Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarissa "Silja" kertoo köyhyydestään, mutta todellisuudessa hänellä on asiat ERITTÄIN HYVIN

Vierailija
29.03.2023 |

Silja on 49-vuotias ja hänellä on
- pieni omakotitalo pääkaupunkiseudulla, Keravalla
- työpaikka, josta säännöllinen nettotulo on 2300 euroa
- mahdollisuus tehdä etätöitä ja sillä tavalla säästää työmatkoista ja työvaatteista
- asuntolaina melkein maksettu
- mahdollisuus saada siihen lyhennysvapaita kuukausia
- kaksi teini-ikäistä poikaa, jotka kohta itsenäistyvät ja alkavat vastata omista kuluistaan ainakin osittain
- poikien ukki, joka auttaa poikien harrastuskuluissa
- vanhemmat, jotka voivat tuoda kassillisen ruokaa.

Nyt on kyllä niin että Silja ei tajua, miten hyvin hänen asiansa taloudellisesti on. Aivan tajuttoman hyvin! Hänellä on kohta velaton pieni oma talo keskeisellä sijainnilla. Hänen vain täytyy ottaa nyt niitä lyhennysvapaita kuukausia. Vaikka se talo olisi velaton vasta viiden vuoden päästä, se on pian ja hyvissä ajoin ennen eläkeikää.

Kohta hänen lapsensa ovat taloudellisesti itsenäisiä ja hänen taloutensa helpottaa sitä kautta. Hänellä on tosiaan säännöllinen ok-kuukausitulo, ja hänellä on tukiverkkoa, joka on valmis auttamaan taloudellisesti, sekä omat vanhemmat että poikien ukki. Joten ei aihetta puhua köyhyydestä, vaikka nyt joutuukin laittamaan omat joogaharrastukset tauolle. Ihminen voi harrastaa hyvin paljon ilmaiseksikin.

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009467690.html

Kommentit (459)

Vierailija
341/459 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo aika surullista, että viisikymppinen, periaatteessa uransa huipulla oleva ihminen joutuu pyytämään lyhennysvapaita selvitäkseen laskuistaan ilman, että pystyy edes harrastamaan mitään. Keskiluokkaa on kurjistettu valtavasti, kun tämä on se todellisuus. Silti näiltä Siljoiltakin olisi vasemmisto repimässä lisää rahaa SOSSUPUMMIEN virkistysrahastoihin. 

Tämä sossupummius mua raivostuttaa!

I di oottien kommentti!

Mikä se sellainen sossupummi on, joka saa VALTION AVUSTUSTA:

- yksityisiin lääkäreihin (kela-korvaus)

- 40 % alennuksen apteekissa

- maksaa vain omavastuu esim. sairaalassa, ei koko yhteiskunnalle lankeavat summaa

- saa lapsilisää

- saa kotitalousvähennystä

- saa sitä ja tätä

- jne. jne. jne.

= SOSSPUMMI siinä missä kaikki muutkin kansalaiset!

Nämä samat tuet tulee kaikille,myös niille oikeille sossupummeille!Työllään itsensä elättävä ei ole sossupummi!

Vierailija
342/459 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on suhteellista. Minulla on nettopalkka noin 1900e ja sillä pitää elättää itseni lisäksi kolme lasta. Asuminen vie 1000e (omistusasunto). Toki voisin muuttaa vuokralle ja saisin isoa asumistukea mutta en ole kokenut tarvetta sille. Mutta jos lapsilisiä tai edes sitä minimielatustukea ei olisi, emme pärjäisi millään. Nyt kuitenkin koen että eletään ihan hyvin. Ei ole varaa matkustella mutta lapset saavat harrastaa kohtuuhintaisia harrastuksia ja voin ostaa tarvittaessa kaupasta uuden talvitakin vaikka yleensä suosin kirppareita. Ruoka on nykyisin aivan älyttömän hintaista mutta en silti tajua miten toiset saavat kuukaudessa kulutettua satoja euroja jokaista perheenjäsentä kohti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/459 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo aika surullista, että viisikymppinen, periaatteessa uransa huipulla oleva ihminen joutuu pyytämään lyhennysvapaita selvitäkseen laskuistaan ilman, että pystyy edes harrastamaan mitään. Keskiluokkaa on kurjistettu valtavasti, kun tämä on se todellisuus. Silti näiltä Siljoiltakin olisi vasemmisto repimässä lisää rahaa SOSSUPUMMIEN virkistysrahastoihin. 

I di oottien kommentti!

- maksaa vain omavastuu esim. sairaalassa, ei koko yhteiskunnalle lankeavat summaa

- saa lapsilisää

- saa sitä ja tätä

- jne. jne. jne.

Tämä.

Tähän päälle vielä ilmaiset lapsten lääkärit, hammaslääkärit, koulut... Näitäkin nämä muita sossupummeiksi haukkuvat käyttävät. Nekin ovat valtion varoista maksettu.

Eli kaikki täällä on sossupummeja, jotkut on vain ÄO niin matalalla tasolla, etteivät tajua tätä todellisuutta.

Kiitos tästä kommentista.

-sivusta-

ÄO pitää olla aika matala jos ei tajua että sossupummeja ovat työttömien tukien,asumistukien ja toimeentulotukien saajat.

Vierailija
344/459 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I di oottien kommentti!

- saa lapsilisää

- saa sitä ja tätä

- jne. jne. jne.

Tämä.

Tähän päälle vielä ilmaiset lapsten lääkärit, hammaslääkärit, koulut... Näitäkin nämä muita sossupummeiksi haukkuvat käyttävät. Nekin ovat valtion varoista maksettu.

Eli kaikki täällä on sossupummeja, jotkut on vain ÄO niin matalalla tasolla, etteivät tajua tätä todellisuutta.

-sivusta-

ÄO pitää olla aika matala jos ei tajua että sossupummeja ovat työttömien tukien,asumistukien ja toimeentulotukien saajat.

Riippuu miten itse sanan määrittelee.

Minulle "sossupummi" on henkilö, joka on itsensä elättämiskykyinen, mutta ei -haluinen.

Minulle pienituloinen koka tarvitsee asumistukea ei ole sossupummi, ei myöskään työkyvytön tai vaikkapa äitiyslomalla tällä hetkellä oleva.

Sossupummi on henkilö, jonka mielestä jonkun muun velvollisuus on huolehtia minun leppoisasta elelystäno, koska minulla "on oikeus" valita etten tee mitään "mikä ei ole mielekästä ja kivaa".

Mutta tämä siis toki vain minun luoma analyysi sossupummista. Heille en soisi euron latia, mutta henkilöt, jotka pyrkivät itsenäiseen toimeentuloon mutta siitä huolimatta tarvitsevat väliaikaisesti jotain tukea, eivät sitä ole, kuten eivät myöskään yhteiskunnan hauraat (vanhukset, vammaiset, lapset).

Vierailija
345/459 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siis hänen ongelma on? Jäi epäselväksi.

Minäkin haluan tietää. Saisin samalla selville miten huonosti omat asiani ovat sillä ainakaan aloituksen mukaan ei kuulosta että noilla huonosti menisi, enemäänkin hyvin jos lainakin kohta maksettu jo tuossa iässä.

Helmikuussa jäi kaksi laskua maksamatta, sillä rahaa ei ollut. Sähkölasku on moninkertaistunut, mutta jää alle 400e niin ei ole oikeutta Kelan avustukseen. Asumistuki- ja toimeentulotukihakemuksiin tuli kielteinen päätös. Asuntolainan lyhennysvapata hän ei halua käyttää vaan mieluummin lyhentää lainaansa normaalisti ennen heinäkuun korontarkistusta. Oma harrastus ja ei-kiireelliset lääkäri- ja hammaslääkärikäynnit peruttiin, vihannekset ja hedelmät jäävät kauppaan. Onneksi Siljan vanhemmat välillä jeesaavat tuomalla ruokaa ja osallistumalla lasten harrastuskuluihin.

