Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tori.fi tavara ei vedä

Vierailija
20.03.2023 |

tällaisen havainnon tehnyt että ajat on nyt kovat kun ei tavara liiku kovin hyvin tori.fi palvelussa. olen myynyt paljon ja nousukautena tavara suorastaan ryöstetään käsistä, nyt on hiljaisemmat ajat selvästi tulleet kun on epävarmat ajat maailmalla. ihmiset eivät uskalla nyt kuluttaa entiseen malliin. tavara liikkuu hitaasti. oliko tällaista 90 luvun alun laman aikaan?

Kommentit (174)

Vierailija
81/174 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 90-luvulla ollut edes nettikirppiksiä, eikä myöskään tori.fi myyty roinaa, niin kuin nykyään. Kaikilla ei edes ollut internetyhteyttä. Ja tietokoneet oli kalliita.

Kyllä Tori fi liikkuu tavara, jos se on laadukasta ja hyvää ja hinta on kohdallaan.

Itse olen myynyt paljon lasten vaatteita ja muuta ja menee heti kaupaksi. Hinnoittelen aina tavarat kierrätys- periaatteella, kunhan saa käsistä pois.

Huonommat annan ilmaiseksi.

Vierailija
82/174 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mikä minua ärsyttää on se, että myydään kiinalaista hopeanväristä muovia aitona hopeana ja "annetaan" jotain vanhaa roskaa (vaatteita, huonekaluja) kun oikea paikka olisi roskalava. Ei vaan viitsitä ja kokeillaan jos vaikka joku veisi pois... 

Näin. Ja sitten vielä "annetaan" -roskasta pyydetään kahvipaketti tai suklaalevy. Jessus näitä!

Tuntuu siltä, että annetaan -osiossa oikeasti ilmaiseksi annattavat tavarat on jo vähemmistöä.

En jaksa urputtaa ylläpidolle mutta kerran teki mieli kun joku pyysi annettavista lautasista KOLME kahvipakettia per lautanen. Sehän on jo uuden lautasen hinta. Ja jos joku kumminkin kysyy, ei, ei ollut Arabiaa ne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/174 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ei ollut käytettyä vaan AVAAMATON pakkaus. Sama kuin ostaisi liikkeestä.

Viimeksi joku tumma poika kauppasi minulle uutta Rolexia Puerto de la Cruzissa suunnilleen samalla argumentilla.

Vierailija
84/174 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin hinnasta tingittiin tyylillä myytkö 8€:lla sis postit. Postikulut 6,90€ eli housujen hinnakksi olisi tullut 1,10€. No, en myy. Lopuksi housut myin toiselle joka mukisematta osti ne pyydetyllä hinnalla.

Vaikka olisin työtön ja perheetön eikä minulla olisi elämää eikä harrastuksia, en sittenkään keksisi miten saisin myytyä jotain 1-9€ hintaisia tuotteita torissa yksi kerrallaan niin että touhussa olisi mitään järkeä.

Vaikka yhden artikkelin neuvottelu ja maksu sujuu miten sujuvasti hyvänsä niin pakkaaminen, postituksen tilaaminen ja postiin toimittaminen kestää ihan minimissään puoli tuntia. Ja siitä saa pari euroa.

Vierailija
85/174 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinta pitää olla oikea. Käytetty on puolet uuden hinnasta tai vähemmän.

Miksi antaisin itse kalliilla ostamani, hyvän käyttöarvon omaavan tavarani pilkkahintaan? Itse myin uuttaa 1100e puhelinta niin se olisi pitänyt saada 700-800e hintaan. Jo on naurettavaa. Laitoin linkin katso tosta hinta verkkokaupasta.

Mä en edes ostaisi yksityiseltä ihmiseltä kallista puhelinta jos hintaero myymälään verrattuna on pieni, vaikkakin olisi uusi ja käyttämätön tuote. Ostaisin kaupasta.

Saako kysyä mikä on syynä siihen, että myit sitä?

Olin rahapuhassa ja piti maksaa vuokra. En saanut enää lainaa mistään joten ostin 1100e puhelimen 12x100e Klarna osamaksulla ja sai ilman rahaa liikkeestä käteen. Olin kuullut että IPhonet pitävät hyvin arvonsa jopa käytettyinä ja vanhoina. Luulin että uudesta saa helposti 900-1000e mutta näköjään ei. Ihmisten tyhmyys on rajaton. Maksakaa sitten Verkkokauppaan 1100e jos ei 20% alennus uudesta tuotteesta kelpaa. Sellaista ei saa mistään liikkeestä!

Ei kukaan osta käytettyä elektroniikkaa lähes uuden hinnalla. Jos puhelin maksaa uutena 1100, niin sopiva hinta siitä käytetynä on maksimissaan 500 euroa, jos se on uudenveroinen.

Tuossa avaamattomassa paketissa oleva puhelin, paljonko tarjoat?

https://m.tori.fi/vi/110453897.htm

Minä en osta elektroniikkaa yksityisiltä. Mistä sitä tietää mistä ja miten se on hankittu ja onko se oikeasti täysin käyttämätön.

Vierailija
86/174 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ostanut ehkä enemmän kuin aikoihin, joten eipä se täällä niin hiljaista ole. Voi tosiaan olla että kun rahat tiukilla niin enemmän harkitaan sitä mitä ostaa. Vahva keskiluokka on suomen erikoisuus ja silloin ostovoima tulisi yrittää säilyttää köyhiä unohtamatta.

Vierailija
87/174 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi antaisin itse kalliilla ostamani, hyvän käyttöarvon omaavan tavarani pilkkahintaan? Itse myin uuttaa 1100e puhelinta niin se olisi pitänyt saada 700-800e hintaan. Jo on naurettavaa. Laitoin linkin katso tosta hinta verkkokaupasta.

Mä en edes ostaisi yksityiseltä ihmiseltä kallista puhelinta jos hintaero myymälään verrattuna on pieni, vaikkakin olisi uusi ja käyttämätön tuote. Ostaisin kaupasta.

Olin rahapuhassa ja piti maksaa vuokra. En saanut enää lainaa mistään joten ostin 1100e puhelimen 12x100e Klarna osamaksulla ja sai ilman rahaa liikkeestä käteen. Olin kuullut että IPhonet pitävät hyvin arvonsa jopa käytettyinä ja vanhoina. Luulin että uudesta saa helposti 900-1000e mutta näköjään ei. Ihmisten tyhmyys on rajaton. Maksakaa sitten Verkkokauppaan 1100e jos ei 20% alennus uudesta tuotteesta kelpaa. Sellaista ei saa mistään liikkeestä!

Ei kukaan osta käytettyä elektroniikkaa lähes uuden hinnalla. Jos puhelin maksaa uutena 1100, niin sopiva hinta siitä käytetynä on maksimissaan 500 euroa, jos se on uudenveroinen.

Minä en osta elektroniikkaa yksityisiltä. Mistä sitä tietää mistä ja miten se on hankittu ja onko se oikeasti täysin käyttämätön.

Jos et tiennyt niin voi olla sellainen asia kuin ostokuitti josta selviää..-.

Vierailija
88/174 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Mikään ei liiku ja hinnat laskettu moneen kertaan. Nälkä olis..

Vierailija
89/174 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli arvasin oikein, luottokusetus kyseessä. Todella yleistä nimenomaan iPhone-kaupoissa hyvän jälleenmyyntiarvon takia. Yleensä näissä tapauksissa pummi ottaa puhelimen rahoituksella omiin, kaverin , äidin tai mummon nimiin ja myy saman tien eteenpäin. Osamaksut jäävät todennäköisesti maksamatta, joku menettää luottotietonsa ja myyjä tai rahoitusyhtiö kärsii luottotappion. Kustannukset maksamme me kaikki muut kuluttajat hinnoissa ja koroissa kollektiivisesti.

Tämä on yksi syy miksi en koskaan osta käytettyä puhelinta, en vaikka se olisi ns. uusi ja muoveissa.

Vierailija
90/174 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhelin maksaa uutena 1100, niin sopiva hinta siitä käytetynä on maksimissaan 500 euroa, jos se on uudenveroinen.

Jos android-puhelimen ovh-hinta oli 1100€ marraskuussa kun se tuli markkinoille niin lakkiaisten aikaan toukokuussa sitä myydään tarjouksessa 599€

Marraskuussa Black Fridayn aikaan tarjoushinta on 499€ ja jossain sisäänvetotarjouksena 399€

Älä ole naurettava! 😂 Tässä kohta vuoden yrittäny ostaa uutta puhelinta ja mitään tuollaisia hinnan romahduksia ei ole näkyny.

Vierailija
91/174 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullinen Marimekko menee alta aikayksikön. Viiden minuutin aikana 6 eri ihmistä tarjoutui ostamaan tuotteen, meni ekalle tietty.

Vierailija
92/174 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla myyjällä 2 ihan uutta puhelinta myynnissä. Ei tarvita tutkijan kykyjä päättelemään mitä tässä on taustalla. 😂

En todellakaan ostaisi.

En ostaisi edes puoleen hintaan.

Vierailija
93/174 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuto.net on parempi, kun siellä on palautejärjestelmä ja tietääkseni se on kotimaisempi kuin tori.fi. Huuto.netissä voi melko luottavaisin mielin ostaa myyjältä tavaraa, jos tällä on paljon tai pelkästään positiivisia palautteita. Tori-kauppiaat saattaa olla vähän mitä sattuu, ostajista puhumattakaan.

Vierailija
94/174 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ei ollut käytettyä vaan AVAAMATON pakkaus. Sama kuin ostaisi liikkeestä.

Sinä väität sen olevan avaamaton. Avattu se todennäköisesti on, ja vaikka olisikin oikeasti avaamaton, niin en missään tapauksessa ostaisi sellaista yksityiseltä. Käyttämättömien elektroniikkatuotteiden myyminen on aina epäilyttävää.

Vierailija
95/174 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuto.net on parempi, kun siellä on palautejärjestelmä ja tietääkseni se on kotimaisempi kuin tori.fi. Huuto.netissä voi melko luottavaisin mielin ostaa myyjältä tavaraa, jos tällä on paljon tai pelkästään positiivisia palautteita. Tori-kauppiaat saattaa olla vähän mitä sattuu, ostajista puhumattakaan.

Minäkin suosin huuto.netiä.

Vierailija
96/174 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl kaikki mitä laitan sinne aiheuttaa kysyntää, tosin jos pyytää liikaa niin kenkään ei kiinnostu. kun tarjoo lähes ilmaisna ja rahdit päälle, niin kysyntää on.

Vierailija
97/174 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vedä ei mutta pilkkahintaan en ala myymään! Ei se että tavara on käytetty tarkoita että sen arvo romahtaa...

Vierailija
98/174 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hiljattain myynyt torilla kamaa yli 200 eurolla.

Tosin mulla on sielä tavaroita, joita ei edes kysellä vaikka hinta-laadussa ei vikaa.

Olin myös laittamassa sinne pari esinettä mutta surffailun perusteella totesin, ettei ehkä kannata koska sielä oli muita samanlaisia ollut jo kauan ja hinta oli melko ok.

Vierailija
99/174 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on ihmisten tyhmyys rajaton, sinun! Persaukisena, luottoa ei saa mistään, keksit sitten ostaa osamaksulla puhelimen ja yritit myydä sen. Etkä saanutkaan sitä rahaa, jonka halusit.

Mitenkähän selviät vuoden taloudellisesti, kun maksat vielä 100 euroa/kk.

No, ehkä sinulla on uusi hieno puhelin.

Tällaisten vuoksi ostan puhelimet liikkeestä tai netistä (Telia/DNA/Elisa).

Vierailija
100/174 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaan tinkimistä. Kerroin ilmoituksessa, että kauppaamani tavaran tuotto menee 100% Ukrainan hyväksi. Tästäkin joku yritti tinkiä puolia pois. Tavara päätyi kaatopaikalle, Ukrainaan nolla euroa. 

Joo sain just tinkausviestin. Tyyppi yrittää tingata itselleen tuotteen 1/3 hinnalla. Sama kuin ilmaiseksi antaisi, miksihän ei pyydä. 😀 Myyn jo nyt -50% kaupan hinnasta, hintalappu vielä paikoillaan. Naurattaa.

Oletko tyhmä? 35% on normaali käytetyn tavaran hinta. Vaikka se olisi myyjän mielestä kuin uusi vasta 10v ollut joka päiväisessä käytössä.

En, vaan sinä olet tyhmä! Enhän minä nyt ilmaiseksi ala merkkitavaraa jakelemaan. Sillä rahalla, mitä se pummi tarjosi, voi pyyhkiä per seen.

Hintalappu paikoillaan, on uusi. Hinta on se mikä ilmoituksessa lukee. Olet varmaan niitä, jotla eivät osaa lukea! 😀

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi