Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Arjen vapaamatkustajat vievät parisuhteet eroon

Vierailija
22.03.2023 |

Ja estävät naisten urakehitystä. Ei pysty ottaa vaativampia töitä, jos kaikki vastuu kotitöistä jää silti naiselle. Miksi mies ei osallistu? Tai ole oma-aloitteinen? Millainen mies kehtaa jättää kotityöt tekemättä?

Kommentit (805)

Vierailija
241/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eksäni ei viitsinyt tehdä mitään tai teki niin huonosti, että oli pakko nalkuttaa tai tehdä itse uudelleen. Esimerkiksi pyykin mies ripusti niin, että otti kasan koneesta ja heitti telineelle. Siinä ne pyykit ummehtuivat ja haisivat monta päivää, miehen mielestä asia oli hoidettu aivan hyvin. Lakanoiden kanssa hänelläkin oli pahoja ongelmia ja suuttui, jos yritin vaihtaa edes kuukausittain, kun niiden pesuun menee rahaa ja se on aivan turhaa. Samoin hän vihastui, kun tarvitsin kallista laktoositonta maitoa ja meillä riideltiin kuukausikaupalla siitä, miksen voi opetella juomaan kahvia mustana ettei mulle tarttis enää kahvimaitoja ostaa. Itse hän oli kunnon vauvasuu ja omaan kahviinsa lorotti puolet maitoa ja puolet kahvia.

Näin just että hommat tehdään niin huonosti että nainen tekee ne lopulta itse. Hyvä esimerkki tuo pyykin ripustus. Jos pyykit myttää telineelle, en kehtaa pukea lapsille ryppyisiä vaatteita päälle ja on pakko silittää. Itsehän suoristan vaatteet telineelle niin että ne voi pukea suoraan päälle ja silitän vain juhlavaatteet. Mutta hei, isän pitää saada tehdä asiat omalla rennolla tavallaan. Tosi kätevää miehille että se on myös tapa jolla saadaan naiset tekemään itse. Johan kokkausvuorokin on helppoa siirtää vaimolle, kun mies tarjoaa ruoaksi pelkkää paskaa ilman mitään vihanneksia. Keitettyä makkaraa sinapilla ja lihapiirakkaa ketsupilla päivästä toiseen.

Tai sitten ne pyykit ravistetaan ja ripustetaan suoraksi mutta nainen valittaa koska sukat on eri kohdassa kuin mihin hän ne laittaa. Vaikka oisikin lajiteltu niin että samanlaiset on vierekkäin. Kun on ihan helvetin väliä sillä onko Pirkkokeijon sukkahousut omien pikkareiden vieressä vai onko siinä välissä Pirjopurjon yöpaita

Ja jos teet ihan oikeaa ruokaa niin ollaan vttuilemassa että kurkkuviipaleet on väärän paksuisia

Mun lapset on 20 ja 18, eikä mies ole koko lasten elinikänä oppinut erottamaan, kummat on kumman vaatteita.

Heillä on edelleen 10 sentin pituusero ja pienempinä kokoeroa oli niin, etät kun nuorempi käytti kokoa 98, isompi oli 122. Silti mies ei erottanut näiden vaatteista toisistaan.

SIKSI minä ripustin ne vaatteet niin, että näiden vaatteet oli erillään, ettei stten tarvitse vetää raivareita lapsia pukiessa.

Minä kyllä erotan ne edelleen.

Sama minulla. Pyykkejä ripustaessa on helppo laittaa ne lajeittain ja käyttäjien mukaan, joten kuivien pyykkien korjaaminen käy hetkessä. Se on paljon työläämpää, kun siellä täällä on itse kunkin vaatteita eikä kaikkien sikinsokin sekaisin. Tuo on varmaan miehille vaikea asia ymmärtää.

Kun pyykit tulevat märkinä sikinsokin koneesta, niiden lajittelu käyttäjittäin ei ole työlästä.

Kun samat pyykit tulevat kuivina sikinsokin narulta, niiden lajittelu on sietämättämän työlästä.

Juu, nyt täytyy kyllä rehellisesti sanoa, että asian logiikkaa on vaikea ymmärtää.

Tuo nyt on pilkunnussimista. Kun ne viikkaa narulta käyttäjittäin pinoihin ja vie käyttäjön kaappiin niin ihan sama missä järjestyksessä ne narulla on. Ja sitäpaitsi ei se toisenkaan tapa ole väärä, joillain on vaan pakottava tarve päteä ja vaatia että kaikki tapahtuu kuten he haluaa

Vierailija
242/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkasin tekemästä oma-alotteisesti mitään kun mikään ei muijalle kelvannut. Tyhjensin tiskikoneen niin se järjesti astiat uudestaan kaappiin. Imuroin niin se imuroi nurkat uudestaan. Ostettiin pojan kanssa kauppareissulla takki niin muija osti toisen kun ei kelvannut meidän ostama. Laitoin kengät telineeseen niin vaihtoi niiden järjestystä. Pistin pyykit kuivumaan niin laittoi uudestaan. Ajattelin että turha tehdä tuplana, tehköön akka kun kerran hänen tapa on ainoa oikea

Jos astiat laittaa kaappiin sekaisin, ei sieltä löydä mitään. Imuroida voi huolellisesti eikä sieltä täältä sutaisten. Pyykkejä ei tarvitse silittää ja ne kuivuvat nopeammin, kun vaatteet oikoo huolellisesti kuivumaan laittaessa. Ihan sama kuin ruokaa laittaessa polttaisi kaiken aina pohjaan tai keittäisi perunat vain puolikypsiksi.

Sitten se huusholli vasta kuormittaakin, kun koko ajan saa olla etsimässä jotain - kun niitä tavaroita ei laiteta paikoilleen.

Mun mies kyllä imuroi huolellisesti, mutta ei ikinä oma-aloitteisesti, eikä koskaan niin, että laittaisi tavarat ja huonekalut paikoilleen. Edes sen imurin. Ollaan muutettu tähän kesällä 2004, eikä hän edelleenkään muista, miten huonekalut täällä on.

Entä jos hänen mielestään huonekalut on paremmin toisella tapaa? Milä pomo sinä olet sanomaan missä minkäkin ainoa oikea paikka on?

Minunkin mies mielellään jättää esim keittiön jakkaran sille paikalle, missä hän on sitä tarvinnut kun pitänyt ottaa jotain yläkaapista.

Voihan sen jättää siihenkin ja töniä sitten pois kun pitää alakaapista ottaa jotain. Ja taas tönäistä eri kohtaan kun seuraavasta alalaatikosta ottaa jotain.

Mukavampaa ja helpompaa olisi kun heti palauttaisi pienessä keittiössä jakkaran siihen kohtaan, missä sille on tila eikä se ole tiellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eksäni ei viitsinyt tehdä mitään tai teki niin huonosti, että oli pakko nalkuttaa tai tehdä itse uudelleen. Esimerkiksi pyykin mies ripusti niin, että otti kasan koneesta ja heitti telineelle. Siinä ne pyykit ummehtuivat ja haisivat monta päivää, miehen mielestä asia oli hoidettu aivan hyvin. Lakanoiden kanssa hänelläkin oli pahoja ongelmia ja suuttui, jos yritin vaihtaa edes kuukausittain, kun niiden pesuun menee rahaa ja se on aivan turhaa. Samoin hän vihastui, kun tarvitsin kallista laktoositonta maitoa ja meillä riideltiin kuukausikaupalla siitä, miksen voi opetella juomaan kahvia mustana ettei mulle tarttis enää kahvimaitoja ostaa. Itse hän oli kunnon vauvasuu ja omaan kahviinsa lorotti puolet maitoa ja puolet kahvia.

Näin just että hommat tehdään niin huonosti että nainen tekee ne lopulta itse. Hyvä esimerkki tuo pyykin ripustus. Jos pyykit myttää telineelle, en kehtaa pukea lapsille ryppyisiä vaatteita päälle ja on pakko silittää. Itsehän suoristan vaatteet telineelle niin että ne voi pukea suoraan päälle ja silitän vain juhlavaatteet. Mutta hei, isän pitää saada tehdä asiat omalla rennolla tavallaan. Tosi kätevää miehille että se on myös tapa jolla saadaan naiset tekemään itse. Johan kokkausvuorokin on helppoa siirtää vaimolle, kun mies tarjoaa ruoaksi pelkkää paskaa ilman mitään vihanneksia. Keitettyä makkaraa sinapilla ja lihapiirakkaa ketsupilla päivästä toiseen.

Tai sitten ne pyykit ravistetaan ja ripustetaan suoraksi mutta nainen valittaa koska sukat on eri kohdassa kuin mihin hän ne laittaa. Vaikka oisikin lajiteltu niin että samanlaiset on vierekkäin. Kun on ihan helvetin väliä sillä onko Pirkkokeijon sukkahousut omien pikkareiden vieressä vai onko siinä välissä Pirjopurjon yöpaita

Ja jos teet ihan oikeaa ruokaa niin ollaan vttuilemassa että kurkkuviipaleet on väärän paksuisia

Mun lapset on 20 ja 18, eikä mies ole koko lasten elinikänä oppinut erottamaan, kummat on kumman vaatteita.

Heillä on edelleen 10 sentin pituusero ja pienempinä kokoeroa oli niin, etät kun nuorempi käytti kokoa 98, isompi oli 122. Silti mies ei erottanut näiden vaatteista toisistaan.

SIKSI minä ripustin ne vaatteet niin, että näiden vaatteet oli erillään, ettei stten tarvitse vetää raivareita lapsia pukiessa.

Sama minulla. Pyykkejä ripustaessa on helppo laittaa ne lajeittain ja käyttäjien mukaan, joten kuivien pyykkien korjaaminen käy hetkessä. Se on paljon työläämpää, kun siellä täällä on itse kunkin vaatteita eikä kaikkien sikinsokin sekaisin. Tuo on varmaan miehille vaikea asia ymmärtää.

Kun pyykit tulevat märkinä sikinsokin koneesta, niiden lajittelu käyttäjittäin ei ole työlästä.

Kun samat pyykit tulevat kuivina sikinsokin narulta, niiden lajittelu on sietämättämän työlästä.

Juu, nyt täytyy kyllä rehellisesti sanoa, että asian logiikkaa on vaikea ymmärtää.

Meillä on päältä täytettävä pyykkikone, sieltä ei tule mitään sikinsokin vaan vaatteet noukitaan sieltä yksitellen. Ei ollut ongelma silloinkaan, kun oli sivusta täytettävä kone. Ehkä sinä et vaan osaa.

Jos sieltä koneesta vetää jotain, väkisin tulee ulos muutakin.

Vierailija
244/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ehdi koska vaimo on niin näppärä niiden suhteen. Tehkööt itse kun kaikki pitää aina tehdä heti, koskaan ei ole aikaa levätä ja tehdä niitä sitten joskus,vaikka seuraavana päivänä.

Voisin töissä alkaa käyttää samaa... "Mitä ne kollegat valittaa, teen kyllä tämän päivän työt sitten joskus. Vastaan pomon kysymykseen sitten joskus. Palvelen tiskillä odottavaa asiakasta sitten joskus. Toimitan luvut kirjanpitoon sitten joskus."

Palkan saat sit joskus. Palkkatyö on ihan eri asia, en mäkään äitinä tee kaikkea just ja nyt, ehtii myöhemminkin. Jos joku parisuhteen kaataa, niin nipottaminen, stressaaminen ja kaikesta valittaminen.

Vierailija
245/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jutussakin sanottiin, että hommat menee aika lailla tasan, mutta nainen juoksee perässä ja komentelee. Pitäisi osata lukea ne naisen ajatukset, että osaa tehdä oikeat jutut ajallaan. Tosiasiassa varmaan mies tekee kaiken mitä nainen ei huomaa tuossa jutussa ja puolet siitä mitä nainen huomaa.

Olipa taas itelläkin eilen tilanne, jossa sain saarnan kun olin korjannut tyttärelle autoa, että pääsee ajo-opetukseen, siis sovitusti perheen kesken, mutta kun 6 tuntia korjasin sitä autoa, en ollut kuskaamassa ko tyttöä salille, mikä nyt sitten tarkoitti, että olin luistellut kaikesta tekemisestä. Väsyneenä pois autotallista ja senä jälkeen tunnin läksytys. Sinä aikana, kun olin autotallissa, oli kuitenkin vaimo ehtinyt katsoa useita jaksoja frendejä ja modernia perhettä.

naiset käyttää helvetisti aikaa kertoakseen, ettei kukaan muu tee mitään ja siihen liittyvään uhriutumiseen. Tosiasiassa tämä sohvalta tuleva selitys johtuu siitä, että muut tekevät asiat tavoilla, joka ei täytä naisen toiveita.

Vierailija
246/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samainen mies myös koki että olen epäreilu nalkuttaja huomauttaessani astioiden tiskausjäljestä. Käsin pestessä hänellä oli tapana vain huljauttaa astioita tiskivedessä, ja laittaa kaappiin. Lopputuloksena kaikki "puhtaat" astiat olivat rasvaisia ja oksettavan lähmän peitossa.

Ennen vieraita ja ruokailua tiskasin astiat uudelleen ettei kukaan joudu biologisen aseen uhriksi.

Eräs kerta kun olin riidellyt miehen kanssa siivoamisesta, pari hänen kaveriaan tuli käymään kahvilla. Kattasin pöytään miehen tiskaamat astiat. Kaverit irvistelivät koskiessaan rasvasta kalvottuneisiin lautasiin, ja yksi kaveri huomautti että kahvikupissa olivat vielä edelliset sokerit pohjalla. Mies irvisteli ja meni huuhtomaan myös oman mukinsa. Sanoin vieraille että älkää huoliko, tämä on meidän Mikon mielestä ihan hyvä siivousjälki.

Lähdin suhteesta tämän jälkeen.

Käsi sydämelle: eikö miehen tiskaustapa häirinnyt sinua silloin, kun seurustelitte ja vietitte aikaa hänen luonaan?

Ei häirinnyt, koska seurusteluvaiheessa mies vielä yritti tehdä vaikutuksen. Yhteen muuttaessa heittäytyi sekä työttömäksi että kädettömäksi.

Kuinka pitkään seurustelitte? Väitän, että kukaan ei jaksa vuosia "tehdä vaikutusta". Vaikka hän olisi alunperin ollut sottapytty, niin jo parissa vuodessa uusista toimintatavoista muodostuu automaatio.

Kyse ei ole välttämättä mistään vaikutuksen tekemisestä, vaan siitä, että lapsetonta elämää ei voi verrata elämään, jossa on lapsia.

On aivan eri asia pitää yhdessä kämppää kunnossa, kun siinä asuu vain kaksi aikuista. Molemmat kun yleensä pitää huolta omista tavaroistaan ja siinä sivussa sitten koko kämpästä. On ihan eri juttu kokkailla herkkuruokia kahden aikuisen nautittavaksi silloin kun siltä tuntuu kuin vetää rallia aamiainen-välipala-lounas-välipala-iltaruoka-iltapala joka helkkarin päivä. On tyystin erilaista pestä parin aikuisen vaatteet kerran viikkoon kuin lasten pyörittää lasten pyykkirumbaa.

Ja tähän päälle kaikki muu järjesteleminen, mikä lapsista koituu, verrattuna kahteen aikuiseen, jotka hoitavat itse omat asiansa ja vain välillä toinen tarvitsee jeesiä.

Ja se suurin: lasten kanssa asiat tosiaan ON PAKKO TEHDÄ NYT. Ei voi ajatella, että ei siihen kukaan kuole, jos me maataan koko viikonloppu sängyssä.

Ei tähän muutokseen kukaan automaattisesti valmis ole. Mutta jostain syystä se olisi naisen asia nähdä ennalta oraakkelinomaisesti, kuka mies siihen muutokseen pystyy ja kuka ei. Naisen pitäisi ymmärtää, että pilkuntarkka lapseton mies, joka nauttii siististä kämpästä ja sen vuoksi siivoamisestakin, onkin täysin tumput suorana ja kypsänä ja ahdistuneena lapsiperheen arjessa.

Ja tietysti toisin päin, siis eihän tämä sukupuolta katso.

Vierailija
247/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit erotaan ja teet ne samat työt edelleen yksin mutta sit se ei enää estä urakehitystä?

Aika huono tekosyy sille, että urakehitys jäisi siitä kiinni, kun toinen ei tee kotitöitä :D

Vierailija
248/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ole koskaan ihmeemmin järjestellyt pyykkejä siinä vaiheessa kun ripustan ne. Viikatessa kaappiin vasta.

Ja olen nainen.

Ei kannata ihan kaikesta tehdä niin vaikeaa mun mielestäni. Ja keksiä sääntöjä pikkuasioihin.

Vierailija
249/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on biologisesti ohjelmoitu jättämään mies lasten kasvaessa riittävän isoiksi. Monet erittäin hyvät miehet ovat eroisiä, vaikka eivät ole todellakaan olleet mitään arjen vapaamatkustajia.

Vierailija
250/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nuo kurkkuviipaleet ja sukkien järjestykset sinun oikeasta elämästä? Nimittäin mytätyt pyykit ja keitetty makkara on suoraan meidän elämästä.

Kyllä on. Ja minä myös viikkaan vaatteet kaappiin joten selitys se helpottaa viikkaamista ei mene läpi. Enkä ole saanut vastausta kurkkuviipaleen paksuuteen. Myös jos laitan kengät pareittain paikoilleen, hän muuttaa järjestystä. Kyseessä on siis vain naisen pakottava tarve puuttua kaikkeen ja korjata väkipakolla aina jotain mitä teen. Kun ei kelpaa niin tehköön itse

Kuulostaa tosi kivalta yhteiselämältä

Vierailija
251/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ongelmana se, että vaimo näkee mielestäni ongelman siellä missä sitä ei ole. Joka viikko on pakko tehdä viikkosiivous joka sisältää mattojen tamppauksen ja lattioiden luuttuamisen mm. Teen mielestäni oman osuuden, mutta viikottainen siivoaminen on mielestäni typerää jos ei ole edes likaista.. viikkosiivous on myös tehtävä vaikka olisimme olleet viikon reissussa (eli siivoamme ennen lähtöä ja heti lähdön jälkeen).

Ja koska hänelle tämä on paaaaaaljon tärkeämpää kuin minulle, niin minun mielestä on reilua että hän myös hoitaa asiaa enemmän koska hän vaatii sitä enemmän. En minäkään vaadi häneltä pihatöiden tekoa yms joista minä olen tarkempi.

Miksi asia menee muka aina niin, että mies on paha? Ehkäpä nainen vaatii liikaa?

Ymmärrän toki jos mies löhöää sohvalla ja ei tee mitään ikinä.

PS. Minä olen myös se joka tekee lähes poikkeuksetta meillä ruoat ja tiskaan päälle.

Vierailija
252/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt on pilkunnussimista. Kun ne viikkaa narulta käyttäjittäin pinoihin ja vie käyttäjön kaappiin niin ihan sama missä järjestyksessä ne narulla on. Ja sitäpaitsi ei se toisenkaan tapa ole väärä, joillain on vaan pakottava tarve päteä ja vaatia että kaikki tapahtuu kuten he haluaa

Itse käytän vain mustia alushuouja ja pikkusukkia, mutta niin tekee mieskin. Jos en laita niitä kuivumaan erikseen, mies ottaa ensimmäiset, mitkä käsiin sattuu. Siinä sitten mies ihmettelee, että miten nää kalsarit on niin kummalliset ja sukat pienet.

Itse en viikkaa miehen vaatteita enkä vie kaappiin. Jos pyykkitelineelle tarvitsee tilaa, nostan ne kasassa sohvalle, sieltä ne löytyy. Omani toki viikkaan ja vien kaappiin.

Vierailija
253/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit erotaan ja teet ne samat työt edelleen yksin mutta sit se ei enää estä urakehitystä?

Aika huono tekosyy sille, että urakehitys jäisi siitä kiinni, kun toinen ei tee kotitöitä :D

Työn määrä kotona vähenee, kun ei tarvitse siivota puolison jälkiä.

Vierailija
254/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotitöiden määrä vähenee, kun suurin sotkija jää pois kuvioista. Hän ei myöskään ole enää huonona esimerkkinä lapsille.

Vierailija
255/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nuo kurkkuviipaleet ja sukkien järjestykset sinun oikeasta elämästä? Nimittäin mytätyt pyykit ja keitetty makkara on suoraan meidän elämästä.

Kyllä on. Ja minä myös viikkaan vaatteet kaappiin joten selitys se helpottaa viikkaamista ei mene läpi. Enkä ole saanut vastausta kurkkuviipaleen paksuuteen. Myös jos laitan kengät pareittain paikoilleen, hän muuttaa järjestystä. Kyseessä on siis vain naisen pakottava tarve puuttua kaikkeen ja korjata väkipakolla aina jotain mitä teen. Kun ei kelpaa niin tehköön itse

Näin se menee valtaosassa suhteita. Naisella on oma tapansa toimia ja se on ainut oikea ja jos mies ei siihen täysin taivu tai onnistu niin "mies ei tee mitään, minä joudun kaiken tekemään".

Löysätkää naiset vähän nutturaa. Ei sen miehen tapa tehdä ole aina väärin. Joudun välillä kaveriporukassanikin toppuuttelemaan kavereitani, ettei heidän miehensä ole oikeasti niin pahoja kun ei ymmärtänyt ettei lyhythihaista paitaa saa ripustaa kauluspaitojen viereen...

Vierailija
256/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ongelmana se, että vaimo näkee mielestäni ongelman siellä missä sitä ei ole. Joka viikko on pakko tehdä viikkosiivous joka sisältää mattojen tamppauksen ja lattioiden luuttuamisen mm. Teen mielestäni oman osuuden, mutta viikottainen siivoaminen on mielestäni typerää jos ei ole edes likaista.. viikkosiivous on myös tehtävä vaikka olisimme olleet viikon reissussa (eli siivoamme ennen lähtöä ja heti lähdön jälkeen).

Ja koska hänelle tämä on paaaaaaljon tärkeämpää kuin minulle, niin minun mielestä on reilua että hän myös hoitaa asiaa enemmän koska hän vaatii sitä enemmän. En minäkään vaadi häneltä pihatöiden tekoa yms joista minä olen tarkempi.

Miksi asia menee muka aina niin, että mies on paha? Ehkäpä nainen vaatii liikaa?

Ymmärrän toki jos mies löhöää sohvalla ja ei tee mitään ikinä.

PS. Minä olen myös se joka tekee lähes poikkeuksetta meillä ruoat ja tiskaan päälle.

Miksi et voisi sitten siivota joka toinen viikkko ja puoliso joka toinen viikkoä? Näin siivous tehdään joka viikko, mutta sun ei tarvitse siivota kun joka toinen viikko, mikä pitäisi muutenkin tehdä jos vaan kerran kahdessa viikossa siivotaan.

Vierailija
257/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se työmäärä kyllä pienenee huomattavasti kun se mieslapsi ei ole riesana.

Vierailija
258/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"HS: Arjen vapaamatkustajat vievät parisuhteet eroon" Voi se olla myös niin että. Arjen "Justiinat" vievät parisuhteet eroon.

Vierailija
259/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee valtaosassa suhteita. Naisella on oma tapansa toimia ja se on ainut oikea ja jos mies ei siihen täysin taivu tai onnistu niin "mies ei tee mitään, minä joudun kaiken tekemään".

Löysätkää naiset vähän nutturaa. Ei sen miehen tapa tehdä ole aina väärin. Joudun välillä kaveriporukassanikin toppuuttelemaan kavereitani, ettei heidän miehensä ole oikeasti niin pahoja kun ei ymmärtänyt ettei lyhythihaista paitaa saa ripustaa kauluspaitojen viereen...

Nauran tolle "valtaosassa suhteita". Joo ei mene valtaosassa suhteita, sori vaan.

En edes usko että koko tarina on totta. eri

Vierailija
260/805 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"HS: Arjen vapaamatkustajat vievät parisuhteet eroon" Voi se olla myös niin että. Arjen "Justiinat" vievät parisuhteet eroon.

Ei ne miehet tunnu saavan edes eroa laitettua vireille.