Pelottaako sinua pienituloinen tai työtön ajatus oikeistohallituksesta?
Molemmat suurimmat oikeistopuolueet sekä PS että Kokoomus haluavat leikkauksia perusturvaan.
Kommentit (516)
Oikeistohullutuksen tulee pelätä köyhien kostoa
Ei pelota ei, meillä on niin paljon pienituloisia ja työttömiä että olipa mikäsortin koalitio tahansa vallassa niin joutuu ottamaan huomioon.
Ostovoima vähenisi, liitoissa kävisi kato. Taloyhtiöitä menisi nurin.
Myös moni vanhus saa asumistukea hoivakotiin.
Työntekeminen ei pelota minua. Minua taas pelottaa se, että nykyinen politiikka jatkuu ja Suomen talous jatkaa romahdusta. Silloin huono taloustilanne jatkuu ja töitä ei ole.
Leikkauksia halutaan perusturvaan JA ihmiset töihin. Tämä on ainoa oikea suunta. Eli ei pelota.
Palkkoja täytyy saada kasvamaan ja tukia pienemmiksi.
T: pienipalkkainen
Vierailija kirjoitti:
Hallitus (lue vasemmistohallitus) joka näyttää persettä keskiluokalle ja rikkaille, pidemmässä juoksussa heikentää myös köyhän ja pienituloisena asemaa.
Keskiluokka ja rikkaat jotka kiusaajamaisesti haluavat rääkätä heikoimpia, ansaitsevat kaiken perseennäytön jonka ikinä voivat saada osakseen.
Vasemmistolaisuus on pelottavaa ja vastuutonta.
Sitä minä vaan mietin suomalaisessa mentaliteetissa,että uskotaan kepillä olevan suurta vaikutusta. Rankaiseminen jotenkin muka parantaisi nykyistä tilannetta. Ei se vanha/sairas "hevonen" ylös nouse vaikka kuinka keppiä heilutetaan. Jotenkin tosi sairas mentaliteetti.
Jos hallitus on pienituloinen tai työtön, ei se pelota, toivotan vaan tervetulleeksi meidän joukkoon. Jos vielä olisivat pienituloisia sairaita työttömiä yhtä aikaa (siis kaikilla kolme ongelmaa), toivottaisin joukkoomme hyvin lämpimästi.
Ei pelota, vaan harmittaa, ärsyttää ja suututtaa ihmisten typeryys.
Ei pelota, en saa mitään tukia.
Vierailija kirjoitti:
Työntekeminen ei pelota minua. Minua taas pelottaa se, että nykyinen politiikka jatkuu ja Suomen talous jatkaa romahdusta. Silloin huono taloustilanne jatkuu ja töitä ei ole.
Täällä on nyt huono talous- ym. tilanne koko Euroopassa.
Ei se Suomen köyhien tuentarpeesta riipu.
Eli ratkaisuna keskiluokan kokemaan huonouteen- potkitaan huonommassa asemassa olevia enemmän jolloin keskiluokka voi kokea heihin verrattuna olevansa hyvässä asemassa- muuttamatta keskiluokan asemaa mitenkään. Eli kiusaamalla mieli korkealle. Inhottavia olette.
Köyhät äänesti persut eduskuntaan.
SMP oli köyhien viljelijöiden puolue kunnes alkoi kokoomuslaistua.
Onko vasemmisto ja sdp oikeasti vanhustenpuolue. Tulee niin kovasti mieleen kauniit ja rohkeat mtv sarja, jota vanhempi sukupolvi seuraa. Sielläkin ristivetoa on tosin kuvitteellisesti. Sdp:n vaalipuheiden avaukset alkaa useimmin kokoomus sanalla, on niin viha rakkaussuhde että. Lööpeistä seurataan spd:n parinvaihtoja eli on kyllä aikalailla yhtäläisyyksiä. Olisiko aika sovinnolliseen yhteistyöhön niinkuin politiikassa olisi suomalalaisten näkökulmasta suotavaa. Olemme arvokkaita kaikki ja ansaitsemme kyllä hyviä päätöksiä, ei mitään ärrimöykkyjä huutelemaan toisten päälle.
Voi kuule, jotkut ihmiset mitään kikyjä ole tehneet. 6 min päivä, oliko se niin. Kavereita ei voi ilmiantaa mutta sen sanon että niin moni ottaa sen itselleen näplätessään puhelinta, lähtiessä töistä tai työpisteeltä ikäänkuin ajoissa. Semmoista se on, 48 v. työkokemuksella voin sanoa että kaikkea on nähty, ehkä juuri ne jotka eniten mölyä niistä pitivät. Et voi kieltää tosiasiaa. Joku uhma aikuisillakin on.