Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa abia. Mikä humanistinen ala kannattaa valita?

Vierailija
21.03.2023 |

Muut ei oikein kiinnosta (vaikka esim. matikka sujuu ihan hyvin).

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kyllä mennä McDonaldsiin tai Burger Kingiin töihin ilmankin humanistista koulutusta, mutta jos sellaisen kuitenkin jostain syystä haluat niin valitse vapaasti.

Vierailija
2/121 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kauppatieteilijä sanoi humanistille?

- Big Mac-ateria ja isot ranskalaiset kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin on ehkä sellainen, joka mahdollistaa opettajan ammatin. Eli kielet tai esim. historia. Myös äidinkielen opettajia ja uskontotieteen opettajia tarvitaan. 

Vierailija
4/121 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, olen tosissani. Kannattaako opiskella kieliä? Sekä kääntäminen että opettaminen kiinnostaa.

Ap

Vierailija
5/121 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh, olen tosissani. Kannattaako opiskella kieliä? Sekä kääntäminen että opettaminen kiinnostaa.

Ap

Kielten opettajia tarvitaan aina. 

Vierailija
6/121 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kannattaa tietenkin. Totta kai tekniikka syö osat töistä, konekääntäminen kehittyy jne mutta eivät koneet silti ihmistä täysin korvaa.

Ja sitten kannattaa miettiä kieli, josta on kysyntää. Siis ainakin yhtenä opiskelukielenä, vaikka joku muu olisikin "kivaa". Muistanko oikein että saksan taitajista on nyt pulaa?

Vierailija
7/121 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kannata. Lue itsesi dippainssiksi, lääkäriksi, hammaslääkäriksi tai eläinlääkäriksi. Jos koet, että on rahkeita päästä hyvään lukioon opettajaksi, niin sitten vaikka matikka-kemia-fysiikka tai jokin muu järkevä yhdistelmä, mutta ei kieliä.

T. köyhä ja loppuunpalanut ex-kääntäjä

Vierailija
8/121 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tuhota unelmia tai tiputtaa maan pinnalle, mutta karu totuus kuitenkin vain on, että lähihoitajan koulutus taitaa olla ainoita oikeasti työllistäviä. Yo-pohjalta tuo koulutus kestääkin vain 2 vuotta, joten tuollainen kannattaa ensin suorittaa ja vasta sitten hakea yliopistoon sille unelma-alalle.

Vierailija
9/121 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kannata. Lue itsesi dippainssiksi, lääkäriksi, hammaslääkäriksi tai eläinlääkäriksi. Jos koet, että on rahkeita päästä hyvään lukioon opettajaksi, niin sitten vaikka matikka-kemia-fysiikka tai jokin muu järkevä yhdistelmä, mutta ei kieliä.

Nuo alat ei kiinnosta ollenkaan! Ei yhtään!

Ap

Vierailija
10/121 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis oikis?

Vierailija
11/121 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kielten opettajia tarvitaan aina. 

Tämä on potaskaa. Kielten opettajilla on surkea työllisyys. Älä vain ap ala kieltenopettajaksi.

Vierailija
12/121 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Miten olisi yhteiskuntatieteet? Työllistyminen ja palkkataso astetta parempi kuin humanisteilla.

Vierailija
13/121 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Harmi, mutta en siltikään suosittele kääntämistä. Toki jos olet rikkaasta perheestä ja vanhemmat elättävät sinut tai pääset rikkaisiin naimisiin ja elanto on muulla tavoin turvattu, niin sittenhän kääntäminen voi olla ihan kiva harrastus. Mutta en tosiaan suosittele alaa, jos on tarkoitus maksaa itse laskut ja eläminen. Ei ole kivaa kituuttaa alle köyhyysrajan ja stressata toimeksiantojen kanssa pakkoyrittäjänä yli 30-vuotiaana. Parikymppisenä kääntäminen voi vielä tuntua jännittävältä, mutta siinä vaiheessa kun tulee tietyt elämän realiteetit vastaan, voi alkaa kaduttaa. 

Vierailija
14/121 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eläinlääkärit ovat myös huonopalkkaisia ja loppuun palaneita eli lääkis tai hammaslääkis noista. Lukion aineenopettajia voisi olla paras valinta humanistisesta aloista, siellä suurin osa nuorista kuitenkin fiksuja ja motivoituneita.

Vierailija
15/121 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historioitsijoilla on hyvä työllisyys ja palkka 4000:sta ylöspäin. 

Vierailija
16/121 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä farmasia?

Vierailija
17/121 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on puhdasta satua eli täyttä pötyä.

Vierailija
18/121 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit kyllä mennä McDonaldsiin tai Burger Kingiin töihin ilmankin humanistista koulutusta, mutta jos sellaisen kuitenkin jostain syystä haluat niin valitse vapaasti.

Mun kieliä yliopistossa lukenut tuttu on päässyt ihan kaupan myyjäksi erikoisliikkeeseeen, ei tarvitse ruokakaupan kassalla seistä!

Vierailija
19/121 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä historioitsijasta tulee isona? Varastomies.

Vierailija
20/121 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eläinlääkärit ovat myös huonopalkkaisia ja loppuun palaneita eli lääkis tai hammaslääkis noista. Lukion aineenopettajia voisi olla paras valinta humanistisesta aloista, siellä suurin osa nuorista kuitenkin fiksuja ja motivoituneita.

Tämä on valhetta. Eläinlääkärin palkka ei ole sama kuin eläinlääkärin peruspalkka. Noin puolet kunnallisenkin eläinlääkärin tuloista tulee toimenpidepalkkioista ja käyntimaksuista. Eläinlääkärillä on erittäin hyvä palkka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä