Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Jättitutkimus: Liikunta auttaa todella paljon masennukseen!

Vierailija
21.03.2023 |

https://www.hs.fi/tiede/art-2000009453319.html Olen aina sanonut tätä.... Liikunta ja oikea ruokavalio ylipäätään on kaikki kaikessa.

Kommentit (501)

Vierailija
421/501 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin urheilemassa viikonlopun, todellakin auttaa!

Vierailija
422/501 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn tähän, kylmät suihkut, liikunta, hyvä ruokavalio, lihastreeni avot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/501 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella suosittelen muitakin liikkumaan päivittäin. Olen viettänyt musertavan synkän ja yksinäisen vkonlopun. Puoliso kohdellut vihamielisesti ja olen ollut ihan masentunut. Vaan silti nyt sellainen olo että selviän tästä koska olen fyysisesti huippukunnossa. Liikunta resetoi aivot päivittäin ja saa ajatuksia muualle ikävistä asioista.

Vierailija
424/501 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan auta. Kokeiltu on.

425/501 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen liikuntaa väsyttää hirvittävästi.

Liikunnan aikana väsyttää hirvittävästi.

Liikunnan jälkeen väsyttää hirvittävästi.

Eli liikunta ei toimi, jos masennuksen taso on riittävän syvä.

Vierailija
426/501 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep

Vierailija
427/501 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän huippu-urheilijatkin sairastuvat masennukseen. Raivostuttaa tällaiset "tempaiset vain itsesi lenkille"-neuvot. Liikunta tuo lievää helpotusta jos sitäkään.

Vierailija
428/501 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "liikuntaa, ravinto kuntoon, unta, haasteita aivoille, sosialista elämää"-vinkit on aivan täydellisiä itsestäänselvyyksiä kaikille aikuisille, ja todella typerää olisi olla sairas, joka ei pyrkisi täysillä panostamaan tällaiseen. Itse kärsin kovasta uupumuksesta, joka lääkärien mielestä on psyykkistä, mutta mikään näistä asioista, eikä myöskään terapia tai lääkkeet, tuota käytännössä minkäänlaisia tuloksia. Ravinto on niin hyvää kuin mahdollista, ravitsemusterapeutilla ei ollut siihen mitään korjattavaa. En syö esim. sokeria tai lisäaineita. Liikunnan jälkeen on vain niin jyrän alle jääneen väsynyt, ettei ole enää voimia hoitaa muita, pakollisiakaan asioita, ja useimmiten jo hampaiden pesu tuntuu Everestille kiipeämiseltä. Tätä voi varmasti terveen ihmisen olla todella vaikea kuvitella ja käsittää. Uskon itse, että tämä voisi olla hoidettavissa, mutta ei kyllä tällaisilla "ota itseäsi niskasta kiinni ja reipastu"-tyylisillä vinkeillä. Yritän silti joka päivä, se tilanne missä olen koko ajan on se lopputulos. Eikä kukaan mitenkään tosiasiallisesti ole osannut sanoa sitäkään, mikä mun "ajattelussa" sitten olisi niin pielessä. Oireisiin keskittyminen tai uhrirooliin jääminen ei vain ole totta, noi on vaan syyn sysäämistä takaisin mulle kun muutakaan ei keksitä.

Mielestäni tilannetta lähinnä pahentaa se, että joka puolella asenne tällaisiin asioihin näyttää olevan se, että heittäydyn vain lattialle vinkumaan ja kieltäydyn olemasta aikuinen ihminen. Ihmisillä ei vain todellisuudessa ole pienintäkään käsitystä siitä, mitä tällaisen kanssa eläminen ihan fyysisellä tasolla on, ja halutaan kuvitella, että uupuminen/masentuminen on valinta ja moraalinen epäonnistuminen, jotta sen voi rauhassa ja hyvällä mielellä tyrmätä ja sivuuttaa.

Vierailija
429/501 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella suosittelen muitakin liikkumaan päivittäin. Olen viettänyt musertavan synkän ja yksinäisen vkonlopun. Puoliso kohdellut vihamielisesti ja olen ollut ihan masentunut. Vaan silti nyt sellainen olo että selviän tästä koska olen fyysisesti huippukunnossa. Liikunta resetoi aivot päivittäin ja saa ajatuksia muualle ikävistä asioista.

Mutta et eroa .

Vierailija
430/501 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttanut liikunta. Kokeilin. Kävelin. Jopa sata kilometriä viikossa.

Vierailija
431/501 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai auttaa

Vierailija
432/501 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta aiheuttaa masennusta ja paljon muitakin vaivoja. Ihan oma tutkimukseni, jossa minä aineistona. Kukaan ei voi kumota tätä.

Vierailija
433/501 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta aiheuttaa masennusta ja paljon muitakin vaivoja. Ihan oma tutkimukseni, jossa minä aineistona. Kukaan ei voi kumota tätä.

Ehkä olisi sitten syytä tarkastella omia liikuntatapojasi. Sillä jotain teet selvästikin väärin. 

Vierailija
434/501 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta et eroa .

Mitäs sitä suotta masennuksen syille tehdä mitään... kivempaahan se on valittaa.

Vierailija
435/501 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auttanut liikunta. Kokeilin. Kävelin. Jopa sata kilometriä viikossa.

No aika tyhmä olet. Milloin överit on auttaneet yhtään mihinkään? Ja tyhmänkin pitäisi tajuta, että laatu korvaa määrän, myös tässä asiassa. 

Plus ilmainen vinkki: kävely ei ole ainoa liikuntalaji.

Vierailija
436/501 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta

Vierailija
437/501 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinan alus. Venäjän miehistö. Mutta koska yksi on ukrainalainen niin Ukraina on sen takana? 🤣

Vierailija
438/501 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimielisyyden huippu: omalla mutuilulla vähättelemään tappavaa tautia!

Huomaa kyllä että oikeistomielisys on valloillaan!

Vierailija
439/501 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jointti auttaa masennukseen jopa 10 minuutissa. Sitä ei saisi käyttää...

Vierailija
440/501 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta et eroa .

Mitäs sitä suotta masennuksen syille tehdä mitään... kivempaahan se on valittaa.

Eihän hän valita, vaan liikkuu. Liikunta auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä