Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erota vai hyväksyä miehen muut naiset?

Vierailija
27.03.2023 |

Mitä pitäisi tehdä? Miehellä on muita naisia, ja se tuntuu pahalta. Toisaalta hän on sanonut jo suhteen alussa, että muita pitää olla. Mies on tosi hyvää seuraa ja meillä on hauskaa ja romanttista yhdessä, uskon että hän kyllä välittää minusta, vaikka en oikein ymmärrä miten joku voi välittää ja silti käydä painamassa muita. Olen jo lapset tehnyt ja kasvattanut ja elämä järjestyksessä, että en tarvitse välttämättä mitään aviomiestä. Mutta jotenkin tuntuu silti pahalta. Miehelle tämä kaikki on iloista elämää ja ainoa ongelma on minun tunteeni. Jotenkin vain loukkaa. Olen suvaitsevainen ihminen ja tiedän että avoin suhde on muotia, mutta jotenkin vaan tuntuu ikävältä. Onko jotain keinoa päästä näistä tunteista vai onko mies vain laitettava kiertoon?

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehditkö kokeilla erilaisia miehiä? Miksei sullekin joku uusi löytyisi? Pidä huoli, että saat omasi aina pois. Teillä on yhteiset lapset ja omaisuus, niin niistä älä luovu.

Vierailija
42/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä näillä polyamoristeilla on ongelmallinen psyyke. Jotain on rikki jo alkuunsa. Monella narsismia.

Jätä mies. Löydät parempaa seuraa. Ajan myötä tuhoat oman psyykesi tuossa mielenvikaisessa esityksessä mitä se häiskä esittää. Et tule eroasi katumaan!

Valitettavasti fiftari piireissä näkee yhtälailla piilopolyja. Ei arvokonservatiivisuus takaa uskollisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensiksi hyväksyt asian ja alat suhteeseen. Sitten myöhemmin uhriudut siitä. Todella lapsellinen ihminen olet, AP. Rasittava tuuliviiri.

Sua ei ole kohdeltu yhtään huonosti eikä painotettu mihinkään. Tämä mies ei ole sika. Sullahan on ollut alusta lähtien kaikki tieto. Sulla on myös ollut kaikki samat oikeudet panna ympäriinsä.

Olet itse laittanut itsesi tähän liriin. Tämä on ihan oma valintasi. Älä uhriudu. Teet nyt vain jatkossa fiksumpia valintoja. Kasva aikuiseksi.

Olenko jossain uhriutunut tai väittänyt ettei valinta olisi minun? Pohdin vain asiaa. Tilanne ei ole ollut myöskään niin että mies olisi pyytänyt minua alun perin polysuhteeseen, tilanne on puolin ja toisin kehittynyt tähän. AP

Enemmän kuulostaa siltä että sulle on tullut miehen myötä tunnelukko. Omalla tavallaan elät Tukholma syndroomaisessa suhteessa. Järkesi koittaa herätellä sua tähän päivään. Älä pakota itseäsi elämään väärässä suhteessa. Lähde jo tänään ja hae apua pinnalla olevaan tunnelukkoon.

Vierailija
44/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tiennyt tämän siis koko ajan. Ja hyväksynyt sen. Mikä on muuttunut, että et enää hyväksy?

Vierailija
45/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuo olisi ongelma jo senkin takia, että ehkäisynä pitäisi käyttää kumia silloinkin, vaikka raskauden ehkäisy olisi hoidettu jollain muulla tavalla.

Vierailija
46/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi edes aloittanut suhdetta miehen kanssa joka sanoo, että muita pitää olla. Se olisi välittömästi kiitos ja hei.

Vierailija
47/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on asia joka on täysin itsestäsi kiinni. Siihen ei kukaan muu voi antaa vastausta. Kannattaa varmaan oikeasti käyttää omia aivojaan tämän ratkaisemiseen.

Vierailija
48/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siellä vaan tylsistynyt,oman elämänsä kadottanut, pakit saanut pienituloinen yrittäjä keksi omiaan. Taitaa tänään olla useampi vastaava aloitus samalta ilopilleriltä

Näitä on kyllä hauska lukea sairaslomalla.

Vierailija
49/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tiennyt tämän siis koko ajan. Ja hyväksynyt sen. Mikä on muuttunut, että et enää hyväksy?

Aiemmin suhteet ovat olleet hyvin satunnaisia, nyt niitä on kaksi vähän vakkarimpaa. Periaatteessa hyväksyn, mutta tuntuu jotenkin pahalta. En tiedä miksi. Ehkä mielikuvat ovat nyt tulleet elävämmiksi. Tai ehkä hullaantuminen on ohi, enkä enää jaksa näitä tunnemyllerryksiä samaan tapaan kuin suhteen alussa. AP

Vierailija
50/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin suhteet ovat olleet hyvin satunnaisia, nyt niitä on kaksi vähän vakkarimpaa. Periaatteessa hyväksyn, mutta tuntuu jotenkin pahalta. En tiedä miksi. Ehkä mielikuvat ovat nyt tulleet elävämmiksi. Tai ehkä hullaantuminen on ohi, enkä enää jaksa näitä tunnemyllerryksiä samaan tapaan kuin suhteen alussa. AP

Oletpa sinä oikeasti todella yksinkertainen ja omaa vastuutasi pakoileva tapaus.

Sullahan on ollut k a i k k i tieto. Mies ei ole muuttunut eikä toiminut salassa tai toisin kuin olisi luvannut.

Itse olet tunkenut itsesi tämän monia naisia yhtä aikaa harrastavan miehen alle. Ihan itse.

Olitko niinkin lapsellinen ja tyhmä, että ajattelit voivasi muuttaa hänet?

Hän ei ole valehdellut sulle, lupaillut liikoja.

Sinä tässä olet se tyhmä. Sinä. Usko pois. Sinä olet vastuussa omasta ikävästä tilanteestasi, ei mies.

Vaikka uhriutuminen on nyt suurta muotia, ei se edelleenkään ole ok vierittää omasta tyhmyydestään ja harkitsemattomuudestaan syytä toisille.

Kanna vastuusi, lähde suhteesta tai jää. Älä valita siitä miehestä tänne. Ilmeisen hyvä ja suoraselkäinen kaveri.

Jokaiselle kivalle miehelle ei tartte antaa. Jos nyt vaikka oppisit tämän.

Vierailija
51/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaan pitää päättää, mitä haluaa. Suhde poikki tai sitten hyväksyt. Voihan ne toiset naiset olla vaikka ihan kivojakin. Oletko tutustunut?

Vierailija
52/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammapalstalla tupppa olemaan muun muassa pettyneitä, mustasukkaisia ja miesvihaajia. Siksi täältä saadut vastaukset eivät edusta yleistä mielipidettä. Jos sellaista kaipaat, kannattaa kysellä ohjektiivisemmilta foorumeilta.  Toisaalta ei ole mikään tarve toimia toisten mielipiteiden mukaan, mieti mitä itse haluat ja jos parisuhteesi ei vastaa sitä, ensimmäinen asia on ottaa asia puheeksi puolison kanssa. se on parisuhteen ylläpitoa. Mitä päätätkään tehdä, se on oma asiasi.

Vierailija
53/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten naisten vika!

Vierailija
54/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Ei ole järkeä olla jos tuntuu ikävältä. Ei kaikille sovi muut naiset osapuolena. Miksi kuluttaa elämää tuohon. Voi etsiä valoisan suunnan ja uskollisemman.

Vierailija
55/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No haloo. Kaikkeen sitä jotkut suostuvatkin.

Ei toista voi omistaa ja jokainen tekee jotakin asiaa mistä puoliso ei tykkää. Vaikka kaivaa nenää. Pitäisikö siitäkin erota?

Vierailija
56/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö avoin suhde ole ihan normaalia nykyään? Miehelläsi on vientiä, miksi tyytyä yhteen toosaan jos piirakkaa on tarjolla muuallakin?

Seurustelevista, avoliitossa / avioliitossa olevista on vain 0,5 %:lla yhteisesti sovittu avoin suhde.

Että on kyllä aivan marginaali ilmiönä, vaikka sitä yleiseksi yritetään rummuttaa mediassa erilaisilla haastatteluilla.

Vierailija
57/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa sinä oikeasti todella yksinkertainen ja omaa vastuutasi pakoileva tapaus.

Sullahan on ollut k a i k k i tieto. Mies ei ole muuttunut eikä toiminut salassa tai toisin kuin olisi luvannut.

Itse olet tunkenut itsesi tämän monia naisia yhtä aikaa harrastavan miehen alle. Ihan itse.

Olitko niinkin lapsellinen ja tyhmä, että ajattelit voivasi muuttaa hänet?

Hän ei ole valehdellut sulle, lupaillut liikoja.

Sinä tässä olet se tyhmä. Sinä. Usko pois. Sinä olet vastuussa omasta ikävästä tilanteestasi, ei mies.

Vaikka uhriutuminen on nyt suurta muotia, ei se edelleenkään ole ok vierittää omasta tyhmyydestään ja harkitsemattomuudestaan syytä toisille.

Kanna vastuusi, lähde suhteesta tai jää. Älä valita siitä miehestä tänne. Ilmeisen hyvä ja suoraselkäinen kaveri.

Jokaiselle kivalle miehelle ei tartte antaa. Jos nyt vaikka oppisit tämän.

Tällä kommentoijalla on kyllä varmaan joku oma tunnelukko tai tämä jotenkin kirpaisee muuten henkilökohtaisella tasolla. En ole missään kohdassa syyttänyt miestä tai sanonut että hän olisi vastuussa minun tunteistani. Se, että miksi kirjoitan tänne, on omien tunteiden ja tilanteen pohdiskelua, mitä täällä muutkin tekevät. Ei tarvitse ahdistua noin paljon eikä haukkua minua. AP

Vierailija
58/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan sitä, että mies on kertonut suoraan että muitakin pitää olla. Jos se ei sinulle käy, niin miksi olet mennyt yhteen sellasen miehen kanssa?

On pariskuntia ja on ollut aina, joissa on ollut kirjoittamaton " lupa" käydä ns vieraissa, molempien. Nykyään niitä kutsutaan avoimeksi suhteeksi ja ymmärrän heitäkin.

Jokainen tekee valintansa. Mieluummin yhdessä sovitut säännöt kuin omat.

Vierailija
59/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile itse ja mene hakemaan vierasta. Voi tuoda mukavaa säpinää omaan suhteeseen.

60/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se mies sitoutuu vain yhteen naiseen kunhan vaan löytää yhden riittävän hyvän.