Tosin sanoen tämä hengen jättiläinen ei ole ns. hyvinä aikoina säästänyt minkäänlaista puskuria. Korona-aika jokainen normaali ihminen säästi, kun kerran mitään ei voinut tehdä. Kyllä niiden säästöjen olisi pitänyt tämänhetkiset hinnannousut vielä kuitata, niin ettei laskuja jää maksamatta.

Vihannesten ja hedelmien kauppaanjäämistä ihmettelen myös. Kauden kasvikset ovat edelleen edullisia.

Ihmettelen myös noita ei-kiireellisten lääkärikäyntien perumista. Ilmeisesti ne olivat yksityiseen terveydenhuoltoon itse maksavana asiakkaana? Koska jos olisi vakuutukset, niin ne korvaisivat. Tai jos olisivat julkiselle puolelle, niin niiden maksuthan ovat mitättömät.

Joten huonoa taloudenhallintaa tuokin, että rahat ovat lopussa ja silti käydään yksityisillä lääkäreillä, vaikka ei edes ole mistään kiireellisestä kyse.

Ja samaa mieltä vihanneksista. Ne eivät todellakaan ole kaikki kalliita, sillä ei sitä ole pakko ostaa toiselta puolelta maapalloa lennätettyjä tuoreita mansikoita keskellä talvea tms. vaan ihan juurekset ja pakastevihannekset ovat superterveellisiä, ympäristöystävällisiä ja halpoja.

Meillä päin ei ainkaan pääse "ei-kiireelliseen" hammashoitoon, gynekologille, silmälääkärille julkiselle laisinkaan, edes jonoon, tällä hetkellä - ainakaan jos ei tarvitse tulkin palveluja samalla. Eli ne on vähän pakko hoitaa yksityisellä, jos mitenkään arvostaa sitä, että mahdolliset ongelmat hoidetaan ennen kuin ne ovat laajentuneet tosi isoiksi ongelmiksi. - ja on itse asiassa erittäin harvinaista että työterveys kattaisi näitä.

Juuri juttelin oman hammaslääkärin kanssa, joka sanoi, että "vuositarkistuskäynnit" on heillä tippunut n 80%.

Vierailija
346/459 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I di oottien kommentti!

- saa lapsilisää

- saa sitä ja tätä

- jne. jne. jne.

Tämä.

-sivusta-

Minulle "sossupummi" on henkilö, joka on itsensä elättämiskykyinen, mutta ei -haluinen.

Minulle pienituloinen koka tarvitsee asumistukea ei ole sossupummi, ei myöskään työkyvytön tai vaikkapa äitiyslomalla tällä hetkellä oleva.

Sossupummi on henkilö, jonka mielestä jonkun muun velvollisuus on huolehtia minun leppoisasta elelystäno, koska minulla "on oikeus" valita etten tee mitään "mikä ei ole mielekästä ja kivaa".

Mutta tämä siis toki vain minun luoma analyysi sossupummista. Heille en soisi euron latia, mutta henkilöt, jotka pyrkivät itsenäiseen toimeentuloon mutta siitä huolimatta tarvitsevat väliaikaisesti jotain tukea, eivät sitä ole, kuten eivät myöskään yhteiskunnan hauraat (vanhukset, vammaiset, lapset).

Täsmälleen näin! Jo tällä määritelmällä Silja yritti olla sossupummi. Eli pystyy itsekin maksamaan asuntolainansa mutta ei olisi halunnut, vaan olisi halunnut että yhteiskunta maksaa hänen asuntolainansa lyhennykset. Täysi wannabe-sossupummi.

Vierailija
347/459 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I di oottien kommentti!

- saa lapsilisää

- saa sitä ja tätä

- jne. jne. jne.

Tämä.

-sivusta-

Aika noloa puhua alhaisesta äö:stä kun et itse edes osaa kirjoittaa.

Vierailija
348/459 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I di oottien kommentti!

- saa lapsilisää

- saa sitä ja tätä

- jne. jne. jne.

Tämä.

-sivusta-

Ai asfalttimiehet? Ei ole asfalttikoneita näkynyt moneen kuukauteen.

Vierailija
349/459 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis henkilö jolla on vakiduuni ja yli 3000e/kk bruttotulot mankuu toimeentulotukea. Hulluksi on mennyt Suomi.

Siljalla on kaksi elätettävää. Yksinasuvalle tuo olisi ihan ok.

Entä nämä 700.000 palkansaajaa, kaupan-ala, puhtaanapito, toimisto jne. joiden palkka on 1277€/kk

Siljan tapauksessa 2300€/kk nettotulo vastaa brutto n.3500€/kk esim. terveyskeskuksen lääkärin palkkaa.

Katso, oletko köyhyysrajan alapuolella eli pienituloinen taulukko näyttää rajat

https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000008797845.html?cs

Vierailija
350/459 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo aika surullista, että viisikymppinen, periaatteessa uransa huipulla oleva ihminen joutuu pyytämään lyhennysvapaita selvitäkseen laskuistaan ilman, että pystyy edes harrastamaan mitään. Keskiluokkaa on kurjistettu valtavasti, kun tämä on se todellisuus. Silti näiltä Siljoiltakin olisi vasemmisto repimässä lisää rahaa sossupummien virkistysrahastoihin. 

Me ollaan oltu 30 vuotta puolison kanssa yhdessä. Puolisolla vakituinen työpaikka ja itse teen määräaikaisia aina kun saan. Asutaan vuokrakolmiossa, ei saa edes lainaa. 2 lasta eikä olla ikinä oltu vielä etelän matkalla lentokoneessa.

Joten lopettakaa kitinä.

Jos voitan lotossa reilusti, niin ostan teille kivan etelänmatkan.

Vierailija
351/459 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I di oottien kommentti!

- saa lapsilisää

- saa sitä ja tätä

- jne. jne. jne.

Nämä samat tuet tulee kaikille,myös niille oikeille sossupummeille!Työllään itsensä elättävä ei ole sossupummi!

Jokainen työssäkäyvä tukia päälle. Miksi määrittelet osan tuista huonojen ihmisten tuiksi ja osan hyvien? Esim jos et saa vammaistukra, on ne sossupummeja? Jos saat, se ei ole pummitukea?

Vierailija
352/459 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä havahduin pari vuotta sitten siihen, että pakko saada säästöön lainan maksua varten, jos jää työttömäksi, ettei heti joudu myymään kotiaan, jos tulot putoaa. Ei se säästökuuri nyt kovin hyvin onnistunut, kun kustannukset on nousseet, niin se mikä jäi vielä vuosi sitten säästöön, menee nyt sähköön, lainan korkoihin, kallistuneisiin kaikkiin hintoihin kuten ruoka ja bensa. Onneksi sain säästettyä edes vähän. Harmittaa, etten aloittanut aikaisemmin. Kyllä minulla meni muotiin ja kampaajalle rahaa ja juurikin näihin kuntoilumaksuihin, huvituksiin myös. Nyt etsin ilmaisia kuntoiluvaihtoehtoja ja käytän loppuun vaatteet, ennenkuin ostan uusia. Yritän näyttää ihmisten ilmoilla siistiltä, mutta puhdas tukka ja ajattomampi tyyli mieluummin kuin muoti edellä. Kyllä sitä rahaa tuli käytettyä vähän turhan leveästi, mutta nyt on nyt ja ennen oli ennen.

Vierailija
353/459 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis henkilö jolla on vakiduuni ja yli 3000e/kk bruttotulot mankuu toimeentulotukea. Hulluksi on mennyt Suomi.

Sellastahan se on, kun lainankorot, vastikkeet, sähkölaskut ja muut ovat räjähtäneet. Keskiluokan menopuoli on moninkertaistunut. 

No ei ole moninkertaistunut! Nousua on tullut korkeintaan 3% ellei ole lisännyt menojaan.

Vierailija
354/459 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tarvitaan  2  aikuista   tienaamaan että  teinien perhe tulee toimeen.

Vierailija
355/459 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on pointtina se, etteivät työssä käyvät ihmiset selviä enää palkoillaan, kun ruoka- ja asumiskustannukset ovat nousseet. Ei 2300 oikeasti ole paljon rahaa kolmen ihmisen asumiseen, sähköön, ruokaan, tietoliikennekuluihin, matkakuluihin, vakuutuksiin, harrastuksiin, vaatteisiin, hygieniatarvikkeisiin jne. En ymmärrä näitä teidän katkeria kommenttejanne. Miksi haukkua ja mollata joukolla kahden lapsen yksinhuoltajaa? Fakta on se, että monesta työstä maksetaan liian pientä palkkaa ja taloudessa pitäisi olla kaksi työssä käyvää aikuista, jotta perhe pärjäisi hyvin.

Totta, ett silloin, kun ihminen on lujilla, hänen ajattelukykynsä kapeutuu ja vaihtoehdot ikään kuin vähenevät. Mutta ei se mielestäni on syy näin ala-arvoisiin kommentteihin kuin tässä ketjussa on. 

Hajota ja hallitse. Kun kaikilla menee huonosti, ihmiset nokkii toisiaan, vihaa, eikä mieti, et miten maailma vois olla sellainen, et kaikilla olis hyvin koska ei tuu mieleen että niin ees vois olla.

Pahemmaksi menee vaan. 

Vierailija
356/459 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko mä nyt ainut joka ajattelee että keskituloisella tulisi olla varaa muuhunkin kuin asumiseen ja ruokaan?

Ainahan täälläkin huudetaan työttömille että menkää töihin niin on varaa muuhunkin mutta miten ketään enää motivoi työssäkäynti jos elintaso ei sillä parane?

Suomessa keskiluokka on köyhtynyt eikä se tulotaso nouse millään papujen syönnillä.

Suomessa kireä progressiivinen verotus pitää kyllä huolen siitä, että melkein kaikilla keskiluokkaan kuuluvilla on sama elintaso. Rikastumaan ei kukaan pääse vahingossakaan palkoillaan. Tämän huomasin selkeästi kun muutin ulkomaille - tilille alkoi kummasti karttua rahaa, kun joka kuukausi oma palkka riitti menoihin, eikä tarvinnut penniä venyttää loppukuusta. Mutta tietty kaikki suomalaiset nauttii iloisina veronmaksajina siitä, että kaikilla on sama elintaso.

Kun valtio maksaa eri tavoin syrjäytyneille rahaa, ne ei oo niin usein ryöstelemässä keskiluokan asuntoja, myy huumeita tai hae turvaa järjestäytyneeltä rikollisuudelta. 

Vierailija
357/459 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä mitä ajatella. Tälläkin palstalla on ollut useampi aloitus viimeisen kolmen vuoden aikana joissa tästä tilanteesta on varoiteltu: agendan yksi osa on keskiluokan köyhdyttäminen.

Mutta joo, huutakaa vaan salaliittoteoriaa.

Kaikki on käynyt toteen näissä askelmerkeissä.

Ja tämä on vasta alkua.

Avatkaa jo silmänne, ottakaa selvää mitä kaikissa länsimaissa tällä hetkellä tapahtuu.

Alkaa olla vihonviimeiset hetket siirtää syrjään kaikki keskinäiset kiistat ja tahalliset vastakkainasettelut(hajoita ja hallitse) yhdistyä ja vastustaa yhtenä rintamana globaalin eliitin vallankaappausta.

Olemme kohta kaikki köyhiä ja totaalisen, fasistisen kontrollin alla jos emme toimi .

Katsokaa. Havahtukaa.

Keskiluokka ei köyhdy, vaan keskiluokan käsitys siitä, mitä tarvitaan hyvään elämään, vääristyy koko ajan. Seurataan rikkaita ja luullaan että kaikkien pitäisi elää siten tai muuten ei kannata käydä töissä.

Ja tuilla eläjät seuraavat sitten keskiluokkaa ja katkeroituvat, kun elävät kurjuudessa, vaikka kaikki olisi de facto ihan hyvin.

Kysymys kuuluukin, miksi meille luodaan koko ajan uusia tarpeita? Ja miksi me olemme niin aivottomia lampaita, että oikeasti uskomme niiden asioiden kohentavan elämänlaatuamme?

Mitä sun mielestä hyvään elämään tarvitaan ja mitä ei? 

Vierailija
358/459 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I di oottien kommentti!

- saa lapsilisää

- saa sitä ja tätä

- jne. jne. jne.

Tämä.

-sivusta-

Tämä on järkevintä mitä joku on tässä AV:n vassarirallissa sanonut.

Tätä soisi miettivän jokaisen niistä, jotka haukkuvat tahoja jotka haluavat tähän pummailuun eri tavoin puuttua.

Ja näitä meillä riittää, henkilöitä joilla on mielestään vaan oikeuksia, eikä ollenkaan velvollisuuksia.

Sillä rahalla tukisi mielellään enemmän niitä, joilla ei ole mahdollisuutta valita ja vaikuttaa.

Vierailija
359/459 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerava ei ole pääkaupunkiseutua. Ja kolmen hengen perhe elää 2300€ ei ole hyvä tilanne. Vaikka asuisi kaupungin halvimmassa vuokrayksiössä.

No mutta senhän takia moni jättää lapsia hankkimatta, hankkii vain yhden tai jää yhteen puolisonsa kanssa, että yh:na on tiukkaa rahallisesti. Hyvänen aika. Oma vastuu ja ennakointi?

En voi käsittää, että olisi yhteiskunnan vastuulla mahdollistaa yh-vanhemman perheelle sama elintaso kuin kahden vanhemman perheessä on samoissa töissä. Eikö yh koskaan itse ole voinut vaikuttaa tilanteeseensa? Miksi 100 % talousvastuuta omasta surkeasta tilanteesta kuitenkin vaaditaan sinkuilta lapsettomilta?

Heidän elintasollaan ei sitten ole yhtään mitään väliä ja oma valinta, mutta yh-vanhemman tilanne jotenkin mystisesti on aina täysin yhteiskunnan vastuulla.

Itse tienaan paljon alle tuon, enkä totisesti ajattele, että jos olisin yh, veronmaksajien pitäisi maksaa suuret avut, jotta voisin saada saman elintason kuin naapuripariskunnan lapsiperheessä. Samalla logiikalla voidaan sitten alkaa maksaa sinkuille edes hiukan erityisapua niihin 1 000 e/kk per henk. asumismenoihin ja yksin hankittuihin lämminvesivaraajiin.

Suomessa on kyllä ilmiömäistä tämä koetun oman vastuun ja vaikutusmahdollisuuksien vähäisyys, se on aina "jonkun pitää!".

Eikös YH:t saa kuitenkin elareita ja exä osallistuu lasten kuluhin muutenkin. Jos exä on rahaton taivaanrannamaalari niin eihän siitä olis paljon iloa vaikka pariskunta olisikin vielä yhdessä.

Ehkä YH koska on leski - henkivakuutus kannattaa ottaa.

Vierailija
360/459 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I di oottien kommentti!

- saa lapsilisää

- saa sitä ja tätä

- jne. jne. jne.

Tämä.

-sivusta-

Tämä on järkevintä mitä joku on tässä AV:n vassarirallissa sanonut.

Tätä soisi miettivän jokaisen niistä, jotka haukkuvat tahoja jotka haluavat tähän pummailuun eri tavoin puuttua.

Ja näitä meillä riittää, henkilöitä joilla on mielestään vaan oikeuksia, eikä ollenkaan velvollisuuksia.

Sillä rahalla tukisi mielellään enemmän niitä, joilla ei ole mahdollisuutta valita ja vaikuttaa.

Sairaanhoitajaksi opiskelemaan haki vuosi sitten 27678 ja pääsi vain 2773. Työttömät hakevat 4 työpaikkaa kuukaudessa, työnantaja on se kuka päättää kenet ottaa töihin ja yleensä hän ottaa ammatinvaihtajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi