Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Arjen vapaamatkustajat vievät parisuhteet eroon

Vierailija
22.03.2023 |

Ja estävät naisten urakehitystä. Ei pysty ottaa vaativampia töitä, jos kaikki vastuu kotitöistä jää silti naiselle. Miksi mies ei osallistu? Tai ole oma-aloitteinen? Millainen mies kehtaa jättää kotityöt tekemättä?

Kommentit (805)

Vierailija
81/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te hyvät naiset hinaatte perässänne äijälasta jonka jälkiä saa korjata? Muuttakaa omillenne niin saatte ihan rauhassa luoda uraa ja hoitaa kotia oman mielenne mukaan

Kyllähän nämä tilanteet lopulta johtaakin eroon, mutta ei se eroaminenkaan helppoa ole. Varsinkin, jos on lapsia ja yhteistä omaisuutta, eikä siltä kivireeltä voi tässäkään odottaa apua. Itselläni ei ole juuri nyt energiaa eroon. Mutta Lapsi kasvaa, elämä helpottui ja sitten on eron aika. Mies todennäköisesti hämmästyy, kun noin vaan lähden.

Et sinä mihinkään lähde. Se yhteinen omaisuus pitäs jakaa ja sittem sinun pitäs pärjätä omalla palkallasi kahden sijaan niin siinähän istut ja katkeroidut. Aina löytyy joku lähtisin mutta just nyt ei voi kun

Kyllä lähden. Mulla on ihan hyvä työpaikka ja palkka. (Olen muuten miestäni korkeammin koulutettu). Tällä hetkellä maksetaan kaikki puoliksi ja säästöön jää hyvin rahaa. Tähän omakotitaloon en tokikaan voi jäädä kuten ei voi mieskään, joten myytävä se olisi. Kuten huomaat ajatustyötä on jo tehty asian suhteen. Se viimeinen niitti enää puuttuu.

Vierailija
82/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli likaiset pikkarit kotona estää naisten aseman johtoryhmässä?

En minä ainakaan jaksaisi sellaista elämää, että olisi erittäin vaativa työ, jossa painetaan sata lasissa ja sitten kiire hakemaan päiväkodista lasta, ruokakauppaan, ruuantekoon ja ilta siitä sitten pyykkiä, vessan pesua, tiskejä samaan aikaan kun tarpeeton uros makaa sohvalla tai hakkaa pelikonetta.

Just tuollaista se oli, mutta siivosin kahta eri kotia, kun molemmilla oli omat kodit. Jätin ukon, koska koin olevani orja. Ukko kosti vuosikausia, kun pillun saaminen loppui ja ilmainen kotisiivooja lähti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat aina tehneet enemmän töitä kuin miehet. Afrikan heimonaisetkin keräävät 70% ravinnosta lapsista samalla huolehtien, yhtäaikaa kun miehet huvittelevat metsästysretkillä. Tämä on luonnollista ja selvästikin naiset ovat miehiä sitkeämpiä, miksi tähän siis pitäisi saada muutos?

M

Jos ei muutosta tapahdu, miesten on turha odottaa parisuhdetta ja perhettä. Naiset ei enää tuohon diiliin suostu.

Vierailija
84/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te hyvät naiset hinaatte perässänne äijälasta jonka jälkiä saa korjata? Muuttakaa omillenne niin saatte ihan rauhassa luoda uraa ja hoitaa kotia oman mielenne mukaan

Kyllähän nämä tilanteet lopulta johtaakin eroon, mutta ei se eroaminenkaan helppoa ole. Varsinkin, jos on lapsia ja yhteistä omaisuutta, eikä siltä kivireeltä voi tässäkään odottaa apua. Itselläni ei ole juuri nyt energiaa eroon. Mutta Lapsi kasvaa, elämä helpottui ja sitten on eron aika. Mies todennäköisesti hämmästyy, kun noin vaan lähden.

Et sinä mihinkään lähde. Se yhteinen omaisuus pitäs jakaa ja sittem sinun pitäs pärjätä omalla palkallasi kahden sijaan niin siinähän istut ja katkeroidut. Aina löytyy joku lähtisin mutta just nyt ei voi kun

Kyllä sinkkunaiset pärjää, joten miksei hänkin. Rahaa menee vähemmän ja kotitöitäkään ei juuri enää ole. Vapaa-aika lisääntyy hurjasti ja saa elää kuten tahtoo.

Vierailija
85/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä itkevät miesvauvat voivat laskea montako näistä asioista on tullut hoidettua viimeisen vuoden aikana:

Lapsen hammaslääkäri ajanvaraus, terveydenhoitaja/ neuvola- ajanvaraus, vienti terveydenhoitajalle tai neuvolaan, vienti hammaslääkäriin, synttärijärjestelyt kuten leipominen tai leikkipuiston paikanvaraus, retken suunnittelu ja organisointi eväineen ja pakkaamisineen, päiväkotirepun pakkaaminen niin että siellä on kaikki tarpeellinen mitä pk on pyytänyt, synttäreille ilmoittautuminen, kaverisynttäreuden lahjat, harrastustuksiin ilmoittautuminen, koiran rokotukset, koiran kynsien leikkuu ja harjaus, pappojen isänpäiväkortit, kummilasten synttärilahjatja joululahjat, omien lasten lahjat ja muut muistamiset yhteisille läheisille jne...

Ja sitten ne päivittäin/ viikottain toistuvat: kauppalistan suunnittelu ja hankinta niin että siinä on huomiotu koko perheen syömiset allergioineen vähintään viikoksi sekä pesuaineet ja wc paperit yms. Ja lapsen lääkkeiden tarkistus että niitä on ja riittää.

Siivous, tiskaus, lasten kuskaus, pyykinpesu ja ripustaminen sekä viikkaus kaappiin, pölyjen pyyhintä, lattianpesu...

Yllättävän usein miehet menee töistä kotiin ja loppuilta on vapaata, vaimolla ei ole vapaata vaikka yhtä pitkän työpäivän olisi tehnyt...

Tulee kyllä mieleen ett voisiko vähemmälläkin touhotuksella selvitä.

Toinen vaihtoehto on oman asenteen tarkistaminen. Tuntuu että nyt on muotia heittäytyä marttyyriksi ihan perusvelvollisuuksista. Lapsi teettää monenlaista mutta ylimääräisen hössötyksen moni valitsee itse ja vielä uhriutuu siitä. Nämä samat uhriutujat saavat ympärillä olevan kavahtamaan. Usein mikään miehen osallisuus ei joko riitä tai kelpaa. Mies on aina vätys jota kuuluu mätkiä ja moitiskella, kun ei ymmärrä tehdä ja ajatella juuri kuin nainen ylivertaisuudessaan säätää ja päättää.

Jos naisen luonne on despootti komentelija ei sellaista kukaan jaksa. Yhteistyötaitoihin kasvetaan ja siksi olisi viisasta tutustua toiseen ajan kanssa ennen lasta. Ylivastuullisuus ja suoritusneuroottisuus syyllistävät lähelläolijoita ja lopulta he häipyvät. Kyseiset ihmiset eivät itse ymmärrä omaa sietämättömyyttään.

Voitko kertoa mitkä asiat voi jättää tekemättä?

Vierailija
86/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole koskaan ollut tuollaista uhriutumista kotitöistä ja ollaan saman katon alla asuttu 33 vuotta. Se tekee joka sattuu ehtimään tai olemaan kotona ja kun kumpikin laittaa tavarat käytön jälkeen paikalleen, talo pysyy koko ajan perussiistinä. Kumpikin pystyy ja osaa hoitaa kaikki työt, oli kyse sitten vessan pesusta tai renkaiden vaihdosta. Ei oo väliä kuka tekee kunhan tulee tehtyä. Jos mies on työreissulla kun rännit pitää tyhjentää niin minä tyhjennän. Jos puku pitää prässätä kun minä en oo kotona niin mies prässää.

Lapsetkin on saatu kasvatettua kunniallisiksi veronmaksajiksi vaikka nekin joutui pienestä asti tekemään osansa

Kysehän ei ole kotitöistä.

Ja kaiken pyörittäminen on muuttunut ihan viimeisen 10 vuoden aikana. Ihan siitä lähtien että peruspalvelujen saaminen on hankaloitunut valtavasti ja samaan aikaan kaikki on lisääntynyt.

Kotitöistähön tuo hesarin artikkeli nimenomaan kertoo

Melko ympäripyörää on kyllä nyt tuo uhriutuminen. Minkä peruspalveluiden saaminen on hankaloitunut 10 vuodessa? Minkä pyörittäminen on muuttunut? Mikä kaikki on lisääntynyt?

Ei kerro.

Kaikkien peruspalvelujen saaminen on hankaloitunut huomattavasti. Otetana ihan vaikka se lapsen hammaslääkäri. Kaikki on keskitetty, ei ole enää niitä pikkuhammashoitoloita koulun sivurakennuksessa. Ne ajatkin perutaan vähintään viisi kertaa ja yläkoululaisenkin kanssa pitää vanhemman mennä sinne.

Harrastuksiin ilmoittauduttiin ennen niin, että soitettiin sinne harrastuksen toimistoon ja toimistovirkailija näpytteli tiedot ja siinä se. Nykyään pitää olla koneen ääressä määrätyllä kellonlyömällä ja näpyttää itse kaikki.

Päivähoito ei todellakaan ole simppeli juttu, vaan se kuormittaa ihan siitä lähtien kun yrittää saada järjellisen paikan siihen, että sen lapsen todella saa sinne joka päivä ilman että sieltä tulee tieto, että ei ole tarpeeksi henkilökuntaa, pitäkääkin kotona.

Tämä sama kuvio ihan kaikessa lapsiin liittyvässä. Kotiin siirretty kaikki työ ja vastuu, joka ennen oli siellä palvelun tarjoajalla.

Vierailija
87/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä itkevät miesvauvat voivat laskea montako näistä asioista on tullut hoidettua viimeisen vuoden aikana:

Lapsen hammaslääkäri ajanvaraus, terveydenhoitaja/ neuvola- ajanvaraus, vienti terveydenhoitajalle tai neuvolaan, vienti hammaslääkäriin, synttärijärjestelyt kuten leipominen tai leikkipuiston paikanvaraus, retken suunnittelu ja organisointi eväineen ja pakkaamisineen, päiväkotirepun pakkaaminen niin että siellä on kaikki tarpeellinen mitä pk on pyytänyt, synttäreille ilmoittautuminen, kaverisynttäreuden lahjat, harrastustuksiin ilmoittautuminen, koiran rokotukset, koiran kynsien leikkuu ja harjaus, pappojen isänpäiväkortit, kummilasten synttärilahjatja joululahjat, omien lasten lahjat ja muut muistamiset yhteisille läheisille jne...

Ja sitten ne päivittäin/ viikottain toistuvat: kauppalistan suunnittelu ja hankinta niin että siinä on huomiotu koko perheen syömiset allergioineen vähintään viikoksi sekä pesuaineet ja wc paperit yms. Ja lapsen lääkkeiden tarkistus että niitä on ja riittää.

Siivous, tiskaus, lasten kuskaus, pyykinpesu ja ripustaminen sekä viikkaus kaappiin, pölyjen pyyhintä, lattianpesu...

Yllättävän usein miehet menee töistä kotiin ja loppuilta on vapaata, vaimolla ei ole vapaata vaikka yhtä pitkän työpäivän olisi tehnyt...

- Lapsen hammaslääkäri ajanvaraus KYLLÄ, vienti myös

- Terveydenhoitaja/ neuvola- ajanvaraus EI

- Vienti terveydenhoitajalle tai neuvolaan KYLLÄ

- Synttärijärjestelyt kuten leipominen tai leikkipuiston paikanvaraus KYLLÄ, tarvikkeiden/herkkujen osto

- Retken suunnittelu ja organisointi eväineen ja pakkaamisineen KYLLÄ, esimerkiksi viime kesänä ollessani lomalla kahden lapsen kanssa, retkeilimme vähintään joka toinen päivä yhdessä eri luontokohteissa ym. Talvella muutama kerta pulkkamäessä eväineen. 

