Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköauto on lyhytikäisin...

Huihaijuu
21.03.2023 |

https://www.hs.fi/talous/art-2000009465046.html

Pikkuhiljaa alkaa pelkän paraatipuheen jäljiltä kuulla ne käytännön totuudet..

Säästä sähköä näin sähköpulassa mutta osta silti sähköauto....pitääkö ruokapulassakin syödä entistä enemmän.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama minkä liisaan kolmeksi vuodeksi. Se vaihtuu joka tapauksessa 3 vuoden kuluttua. Sähköllä ajo tosin halvempaa ja vähentää riippuvuutta öljystä.

Vierailija
2/51 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentää riippuvuutta öljystä ja siirrytään ulkomaisten sähkömafioiden ryöstettäviksi......5c on nyt 39c.....ja jatkossa ei muutu mikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoiu6 kirjoitti:

Vähentää riippuvuutta öljystä ja siirrytään ulkomaisten sähkömafioiden ryöstettäviksi......5c on nyt 39c.....ja jatkossa ei muutu mikään.

Suomessa tehdään kuule ihan kotimaista sähköä - öljyä taas ei ole. Tee parempi sopimus, pörssisähkö on halpaa.

Vierailija
4/51 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa joo tosi lyhytikäisiä:

https://www.is.fi/autot/art-2000009465904.html

"Vuoden 2018 Tesla saavutti 600000 kilometrin rajan – tässä kunnossa on nyt auton ajoakku"

Vierailija
5/51 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sähköauton jo pari vuotta sitten, koska minä en laita rahojani venäläisten tai rättipäiden tai kenenkään muunkaan öljyyn. Ajan kotimaisella energialla.

Vierailija
6/51 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko edes juttua, kun vedit johtopäätökset otsikkoon? Kyseessä oli niin kolaroidut sähköautot, joiden akku oli vaurioitunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/51 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sähkönhintojen nousu perustuu pohjoismaisen poolin liittymisestä, eurooppalaiseen pooliin ja esim. saksan sähköntuotannon kaasu riippuvuudesta. Liittyminen tapahtui poolin "ahneudesta" ,kun haluttiin myydä skandien halvempaa sähköä euroopan markkinoille. Ajankohta tälle markkina alueen laajentamiselle sattui vähän huonoon aikaan kun kaasun hinnat "pompsahtivat" moninkertaiseksi. Eli me sähkönkäyttäjät maksamme  eurooppalaisten vihreästä siitymästä halusimme tai emme.

Huoleton on autoton/kortiton henkilö, riippumatta käyttö voimasta.

Vierailija
8/51 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitko edes juttua, kun vedit johtopäätökset otsikkoon? Kyseessä oli niin kolaroidut sähköautot, joiden akku oli vaurioitunut.

Ei tietenkään lukenut, siinähän oli monta lausetta ja vain kaksi kuvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/51 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautojen valmistaminen loppuu 10-15 vuoden kuluttua kun helposti kaivettavat mineraalivarat ovat lopussa. Hinnat kohoaa, tulee toimituskatkoja, tehtaat seisoo. 

Jos tähän soppaan on tehnyt virheistä pahin, eli polttomoottoritkin on kielletty ja teknologia tuhottu, niin katastrofi on valmis.

Vierailija
10/51 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautojen valmistaminen loppuu 10-15 vuoden kuluttua kun helposti kaivettavat mineraalivarat ovat lopussa. Hinnat kohoaa, tulee toimituskatkoja, tehtaat seisoo. 

Jos tähän soppaan on tehnyt virheistä pahin, eli polttomoottoritkin on kielletty ja teknologia tuhottu, niin katastrofi on valmis.

Unohdat sen, että öljykin loppuu kyllä myös. Enää ei edes ole helposti kaivettavia öljyvaroja. Sähkö on ainoa tunnettu vaihtoehtoratkaisu mikä skaalautuu suurelle määrälle autoja halusit tai et.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/51 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautojen valmistaminen loppuu 10-15 vuoden kuluttua kun helposti kaivettavat mineraalivarat ovat lopussa. Hinnat kohoaa, tulee toimituskatkoja, tehtaat seisoo. 

Jos tähän soppaan on tehnyt virheistä pahin, eli polttomoottoritkin on kielletty ja teknologia tuhottu, niin katastrofi on valmis.

Jep, tehdään niin kuin Merkel ja muut tytöt Saksassa, rakensivat putten kanssa valtavan vihersiirtymämaakasuputkiverkoston ja ajoivat ydinvoimalat sekä varavoimalat alas.

Miten kävi, käsi ylös, kuka tietää?

Vierailija
12/51 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa joo tosi lyhytikäisiä:

https://www.is.fi/autot/art-2000009465904.html

"Vuoden 2018 Tesla saavutti 600000 kilometrin rajan – tässä kunnossa on nyt auton ajoakku"

Tulee kilometreille hintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/51 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vi tun sähköpulasta ap mesoaa? XD

Vierailija
14/51 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko edes juttua, kun vedit johtopäätökset otsikkoon? Kyseessä oli niin kolaroidut sähköautot, joiden akku oli vaurioitunut.

Ei tietenkään lukenut, siinähän oli monta lausetta ja vain kaksi kuvaa.

Sinä et tiedä edes virkkeen ja lauseen eroa😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/51 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautot ärsyttävät eniten motoristeja kun niillä on se rakas, bensalla kulkevat haitta-ajoturhake ja sähköinen liikenne nähdään eksistentiaalisena uhkana.

Vierailija
16/51 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköautojen valmistaminen loppuu 10-15 vuoden kuluttua kun helposti kaivettavat mineraalivarat ovat lopussa. Hinnat kohoaa, tulee toimituskatkoja, tehtaat seisoo. 

Jos tähän soppaan on tehnyt virheistä pahin, eli polttomoottoritkin on kielletty ja teknologia tuhottu, niin katastrofi on valmis.

Unohdat sen, että öljykin loppuu kyllä myös. Enää ei edes ole helposti kaivettavia öljyvaroja. Sähkö on ainoa tunnettu vaihtoehtoratkaisu mikä skaalautuu suurelle määrälle autoja halusit tai et.

Synteettisiä polttoaineita on jo. Voidaan käyttää suoraan nykyisissä polttomoottoreissa.

Lisää panostusta vetyyn ja synteettisiin tulossa, vaikka kaivos- ja sähköautomafia EU:ssa pistää vastaan.

Vierailija
17/51 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä vi tun sähköpulasta ap mesoaa? XD

Kyllä se Olkiluoto kohta taas on huollossa

Vierailija
18/51 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä vi tun sähköpulasta ap mesoaa? XD

Kyllä se Olkiluoto kohta taas on huollossa

Onko ilman Olkiluotoa ollut pulaa sähköstä tähänkään asti? 

Vierailija
19/51 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköautojen valmistaminen loppuu 10-15 vuoden kuluttua kun helposti kaivettavat mineraalivarat ovat lopussa. Hinnat kohoaa, tulee toimituskatkoja, tehtaat seisoo. 

Jos tähän soppaan on tehnyt virheistä pahin, eli polttomoottoritkin on kielletty ja teknologia tuhottu, niin katastrofi on valmis.

Unohdat sen, että öljykin loppuu kyllä myös. Enää ei edes ole helposti kaivettavia öljyvaroja. Sähkö on ainoa tunnettu vaihtoehtoratkaisu mikä skaalautuu suurelle määrälle autoja halusit tai et.

Synteettisiä polttoaineita on jo. Voidaan käyttää suoraan nykyisissä polttomoottoreissa.

Lisää panostusta vetyyn ja synteettisiin tulossa, vaikka kaivos- ja sähköautomafia EU:ssa pistää vastaan.

Synteettiset polttoaineet eivät mitenkään poista lähipäästöjä eikä moottorimelua. Kaiken lisäksi niiden valmistaminen vie moninkertaisesti energiaa verrattuna suoraan sähköön.

Vierailija
20/51 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautot ärsyttävät eniten motoristeja kun niillä on se rakas, bensalla kulkevat haitta-ajoturhake ja sähköinen liikenne nähdään eksistentiaalisena uhkana.

Voin vahvistaa tämän omasta lähipiiristäni. Motoristit myös lähes poikkeuksetta äänestävät persuja ja syy siihen on sama. Pitäisi olla halpaa bensaa rälläämistä varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme