Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli taas kielteinen päätös työkyvyttömyyseläkkeestä

Vierailija
30.03.2023 |

Ja mies oli onnellinen. En tajua, oliko onnellinen siksi, että joudun olemaan jatkossakin taloudellisesti riippuvainen hänestä vai häpeäisikö hän jos olisin eläkkeellä? Vaikeaa se on eläkkeelle päästä joka tapauksessa.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei laiskat terveet eläkkeelle pääse. Pitää olla TÄYSIN työkyvytön.

Tai sopiva rotu.

Ihmisrotuja ei ole, mutta sinut tunnistaa persurassiksi.

Teidän puolueessa muuten on kaikkein eniten työttömiä. Juominen ja koulutuksen puute ovat pääasialliset syyt.

Vierailija
22/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole hakenut työttömyyskorvausta, koska en ole siinä kunnossa, että pystyisin töissä käymään tai missään työkokeiluissa tms.

Kannattaisi hakea. Mikset hakisi 4 työpaikkaa tai menisi kuntouttavaan työtoimintaan? Jos työttömän velvollisuudet täytät niin työttömyyskorvaus maksetaan.

Kun en pysty juuri paljoa liikkumaan ja kuntouttava on melko kaukana.

Lihavuuden takia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole hakenut työttömyyskorvausta, koska en ole siinä kunnossa, että pystyisin töissä käymään tai missään työkokeiluissa tms.

Kannattaisi hakea. Mikset hakisi 4 työpaikkaa tai menisi kuntouttavaan työtoimintaan? Jos työttömän velvollisuudet täytät niin työttömyyskorvaus maksetaan.

Kun en pysty juuri paljoa liikkumaan ja kuntouttava on melko kaukana.

Lihavuuden takia?

Ei vaan sairauksien takia.

Vierailija
24/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käyttänyt muita sairauksiin liittyviä tukia ennen kuin hait työkyvyttömyyseläkettä vai haetko suoraan kyseiselle eläkkeelle?

Vierailija
25/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käyttänyt muita sairauksiin liittyviä tukia ennen kuin hait työkyvyttömyyseläkettä vai haetko suoraan kyseiselle eläkkeelle?

Haen suoraan eläkkeelle.

Vierailija
26/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona makaalla ei tilanne parane

Hus opiskelemaan

Tilannebon että ei tää maa laiskoja elätä

Vierailija
27/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pääse eläkkeelle ennen eläkeikää

Vierailija
28/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääni tälle tuohan tarkoittaa että, kuulut työvoimapalvelun asiakkaaksi. Ja töttömyyskorvauksen piiriin.

Päätös tehty pulinat pois.

Vierailija
29/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yrität eläkkeelle?

Koska minulla on paljon sairauksia.

Pään sisällä.

Eli lorvikatarri.

Vierailija
30/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haen suoraan eläkkeelle.

Onneksi et tuu pääsemään

Vierailija
31/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haen suoraan eläkkeelle.

Okei. Itse olen sairas myös, joten siksi kysyin. 

Itselläni menee kohta umpeen 300 sairauslomapäivää ja kuntoutustukea olisi tarkoitus hakea seuraavaksi kun 300 päivää menee umpeen.

Mitä ymmärsin kuitenkin, sinä ja minä molemmat ollaan silti oikeutettuja työttömyystukeen, sillä aikaa kun näitä päätöksiä odotellaan. Pätevät lausunnot totta kai tarvitaan lääkäreiltä, jotka todistavat työkyvyttömyyden. Sellainen sinulla varmaan onkin (?)

Mutta joo, hylätystä hakemuksesta kannattaa valittaa ja sillä aikaa kun odotat päätöstä, olet silti oikeutettu työttömyystukeen. Jotkut kroonisesti sairaat joutuvat tähän tukeen tyytymään joka tapauksessa, vaikka ovat täysin työkyvyttömiä, mutta kaikki eläkehakemukset tulevat hylättyinä.

Kyllä he TE-toimistossa ymmärtävät kun on todisteet näyttää sairaudesta & lääkärin lausunnot olemassa.

Vierailija
32/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt lue muuta kuin otsikon, koska kiire. Mä sanon kuitenkin sen, että itse hain parikin kertaa, hylättiin , kunnes meni läpi. Myöhemmin yks sosiaalialan ihminen sanoi minulle, että olisi saanut läpi ekalla yrittämillä, jos olisin hakemuksen osannut oikein tehdä. Eli nimenomaan korostaa oikeita asioita. Pitkä hakemus ei ole etu, vaan napakasti oikeat jutut, jotka tietysti pitää lääkärintodistuksella todeta.

Perusjuttu on tietysti se, on tarpeeksi syytä. Entä osatyökyvyttämyyseläke?

Vierailija
33/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti pääsen.

Vierailija
34/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat elää muiden rahoilla? Toivottavasti loisit miehesi rahoilla etkä veronmaksajien..

Olipa älykäs kysymys ja fiksu kommentti.

Tästä sivusta kerron itsestäni. Jouduin vakavaan onnettomuuteen, joka jätti minut täysin työkyvyttömäksi. Tästä on kahden kirurgin lausunnot. Vakuutusyhtiön lääkäri on eri mieltä. Hän tietää paremmin, vaikka ei ole minua koskaan tavannut, saati tutkinut.

Olen siis myllyssä, joka särkee minut lopullisesti. Siinä sivussa se särkee perheeni. Olen sairauslomalla, kunnes joudun taas työkokeiluun/harjoitteluun/johonkin. Siellä saan vihat päälleni, kun papereiden mukaan minun pitäisi pystyä.... Oksennan vessassa kipua ja joudun taas uuteen sairauslomakierteeseen, josta pääsen taas jotenkin jaloilleni ja saan itse puettua, pyyhittyä wc:ssä ja pestyä hampaat. Olen siis uudelleen valmis työnhakijaksi.

Toivoisitko itse kaltaistani työpariksesi? Tai alaiseksesi? Niin, en minäkään. Olen lopen uupunut, mutta koska tässä maassa saa vaan pääkopan avulla pysyviä eläkkeitä nuorena, niin mitä nyt näistä fyysisistä vammoista. Kasvaahan ne lapset siinä sivussa, mies on luotu tienaamaan ja minut makaamaan sängyssä vapisevana ja oksentavana lääketokkurassa aina heti, kun sieltä jollain keinolla jalkeille taas pääsen.

Että sellaisiakin muiden rahoilla eleviä meitä on.

Ja halvaksi tulee. Kipuoksentaminen kuluttaa hampaat samalla tavalla, kuin bulimiakin. Puolison sairastaminen vie voimavarat siltä toiselta puolisolta pikkuhiljaa nakertaen ja avustajia saa, jos joku jaksaa täyttää 107 anomusta, hakemusta ja perustelua. Ja avustajasta pitää silti maksaa, eikä heitä suinkaan saa kuin muutamaksi tunniksi viikossa. Senkin ehkä sinne kodin ulkopuolella, johon et edes kykene.

Olkaa kiitollisia terveydestä, jos sitä (vielä) on.

Vierailija
35/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt lue muuta kuin otsikon, koska kiire. Mä sanon kuitenkin sen, että itse hain parikin kertaa, hylättiin , kunnes meni läpi. Myöhemmin yks sosiaalialan ihminen sanoi minulle, että olisi saanut läpi ekalla yrittämillä, jos olisin hakemuksen osannut oikein tehdä. Eli nimenomaan korostaa oikeita asioita. Pitkä hakemus ei ole etu, vaan napakasti oikeat jutut, jotka tietysti pitää lääkärintodistuksella todeta.

Perusjuttu on tietysti se, on tarpeeksi syytä. Entä osatyökyvyttämyyseläke?

On lukuisia fyysisiä sairauksia.

Vierailija
36/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti pääsen.

Älä noista trolleista välitä, tällä palstalla huudellaan todella paljon roskaa ihan asiallisiin ketjuihin.

Vierailija
37/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla pätevä lääkäri joka tietää millaiset paperit kirjoittaa, ja silloin pitää ampua kovilla ettei tule bumerangia. ; ]

Vierailija
38/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat elää muiden rahoilla? Toivottavasti loisit miehesi rahoilla etkä veronmaksajien..

Olipa älykäs kysymys ja fiksu kommentti.

Tästä sivusta kerron itsestäni. Jouduin vakavaan onnettomuuteen, joka jätti minut täysin työkyvyttömäksi. Tästä on kahden kirurgin lausunnot. Vakuutusyhtiön lääkäri on eri mieltä. Hän tietää paremmin, vaikka ei ole minua koskaan tavannut, saati tutkinut.

Olen siis myllyssä, joka särkee minut lopullisesti. Siinä sivussa se särkee perheeni. Olen sairauslomalla, kunnes joudun taas työkokeiluun/harjoitteluun/johonkin. Siellä saan vihat päälleni, kun papereiden mukaan minun pitäisi pystyä.... Oksennan vessassa kipua ja joudun taas uuteen sairauslomakierteeseen, josta pääsen taas jotenkin jaloilleni ja saan itse puettua, pyyhittyä wc:ssä ja pestyä hampaat. Olen siis uudelleen valmis työnhakijaksi.

Toivoisitko itse kaltaistani työpariksesi? Tai alaiseksesi? Niin, en minäkään. Olen lopen uupunut, mutta koska tässä maassa saa vaan pääkopan avulla pysyviä eläkkeitä nuorena, niin mitä nyt näistä fyysisistä vammoista. Kasvaahan ne lapset siinä sivussa, mies on luotu tienaamaan ja minut makaamaan sängyssä vapisevana ja oksentavana lääketokkurassa aina heti, kun sieltä jollain keinolla jalkeille taas pääsen.

Että sellaisiakin muiden rahoilla eleviä meitä on.

Ja halvaksi tulee. Kipuoksentaminen kuluttaa hampaat samalla tavalla, kuin bulimiakin. Puolison sairastaminen vie voimavarat siltä toiselta puolisolta pikkuhiljaa nakertaen ja avustajia saa, jos joku jaksaa täyttää 107 anomusta, hakemusta ja perustelua. Ja avustajasta pitää silti maksaa, eikä heitä suinkaan saa kuin muutamaksi tunniksi viikossa. Senkin ehkä sinne kodin ulkopuolella, johon et edes kykene.

Olkaa kiitollisia terveydestä, jos sitä (vielä) on.

Toivon sulle kovasti voimia ja puolisollesi myös.

Vierailija
39/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yrität eläkkeelle?

Koska minulla on paljon sairauksia.

Lihavuuden aiheuttama ummetus, nivelrikko polvissa, astma ja krooninen kitinä.

Et ole työkyvytön vaan työhaluton.

..Sekä kroonillinen lorvikatarri !

Vierailija
40/63 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta joo, hylätystä hakemuksesta kannattaa valittaa ja sillä aikaa kun odotat päätöstä, olet silti oikeutettu työttömyystukeen. Jotkut kroonisesti sairaat joutuvat tähän tukeen tyytymään joka tapauksessa, vaikka ovat täysin työkyvyttömiä, mutta kaikki eläkehakemukset tulevat hylättyinä.

Kyllä he TE-toimistossa ymmärtävät kun on todisteet näyttää sairaudesta & lääkärin lausunnot olemassa.

Monethan tekee sitten kuntouttavassa "uraa" eläkeikään asti. Kun eivät ole oikeutettuja muuhun. Ei niissä kaikissa joudu paljon liikkumaan. Kuntouttava on tosi hyvä juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän