Asbesti
Kävin eilen kääntymässä asunnossa, jossa oli asbestipurku. Purettava tila oli eristetty ja siinä oli imuri. Onko kuitenkin mahdollista, että olen altistunut asbestille?
Olin tilassa muutaman minuutin.
Kommentit (67)
Jos syöpää pelkäät, niin se vaatii vuosien oleskelun
Luultavasti altistuit
aika varmasti
And?
etanoli aiheuttaa syöpää
ootko juonut myrkkyä?
Lyhyt altistuminen ei haittaa yhtään mitään. Eikä kertaluonteinen pidempi altistus myöskään. Rakennusmiehillä kai oli tuo kasvoasuoja sen takia että menevät teltan sisälle välillä.
Eiköhän siihen pitempiaikainen altistus tarvita, että se terveydelle on haitallinen, on nimen omaan ammattitauti.
Purkutila on paineistettu ja eristetty. Siitä meni imuri. Mietin, jos asbestia on levinnyt siihen muuhun tilaan.
Kävitkö siellä eristetyssä tilassa?
Sitä on sun vaatteissa ja kengissä!
Heitä roskiin!
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän siihen pitempiaikainen altistus tarvita, että se terveydelle on haitallinen, on nimen omaan ammattitauti.
Netissä luki, että kuidut ovat vaarallisia. Pienenäkin altistuksena.
Olet altistunut. Voi olla ettei mitään oireita koskaan edes ilmene, mutta vuosien tai vuosikymmenten saatossa saatat sairastua keuhkosyöpään. Itse en olisi tilaan mennyt.
toitko omaan kotiin kengissä ja vaatteissa?
Se on levinnyt sun asuntoon!
Heitä vaatteet pois ja eteisen matto jne!!!
Vierailija kirjoitti:
Kävitkö siellä eristetyssä tilassa?
En. Kylppärissä oli asbestipurku. Siinä oli muovit edessä ja seinä. Kävin vain eteisessä kääntymässä. Mutta jos sitä oli siinä eteisessä myös. Ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Olet altistunut. Voi olla ettei mitään oireita koskaan edes ilmene, mutta vuosien tai vuosikymmenten saatossa saatat sairastua keuhkosyöpään. Itse en olisi tilaan mennyt.
ja keuhkoahtauma tautiin!
EI voi hengittää!!
No alkoholi ja tupakka on edelleen PALJON suuremmat riskitekijät, kuin parin minuutin mahdollinen altistuminen ,etkä käynyt edes itse tilassa.
No onhan se mahdollista. Todennäköistä on kuitenkin, että olt altistunut vähintään saman verran joka kerran kun käyt ylipäätään jossain . Purkutyömaat suojataan hyvin, kun taas normaaliympäristöä ei, vaikka asbestikuituja on pyörinyt ympäriinsä maailmankaikkeuden alusta asti.
30-50 vuotta niin mahdollisesti puhkeaa mesoteliooma, eli jos olet riittävän vanha niin ei syytä huoleen 👍
Mistä voin kysyä asiasta? Rakennusmiehet kulkevat tilassa hengityssuojaimet päällä,