Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erota vai hyväksyä miehen muut naiset?

Vierailija
27.03.2023 |

Mitä pitäisi tehdä? Miehellä on muita naisia, ja se tuntuu pahalta. Toisaalta hän on sanonut jo suhteen alussa, että muita pitää olla. Mies on tosi hyvää seuraa ja meillä on hauskaa ja romanttista yhdessä, uskon että hän kyllä välittää minusta, vaikka en oikein ymmärrä miten joku voi välittää ja silti käydä painamassa muita. Olen jo lapset tehnyt ja kasvattanut ja elämä järjestyksessä, että en tarvitse välttämättä mitään aviomiestä. Mutta jotenkin tuntuu silti pahalta. Miehelle tämä kaikki on iloista elämää ja ainoa ongelma on minun tunteeni. Jotenkin vain loukkaa. Olen suvaitsevainen ihminen ja tiedän että avoin suhde on muotia, mutta jotenkin vaan tuntuu ikävältä. Onko jotain keinoa päästä näistä tunteista vai onko mies vain laitettava kiertoon?

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
82/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan sitä, että mies on kertonut suoraan että muitakin pitää olla. Jos se ei sinulle käy, niin miksi olet mennyt yhteen sellasen miehen kanssa?

On pariskuntia ja on ollut aina, joissa on ollut kirjoittamaton " lupa" käydä ns vieraissa, molempien. Nykyään niitä kutsutaan avoimeksi suhteeksi ja ymmärrän heitäkin.

Jokainen tekee valintansa. Mieluummin yhdessä sovitut säännöt kuin omat.

En ymmärtänyt aluksi, että kuinka tärkeää tämä oli miehelle, puhe muista suhteista oli lähinnä sellaista teoreettista "voisi olla joskus kivaa" -tyyppistä. Miehelle se ei vain ollutkaan niin teoreettista. Ymmärrän että kumpikin meistä on rakkauden huumassaan olettanut toisesta asioita. Tässä varmaan molemmat tekivät virheen, mieskin ehkä siinä vaiheessa ajatteli, että olen ylivoimaisesti tärkeämpi kuin muut hoidot. Olimme jo syvällä suhteessa ja rakastuneita kun näitä muita suhteita tuli, niin tilanne oli hämmentävä ja olen pohtinut suhtautumistani. Tähän on vaikea suhtautua, kun omien tunteiden lisäksi mukana on kulttuurinen painolasti, joka sanoo toisaalta että se on ihan ok ja toisaalta että se on kauhea ongelma. AP

Mikä ihmeen kulttuurinen painolasti? Valot päälle, niin kauan kun lakeja noudattaa niin mitkään kulttuurit ei liity parisuhteisiin mitenkään. Joko teet valintoja jotka tekee sut onnelliseksi tai sitten hukkaat elämäsi houraillen juttujasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan sitä, että mies on kertonut suoraan että muitakin pitää olla. Jos se ei sinulle käy, niin miksi olet mennyt yhteen sellasen miehen kanssa?

On pariskuntia ja on ollut aina, joissa on ollut kirjoittamaton " lupa" käydä ns vieraissa, molempien. Nykyään niitä kutsutaan avoimeksi suhteeksi ja ymmärrän heitäkin.

Jokainen tekee valintansa. Mieluummin yhdessä sovitut säännöt kuin omat.

En ymmärtänyt aluksi, että kuinka tärkeää tämä oli miehelle, puhe muista suhteista oli lähinnä sellaista teoreettista "voisi olla joskus kivaa" -tyyppistä. Miehelle se ei vain ollutkaan niin teoreettista. Ymmärrän että kumpikin meistä on rakkauden huumassaan olettanut toisesta asioita. Tässä varmaan molemmat tekivät virheen, mieskin ehkä siinä vaiheessa ajatteli, että olen ylivoimaisesti tärkeämpi kuin muut hoidot. Olimme jo syvällä suhteessa ja rakastuneita kun näitä muita suhteita tuli, niin tilanne oli hämmentävä ja olen pohtinut suhtautumistani. Tähän on vaikea suhtautua, kun omien tunteiden lisäksi mukana on kulttuurinen painolasti, joka sanoo toisaalta että se on ihan ok ja toisaalta että se on kauhea ongelma. AP

Siis kuinka kauan olet ollut suhteessa tämän miehen kanssa? Ette siis asu yhdessä? Oletteko 40 + ikäisiä?

Missä kohtaa nämä sivusuhteet tulivat kuvioihin ja miten sait niistä tietää? Kertoiko hän siis ihan avoimesti yhtäkkiä aamupalapöydässä, että "minullapa on nyt sivusuhde, yksi Pirkko. Käynpä painamassa häntä tänään töiden jälkeen, joten älä ihmettele, jos tulen myöhemmin tänään kotiin."

Ja millaisia nämä sivusuhteet ovat? Onko miehellä monta naista yhtäaikaa, joita pyörittää? Mitä hän tekee heidän kanssaan? Käy painamassa? Käykö syömässä ulkona heidän kanssaan tai baareissa viettämässä aikaa? Näetkö millaista viestienvaihtoa käydään somessa jne..?

Vierailija
84/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onko jotain keinoa päästä näistä tunteista vai onko mies vain laitettava kiertoon?"

Miehesihän on jo kierrossa...

Tää oli ketjun paras vastaus :D

Vierailija
85/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kulttuurinen painolasti?

Onko hän kotoisin maasta, jossa miehellä saa olla virallisesti jopa neljä vaimoa ja tämä on siis hänen kulttuurissaan täysin normaalia?

Vierailija
86/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono,tosi huono 🤮

Vierailija
87/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap?

Anna lisävastauksia, niin kommentoin ja pohdin asiaa kanssasi.

Vierailija
88/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂🤣! Porvoossa näitä riittää..

No olisikin Porvoossa. Kyllä kaikenlaisia suhteita ja tilanteita voi tulla ihmisille ihan oikeastikin eteen, vaikkei sinulle ole tullutkaan. AP

No kylläpä yllätävä tilanne tuli eteen, kun mies on heti tavatessa sanonut että haluaa avoimen suhteen/seksisuhteen, ja nyt sinä ihmettelet miten tähän on päädytty.

Vierailija
89/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan naiset ovat mustasukkaisia miehestä ja haluaisivat hallita miestä täysin. Ei pitäisi olla mitään valittamista kun itse tiesit mihin ryhdyit. Vai oletko niitä naisia jotka oikeasti kuvittelee että kyllä mies muuttuu ja kyllä mies tekee niin kuin minä haluan kun tarpeeksi vaadin enkä hyväksy miestä semmoisena kuin itse on

Vierailija
90/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti oletko onnellinen hänenlaisensa miehen kanssa vai et?Oletko onneton ilman häntä? Pystytkö rakastamaan sitä miestä ihan sellaisena kuin hän on? Toiset pystyy, valtaosa ei pysty.

Vierailija
91/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko olet tämän miehen kanssa ollut? 

Puolitoista vuotta. AP

Jos sinust tuntuu jo nyt pahalta, niin mieti, kuinka se paha olo tulee syömään sinua sisältäpäin. Paha olo sairastuttaa fyysesti.

Jos et halua sairastua, niin lähde.

Vierailija
92/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kulttuurinen painolasti?

Onko hän kotoisin maasta, jossa miehellä saa olla virallisesti jopa neljä vaimoa ja tämä on siis hänen kulttuurissaan täysin normaalia?

Tarkoitan, että täällä meidän kulttuurissa on ainakin vielä aika voimakas monogamiaoletus. Näistä vastauksistakin huomaa että minua tai miestä tai molempia pidetään melkein hulluina. Ei olisi kivaa jos ystävät ja vaikka oma äiti ajattelisivat minusta että olen sekaisin ja säälittävä. Tämä on yksi tekijä myös ja vaikuttaa ehkä tunteisiini. Joudun elämään kaksoiselämää tämän miehen kanssa ja se surettaa ja hävettääkin. AP

Vierailija
93/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy iloisesti dippaamassa kullia ja sä otat mahdolliset taudit avohaaroin vastaan kunhan panee sua vuorostaan. Mies on jo kierrossa ja sä oot vaan varalla jos ei muuta panoseuraa löydy tai joku niistä alkaa kyllästyttää. Sanot että tuntuu pahalta ja hävettää kaikenlisäksi. Tiedät jo mitä haluat tehdä. Jätä se sika.

Vierailija
94/101 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsku-tutkani piippaa ja lujaa.

Vierailija
95/101 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sua yleisesti ottaen pidetään säälittävänä ja kynnysmattona. Itsekin häpeät. Miksi siis haluat jäädä tuohon? Voit saada sukupuolitauteja mieheltä myös. Itsekunnioitusta ei oo lainkaan.

Vierailija
96/101 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

upppp

Vierailija
97/101 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa vääntää tähän trollimaiseen aloitukseen.

Vierailija
98/101 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

upppp

Vierailija
99/101 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joko hyväksyt tai eroat, sinunhan se päätös on.

Juuri näin! Ei me toisten ihmisten suhteista voida päättää! Teet miten haluat.

Vierailija
100/101 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä kuinka moni tuputtaa jotain näin sekopäistä "normaalina".

Mä oon aivan satavarma et nää tuputtajat ei oo polyamorisia vaan he ovat järkeistäneet sitoutumiskammonsa ja nyt eivät osaa eivätkä ymmärrä ihan perusasioita, kun se ei mahdu sen kulissin raameihin, orastavaa narsismia.