä, mutta jos kukaan ei valita niin olen virallisesti eläkeläinen. Se helpottaa oloa kummasti, vaikka haluan jonain päivänä pystyä opiskelemaan vielä ja osa-aikatöihin. Eläkkeen ei tarvitse olla lopullinen mutta jää se kuntoutustuen hakemisen aiheuttama monen kuukauden ahdistus pois.

Minäkin sain eläkekortin lompakkoon jokunen aika sitten :D

t.50v

Vierailija
53/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläkkeelle pääsee, kun jaksaa hakea riittävän monta kertaa. Terveisin valituksia aiemmin tehnyt lakimies. Sydäntä raastoi, kun katsoi ja kuunteli omia päämiehiä aikoinaan. Osa melkein konttasi tapaamisiin. Ottakaa vaikka kokenut asianajaja tai oikeusavustaja tekemään valitus, niin ei itse tarvitse noita tehdä sairaana. Oikeusapupäätöksellä saat pienituloisena maksutta tai pienellä korvauksella avustajan palkkion. Koittakaa jaksaa!

Vierailija
54/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ne päästääkään eläkkeelle jos laskevat, että mies elättää sinut ja siten yhteiskunta säästää. Taloudellista väkivaltaahan se on olla riippuvainen toisesta aikuisesta ihmisestä ja sen armosta. Lisäksi olet oikeutettu työttömyyskorvaukseen joten et nyt täysin ole taloudellisesti riippuvainen ja koska et osallistu mitenkään itsesi elättämiseen niin ajoittaisilla karensseillakaan ei ole mitään väliä.

En ole hakenut työttömyyskorvausta, koska en ole siinä kunnossa, että pystyisin töissä käymään tai missään työkokeiluissa tms.

Ilmoittaudu te-toimistoon ja pyydä työvoimapoliittinen lausunto jonka lähetät kelaan . Sitten haet työmarkkinatukea ja olet sairaslomalla niinkuin sadat muut tilanteessasi olevat tekevät . Eli saat työmarkkinatuen normaalisti .

Vierailija
55/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla pätevä lääkäri joka tietää millaiset paperit kirjoittaa, ja silloin pitää ampua kovilla ettei tule bumerangia. ; ]

Tämä on ihan totta.

Itseltäni vakuutusyhtiö hylkäsi yhtäkkiä aikanaan kuntoutustuen jatkon, joka oli siihen mennessä jatkunut n. 5 vuotta.

Tein valituksen, johon hain liitteeksi toisen lääkärin lausunnon.

Ei tullut jatkoa kuntoutustukeen, mutta tuli eläke.

Tavallaan valitettavaa, että päätökset on noinkin riippuvaisia siitä, miten lausunto on kirjoitettu.

Sillä ei oikeasti ole mitään väliä, mikä on potilaan kunto. Sillä on väliä, miten eri lääkärit muotoilevat tilanteen paperille.

Vierailija
56/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta työkokeilujaksoa sulla on ollut. Mulla oli kolme ennen eläkettä.

Vierailija
57/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Onko ammattivalittaja palannut? Oonkin monesti miettinyt, miten sulla menee.

Vierailija
58/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä "cv-kurssilla" oli mies, joka oli hakenut jo kauan työkyvyttömyyseläkettä. Hän luetteli sairautensa. Mukana useita vakavia sairauksia. Juuri tuon kurssin aikana hän sai vihdoin tiedon työkyvyttömyyseläkkeen myöntämisestä. Ilmeisen vaikeaa on päästä työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
59/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräällä "cv-kurssilla" oli mies, joka oli hakenut jo kauan työkyvyttömyyseläkettä. Hän luetteli sairautensa. Mukana useita vakavia sairauksia. Juuri tuon kurssin aikana hän sai vihdoin tiedon työkyvyttömyyseläkkeen myöntämisestä. Ilmeisen vaikeaa on päästä työkyvyttömyyseläkkeelle.

Ilmeisen vaikeaa on joillekin hahmottaa kokonaisuutta.

Vierailija
60/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei laiskat terveet eläkkeelle pääse. Pitää olla TÄYSIN työkyvytön.

Tai sopiva rotu.

Mitä rotua sinä olet, rottakoira?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi