Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnair säästää aivan vääristä asioista. Surkeat ateriat lennoilla. Asiakkaan palvelukokemus kilpailjoilla on selvästi parempi.

Vierailija
29.03.2023 |

Taas Finnair on säästämässä epäolennaisissa asioissa, kuten tyynyissä tai aterioidda. Huomasin että aterioiden laatukin oli todella heikkoa verrattuna kilpailijoihin, joilla yleensä lennän, kuten Qatar, Cathay Pasific tai Thai Airways. Esim Qatarilla turistiluokassakin on valittavana 2-3 lämpimän aterian vaihtoehdosta ja ateriat ovat sisällöllisesti lihaisia ja maukaita. Esim lammasta tai naudan filettä oli tarjolla.

Finski tarjosi viime lennolla Bangkokista Helsinkiin 1 ateriana munakasta, tomaatin ja muutaman kuivan paistinperunan. Mautonta settiä. Seuraava ateria kana riisillä tuli vasta vähän ennen laskeutumista eli matkustamoa pidettiin nälässä 8 tunnin ajan. En ihmettele miksi Finnair ei ole vuosiin päässyt top 10 listalle. Finnairilla lentokalusto on kyllä kilpailukykyinen, mutta kun säästetään palvelukokemuksessa, niin Finski näyttää halvalta. Säännöstely ateria ja juomataroiluissa on silmiinpistävää. Suorastaan nauratti viime lennolla kun stuertti kulki käytävällä kysellen kuka haluaa lisää vettä. Kunnon lentoyhtiöissä tarjotaan matkustajille virvoitusjuomia, olutta ja viiniä. Tällä menoa Finnair kuihtuu, mut ehkä yhtiö luottaa vielä yhteyksien tarjontaan ajatuksella kunhan perille vie, palvelusta viis. Noh kuulin miten matkustamossa käytiin jo palautekeskustelua. Ei näin!

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairin kilpailuetu oli nimenomaan nopeat lennot Aasiaan. Se kilpailuetu meni, kun vastapakotteiden takia ei voi enää lentää Venäjän yli. Nyt sitten leikataan kuluja.

Vierailija
62/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lensin viimeksi käymään Suomessa Finnairilla noin 10 vuotta sitten New York Helsinki. Se olikin sitten ensimmäinen ja viimeinen kerta. Lentohenkilöstö oli etupäässä portugalia puhuvaa ja nekin muutamat suomalaiset ylimielisiä ja palveluhaluttomia. En kovin kummia uskaltanut pyytänyt, kun tiuskivat ja ärhentelivät edessäistuvalle. En muista ruokahommia, mutta kone oli vanha ja epämukava. Olen matkustanut kerran Airoflotilla ( siis ihan muualla) mutta tämä Finnairin lento oli hyvä kakkonen. Sen jälkeen olen luottanut Deltan ja BA:n lentoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finskin matkustamohenkilökunta on myös vanhan ja leipääntyneen oloista.

Vierailija
64/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä en voi unohtaa: Yhden Phuketin lennon päästöillä perhe autoilee yli 10 vuotta.

Ja yhden lapsen vuosittainen hiilijalanjälki vastaa 66 mannertenvälistä lentoa.

Vierailija
65/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mammat jaksa olla edes muutamaa tuntia syömättä? Minulle ainoa valintaan vaikuttava asia lentoyhtiön koneiden kunto ja yleensäkin turvallisuus. 

Vierailija
66/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lensin viimeksi käymään Suomessa Finnairilla noin 10 vuotta sitten New York Helsinki. Se olikin sitten ensimmäinen ja viimeinen kerta. Lentohenkilöstö oli etupäässä portugalia puhuvaa ja nekin muutamat suomalaiset ylimielisiä ja palveluhaluttomia. En kovin kummia uskaltanut pyytänyt, kun tiuskivat ja ärhentelivät edessäistuvalle. En muista ruokahommia, mutta kone oli vanha ja epämukava. Olen matkustanut kerran Airoflotilla ( siis ihan muualla) mutta tämä Finnairin lento oli hyvä kakkonen. Sen jälkeen olen luottanut Deltan ja BA:n lentoihin.

On ollut toisen firman liikennöimä Finnairin lento. Hki-New York välillä harvinaisuus. Yleensä on ihan suomalaisia kaikki.

Vierailija
67/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair sparar på passagerarna och en själv som passagerare sparar på att använda Finnair. Det är över ett årtionde sedan man senast använde Finnairs "tjänster". Sannolikt går nästa i samma tecken.

Även då man ännu flög veckovis från Finland, valde man alltid någon rutt som gick direkt till destinationen eller till någon större nordisk hub så att man aldrig behövde använda Finnair efter de erfarenheterna som man hade.

Vierailija
68/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuivatko Deltan tai British Airwaysin lentoemut sujuvasti suomea? Mikäs firma muuten tuollainen Airoflot on kun en ole siitä ennen kuullutkaan. Joku soutuvene operaattori Mississippi joella ko ?

Vierailija
69/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ruoasta säästäminen kuulostaa paremmalta kuin esim. turvallisuudesta. Niin kauan kuin henkilökunta on hyvin koulutettua ja niitä kiinnostaa pitää kone huolellisuudellaan ilmassa, olen tyytyväinen asiakas. Koneeseen voi myös tuoda omia eväitä, niin kun yleensä tuonkin, koska kentältä saa niin ällöttävää ruokaa.

Vierailija
70/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on hyviä pointteja, Finnairin pitäisi joko selkeästi muuttaa strategiaa, karsia palveluja entisestään ja profiloitua uudelleen halpalentoyhtiönä.

Toinen tie on palvelun parantaminen kilpailijoiden tasolle ja niiden yli. Todennäköisesti tämä jälkimmäinen kannattaisi paremmin, Suomalaiswn yrityksen kustannusrakenteella halvaksi profiloituminen on todella vaikeaa alalla kuin alalla. Ja jos joku siinä pärjää, se on suorittavan työn tekijä jota siinä yhtälössä riistetään.

Jos lisäisi 10e/lippu hintaa economyssa, ja vaikka 30e bisneksessä, luulisi jo sillä kustantavan tyynyt, pyyhkeet, snacksit ja virvokkeet lennon ajalle tason mukaisesti. Mutta Suomessa keskitytään karsimaan aina vääristä asioista, nipistetään sieltä täältä siten että asiakaskokemus kärsii eniten. Karsii mieluummin vaikka reittejä ja kalustoa, mutta panostaa enemmän niihin tärkeimpiin.

Vierailija
71/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en voi unohtaa: Yhden Phuketin lennon päästöillä perhe autoilee yli 10 vuotta.

Ja yhden lapsen vuosittainen hiilijalanjälki vastaa 66 mannertenvälistä lentoa.

Jaa miten laskettuna. Jos noin ahdistaa voit ampua reijän päähäsi niin taas säästetään päästöissä.

Vierailija
72/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ironista että Turkish Airlinesillakin 100 kertaa parempi palvelu ja ruoka mitä Finnairilla koskaan.

Jotenkin ironista sekin, että Turkish Airlines yritti laskeutua isolla matkustajakoneensa Helsinki-MALMIN lentokentälle.

Finnairilla pääsee aina perille ilman moisia kommelluksia.

Jos tuolla perusteella valitset lentoyhtiön niin ihan rauhassa.

Minä en!

Joo ihan sama vaikka laskeutuis meren jäälle, kuhan saa ilmaista viinaa

Ei tässä alkoholista ole kyse vaan aterioista ja niiden laadusta sekä matkustamohenkilökunnan yleisestä asenteesta ja palvelualttiudesta. Itse en yleensä juo yhtään alkoholia lennoilla, haluan olla selvinpäin ihan turvallisuussyistä.

Vierailija
73/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivakkaa väkeä palveluksessa. Huono palvelu esim. 2007 Pariisin lennolla.

Vierailija
74/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

moderaattorit on haisevia homo ja.

Vierailija
75/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta ruoasta säästäminen kuulostaa paremmalta kuin esim. turvallisuudesta. Niin kauan kuin henkilökunta on hyvin koulutettua ja niitä kiinnostaa pitää kone huolellisuudellaan ilmassa, olen tyytyväinen asiakas. Koneeseen voi myös tuoda omia eväitä, niin kun yleensä tuonkin, koska kentältä saa niin ällöttävää ruokaa.

Äläpäs nyt viitsi kun AV palstalaiselle se 20 euron(huom lisämaksusta) einesateria on yhtä kuin erinomainen palvelu. Turvallisuudesta viis kunhan päästään halvalla imemään sitä 1,5 euron kaljaa johonkin lämpimään.

Vierailija
76/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuivatko Deltan tai British Airwaysin lentoemut sujuvasti suomea? Mikäs firma muuten tuollainen Airoflot on kun en ole siitä ennen kuullutkaan. Joku soutuvene operaattori Mississippi joella ko ?

Miksi Deltan tai BA:n emojen pitäisi osata suomea? Mikä itseisarvo se matkustamohenkilökunnan suomen kielen taito joillekin oikein on?

Vierailija
77/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskien pitää mussuttaa kokoajan jotain ettei Tuu nälkä.

Vierailija
78/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lisäisin tuohon Nykin lentoon, että hyvä ja kohtelias palvelu ei maksa yhtiölle sen enempää kuin töykeäkään. Siis ihan samalla rahalla voi olla ystävällinen. Se voisi pelastaa monet säästö valitukset. Toinen lentoyhtiö jossa työskentelee näitä seipään nielleitä on Iceland Air. Mutta heillä on hinnoittelu usein kohdallaan, koska palvelua ei ole, niin siitä eivät myöskään laskuta. Sinällään reilua.

Vierailija
79/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ironista että Turkish Airlinesillakin 100 kertaa parempi palvelu ja ruoka mitä Finnairilla koskaan.

Jotenkin ironista sekin, että Turkish Airlines yritti laskeutua isolla matkustajakoneensa Helsinki-MALMIN lentokentälle.

Finnairilla pääsee aina perille ilman moisia kommelluksia.

Jos tuolla perusteella valitset lentoyhtiön niin ihan rauhassa.

Minä en!

Joo ihan sama vaikka laskeutuis meren jäälle, kuhan saa ilmaista viinaa

Tai sitten lentää turvallisesti ja tarjoaa erinomaisen palvelun järkevällä hinnalla.

Omat kokemukset Turkish Airlinesista ovat Finnairiin verrattuna hyvin positiivisia.

Vierailija
80/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Deltan tai BA:n emojen pitäisi osata suomea? Mikä itseisarvo se matkustamohenkilökunnan suomen kielen taito joillekin oikein on?

Älä sitten valita jos lentoemut sitten puhuvat vaikka portugalia. Taidat olla Karen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan