Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kulttuurin: oopperan, baletin, teatterin, klassisen musiikin suurkuluttaja ja

Vierailija
25.03.2023 |

olen silti sitä mieltä, että Perussuomalaiset ovat oikeassa.

Me ei voida tukea kulttuuria tai urheilua niin kauan kuin meillä ei sairaat saa ajoissa hoitoa, vanhukset joutuu makaamaan märissä vaipoissa, päiväkodeissa ja kouluissa ei ole tarpeeksi resursseja.

Vasta, kun perusasiat on kunnossa, meillä on varaa korkeakulttuurin tukemiseen.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi jossa oopperat, sinfoniaorkesterit taidemuseot ym on ajettu alas, olisi Albaniaakin naurettavampi paikka. Olisimme kansakunta jossain Nigerian asteella.

Kukaan ei ole mitään täydellistä alasajoa esittänytkään vaan rahoituksen vähentämistä.

Sitä paitsi jos ei olisi pakko tehdä työtä, kaikki harrastaisi kaiken aikaa jotain kulttuuriksikin sanottavaa. Myös persujen kannattajat. Ei vaan ole mahdollista. 

Vierailija
82/85 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole oopperan suurkuluttaja. Pidän silti kulttuurin tukemista tärkeänä. Ensinnäkin kulttuurin tukeminen on Suomen valtion budjetista hyvin pieni osa. Suomessa on esim. vain yksi Kansallisooppera.

Toisekseen kulttuuri työllistää paljon väkeä. Pikaisella googlauksella saa selville, että pelkästään Kansallisooppera työllisti vuonna 2022 550 ihmistä. Jos nyt tuet lopetettaisiin niin tämä johtaisi välttämättä työpaikkojen katoamiseen. Joten tuleeko siitä säästöä, jos ihmisiä päätyy vaan kortistoon? Sitten maksetaan enemmän työttömyystukia ja asumistukia.

Kulttuuri myös tuottaa paljon rahaa suhteessa saamaansa tukeen joten katson, että kulttuurin tukeminen on järkevää.

Nuo 550 ihmistä voivat kouluttautua vaikka lähihoitajiksi. Ja laulella samalla kuin vaihtelevat mummojen vaippoja. Ilman Valtion tukia.

Hahhah itse ainakin olisin ihan kiusallani kortistossa jos näin kävisi. Onnea TE-toimistolle kun yrittävät löytää musiikin maisterille koulutusta vastaavaa työtä xD

Ehdotan: musiikinopettaja?

Ei pedagogisia opintoja eli en ole pätevä opettaja. Olen kyllä siitä huolimatta ollut sijaisopettajana joskus ja sehän on mitä arvokkainta työtä, kaikki kunnia opettajille! Mutta kaikki taideopettajat tietävät hyvin ettei kenttä voisi koostua pelkästään opettajista. Mistäs sitä sitten opettaa kun kukaan ei enää TEE vaan kaikki vaan opettaa? :o

Mutta opettajan töissä on erilaisia tehtäviä. Voisithan myös esim. pitää musiikin kursseja opistoille tai kesäkursseja. Aivan hyvä sivutoimi, mistä saa lisätuloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole oopperan suurkuluttaja. Pidän silti kulttuurin tukemista tärkeänä. Ensinnäkin kulttuurin tukeminen on Suomen valtion budjetista hyvin pieni osa. Suomessa on esim. vain yksi Kansallisooppera.

Toisekseen kulttuuri työllistää paljon väkeä. Pikaisella googlauksella saa selville, että pelkästään Kansallisooppera työllisti vuonna 2022 550 ihmistä. Jos nyt tuet lopetettaisiin niin tämä johtaisi välttämättä työpaikkojen katoamiseen. Joten tuleeko siitä säästöä, jos ihmisiä päätyy vaan kortistoon? Sitten maksetaan enemmän työttömyystukia ja asumistukia.

Kulttuuri myös tuottaa paljon rahaa suhteessa saamaansa tukeen joten katson, että kulttuurin tukeminen on järkevää.

Nuo 550 ihmistä voivat kouluttautua vaikka lähihoitajiksi. Ja laulella samalla kuin vaihtelevat mummojen vaippoja. Ilman Valtion tukia.

Hahhah itse ainakin olisin ihan kiusallani kortistossa jos näin kävisi. Onnea TE-toimistolle kun yrittävät löytää musiikin maisterille koulutusta vastaavaa työtä xD

Musiikin maisterista muuntokoulutuksella kätevästi hitsaaja.

Ei siinä sen kummallisempia, muuntokoulutuksia ja työpaikkoja on runsaasti tarjolla.

Eli pakotetaan ihmiset tiettyyn työhön ja sen jälkeen pakotetaan muuttamaan paikkakunnalle jossa työt ovat?

Noin aika suurta osaa työttömistä kohdellaan, ammattialasta riippumatta.

Vierailija
84/85 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus tehtiin laskelma, että Oopperaan tulisi halvemmaksi lennättää jokainen lipun ostanut Berliiniin oopperoimaan, kuin maksaa tukia.

Ne ei vaan taida Berliinissä tehdä suomalaista oopperaa.

Ei taida ohjelmistossa olla muutenkaan 'suomalaista oopperaa'. Muinaisoopperoiden uudelleenlämmittelyjä vain.

Viime syksynä ainakin näytettiin Kansallisoopperassa Innocence, libretto Sofi Oksanen ja musiikki Kaija Saariaho, solistina oli esim. Vilma Jää, joka on opiskellut vienankarjalaisia karjankutsuhuutoja. Sen suomalaisemmaksi ei ooppera enää mene. 

Taisi olla poikkeus, esim. nyt ei ole mitään suomalaista ohjelmistossa.

Hox kansallisoopperan tuottajat, kansa vaatii lisää suomalaista oopperaa!!

Olen ihan samaa mieltä sitä voisi olla enemmän. Kaikki muutkin Saariahon oopperat (Only sound remains, Kaukainen rakkaus, Emilie) on kyllä esitetty Suomessa, samoin viime vuosina ainakin Jaakko Kuusiston ooppera Jää ja Sebastian Fagerlundin Syyssonaatti.  

Minä olisin halunnut nähdä Joonas Kokkosen Viimeiset kiusaukset, mutta sitä ei taideta enää esittää.

Vierailija
85/85 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus tehtiin laskelma, että Oopperaan tulisi halvemmaksi lennättää jokainen lipun ostanut Berliiniin oopperoimaan, kuin maksaa tukia.

Ne ei vaan taida Berliinissä tehdä suomalaista oopperaa.

Ei taida ohjelmistossa olla muutenkaan 'suomalaista oopperaa'. Muinaisoopperoiden uudelleenlämmittelyjä vain.

Viime syksynä ainakin näytettiin Kansallisoopperassa Innocence, libretto Sofi Oksanen ja musiikki Kaija Saariaho, solistina oli esim. Vilma Jää, joka on opiskellut vienankarjalaisia karjankutsuhuutoja. Sen suomalaisemmaksi ei ooppera enää mene. 

Taisi olla poikkeus, esim. nyt ei ole mitään suomalaista ohjelmistossa.

Hox kansallisoopperan tuottajat, kansa vaatii lisää suomalaista oopperaa!!

Olen ihan samaa mieltä sitä voisi olla enemmän. Kaikki muutkin Saariahon oopperat (Only sound remains, Kaukainen rakkaus, Emilie) on kyllä esitetty Suomessa, samoin viime vuosina ainakin Jaakko Kuusiston ooppera Jää ja Sebastian Fagerlundin Syyssonaatti.  

Minä olisin halunnut nähdä Joonas Kokkosen Viimeiset kiusaukset, mutta sitä ei taideta enää esittää.

Tuo on ainakin helppo toive moneen muuhun verrattuna. Sitähän esitetään vähän väliä jossain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi