Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Usa:n persut haluavat rajoittaa kuukautisista puhumista

Vierailija
21.03.2023 |

Usassa asiat ovat menossa yhä huonompaan suuntaan.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/811be189-9756-44fa-85d6-1fba5a1558bf

Kommentit (1101)

Vierailija
521/1101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän luokalla olin tyyliin ainoa, joka tiesi mitä kuukautiset tarkoittaa ja mitä niissä tapahtuu ennen kuin koulussa oli käyty asiaa läpi.

Tiesin vain ja ainoastaan siksi, että kotona oli puhuttu asiasta jo aikaisemmin ja olin saanut kysymyksiini ikätasoisia ja asiallisia vastauksia. Jos kotona olisi ollut toinen ilmapiiri kuukautisten suhteen, olisin ollut yksi niistä joka ei tiennyt kuukautisista mitään tai jos tiesi, niin tiedot oli tasoa silloin vuotaa verta. Jotkut ei eees heti uskoneet, kun kerroin että se ei ole ihan vaan verta mikä vuotoo, vaan kohdun seinämistä peräisin olevaa limakalvoa, mikä on veristä siksi että siinä on verisuonia. Oltiin 10- vuotiaita, eli mahdollisesti siinäkin porukassa joillain oli jo ne kuukautiset, mutta silti tiedot yleisesti oli tätä tasoa.

Miten hyödyit noin yksityiskohtaisesta tiedosta 10-vuotiaana?

Tässä taas joku umpiurpo mies kyselee. No kerrotaan raakoja faktoja, pidä hatustasi kiinni. Verisessä vuodossa voi olla aika isojakin limakalvonpaloja. Esimerkiksi siskoni luuli 12-vuotiaana, että veressä on mukana paloja sisäelimistä, kun ne näyttivät ihan maksan paloilta. Ja luuli olevansa kuolemansairas, kun aina oli puhuttu vain verestä, joka vuotaa. Eikä kyynärvarresta verinäytettä otettaessa mitään paloja mukana tule. Että kyllä vaan tytöt hyötyvät tiedosta!

Vierailija
522/1101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis millä tavalla alle 12-vuotias olisi liian nuori saamaan koulussa tietoa kuukautisista?

Mitä tapahtuu, jos alle 12- vuotias saisi tietoa kuukautisista?

Ei siinä mitään pahaa olekaan, mutta kun jatkuvasti ilmenee että opettajat yrittää tuputtaa kaikkea muutakin sen kuukautisopetuksen ohessa, niin silloin ei auta kuin alkaa tekemään rajoituksia siihen opetukseen.

On kuitenkin kaikille varmasti selvää, että esimerkiksi 8-vuotias on paljon herkemmin vaikutteille altis kuin 11-vuotias.

Höpö höpö.

Kukaan ei ole kuukautisista kerrottaessa tuputtanut mitään muualla kuin konservatiivien painajaisissa. Tässä halutaan nimenomaa kieltää kuukautisista puhuminen, ei muuta.

Vaikka onhan se varmaan konservatiiveille kauheaa, kun pikkutytöt tietääkin elimistöstään jotain. Ei ole enää niin helppo manipuloida lapset naimisiin hihhuliukkojen kanssa pelottelemalla pahoilla hengillä ja synneillä, mitkä saa aikaan verenvuototaudin kerran kuukaudessa.

katsoppa huviksesi libsoftikotok:in julkaisuja twitterissä.

Nämä lasten pariin tunkeutuvat groomaajat paljastaa itsensä ja agendansa jatkuvalla syötöllä, ja siihen on ehdottomasti puututtava.

Ja tällä siihen voidaan juurikin puuttua, rajaamalla opetusta lain voimalla.

Tässä ei yritetä rajata, vaan kieltää opetus.

Ei, vaan rajata opetus sille ikätasolle mille päättäjien ja vanhempien enemmistö katsoo olevan tarpeellista.

Saahan klovnitukat sitten 12-vuotiasta ylöspäin opettaa niitä juttujaan niin paljon ku sielu sietää.

Jaa, että menstruoivan kymmenvuotiaan ei tarvitse tietää kahteen vuoteen mitä kehossaan tapahtuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis millä tavalla alle 12-vuotias olisi liian nuori saamaan koulussa tietoa kuukautisista?

