Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli taas kielteinen päätös työkyvyttömyyseläkkeestä

Vierailija
30.03.2023 |

Ja mies oli onnellinen. En tajua, oliko onnellinen siksi, että joudun olemaan jatkossakin taloudellisesti riippuvainen hänestä vai häpeäisikö hän jos olisin eläkkeellä? Vaikeaa se on eläkkeelle päästä joka tapauksessa.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin kuinka vaikeaa nykyään on päästä kyvyttömyyseläkkeelle kun olin jossain TE toimiston kivalla kurssilla. Siellä oli vakavan aivohalvauksen saanut. Hän oli toipunut vuodessa siihen kuntoon, että oli lääkärin mielestä työkykyinen. Vaikutti päällisin puolin terveeltä ja puheliaalta, mutta lopulta tuli selväksi, että hänellä oli valemuistoja entisistä työpaikoista. Hän kertoi sellaisia asioita entisistä "töistään" että oli selvää hänen muistavan elokuvakohtauksia omina muistoinaan. Se oli todella pelottavaa ja lääkärit eivät olleet tajunneet asiaa.

Samalla kurssilla oli vielä vakavampi tapaus. Tilintarkastaja joka kertoi vartijan ohjanneen entiseltä työpaikalta pois pomon käskystä. Ei saanut ottaa tavaroitakaan mukaan. Sille oli varmasti joku hyvä syy.

Vierailija
62/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen työikäisen väestön määrä on aika liki 3,4 miljoonaa henkilöä.

Työkyvyttömyyseläkkeellä oli 2021, n. 125000 henkilöä.

Eli 2,25% työikäisestä väestöstä.

Työttömiä työnhakijoita on n. 258000.

Eli n. 4,5% työikäisestä väestöstä.

Työllisyysaste siis lähentelee 80%.

Ja tästä saadaan tehtyä ongelma?

1993 oltiin jossain 16% työttömyysasteessa mutta samanlaista vinkumista ei kuulunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin helposti työkyvyttömyyseläkkeelle viime elokuusta alkaen. Sitä ennen oli se 300 sairauslomapäivää, sitten vuosi kuntoutustukea ja nyt pysyvä työkyvyttömyyseläke. Eikä ole kuin yksi fyysinen vaiva, joka estää kaiken työn tekemisen. Älyttömän hyvät lausunnot kirjoitti fysiatri, työfysioterapeutti ja työterveyslääkäri. Itse kerroin kuntoutustukihakemuksessa selkeästi, miten vaiva estää työn tekemisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi