Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ostatte suklaalevyn, kuinka kauan se kestää?

Vierailija
25.03.2023 |

Kuvitellaan että ostatte tänään vain itsellenne 200g suklaalevyn sellaista suklaata josta todella pideätte. Kuinka kauan todennäköisimmin menee ennen kun olette tehneet siitä selvää?

Kommentit (153)

Vierailija
101/153 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ostettu kesti puolitoista kuukautta. Keittiön saarekkeella oli ja siitä vieraatkin ottivat vapaasti. Lakuille ja salmiakeille olisi kyyti ollut vauhdikkaampi. Siitäpä tuli mieleen, että ostin aamulla lakun :)

Vierailija
102/153 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavilla ihmisillä se suklaalevy menee heti kun taas normaalipainoiset ja hoikat ihmiset osaa olla ahmimatta sitä kerralla.

Mä olen reilusti ylipainoinen mutta kyllä mulla kestää yksi levy muutaman viikon ainakin.

Enkä edes osta niitä kuin muutaman vuodessa.

Kyllä nää kilot on kerätty muulla tavoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/153 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 4 min 15 sek.

Vierailija
104/153 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavilla ihmisillä se suklaalevy menee heti kun taas normaalipainoiset ja hoikat ihmiset osaa olla ahmimatta sitä kerralla.

Olen 10 kiloo ylipainoinen ja mulla se levy kestää päiviä.

Olen itse normaalipainon alarajoilla ja tasan vedän sen suklaalevyn tunnin sisään. En toki ostakaan niitä juuri koskaan, mutta jos vaikka lahjaksi saa.

Henkilökohtaisesti en näe mitään järkeä jonkun parin palan imeskelyllä, siitä jää vain paha mieli eikä saa mitään nautintoa irti. Jos herkutellaan, niin sitten herkutellaan oikeasti.

Vierailija
105/153 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen suklaalevyni oli viime vuoden jouluna saamani Fazerin sininen ja se kesti about puoli vuotta.

Vierailija
106/153 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka v i t t u syö suklaalevyä monta päivää? 😆

Mulla lähtee makeanhimo helposti jo kolmellakin palalla. Koko levyn vetämisestä kerralla tulee vain huono ja väsynyt olo.

Se muuten toimii unilääkkeenä niinkuin kaikki muukin makea. Yöllä se sitten asettuu renkaaksi vyötärölle.

Vierailija
107/153 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä kauan kuin suklaassa on paloja.

Eli pala/päivä kahvin kanssa. Joskus jää väliin, joten kestää käytännössä kauemmin.

Vierailija
108/153 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse normaalipainon alarajoilla ja tasan vedän sen suklaalevyn tunnin sisään. En toki ostakaan niitä juuri koskaan, mutta jos vaikka lahjaksi saa.

Henkilökohtaisesti en näe mitään järkeä jonkun parin palan imeskelyllä, siitä jää vain paha mieli eikä saa mitään nautintoa irti. Jos herkutellaan, niin sitten herkutellaan oikeasti.

Itse en näe mitään järkeä vetää koko levyä kerralla.

Joutuisin ihan pakottamaan itseni siihen ja yökötys parin rivin jälkeen kertoisi että ei tässä enää nautinnosta ole kyse.

Vierailija
109/153 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostaisin suklaata useammin, jos myynnissä olisi pienempiä pakkauksia. Puolikas tupla tai fazerina-patukka pyörii autossa tai laukussa päivätolkulla, ei kiitos!

Vierailija
110/153 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan harvoin suklaata. Levy säilyy pitkäänkin, sillä tykkään enemmän jostakin suklaapatukasta, esim. Suffeli, Pätkis, Tupla.

Vierailija
111/153 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avaan sen, kestää max pari tuntia. Jos en avaa, saatan unohtaa sen kaappiin vaikka kuinka pitkäksi aikaa.

Vierailija
112/153 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka v i t t u syö suklaalevyä monta päivää? 😆

Ne jotka jeesustelee ylipainoisille laihdutusvinkkejään. He eivät edes pysty syömään yhtä riviä enempää kerrallaan ja olettavat, että kaikkien elimistö on samanlainen ja ylipainoinen vaan mättää masokistina loput 10 riviä vastoin tahtoaan.

No mulla ainakin oli noin entisenä ylipainoisena. Ei mulla ollut itsekuria. Itkin aina sen jälkeen kun vedin kaiken minkä käsiini vain sain. Pahimmassa vaiheessa mulla nousi paino 30kg puolessa vuodessa.

No eihän tässä tuosta ollutkaan kyse. Sinun piti yrittää hallita itseäsi itsekurilla. Se nimenomaan on vaikeaa, kun elimistö huumaantuu siitä herkuttelusta. Näiden jeesustelijoiden elimistö taas ei huumannu ja heille tulee luontainen stoppi jo yhden tai kahden rivin syömisen jälkeen. Sen jälkeen lisäsyöminen lähinnä ällöttäisi ja olisi vastenmielistä. Ei se vaadi heiltä mitään itsekuria. Siinä nimenomaan on sitten helppoa jeesustella.

Aivan. On mullakin sitten leikisti "itsekuria" esimerkiksi juustojen, viinin ja suolasten herkkujen suhteen. Todellisuudessa en vaan kaipaa niitä tyhtään. Voin hieman syödä/juoda, mutta ei isot määrät maistu.

Vierailija
113/153 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkkäritekniikalla kirjoitti:

Ostopäivän iltaan.

Jos ostan 2 suklaalevyä, ne kestävät ostopäivän iltaan.

Jos ostan kolme, sama juttu.

En osta nykyään kuin enintään yhden patukan kerrallaan, mutta siitä en saa samanlaista tyydytystä.

Olen ymmärtänyt itsehillintäni puutteen suklaan kohdalla, ja onneksi hillintä toimii kaupassa.

Ihan oikeesti minulla toimii:

Ostan kymmenen! Ei tarvitse ajatella että syönpä nuo pois kiusaamasta.

Mulla on vähän sama kokemus! Jos on niin iso määrä suklaata ettei sitä pysty hetkessä syömään, se ei kiinnosta normaalia määrää . Mutta kyllä se silti houkuttelee ja varasto hupenee vaivihkaa mutta siis säästellen ja loppua kohden kiihtyen.

Vierailija
114/153 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty hillitsemään itseäni, jos olen ostanut suklaata. Se menee parissa tunnissa. Siksi ostan vaan harvoin tai sitten vähän kerrallaan.

Vierailija
115/153 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-15min

Vierailija
116/153 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi päivää. Pari riviä aina jää seuraavalle päivälle eli 3/4 syön levystä kerralla.

Vierailija
117/153 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samana päivänä se tulee syötyä. Joskus saattaa jäädä vähän seuraavanakin päivään. Hitto, että tekee mieli suklaata...

Vierailija
118/153 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-365 päivää. Syön ehkä pari palaa ja sitten se jää pöydälle josta siirtyy kaappiin ja unohtuu sinne.

En vielä niin hyvää suklaata ole syönyt että olisi pakko syödä koko levy kerralla.

Vierailija
119/153 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin

Vierailija
120/153 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestäisi ikuisuuden, jos ostaisin. En erityisesti välitä suklaasta.