Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaako sinua pienituloinen tai työtön ajatus oikeistohallituksesta?

Vierailija
24.03.2023 |

Molemmat suurimmat oikeistopuolueet sekä PS että Kokoomus haluavat leikkauksia perusturvaan.

Kommentit (516)

Vierailija
361/516 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin joutuminen oppositioon tuo riemua pitkäksi aikaa

Vierailija
362/516 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä pelota mikään. pakkohan se on jostain leikata. itse toki aloittaisin jostain muualta kuin suomalaisilta.

ja jos liikaa vievät, niin aina voi heittää robin hoodit, ja siinä pelissä rikas häviää aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/516 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Eihän työttömien tarvitse olla huolissaan oikeistohallituksesta, jos työpaikkojen määrä tulee lisääntymään oikeistohallituksen toimien ansiosta. Siis mikäli se työtön itse haluaa työllistyä...

Kysymys kuuluukin, tuleeko? Mitä ovat ne oikeistopuolueiden toimet, joilla suomalaiset saadaan uskaltautumaan yrittäjiksi? Perustamaan yrityksiä, joihin sitten jonain päivänä voisi uskaltaa palkatakin jonkun? Kun peruspirkolta tai peruspekalta pienennetään asumistukea tai lyhennetään ansiosidonnaisen kestoa, ei peruspirkko eikä peruspekka keksi yks kaks loistavaa liikeideaa ja ryhdy yrittäjäksi. Tai ei siitä päälle viiskymppisestä metsurimakesta ole enää ammattikorkeakoulun sairaanhoitajalinjalle pääsijäksi. 

Mä olen itsekin sikäli oikealla, että työikäisen ja työkykyisen ihmisen tulisi käydä töissä ja maksaa palkallaan asumisensa ja elämisensä. Niinhän Suomessa hyvin pitkälti elettiin 1970- ja 1980-luvuilla. Mun mielestä oikea ratkaisu ei kuitenkaan ole tämä Kokoomuksen "palkallaan ei tarvitsekaan tulla toimeen" -ajattelutapa, jossa yhteiskunta erilaisten tukien muodossa maksaa osan palkasta. 

Thats the neat part. Ei makseta enää tukia niin vuokrat ja deflaatio parantaa ostovoimaa ja laskee hintoja.

Ei ne vuokrat siitä laske. Kas kun ihmisten asumistarve ei vähene vaikka raha vähenisi.

Vuokra-asuntoja on nytki tyhjillään

Niin ja niiden hinta ei ole laskenut, jos et ole sattunut huomaamaan. Asuntosijoittajilla on vara pitää niitä silloin tällöin tyhjillään. Tulonmenetyksiä paikataan airbnb:llä.

...mikä kertoo karua kieltään näistä 'omistajista'. Heitä ei haittaisi, vaikka lumeen jäätynyttä köyhälistöä poimittaisiin kuorma-autolla lumenkaatopaikalle.

Hommaa sinäkin sijoitusasunto niin pääset omistajaksi eikä tarvitse kadehtia.

Saa nähdä miten velkavipu sijoitusasuntohehkuttajien käy jos talous romahtaisi pahemmin, tai asuntojen hinnat romahtaisi tai velkojen korot nousisi vieläkin lisää. Toivottavasti ei toki mitenkään.

Vierailija
364/516 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa mutta enemmän pelottaa katujengit yms, joten kallistun persuihin.

Ja nekös pamppuineen tilanteen korjaa. On sulla luulot.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vähän sellainen tunne, että Marin ei Suomessa katso enää olevan hänelle mitään kiinnostavaa hommaa ennenkuin korkeintaan presidenttinä, mutta siihen hän tuskin haluaa vielä pitkään aikaan. Uskoisin, että Marinin urasuunnitelmat ovat EU:ssa. 

Vierailija
366/516 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ymmärrä miten oikeistolaiset uskoo, että rankaisemalla meitä pitkäaikaistyöttömiä (käytännössä meistä useimmat ainakin osittain työkyvyttömiä) parannetaan työllisyyttä.

En minäkään ymmärrä. Olen täysin työkyvytön, hyvä että saan itteni pidettyä hengissä. Yhtään mitään työtä en pysty tekemään, kun tämä kotielämä vie kaiken jaksamisen. Eläkkeelle en pääse, joten joudun notkumaan typin/työkkärin kirjoilla. Meitä on varmasti muitakin, joille työttömyyskortisto ei ole se oikea paikka.

Vierailija
367/516 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa ja ahdistaa

Vierailija
368/516 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ymmärrä miten oikeistolaiset uskoo, että rankaisemalla meitä pitkäaikaistyöttömiä (käytännössä meistä useimmat ainakin osittain työkyvyttömiä) parannetaan työllisyyttä.

En minäkään ymmärrä. Olen täysin työkyvytön, hyvä että saan itteni pidettyä hengissä. Yhtään mitään työtä en pysty tekemään, kun tämä kotielämä vie kaiken jaksamisen. Eläkkeelle en pääse, joten joudun notkumaan typin/työkkärin kirjoilla. Meitä on varmasti muitakin, joille työttömyyskortisto ei ole se oikea paikka.

Minulta sympatiani teille. Tämä on yksi yleinen tarina. TK-eläke tai kuntoutustuki ei vain aukea. Joutuu nöyryyttävään työkkäri/sosiaalitukiputkeen jossa tiliotteita kytätään ja esim. säästäminen on tehty mahdottomaksi ellei halua vähemmän tukia seuraavassa kuussa. Elämäänsä ei voi parantaa. Tuo on jo itsessään todella lannistava tilanne.

Vierailija
369/516 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vähän sellainen tunne, että Marin ei Suomessa katso enää olevan hänelle mitään kiinnostavaa hommaa ennenkuin korkeintaan presidenttinä, mutta siihen hän tuskin haluaa vielä pitkään aikaan. Uskoisin, että Marinin urasuunnitelmat ovat EU:ssa. 

Joo veikkaan samanlaista urapolkua kuin jollekin Kataiselle.

Vierailija
370/516 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vapaa sinne lähtemään ku siltä ukkoki kohta lähtee

Vierailija
371/516 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota. Oikeistohallitus takaa hyvinvointivaltion jatkumisen. Tajuan että velaksi elämällä korot kasvavat ja lyhyen hetken jälkeen olemme pahemmissa ongelmissa kun mitään rakenteellista muutosta ei uskalleta tehdä. Tämä velan kasvattaminen ja unelmahöttö eivät ole johtaneet mihinkään. Puolueen puheenjohtajista näkee miten puolueen sisällä hoidetaan asioita. Marin pahin kakara. Orpo ja Essayah ovat erottuneet edukseen.

Ihan oikeassa olet oikeistohallitus takaa hyvinvointivaltion hyväosaisille.ja sehän heille js äänestäjäkunnalleen riittää.

Vierailija
372/516 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa se miten huonosti sinä osaat suomea.

Vierailija
373/516 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP on köyhien ja heikkojen asialla. Ja se haluaa varmistaa että tällaisia äänestäjiä heille riittää jatkossakin paljon.

Vierailija
374/516 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota. Punavihreä hallitus on nostanut vihersiirtymän nimissä elinkustannukset mahdottomiksi, joten punavihreä politiikka pelottaa enemmän.

Näinhän asia ei ole - yrität harhaanjohtaa niitä äänestäjiä, jotka eivät seuraa politiikkaa eikä maailmantspahtumia.

Vierailija
375/516 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SDP on köyhien ja heikkojen asialla. Ja se haluaa varmistaa että tällaisia äänestäjiä heille riittää jatkossakin paljon.

Juuri näin. Vasemmistoliitto kuuluu samaan porukkaan. Haluavat että köyhät pysyvät köyhinä.

Vierailija
376/516 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kansantalous perustuu työnteolle, ei kotona makaamiselle. Kansantalous perustuu verojen maksuun, millä sitten rahoitetaan yhteiskuntaa. Mielestäni verorahoja tulee käyttää vastuullisesti, Demarit eivät tätä osaa. Onhan tämä nähty. Verot alas, ja verorahojen käyttö paremmaksi. 

Vierailija
377/516 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän huonommaksi ei voi mennä, kuin nyt 4 vuotta on ollut. 

Siksi rohkenen äänestää sairaana duunarina kokoomusta.

Vierailija
378/516 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin, SDP:n politiikka perustuu siihen, että pidetään kansa köyhänä, niin ne sitten äänestää meitä. Tämä on tosiasia, kun ihminen rikastuu hän ei todellakaan äänestä mitään vasemmisto puolueita. Rikastunut ihminen haluaa pitää rahat itsellään eikä jaella niitä valtiolle kaikenmaailman verotuksen keinoin. Mitä enemmän rikkaita ja pärjääviä ihmisiä, SDP kuihtuu eikä puolueelle ole äänestäjiä.

Minua okse&ttaa tämä SDP:n ratsastaminen näillä köyhillä, SDP puolueena ei kuulkaa vähät välitä näistä niinsanotuista köyhistä, välittää vain itsestään ja omista palleistaan ja palkoistaan. Okse&ttava puolue.

Vierailija
379/516 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän huonommaksi ei voi mennä, kuin nyt 4 vuotta on ollut. 

Siksi rohkenen äänestää sairaana duunarina kokoomusta.

Haha, no elämä opettaa suakin.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kansantalous perustuu työnteolle, ei kotona makaamiselle. Kansantalous perustuu verojen maksuun, millä sitten rahoitetaan yhteiskuntaa. Mielestäni verorahoja tulee käyttää vastuullisesti, Demarit eivät tätä osaa. Onhan tämä nähty. Verot alas, ja verorahojen käyttö paremmaksi. 

Muuten samaa mieltä, mutta homma ei toimi niin, että suurella osalla palkatkin (joista he maksavat veroja) maksetaan verovaroista. Eikä niin, että mä pesen sun paidat ja sä keität mun perunat ja sitten kumpikin meistä saa asumistukea, koska sä et maksa mulle paitojesi pesusta niin paljoa, että mä tulisin ilman tukia toimeen, enkä mäkään sulle perunoiden keittämisestä. Verovarojen kierrättäminen kansalaisten taskusta toiseen ei toimi. Tällä hetkellä huolestuttavaa on, että työvoimapulaa on lähinnä siellä, missä palkatkin maksetaan verovaroista. Supercellit yms eivät vaan nyt riitä pyörittämään tätä yhteiskuntaa.