Finnair säästää aivan vääristä asioista. Surkeat ateriat lennoilla. Asiakkaan palvelukokemus kilpailjoilla on selvästi parempi.
Taas Finnair on säästämässä epäolennaisissa asioissa, kuten tyynyissä tai aterioidda. Huomasin että aterioiden laatukin oli todella heikkoa verrattuna kilpailijoihin, joilla yleensä lennän, kuten Qatar, Cathay Pasific tai Thai Airways. Esim Qatarilla turistiluokassakin on valittavana 2-3 lämpimän aterian vaihtoehdosta ja ateriat ovat sisällöllisesti lihaisia ja maukaita. Esim lammasta tai naudan filettä oli tarjolla.
Finski tarjosi viime lennolla Bangkokista Helsinkiin 1 ateriana munakasta, tomaatin ja muutaman kuivan paistinperunan. Mautonta settiä. Seuraava ateria kana riisillä tuli vasta vähän ennen laskeutumista eli matkustamoa pidettiin nälässä 8 tunnin ajan. En ihmettele miksi Finnair ei ole vuosiin päässyt top 10 listalle. Finnairilla lentokalusto on kyllä kilpailukykyinen, mutta kun säästetään palvelukokemuksessa, niin Finski näyttää halvalta. Säännöstely ateria ja juomataroiluissa on silmiinpistävää. Suorastaan nauratti viime lennolla kun stuertti kulki käytävällä kysellen kuka haluaa lisää vettä. Kunnon lentoyhtiöissä tarjotaan matkustajille virvoitusjuomia, olutta ja viiniä. Tällä menoa Finnair kuihtuu, mut ehkä yhtiö luottaa vielä yhteyksien tarjontaan ajatuksella kunhan perille vie, palvelusta viis. Noh kuulin miten matkustamossa käytiin jo palautekeskustelua. Ei näin!
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei ole tuotteessa vaan köyhissä asiakkaissa jotka vaativat premiumia alehintaan.
Miksi vikiset täällä, vaikka olet lentänyt Kanarialle kerran elämäs aikana?
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ironista että Turkish Airlinesillakin 100 kertaa parempi palvelu ja ruoka mitä Finnairilla koskaan.
Turkish on ollut arvostettu ruokansa ja palvelutasonsa takia jo melko kauan. Lippujen hinnat ovat kuitnekin kohtuullisella tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Arvostan suoraa lentoa niin paljon että iamhan sama mitä tarjoillaan. Mikään ei ole niin tylsää kuin lentokentällä kökkiminen
Mun mielestä loungeissa on ihan mukavaa olla maailman eri lentokentillä.
Vierailija kirjoitti:
Ap: lla hirveä nälkä kokoajan. Lentokentältä ei voi ostaa kun on kallista ja sit pitäis saada halvimmilla lipuilla business-palvelu
Eihän tällaisesta kukaan ole puhunut. Lipun hintaan voisi economyssakin kuulua jotain ruokaa sen mustikkamehun lisäksi. Olisi myös kiva, jos lentohenkilökunta olisi kohteliasta ja palvelualtista, ystävällinen hymykin olisi joskus kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan suoraa lentoa niin paljon että iamhan sama mitä tarjoillaan. Mikään ei ole niin tylsää kuin lentokentällä kökkiminen
Samoin, ei mitään valittamista. Kyllä niissä aina sen muutaman tunnin viihtyy mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Lennä vaikka omilla siivilläs, pienet on sunkin murheet 😬
Kuitenkin kiinnosti kommentoida..... :D
Itse vältän Finnairia aina kun voin. Johtuen juurikin näistä naurettavista säästöistä sekä muutamista aikaisemmista lakoista.
Upeaa kun voi vaikuttaa lompakollaan!
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ironista että Turkish Airlinesillakin 100 kertaa parempi palvelu ja ruoka mitä Finnairilla koskaan.
Jotenkin ironista sekin, että Turkish Airlines yritti laskeutua isolla matkustajakoneensa Helsinki-MALMIN lentokentälle.
Finnairilla pääsee aina perille ilman moisia kommelluksia.
Tätä en voi unohtaa: Yhden Phuketin lennon päästöillä perhe autoilee yli 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon mielummin olen kotona tai hotellissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin, ei mitään valittamista. Kyllä niissä aina sen muutaman tunnin viihtyy mielellään.
Joo tosi kiva olla loungessa pitkän lennon jälkeen ja lähteä sit uudelle, kun vois lentää suoraan
Olen ollut tyytyväinen Finnairin palveluun eikä mulla ole mitään syytä haukkua sitä. En oikeastaan ymmärrä mistä syvä viha ja valitus kotimaista lentoyhtiötä kohta kumpuaa. Eihän tuo nyt eroa mitenkään merkittävästi muista eurooppalaisista lentoyhtiöistä. Saman tasoista palvelua on joka paikassa nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ironista sekin, että Turkish Airlines yritti laskeutua isolla matkustajakoneensa Helsinki-MALMIN lentokentälle.
Hah, se tapahtui vuonna 1991! Loppuu sormet kesken kun yrittää laskea montako vuotta siitä on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuolla perusteella valitset lentoyhtiön niin ihan rauhassa.
Minä en!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lennä vaikka omilla siivilläs, pienet on sunkin murheet 😬
Kuitenkin kiinnosti kommentoida..... :D
Itse vältän Finnairia aina kun voin. Johtuen juurikin näistä naurettavista säästöistä sekä muutamista aikaisemmista lakoista.
Upeaa kun voi vaikuttaa lompakollaan!
Niin on se upeaa kuin persaukinen työtönkin voi vaikuttaa asioihin jättämällä lentämiset minimiin;)
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut tyytyväinen Finnairin palveluun eikä mulla ole mitään syytä haukkua sitä. En oikeastaan ymmärrä mistä syvä viha ja valitus kotimaista lentoyhtiötä kohta kumpuaa. Eihän tuo nyt eroa mitenkään merkittävästi muista eurooppalaisista lentoyhtiöistä. Saman tasoista palvelua on joka paikassa nykyään.
Samaa ihmettelen hirveä valitus aina finnairista. Itsellä toiminut hyvin aina. Työn puolesta kuitenkin lennellyt jo parikymmentä vuotta.
Onko Qataralla turvallista lentää? Ettei kone siis tule alas...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finnairilla pääsee aina perille ilman moisia kommelluksia.Jos tuolla perusteella valitset lentoyhtiön niin ihan rauhassa.
Minä en!
Joo ihan sama vaikka laskeutuis meren jäälle, kuhan saa ilmaista viinaa
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei sitten ole kokemusta mistään muusta.
Vierailija kirjoitti:
Ap: lla hirveä nälkä kokoajan. Lentokentältä ei voi ostaa kun on kallista ja sit pitäis saada halvimmilla lipuilla business-palvelu
syökää ennenku lähdette kentälle, itse en osta mit
ään kentällä.