Ei siinä mitään pahaa olekaan, mutta kun jatkuvasti ilmenee että opettajat yrittää tuputtaa kaikkea muutakin sen kuukautisopetuksen ohessa, niin silloin ei auta kuin alkaa tekemään rajoituksia siihen opetukseen.

On kuitenkin kaikille varmasti selvää, että esimerkiksi 8-vuotias on paljon herkemmin vaikutteille altis kuin 11-vuotias.

Höpö höpö.

Kukaan ei ole kuukautisista kerrottaessa tuputtanut mitään muualla kuin konservatiivien painajaisissa. Tässä halutaan nimenomaa kieltää kuukautisista puhuminen, ei muuta.

Vaikka onhan se varmaan konservatiiveille kauheaa, kun pikkutytöt tietääkin elimistöstään jotain. Ei ole enää niin helppo manipuloida lapset naimisiin hihhuliukkojen kanssa pelottelemalla pahoilla hengillä ja synneillä, mitkä saa aikaan verenvuototaudin kerran kuukaudessa.

Nämä lasten pariin tunkeutuvat groomaajat paljastaa itsensä ja agendansa jatkuvalla syötöllä, ja siihen on ehdottomasti puututtava.

Ei, vaan rajata opetus sille ikätasolle mille päättäjien ja vanhempien enemmistö katsoo olevan tarpeellista.

Saahan klovnitukat sitten 12-vuotiasta ylöspäin opettaa niitä juttujaan niin paljon ku sielu sietää.

Mistä tunnistaa persukonservatiivin? Asiallinen keskustelu ei onnistu ei sitten millään vaan aina täytyy haukkuja ja nimitellä, vaikka nyt sitten "klovnitukiksi". En tosin tiedä, keitä tässä haukutaan ja millä perusteella, mutta pääasiahan on, että saa rumasti nimitellä. 

Vierailija
524/1101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä en olisi kuullut kuukautisista koulussa niin en olisi tajunnut mitä tapahtui kun ne alkoivat alle 12-vuotiaana. Kukaan ei niistä puhunut kotona joten ne olisivat olleet aivan hirveä shokki. Kuinka typeriä amerikkalaiset ovat?

Millonkas tämä on ollut, ja mikset kysyny äidiltäsi tai vaikka isosiskoiltasi?

Mitä jos näitä perheenjäseniä ei ole?

Sitten kannattaa kysyä muilta elämäänsä kuuluvilta naispuolisilta läheisiltä, onneksi se on kuitenkin todella harvinaista ettei ole äitiä saati siskoja, saati sen verran normaalia isää, että ei voi tyttärelleen kertoa asiasta.

Sulle on vissiin vaikea kuvitella tilanne, missä äiti ei osaa puhua kuukautisista koska kuukautishäpeä tai omat vajaavaiset tiedot. Mummot ei ole aktiivisesti mukana perheen elämässä. Tytöllä ei ole siskoja. Isälle ei kuukautisasioista puhuta jos vaikka puhuisikin, isä ei osaa olla avuksi muuten kuin ehkä viemällä tytön kauppaan ja antamalla vitosen käteen, jotta voi itse käydä ostamassa jonkun sidepaketin.

Ei osaa puhua?

Siis onko nää äidit jotain mykkiä vai mitenkä eivät osaa puhua siitä?

Eihän asiaa tarvitse sen enempää käsitellä, kuin juurikin neuvoa miten suojia käytetään, ja mitä ne kuukautiset pohjimmiltaan on.

Ei siitä tarvii todellakaan tehdä mitään monen tunnin keskustelua missä käydään suunnilteen kaikki läpi tampaxien keksimisvuodesta asti läpi.

Ja edelleen, kuinka monta tyttöä kuvittelet olevan, joilla on kuvailemasi tilanne, eli ei ihan aidosti yhtikäs ketään, ei edes kavereita saati nettiä kertomaan miten toimia ja mitä ne kuukautiset meinaa?

Olen tuon viestin kirjoittaja ja puhuin itsestäni. Ajat on tietysti muuttuneet ja nykyään netti on helposti saatavilla enemmistölle nuoria. Sieltä netistäkin pitää vaan osata etsiä oikeaa tietoa luotettavista lähteistä, tämä ei ole aikuisillekaan itsestäänselvyys.

Mulle äiti ei kertonut kuukautisista ennen kuin ne mulla alkoi kun olin 11. Niistä puhuttiin "naisten vaivoina" ja niistä ei kuulunut käydä keskustelua varsinkaan jos isä tai veljet oli kotona. Ei, ei oltu konservatiivisia uskovaisia, tämä vaan oli se tapa miten oma äitini oli opetettu eikä hän halunnut puhua asioista kun muu perhe oli läsnä. Mitään puhetta ei ollut siitä miksi menkat tulee ja mitä se tarkoittaa, ne oli vaan "naisten vaivoja". Kun menkat sitten alkoi ja niistä kerroin, mulle ostettiin ihan tavallisia siteitä. Ei siinä muuten, mutta kukaan ei kertonut että voisin vuotaa kuin teurastettava sika ja normaalit siteet ei riitä. Yöksi suunnilleen käskettiin tunkemaan wc-paperia jatkeeksi, ei puhettakaan että olisin saanut yösiteitä. Äiti ei osannut myöskään neuvoa kipulääkkeiden käyttöön, hän ei varmaan uskonut että olisin niin kipeä että tarvitsisin lääkkeitä kun hänkään ei tarvinnut. Sain lopulta valistusta koulun terkkarilta, kun opettaja käski lähteä sinne kun en kivuiltani voinut olla tunnilla. En usko, että tällainen on mahdotonta nykyäänkään, moni vanhempi on edelleen ihan yhtä jumissa kuukautisvalistuksen kanssa kuin oma äitini aikoinaan.

Kavereilta en saanut itse tietoa, koska oltiin kaikki aikalailla tietämättömiä ja saman ikäisiä. Kuviteltiin mm. että tavallinen pikkuhousunsuoja riittäisi suojaksi parin vuotopäivän ajaksi ja kauhisteltiin miten isoja tamppoonit on.

Olen syntynyt -90 luvulla, eli mikään oikeasti vanha juttu ei ole kyseessä.

Eli selviydyit ilman sateenkaarilla ja konfeteilla höystettyä opetusta.

Mitä se äitis sitten sanoi, kun kysyit häneltä että mistä ne kuukautiset johtuu yms?

Missäpäin suomea tää muuten tapahtui?

MITEN se, että kohdun limakalvo irtoaa ja poistuu verisenä vuotona osana ihmisen lisääntymisen mahdollistavaa prosessia, on sinusta jotain sateenkaarijuttua? Osaisiko kuntasi terveydenhoitaja vaikka auttaa sinua jotenkin näiden jännittävien asioiden äärellä?

N-79

Pysytäänpä nyt internetin jälkeisessä ajassa.

Mitä tuommoisella yksityiskohdalla tarkalleen tekee yksikään alapäästä vuotava?

Mä voin samantien löytää kaiken tarvittavan tiedon, jos siis mua aihe kiinnostaisi niin paljon että viitsisin googleen haun laittaa, en siis tarvitse tässäkään asiassa koulun henkilökunnan apua.

Pääväittämä vaikuttaisi nyt olevan vastapuolella se, että koska heillä ja joillakin muilla yksittäisillä ihmisillä saattaa olla todella megaluokan urpot vanhemmat, tulee kaikki lapset altistaa sateenkaarivouhotuksella höystettyyn opetukseen sukukypsyyteen liittyvistä asioista.

En kyllä yhtään ihmettele, miksi veronmaksuhalut laskee ihmisillä.

Sinulla, aikuisella ihmisellä, on hieman paremmat taidot etsiä oikeaa tietoa internetistä oikeilla hakusanoilla kuin 8-9-vuotiaalla tytöllä.

Kivut ja verinen vuoto ovat asioita, joista lastenkin pitää tietää, mitä ne ovat, miksi ne tulevat ja mitä niille pitää tehdä.

Vierailija
525/1101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä vanhanaikainen, mutta minusta on vaikea nähdä kuukautisvuoto seksiin liittyvänä asiana, jota tulisi sensuroida.

Sukukypsyys ja sen merkit ei liity sun mielestä seksiin ja sen myötä kyseistä aihetta laajemmin käsittelevään opetukseen, shelvä.

Tässä tapauksessa ei. Jos menkat alkaa 9v niin siitä on vielä aito sukukypsyys kaukana niin fyysisesti kuin psyykkisesti eikä seksistä tarvitse puhua mitään. Jos sun mielestä tuossa iässä voi olla valmis hankkimaan lapsia, niin taidat tarvita itse laajempaa opetusta mm. siitä, mitä on ikätasoinen asioista kertominen vaikkapa kuukautisista.

Biologisesti katsottuna kuukautiset on nimenomaan merkki sukukypsyydestä joten tokihan siitä opettaminen on silloin myös osa laajempaa sukupuolielämään liittyvää opetusta. Suomessa ei tietääkseni ole eroteltu näitä asioita opetuksessa, eli vaikka että kuukautisista kerrotaan 3-luokkalaisille ja muusta sitten vasta 6-luokkalaisille, vaan kaikille tulee kaikki nämä jutut yhtenä isona mällinä mistään ikätasoista välittämättä.

Vierailija
526/1101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Kuukautishässäkkä on osa paljon suurempaa kokonaisuutta, johon sisältyy transpakotus, kriittinen rotuteoria ja muun vihervassariloskan syöttäminen lapsille.

Edelleen, kysymys, johon ette vastaa:

Miten on transpakotusta, että lapsi saa oikeaa tietoa siitä, mitä hänen kehossaan *tapahtuu jo*? Aivan tavallisista cis-tytöistä on kyse.

Vierailija
527/1101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä en olisi kuullut kuukautisista koulussa niin en olisi tajunnut mitä tapahtui kun ne alkoivat alle 12-vuotiaana. Kukaan ei niistä puhunut kotona joten ne olisivat olleet aivan hirveä shokki. Kuinka typeriä amerikkalaiset ovat?

Sitten kannattaa kysyä muilta elämäänsä kuuluvilta naispuolisilta läheisiltä, onneksi se on kuitenkin todella harvinaista ettei ole äitiä saati siskoja, saati sen verran normaalia isää, että ei voi tyttärelleen kertoa asiasta.

Sulle on vissiin vaikea kuvitella tilanne, missä äiti ei osaa puhua kuukautisista koska kuukautishäpeä tai omat vajaavaiset tiedot. Mummot ei ole aktiivisesti mukana perheen elämässä. Tytöllä ei ole siskoja. Isälle ei kuukautisasioista puhuta jos vaikka puhuisikin, isä ei osaa olla avuksi muuten kuin ehkä viemällä tytön kauppaan ja antamalla vitosen käteen, jotta voi itse käydä ostamassa jonkun sidepaketin.

Ei osaa puhua?

Eihän asiaa tarvitse sen enempää käsitellä, kuin juurikin neuvoa miten suojia käytetään, ja mitä ne kuukautiset pohjimmiltaan on.

Ei siitä tarvii todellakaan tehdä mitään monen tunnin keskustelua missä käydään suunnilteen kaikki läpi tampaxien keksimisvuodesta asti läpi.

Ja edelleen, kuinka monta tyttöä kuvittelet olevan, joilla on kuvailemasi tilanne, eli ei ihan aidosti yhtikäs ketään, ei edes kavereita saati nettiä kertomaan miten toimia ja mitä ne kuukautiset meinaa?

Olen tuon viestin kirjoittaja ja puhuin itsestäni. Ajat on tietysti muuttuneet ja nykyään netti on helposti saatavilla enemmistölle nuoria. Sieltä netistäkin pitää vaan osata etsiä oikeaa tietoa luotettavista lähteistä, tämä ei ole aikuisillekaan itsestäänselvyys.

Mulle äiti ei kertonut kuukautisista ennen kuin ne mulla alkoi kun olin 11. Niistä puhuttiin "naisten vaivoina" ja niistä ei kuulunut käydä keskustelua varsinkaan jos isä tai veljet oli kotona. Ei, ei oltu konservatiivisia uskovaisia, tämä vaan oli se tapa miten oma äitini oli opetettu eikä hän halunnut puhua asioista kun muu perhe oli läsnä. Mitään puhetta ei ollut siitä miksi menkat tulee ja mitä se tarkoittaa, ne oli vaan "naisten vaivoja". Kun menkat sitten alkoi ja niistä kerroin, mulle ostettiin ihan tavallisia siteitä. Ei siinä muuten, mutta kukaan ei kertonut että voisin vuotaa kuin teurastettava sika ja normaalit siteet ei riitä. Yöksi suunnilleen käskettiin tunkemaan wc-paperia jatkeeksi, ei puhettakaan että olisin saanut yösiteitä. Äiti ei osannut myöskään neuvoa kipulääkkeiden käyttöön, hän ei varmaan uskonut että olisin niin kipeä että tarvitsisin lääkkeitä kun hänkään ei tarvinnut. Sain lopulta valistusta koulun terkkarilta, kun opettaja käski lähteä sinne kun en kivuiltani voinut olla tunnilla. En usko, että tällainen on mahdotonta nykyäänkään, moni vanhempi on edelleen ihan yhtä jumissa kuukautisvalistuksen kanssa kuin oma äitini aikoinaan.

Kavereilta en saanut itse tietoa, koska oltiin kaikki aikalailla tietämättömiä ja saman ikäisiä. Kuviteltiin mm. että tavallinen pikkuhousunsuoja riittäisi suojaksi parin vuotopäivän ajaksi ja kauhisteltiin miten isoja tamppoonit on.

Mitä se äitis sitten sanoi, kun kysyit häneltä että mistä ne kuukautiset johtuu yms?

MITEN se, että kohdun limakalvo irtoaa ja poistuu verisenä vuotona osana ihmisen lisääntymisen mahdollistavaa prosessia, on sinusta jotain sateenkaarijuttua? Osaisiko kuntasi terveydenhoitaja vaikka auttaa sinua jotenkin näiden jännittävien asioiden äärellä?

N-79

Mä voin samantien löytää kaiken tarvittavan tiedon, jos siis mua aihe kiinnostaisi niin paljon että viitsisin googleen haun laittaa, en siis tarvitse tässäkään asiassa koulun henkilökunnan apua.

Pääväittämä vaikuttaisi nyt olevan vastapuolella se, että koska heillä ja joillakin muilla yksittäisillä ihmisillä saattaa olla todella megaluokan urpot vanhemmat, tulee kaikki lapset altistaa sateenkaarivouhotuksella höystettyyn opetukseen sukukypsyyteen liittyvistä asioista.

Sinulla, aikuisella ihmisellä, on hieman paremmat taidot etsiä oikeaa tietoa internetistä oikeilla hakusanoilla kuin 8-9-vuotiaalla tytöllä.

Kivut ja verinen vuoto ovat asioita, joista lastenkin pitää tietää, mitä ne ovat, miksi ne tulevat ja mitä niille pitää tehdä.

Samat hakusanat ja linkit osaa se pikkutyttökin avata jahka vaan osaa selainta käyttää, lukea ja kirjoittaa.

Vierailija
528/1101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä vanhanaikainen, mutta minusta on vaikea nähdä kuukautisvuoto seksiin liittyvänä asiana, jota tulisi sensuroida.

Sukukypsyys ja sen merkit ei liity sun mielestä seksiin ja sen myötä kyseistä aihetta laajemmin käsittelevään opetukseen, shelvä.

Tässä tapauksessa ei. Jos menkat alkaa 9v niin siitä on vielä aito sukukypsyys kaukana niin fyysisesti kuin psyykkisesti eikä seksistä tarvitse puhua mitään. Jos sun mielestä tuossa iässä voi olla valmis hankkimaan lapsia, niin taidat tarvita itse laajempaa opetusta mm. siitä, mitä on ikätasoinen asioista kertominen vaikkapa kuukautisista.

Biologisesti katsottuna kuukautiset on nimenomaan merkki sukukypsyydestä joten tokihan siitä opettaminen on silloin myös osa laajempaa sukupuolielämään liittyvää opetusta. Suomessa ei tietääkseni ole eroteltu näitä asioita opetuksessa, eli vaikka että kuukautisista kerrotaan 3-luokkalaisille ja muusta sitten vasta 6-luokkalaisille, vaan kaikille tulee kaikki nämä jutut yhtenä isona mällinä mistään ikätasoista välittämättä.

9- tai 10-vuotias, jolla on kuukautiset, ei mitenkään ole sukukypsä.

Täällä kotimaassakin joku taitaisi tarvita asiallista tietoa eikä pelkkää prnoa.

Vierailija
529/1101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä muuten johtuu, että seksuaalirikoksen uhriksi joutuu kaikista todennäköisimmin konservatiivialueilla asuvana nuorena tyttönä?

Vierailija
530/1101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä keskustelua lukiessa ei voi kuin kauhistella, millainen suhtautuminen monilla on kuukautisiin vielä nykyäänkin.

Jos näiden mielestä aiheesta ei tarvitse opettaa ennen kuudetta luokkaa, niin miten kykenette toimimaan jos vaikka omalla lapsellanne alkaa kuukautiset 10-vuotiaana?

Joidenkin mielestä kuukautisista pitäisi puhua vain äidin tai muiden naispuoleisten läheisten kanssa. Mikä ihme estää sitä isää puhumasta aiheesta lapsensa kanssa ja kertomaan kaiken tarvittavan tiedon?

Kyllä valtaosa iseistäkin voi siitä puhua aivan mainiosti, siksipä tarve puhua asiasta koulun opettajan kanssa on aikalailla olematon, ei ole yksinkertaisesti tarvetta hänen tietotaidolleen tämän asian tiimoilla kuten ei myöskään muun sukupuolikasvatuksen.

Säästyy kaikkien rahaa ja opettajien työtaakkakin kevenee kun he eivät enää näihin asioihin puutu millään muotoa, toki sen verran voidaan kuitenkin tehdä, että annetaan opettajille sidepaketit laatikkoihinsa, mistä voi sitten sellaisen lapselle antaa jos hän pyytää.

Miten isät opettaisivat naisen lisääntymisterveysasioita lapsilleen kun suurella osalla miehistä ei ole itselläänkään mitään käsitystä niistä? Moni mies ei ymmärrä mistä, miten ja miksi nainen vuotaa, ei ymmärrä naisten ehkäisyvälineistä mitään eikä edes sitä mikä ja missä on klitoris. Siinäpä opettajaa kerrakseen.

Kuinka moni isä ei niistä mitään ymmärrä, ei edes niitä ihan alkeellisia perusteitakaan?

Yhdysvaltalaisissa päättäjissähän on näitä aikuisia miehiä, joiden ymmärrys naisen kehosta on saanut antamaan lausuntoja, joissa sanovat naisen voivan pidätellä kuukautisia ja pissaamaan ne kerralla ulos.

Eli koska on sellaisia miehiä olemassa, pitää sen vuoksi sallia klovnitukkaisten opettajien antaa täysin vapaat kädet opettaa lapsille mitä vaan, miten vaan, missä iässä vaan ilman minkäänlaista vanhempien osallisuutta asiaan mikäli kasvatusarvot on ristiriidassa opettajan arvojen kanssa?

No, jos sillä tavall tulevaisuudessa naisten kehoon liittyviä lakeja ei ole säätämässä miehet, jotka luulevat kohdun sulkeutuvan, jos nainen ei halua tulla raskaaksi esim. Väkisin maattaessa, niin toki.

Naisilla on siellä yhtäläinen äänioikeus miehiin nähden, moni nainen ei olekaan woketuksen kannalla ja siksi äänestävät miten äänestävät, omien arvojensa mukaisesti.

Mitä woketusta on kuukautisista?

Siellä samoilla tunneilla missä opetetaan kuukautisista, opetetaan paljon kaikkea sellaistakin mikä ei monen vanhemman mielestä sinne kuulu, tyyliin homoilu on normaalia jne.

Miksi silti pitää kieltää kuukautisista puhuminen omalla lailla?

Koska opettajakunta hivuttaa sinne opetukseen kaikkea sellaista mikä ei sinne kuulu.

Jos ei usko hyvällä vaan esimerkiksi piiloutuu jonkun ylemmän tahon selän taakse lällättämään että saanpas tehdä näin teidän lapselle, niin sitten on ilmeistä että asia tulee korjata ylhäältä alaspäin siivoten.

Tuolla perusteella pitää sitten kieltää myös matematiikan opetus,

Koska opettajakunta saattaa hivuttaa sinne opetukseen kaikkea sellaista mikä ei sinne kuulu.

Ei pidä, mutta toki sitäkin tulee sen verran valvoa, että siellä ei esimerkiksi opeteta että matematiikka on jonkinsortin kolonialismia ja rasismia.

Eikö kuukautisopetusta sitten voisi myös valvoa, eikä kieltää kokonaan?

Miten ja kenen toimesta sitä valvottaisiin?

Yksi vaihtoehto olisi toki se, että lapset alkaa striimaa oppitunnit nettiin, ja ne valvoo opetusta ketkä haluaakin.

En vaan ole kovinkaan varma, kelpaisko tämmönen järjestely opettajille, kun tuntuvat aina pillastuvan siitäkin jos joku oppilaista on salaa tallentanut heidän oppituntejaan ja julkaissut nettiin koko kansan hämmästeltäväksi.

Tuskinpa tuokaan auttaisi vaikka opettaja siihen suostuisikin, kun aina on joku joka pillastuu ja vaahtoaa suustaan ihan sama miten se opettaja on opettanut asiaa ja miten on yrittänyt olla mieliksi. Kuuntelija voi myös halutessaan vääristellä kuulemaansa, kuten täälläkin säännöllisesti huomataan. Jos opettaa suppeasti ja epämääräisesti kierrellen ja kaarrelen, voi kyseenalaistaa onko oppitunti opetuksen kannalta relevantti tapa käyttää aikaa. Vastaavasti jos puhuu liian suoraan tai yksityiskohtaisesti, voi saada palautetta siitä ettei lapsille kuulu kertoa kyseisiä asioita. Itse melko opiskelleena aikuisena haluaisin omille lapsilleni mahdollisimman selkeää ja faktapohjaista opetusta, jossa on myös tilaa ihmetellä ja kysyä kysymyksiä. Vastaavasti joku tiukkapipoisempi vanhempi ei varmaan haluaisi, että kaikkiin kysymyksiin vastataan tai että kaikista asioista puhutaan niin yksityiskohtaisesti. Vanhempi saattaa myös kyseenalaistaa vastaukset, jos hän on eri mieltä (ihan sama vaikka vastaus pohjautuisi tutkittuun tietoon). Ei tuollaisessa tilanteessa voisi kukaan opettaa rauhassa.

Juuri siksihän tuo systeemi olisi hyvä, että jokainen halukas voi vaikuttaa keskustelulla omalta osaltaan opetuksen sisältöön ja laatuun.

En siis tietenkään meinannut sitä, että striimiä katsovat voisi päästä ääneen tunnin aikana koko luokan kuullen mölisten, vaan että keskustelu käydään sille tarkoitetussa paikassa ja ajassa.

Kerrotko vielä miten asiasta voitaisiin päästä yhteisymmärrykseen, jos vanhempien joukossa on vaikka näitä joiden mielestä alle 12v ei kuuluisi tietää mitään kuukautisista ja toisten mielestä niistä voisi alkaa kertoa vaikka 8-9v ikäisille? Sellaista opetusta ei ole, joka miellyttäisi kaikkia. Pitäisikö jenkkien tehdä kaksi eri opetussuunnitelmaa, toinen konservatiiveille ja toinen liberaaleille? Vanhemmat saa sitten päättää millaiseen kouluun lapsen laittaa.

demokraattisesti äänestäen tietenkin, enemmistö päättää.

Vierailija
531/1101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep, seuraavaksi sitten hunnut vaan tytöille päähän ja oikeus liikkua vain miespuolisen sukulaisen seurassa. Jenkkilä alkaa oleen samalla tasolla jonkun saudien kanssa. Näkee kyllä että oli uskonto mikä uskonto, aina perimmäinen tarkoitus on alistaa tyttöjä ja naisia.

Vierailija
532/1101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa puhua?

N-79

Samat hakusanat ja linkit osaa se pikkutyttökin avata jahka vaan osaa selainta käyttää, lukea ja kirjoittaa.

Älä viitsi. Oletko sinä henkiseltä kehitykseltäsi 8-9-vuotiaan tasolla? Olet siis älyllisesti kehitysvammainen. Ymmärrän, että sinulla on vaikeaa. Onneksi hoitolaitoksessa on apunasi hoitajia.

Vierailija
533/1101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, nytkö sitten 10v jolla on kuukautiset on jo sukukypsä?

Ei kai siinä sitten muuta kuin naimisiin serkun kanssa ja lapsia tekemään.

Eiku...

Vierailija
534/1101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9- tai 10-vuotias, jolla on kuukautiset, ei mitenkään ole sukukypsä.

Täällä kotimaassakin joku taitaisi tarvita asiallista tietoa eikä pelkkää prnoa.

Jos ei kerta ole, niin miten ihmeessä on välillä uutisiakin jopa noinkin nuorista synnyttäjistä.

Heitä kaikkia yhdistää nimenomaan kuukautiset.

Moraalisesti ja kaikinpuolin muutenkin tuommoinen on tietysti väärin, mutta biologisesti katsottuna nainen on sukukypsä kun kuukautiset on ekan kerran tulleet, sitä faktaa ei mikään moraalinen pöyristely ja kiukuttelu muuta.

Vierailija
535/1101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen woketusta on muka se, että lapsille kerrotaan, mitä heidän kehossaan tapahtuu????

Ei siinä mitään vikaa itsessään olekaan, mutta ku woket tuputtaa kaikkea muutakin niille lapsille näiden normaalien asioiden kertomisen ohessa.

Heihin ei voi siis luottaa, ja siksi tarvitaan laki joka vie heiltä taas yhden aivopesun työkalun pois.

Tämä riitti tässä ketjussa.

Olette te sekaisin!

Vierailija
536/1101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tätä varten he lietsovat sielläpäin sitä transpaniikkia. (joka on sittemmin levinnyt tännekkin, parin vuoden viiveellä) Ihmiset uskovat pahan vasemmiston tulevan alistamaan heitä, ja äänestävät oikeistoa, koska "ainakaan he eivät halua naisia ja miehiä samoihin vessoihin.". Oikeisto kerää äänet paniikkiäänestäjiltä, jonka jälkeen onkin helppo viedä naisilta oikeuksia, ja kaataa työntekijöiden rahat miljonäärien taskuihin.

Hyvin tiivistit asian. Olette todella naiiveja, jos kuvittelette, että oikeistoa ihan oikeasti järkyttävät transihmiset niin suuresti. Voivat toki joitakin järkyttääkin, mutta kyllä tässä on tosiaan suurempi kuvio menossa. Kiihdytetään kansaa pienellä marginaalisella vähemmistöllä, sillä sehän on niin helppo kohde juuri pienen kokonsa takia ja kun se haastaa niin monella tasolla perinteisen ajattelun. Saa aikaan "moraalisen paniikin", joka on aina ollut loistava poliittinen ase. Sen nojalla saadaan sitten vaaleissa äänet, vaikka se asia ei suoraan kosketa kuin aivan murto-osaa ihmisiä. Sitten voidaankin alentaa rikkaiden veroja,  viedä aborttioikeus pois, laajentaa aseenkanto-oikeutta,  lykätä sitä, että naisilla olisi viimeinkin oikeus äitiyslomaan jne. Nauravat kansalle laskiessaan ääniä ja pankkitiliään katsellessaan. "On niitä uskomattoman helppo huijata, ei uskoisi."

Vierailija
537/1101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei apua.

10-vuotiaan biologinen "sukukypsyys" ei tosiaankaan liity mitenkään suoraan sukupuolielämään.

Vierailija
538/1101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Kuukautishässäkkä on osa paljon suurempaa kokonaisuutta, johon sisältyy transpakotus, kriittinen rotuteoria ja muun vihervassariloskan syöttäminen lapsille.

Edelleen, kysymys, johon ette vastaa:

Miten on transpakotusta, että lapsi saa oikeaa tietoa siitä, mitä hänen kehossaan *tapahtuu jo*? Aivan tavallisista cis-tytöistä on kyse.

Kuukautishässäkkä liittyy juuri transpakotukseen lapsille. Tiedostavaisto on itse antanut aseet republikaaneille. Kannattaa tsekata aiemmin linkattuja Libs Of TikTok -videoita ja miettiä asiayhteyksiä.

Vierailija
539/1101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa puhua?

N-79

Älä viitsi. Oletko sinä henkiseltä kehitykseltäsi 8-9-vuotiaan tasolla? Olet siis älyllisesti kehitysvammainen. Ymmärrän, että sinulla on vaikeaa. Onneksi hoitolaitoksessa on apunasi hoitajia.

Miksi käyttäisin hakusanoina yhtään sen erikoisempia termejä kuin mitä pikkulapsikin käyttää, ja miksi en alkaisi ammentaa tietoa juuri samoista linkeistä mistä se pikkulapsikin mitä suurimmalla todennäköisyydellä aloittaisi, eli niistä ensimmäisistä linkeistä?

Vierailija
540/1101 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä muuten johtuu, että seksuaalirikoksen uhriksi joutuu kaikista todennäköisimmin konservatiivialueilla asuvana nuorena tyttönä?

Lähteet? Vassarithan ovat tunnettuja groomaustoiminnastaan ja lasten päästämisestä seksuaalisävytteisiin drag show -esityksiin.