- Päiväkotirepun pakkaaminen niin että siellä on kaikki tarpeellinen mitä pk on pyytänyt; KYLLÄ, joka perjantai, viimeksi tänään hoidin päiväkotiin täydennysvaatteita ja xylitolpastilleja

- Synttäreille ilmoittautuminen KYLLÄ, viimeksi vaimoni ihmetteli isoon ääneen, kuka on "Terhi" jolle viestittelin eräänä iltana; joo, lapsemme kaverin äiti, jonka lapsella on synttärit

- Kaverisynttäreuden lahjat KYLLÄ, olen nuoremman lapsen kavereiden lahjatoiveista paljon paremmin perillä kuin vaimo

- Harrastustuksiin ilmoittautuminen KYLLÄ

- Koiran rokotukset, koiran kynsien leikkuu ja harjaus EI, koira on vaimon

- Pappojen isänpäiväkortit KYLLÄ, viimeksi ostin myös vaimon isälle, laitoin postimerkin kuoreen ja pakotin sen kirjoittamaan itse terveiset;

- Kummilasten synttärilahjat ja joululahjat KYLLÄ, tiedän edelleen paremmin, mitä poikia kiinnostaa;

- Omien lasten lahjat ja muut muistamiset yhteisille läheisille jne KYLLÄ

- Ja sitten ne päivittäin/ viikottain toistuvat: kauppalistan suunnittelu ja hankinta niin että siinä on huomiotu koko perheen syömiset allergioineen vähintään viikoksi sekä pesuaineet ja wc paperit yms. KYLLÄ miljoonasti KYLLÄ, vaimolla ei ole pienintäkään hajua, mitä esimerkiksi meidän kuiva-ainekaapissa on, yleensä käyn kaupassa, ja jos en käy, laitan kauppalistan vaimolle

- Ja lapsen lääkkeiden tarkistus että niitä on ja riittää KYLLÄ, meillä ei onneksi ole lapsilla perussairauksia tai allergioita, mutta pidän lääkekaapin sisällöstä huolta (koska itse käyn apteekissa säännöllisesti, vaimo ei)

- Siivous KYLLÄ, imurointi aina ja tavaroiden järjestely melkein aina

- Tiskaus KYLLÄ, hoidan käsitiskin ja tiskikoneen tyhjennyksen/täytön 90%

- Lasten kuskaus KYLLÄ, joka päivä

- Pyykinpesu ja ripustaminen sekä viikkaus kaappiin KYLLÄ; vaimo ei ole pessyt viimeisen vuoden aikana kuin muutaman kerran pyykkiä

- Pölyjen pyyhintä KYLLÄ, erityisesti kirjahyllyt jää minun vastuulleni

- Lattianpesu EI, tämän on ihme kyllä vaimon tehtävänkuvaan kuuluva

Vierailija
88/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkasin tekemästä oma-alotteisesti mitään kun mikään ei muijalle kelvannut. Tyhjensin tiskikoneen niin se järjesti astiat uudestaan kaappiin. Imuroin niin se imuroi nurkat uudestaan. Ostettiin pojan kanssa kauppareissulla takki niin muija osti toisen kun ei kelvannut meidän ostama. Laitoin kengät telineeseen niin vaihtoi niiden järjestystä. Pistin pyykit kuivumaan niin laittoi uudestaan. Ajattelin että turha tehdä tuplana, tehköön akka kun kerran hänen tapa on ainoa oikea

No oliko imuroinnista jäänyt nurkkiin pölyä ja roskaa? Laitoitkl mukit sinne minne yleensä laitetaan lautaset ja muovikulhot vaan kasaan jonnekin tiskauskaappiin miettimättä, että onko niille omakin paikka? Ostitteko välikausitakin vaikka tarve oli talvitakille? Annoitko tyyliin 5-vuotiaan päättää itse takkinsa miettimättä, että sen ikäinen ei oikeasti tiedä mitä tarvitsee ulkovaatteet suhteen? Pistitkö pyykit kaksinkerroin kuivumaan niin etteivät ne kuivu sitten kunnolla?

Kerro nyt, teitkö oikeasti nuo askareet kunnolla? On olemassa oma tapa ja sitten se h*lvetin laiska tapa, jota monet miehet väittää omaksi tyylikseen kun eivät vain jaksa tehdä asioita kunnolla kerralla.

Vierailija
89/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lähden. Mulla on ihan hyvä työpaikka ja palkka. (Olen muuten miestäni korkeammin koulutettu). Tällä hetkellä maksetaan kaikki puoliksi ja säästöön jää hyvin rahaa. Tähän omakotitaloon en tokikaan voi jäädä kuten ei voi mieskään, joten myytävä se olisi. Kuten huomaat ajatustyötä on jo tehty asian suhteen. Se viimeinen niitti enää puuttuu.

Lasket siis tehdyn ajatustyön muutenkin tekemiseksi ja krediitiksi itsellesi vaikka itse työ olisi vielä tekemättä ja viimeinen niitti puuttuu. Ajattelet kauppalistaa mutta et ole käynyt kaupassa. Ajattelet pyykinpesua mutta pyykit on edelleen likapyykkikorissa. Ajattelet imurointia mutta villakoirat pyörii nurkissa. Näin ollen sinulla on paljon rankempaa kuin puolisollasi

Vierailija
90/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkasin tekemästä oma-alotteisesti mitään kun mikään ei muijalle kelvannut. Tyhjensin tiskikoneen niin se järjesti astiat uudestaan kaappiin. Imuroin niin se imuroi nurkat uudestaan. Ostettiin pojan kanssa kauppareissulla takki niin muija osti toisen kun ei kelvannut meidän ostama. Laitoin kengät telineeseen niin vaihtoi niiden järjestystä. Pistin pyykit kuivumaan niin laittoi uudestaan. Ajattelin että turha tehdä tuplana, tehköön akka kun kerran hänen tapa on ainoa oikea

Mun ex-mies oli tollanen. Otan osaa.

Vierailija
91/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasket siis tehdyn ajatustyön muutenkin tekemiseksi ja krediitiksi itsellesi vaikka itse työ olisi vielä tekemättä ja viimeinen niitti puuttuu. Ajattelet kauppalistaa mutta et ole käynyt kaupassa. Ajattelet pyykinpesua mutta pyykit on edelleen likapyykkikorissa. Ajattelet imurointia mutta villakoirat pyörii nurkissa. Näin ollen sinulla on paljon rankempaa kuin puolisollasi

Työpaikallakin on sekä se johtava taso että suorittava taso. Suorittava työ on huomattavasti helpompaa. Kyllä.

Vierailija
92/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole koskaan ollut tuollaista uhriutumista kotitöistä ja ollaan saman katon alla asuttu 33 vuotta. Se tekee joka sattuu ehtimään tai olemaan kotona ja kun kumpikin laittaa tavarat käytön jälkeen paikalleen, talo pysyy koko ajan perussiistinä. Kumpikin pystyy ja osaa hoitaa kaikki työt, oli kyse sitten vessan pesusta tai renkaiden vaihdosta. Ei oo väliä kuka tekee kunhan tulee tehtyä. Jos mies on työreissulla kun rännit pitää tyhjentää niin minä tyhjennän. Jos puku pitää prässätä kun minä en oo kotona niin mies prässää.

Lapsetkin on saatu kasvatettua kunniallisiksi veronmaksajiksi vaikka nekin joutui pienestä asti tekemään osansa

Noinhan se menee, jos parisuhde on hyvä ja molemmat henkisesti aikuisia.

Minun mies tekee sen mitä pyydän. Oma-aloitteisesti maksimissaan tyhjentää ja täyttää tiskikoneen. En ole nähnyt miehen imuroivan lattioita ainakaan kahteen vuoteen, kun sitä en ole pyytänyt niin ajattelee ettei sitä pidä tehdä.

Kyllä minä olen miettinyt eroa vakavasti ja se johtuu siitä, että minun on enää vaikea nähdä miestäni tasavertaisena aikuisena. Ehkä hän jonkun toisen kanssa sellainen jaksaisi olla, mutta selvästi meidän parisuhde ei hänelle sen arvoinen ole.

Vierailija
93/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan jaksaisi sellaista elämää, että olisi erittäin vaativa työ, jossa painetaan sata lasissa ja sitten kiire hakemaan päiväkodista lasta, ruokakauppaan, ruuantekoon ja ilta siitä sitten pyykkiä, vessan pesua, tiskejä samaan aikaan kun tarpeeton uros makaa sohvalla tai hakkaa pelikonetta.

Onko sinulla erittäin vaativan työn mahdollistava kovan alan tutkinto?

Suomessa naiset ovat paremmin koulutettuja kuin miehet, eli paljon todennäköisemmin naisella on sellainen, kuin miehellä.

Korkeakoulutetut naiset ovat yleensä katkeria sinkkuja.  Hyvin harvat heistä ovat minkäänlaisessa liitossa.

Vierailija
94/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin, että mies tekee kyllä, mutta kaikki täytyy vaimon organisoida. Siivouksen, lakanoiden vaihdon ym.aikataulutus ja muistutus on naisen vastuulla. Samoin kaikki lasten harrastuksiin liittyvä on vaimon huolehdittava kalenteriin. Mies kyllä kuskaa lapset, mutta ei ilmoita harrastuksiin, kisoihin, ei merkkaa esiintymisiä ja asuja ylös jne. Kaupassa käy, mutta vaimo kirjoittaa listan. Kaikkeen tähän on syynä TYÖ, joka on kaikkein tärkein. Miehen mielestä vaimo ei tee mitään, vaikka tosiasiassa vaimo pyykkää, pesee astiat, pyyhkii pölyt, hoitaa kukat ja kodin järjestykseen.. ja aikatauluttaa.

Olen kuin joku kotitalouden sihteeri. Vakavasti harkitsen eroa, kun lapset lähtee kotoa. Muuten hyvä mies, mutta en jaksa tätä, ettei osaa tehdä mitään oma-aloitteisesti. Paitsi katsoa televisiota.

Vierailija
95/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehdi koska vaimo on niin näppärä niiden suhteen. Tehkööt itse kun kaikki pitää aina tehdä heti, koskaan ei ole aikaa levätä ja tehdä niitä sitten joskus,vaikka seuraavana päivänä.

Yleensä on hyvä syy pyytää tekemään heti, jos työtä ei voi lykätä. Kaikkea ei todellakaan voi.

Niinhän työelämässäkin tehdään. Tekemättömät hommat unohtuu tai kasaantuu helposti.

Vierailija
96/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa naiset ovat paremmin koulutettuja kuin miehet, eli paljon todennäköisemmin naisella on sellainen, kuin miehellä.

Korkeakoulutetut naiset ovat yleensä katkeria sinkkuja.  Hyvin harvat heistä ovat minkäänlaisessa liitossa.

Moni heistä on sinkku. Se on usein fiksu valinta.

Vierailija
97/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen avomieheni käytti huonoati tekemistä taktiikkana siihen että pääsi luistamaan kotitöistä. Pyysin häntä kerran hoitamaan tiskit ennen matkalle lähtöä, mies oli työtön ja oletin että hän saa yhden kotityön tehtyä työpäiväni aikana.

Saavuin kotiin, ja minua tervehti tyhjä tiskiallas. Olin iloinen tästä suuresta saavutuksesta.

Päätin tyhjentää jääkaapista vielä matkan aikana pilaantuvat ruuat, mutta mies olikin pinonnut likaiset astiat jääkaappiin. Ei kuulema haitannut että paskaiset astiat ovat jääkaapissa, ja hän hoiti astiat omalla tavallaan.

Vierailija
98/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah hah. Eihän tuo ole totta.

Vierailija
99/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

El teit tahallaan miten sattuu jotta voit uhriutua ja syyttää naista.

Avioerotilastot näyttäisi ihan eriltä jos miehet olisivat oikeasti vaimojensa elämänkumppaneita eikä siipeilijöitä.

Vierailija
100/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat aina tehneet enemmän töitä kuin miehet. Afrikan heimonaisetkin keräävät 70% ravinnosta lapsista samalla huolehtien, yhtäaikaa kun miehet huvittelevat metsästysretkillä. Tämä on luonnollista ja selvästikin naiset ovat miehiä sitkeämpiä, miksi tähän siis pitäisi saada muutos?

M

Jos ei muutosta tapahdu, miesten on turha odottaa parisuhdetta ja perhettä. Naiset ei enää tuohon diiliin suostu.

Olet käsittänyt jotain väärin.

Mies haluaa useimmiten vakituista seksiä.

Nainen haluaa useammin parisuhdetta ja perhettä.

Ei pethe ole mikään diili mistä naisille oltaisiin kiitollisia. Perhe on pakollinen paha/riesa, jota siedetään jotta vakituinen seksi ei kävele pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme