Kesällä on veljeni häät. Kuka maksaa avomieheni puvun?
Olen avoliitossa, ollut jo vuosia. Avomieheni ja veljeni ei ole läheisiä eikä avomieheni ehkä pidä veljestä i erityisen paljon, tulevat kuitenkin toimeen silloin harvoin kun kohtaavat. Veljeni menee kesäkuussa naimisiin ja avomiehelläni ei ole ainuttakaan pukua, ei siis mitään juhlavaatetta. Tuli pieni kiista siitä, että kuka maksaa hänelle puvun sinne häihin, minä (matalapalkkainen osa-aikatyössä oleva osin opiskelija) vai hän (palkka vähän alle keskipalkan), kun hän ei kuulemma halua maksaa mistään mitä ei suoranaisesti haluaisi ehkä tehdä. Mitä mieltä muut?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös nuo kulut kuulu morsiamen vanhemmille?
Ai häävieraitten vaatteet 🤣
Sit kannattaa tilata monta asukokonaisuutta, mm kirkko aatteet, juhlavaatteet ja bilevaatteet.... 🤣
Mä olen varmaan Suomen tylsimpiä ihmisiä. Mulla on kolme mekkoa, joita vaihtelevasti käytän eri juhlissa. Yksi pikkumusta (lyhythelmainen), yksi pidempi ja pitkähihainen musta mekko sekä yksi "iloisen" värinen mekko, joka sopii kesäisiin juhliin. Noilla mennään, häät, synttärit, hautajaiset, ristiäiset, taidenäyttelyn avajaiset, työpaikan joulupäivälliset, ylioppilasjuhlat... Vähän vaihtelen asusteita tilaisuuden mukaan, hautajaisissa tumma/musta huivi kaula-aukon koristeiden peittona, häissä vaaleampi jakku/huivi jotten oli kokomustissa jne.
En kyllä siipeilijän vaatteita maksaisi, mutta saattaisin maksaa rakkaan siskoni puolison vaatteet (ja siskonkin) veljemme häihin, jos oikeasti heillä olisi niin tiukkaa, että häihin osallistuminen riippuisi siitä, onko juhlavaatteita vai ei. Halvimmasta päästä kyllä, Dressmannin puhu, ei Haloselta...
MINÄ MAKSOIN SISKONI HÄÄPUVUN.
haista p.ska ja tukehdu v.ttu aivo.
Häihin en päässyt..sain trauman.
Demareilla on piikki auki. Kysy niiltä.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti sinä maksat. Mitä muut siitä ajattelisi jos miehesi ei osallistu juhliin. Kai kuvetta ja hommaa miehellesi hyvä puku, jo viidellä sadalla saa kohtalaisia pukuja.
Mitä helvetin väliä mitä muut ajattelee!!!
Jos ei ukko halua lähteä mukaan - ei tarvitse lähteä, ei tarvitse ostaa pukua.
Ette kai te mitään siamilaisia kaksosia ole.
Miksi yleensäkään pitää mennä tilaisuuksiin johon ei halua?!
Vierailija kirjoitti:
Jos hän ei itse halua maksaa omia kulujaan, niin sitten maksajana on sulhasen sisar. joka on lähinnä kyseistä jätkää.
Ei kukaan ole velvollinen ostamaan kenellekään yhtään mitään. Ei edes pukua juhliin, etenkään kun kyse on siitä ettei toinen halua maksaa omia kulujaan. Viinaan ja kaljaan kyllä löytyy rahaa, muttei kunnon vaatteisiin.
Kannattaako mennä naimisiin vain erotakseen muutaman vuoden päästä. Tai toinen jää roikkumaan avioliittoon vain sen vuoksi kun ei uskalla erota (mitä siitä muut ajattelisi).
Mieti kaksi kertaa, mitä käytännössä tarkoittaa "Tahdon".
Tahdotko oikeista syistä, vai haluatko olla vain päivän prinsessana`?
Terv. 40. vuosi avoliitossa saman miehen kanssa ja hyvin pyhkii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti sinä maksat. Mitä muut siitä ajattelisi jos miehesi ei osallistu juhliin. Kai kuvetta ja hommaa miehellesi hyvä puku, jo viidellä sadalla saa kohtalaisia pukuja.
Mitä helvetin väliä mitä muut ajattelee!!!
Jos ei ukko halua lähteä mukaan - ei tarvitse lähteä, ei tarvitse ostaa pukua.
Ette kai te mitään siamilaisia kaksosia ole.
Miksi yleensäkään pitää mennä tilaisuuksiin johon ei halua?!
mullakin tuttu,jonka mies ei halua lähteä naisen sukujuhliin,jää vaan kotiin ja nainen sitten käy.
Kuka menee muijan veljen häihin muka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vuokraa puvun. ole hyvä
Sekin käy, mutta edelleen sama kysymys, maksaako pukuvuokran hän vai minä. Ei ole ihan halpoja nuo pukuvuokraamot.
Ap
Mitäs jos jättäisit noin mulkun miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sit kannattaa tilata monta asukokonaisuutta, mm kirkko aatteet, juhlavaatteet ja bilevaatteet.... 🤣
Mä olen varmaan Suomen tylsimpiä ihmisiä. Mulla on kolme mekkoa, joita vaihtelevasti käytän eri juhlissa. Yksi pikkumusta (lyhythelmainen), yksi pidempi ja pitkähihainen musta mekko sekä yksi "iloisen" värinen mekko, joka sopii kesäisiin juhliin. Noilla mennään, häät, synttärit, hautajaiset, ristiäiset, taidenäyttelyn avajaiset, työpaikan joulupäivälliset, ylioppilasjuhlat... Vähän vaihtelen asusteita tilaisuuden mukaan, hautajaisissa tumma/musta huivi kaula-aukon koristeiden peittona, häissä vaaleampi jakku/huivi jotten oli kokomustissa jne.
En kyllä siipeilijän vaatteita maksaisi, mutta saattaisin maksaa rakkaan siskoni puolison vaatteet (ja siskonkin) veljemme häihin, jos oikeasti heillä olisi niin tiukkaa, että häihin osallistuminen riippuisi siitä, onko juhlavaatteita vai ei. Halvimmasta päästä kyllä, Dressmannin puhu, ei Haloselta...
MINÄ MAKSOIN SISKONI HÄÄPUVUN.
haista p.ska ja tukehdu v.ttu aivo.
Häihin en päässyt..sain trauman.
Miehen sisko ompeli minun hääpukuni, ilmaiseksi.
Sait varmaan siitäkin trauman.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako mennä naimisiin vain erotakseen muutaman vuoden päästä. Tai toinen jää roikkumaan avioliittoon vain sen vuoksi kun ei uskalla erota (mitä siitä muut ajattelisi).
Mieti kaksi kertaa, mitä käytännössä tarkoittaa "Tahdon".
Tahdotko oikeista syistä, vai haluatko olla vain päivän prinsessana`?
Terv. 40. vuosi avoliitossa saman miehen kanssa ja hyvin pyhkii.
Oletko itse miettinyt ja perehtynyt kunnolla mitä käytännössä tarkoittaa avoliitto vs avioliitto? Jokaisen olisi hyvä ihan tarkkaan nämä asiat miettiä ennen kuin tekee päätöksen jättää menemättä naimisiin.
Melkoisen kultakimpaleen olen mieheksi löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itsekö ne pitäisi jokaisen vieraan maksaa? Aika kalliiksi tulee, jos on monet häät kesän aikana. Ja osa vielä syksyllä, keväällä. Aina eri vaatteet.
Ääliö.
Ei vitsit miten ihmiset menee helppoon. 😅
Avokkis on niitä, jotka maksattaa kaiken muilla.
Mun tapailumies maksatti pukunsa äidillään. Hääjuhla oli tapailumiehen oman tyttären häät.
Häälahjan se maksatti minulla. Kyyditys hääpaikalle myös kokonaan minun lompakosta. Minun autolla, johon änkesi myös tapailumiehen äiti ja toinen tytär.
Olin siis taksi ja maksaja noissa juhlissa. Ei sitten kellään tullut mieleen noista osallistua bensakuluihin. Köyhää porukkaa. Kilometrejä kertyi n. 300
Noh kerjäläinen on jäänyt menneisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vuokraa puvun. ole hyvä
Sekin käy, mutta edelleen sama kysymys, maksaako pukuvuokran hän vai minä. Ei ole ihan halpoja nuo pukuvuokraamot.
Ap
Voi hyvänen aika... eli itse asiassa sulle ei kelpaa mikään vastaus. ÄLKÄÄ MENKÖ niihin häihin, tai ylipäätään mihinkään. Kaikki kato maksaa. Pysykää kotona (sossun maksamassa), puhki kuluneissa pieruverkkareissa ja syökää kynsiänne. Miksi elää, jos kaikki on noin stanan surkeaa?
Lemppaa se kerjäläinen pois sun elämästäsi. Siitä ei ole muuta kuin harmia ja rahanmenoa sulle ap.
Mies maksaa tietenkin itse oman pukunsa.
Miten jollain miehellä ei ole pukua? Sille on niin paljon käyttöä. Oma mies on viimeisen vuoden sisällä pitänyt pukua ainakin sukulaisen 70-vuotisjuhlissa, kavereiden lapsen rippijuhlissa, pojan konsertissa, teatterissa, työpaikan pikkujouluissa, työmatkoilla ja joillakin illallisilla. Voi olla että ollut enemmänkin menoja. Kun sen kerran ostaa, niin sitten on juhlapuku käytännössä jokaiseen tilanteeseen valmiina.
Älä ota avokkia sinne juhliin mukaan. Säästät mukavasti rahaa. Sitä paitsi ei sun velvollisuus ole ostella avokilles juhlavaatteita muutenkaan. Vai oletko sinä ap avokkis huoltaja/äiti?
Vierailija kirjoitti:
Kirkkohäät ovat höpötystä. Me soitettiin lähimpään maistraattiin, joka ei ollut lähelläkään kotikuntaamme, mutta kun olimme maisraatin lähellä, niin ajateltiin...tuumasta toimeen, oli yksi peruttu ajanvaraus kahta päivää myöhemmin, heti kun maistraatti avasi ovensa aamulla. Otettin se, sitten leirintäalueelta taksi maistraattiin, sieltä alkoon, sieltä leirintäalueelle ja huikat, sitten leirintäalueen ravinteliin. Kesken ihan ok mutta yksinkertaisen ruokailun työntekijä toi pienen kukkakimpun pöytään. Tarkkasilmäisenä oli huomannut, että oli jokin tärkeä päivä, arvatenkin siitä, että katsottiin sormuksia yhtä paljon kuin lyhyttä ruokalistaa. Joskus voi pieni maaseutukaupunki yllättää. Toisaalta, sellaisiahan kaupungit ovat Helsingin ulkopuolella, maaseutukaupunkeja.
Toisaalta, tai edellä kuvatusta maaseutukaupunkisuudesta johtuen alkaa tuntua siltä, että jonkinlainen tunkkainen homeen haju tarttuu Suomessa vaatteisiin, että pitää päästä muualle, jonnekin, jossa on ihmisiä ja muitakin ihmisen kokoisia kaupunkeja kuin Helsinki.
Linnan juhlat saa aina älyttömästi kritiikkiä. Meidän naapurimaa käy sotaa ja ihmisistä osa on sitä mieltä, ettei itsenäisyyttä tarvi juhlia tällä mittakaavalla.
Jos sinusta maistraatti ja leirintäalue riittää, hieno homma. Mutta ei minusta kirjkohäät ole höpötystä. Päinvastoin.
Ihana tapa juhlia rakkautta
Jos hän ei itse halua maksaa omia kulujaan, niin sitten maksajana on sulhasen sisar. joka on lähinnä kyseistä jätkää.