tori.fi tavara ei vedä
tällaisen havainnon tehnyt että ajat on nyt kovat kun ei tavara liiku kovin hyvin tori.fi palvelussa. olen myynyt paljon ja nousukautena tavara suorastaan ryöstetään käsistä, nyt on hiljaisemmat ajat selvästi tulleet kun on epävarmat ajat maailmalla. ihmiset eivät uskalla nyt kuluttaa entiseen malliin. tavara liikkuu hitaasti. oliko tällaista 90 luvun alun laman aikaan?
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Muutaman merkkituotteen olen ostanut tätini puolesta ja onhan siellä melko kirjavaa se hinnoittelu. Sanotaan tuotteita uusiksi vaikka on ollut käytössä. Kerran käytettyä on saatettu pitää yllä/käyttää useammankin kerran. Ikinä et voi tietää totuutta vaan tuote pitäisi nähdä ennen kauppoja. Vaikka on kuinka merkkituote niin parinkin käyttökerran jälkeen arvo laskee.
Joskus ihmetellyt että miksi niin moni myy uusia käyttämättömiä merkkituotteita pois. Tekeekö ihmiset oikeasti niin paljon useamman satasen heräteostoksia joita sitten katuvat? Vai ovatko ne lahjoja? Joskus epäilyttää että tuote on varastettu tai kyseessä huijaus.
Voihan hutiostoja sattua. Maton väri ei sovi olkkariin ja matto on vääränkokoinen. Näkee monrsgi jo kuvista että ei toimi sisustukseen. Miksi ihmiset ei palauta mattoja heti jos ne ei ole hyviä? Sitä en kässää. Itselläni on kaveri joka lahjoittaa hutiostot, ei jaksa edes myydä. Itse myyn aina. Toisinaan niitä sattuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakohtainen kokemus on että sähkönhintapuhallus tappoi kaiken kaupankäynnin kaikilla alustoilla :/
Energian hintapiikki oli terve herätys suomilammekselle joka oli kuuliaisesti maksanut kuuliaisesti kaikesta aivan järkyttäviä hintoja eikä uskaltanut kilpailuttaa mitään tai vaihtaa halvempaan.
Suomilammas hoki vain mantraa "halvalla ei saa hyvää" ja lähti peloissaan suorastaan karkuun kun löysi jostain ihan saman tuotteen tai palvelun puolta halvemmalla.
Viimeistään sähkön hintapiikki tyhjensi pajatson niin että sen oli vihdoin pakko ottaa riski ja ostaa niistä puolta halvemmista verkkokaupoista ja todeta saavansa ihan samat merkkituotteet -50% halvemmalla.
Tässä vaiheessa se tajusi lopultakin että torissahan kaupataan käytettyä pąskaa kovempaan hintaan kuin millä uuden saa tilattua täydellä vaihto-oikeudella/takuulla kotiovelleen vaikka Booztin tai Amazon.de alesta.
Ei kyllä löytynyt kilpailuttamallakaan järkevän hintaista sähkösopimusta viime vuonna, mulla edellinen määräaikainen sopimus päättyi pahimmoilleen juuri kun hinnat pompsahti pilviin :/
Ei kyllä hyvältä näytä jatkossakaan kun toukokuussa palautuu vero ennalleen niin ei ole hyviä sopimuksia taaskaan tarjolla, vaikka nyt Olkiluoto 3:nkin on sähköntuotannossa mukana!
Jokaisella on se prkleen perusmaksu jota ei ennen tätä ahneuden ryöpsähdystä ollut sopimuksissa! Siis et voi säästää vaikka et käyttäisi sähköä ollenkaan, maksat perusmaksua jokatapauksessa, se on väärin!!
Lisäksi on tietysti vielä se pöyristyttävä siirtomaksu perusmaksuineen!!
Vierailija kirjoitti:
Muutaman merkkituotteen olen ostanut tätini puolesta ja onhan siellä melko kirjavaa se hinnoittelu. Sanotaan tuotteita uusiksi vaikka on ollut käytössä. Kerran käytettyä on saatettu pitää yllä/käyttää useammankin kerran. Ikinä et voi tietää totuutta vaan tuote pitäisi nähdä ennen kauppoja. Vaikka on kuinka merkkituote niin parinkin käyttökerran jälkeen arvo laskee.
Joskus ihmetellyt että miksi niin moni myy uusia käyttämättömiä merkkituotteita pois. Tekeekö ihmiset oikeasti niin paljon useamman satasen heräteostoksia joita sitten katuvat? Vai ovatko ne lahjoja? Joskus epäilyttää että tuote on varastettu tai kyseessä huijaus.
Myin vähän käytetyn merkkitakin koska yksinkertaisesti se oli painava, selkävaivaiselle ei sovi, ostin uuden kevyemmän tilalle. Heti sain myytyä.
Saman olen huomannut kuin ap. Vielä viime vuonna tori.fi-kauppa sujui paljon paremmin. Vuosien 2021-2022 aikana tuli käytyä tori-kauppaa yhteensä tuhansien eurojen edestä. Nyt kun viime kuukausina on ollut hyvin samanlaista tavaraa hyvin samanlaisilla hintapyynnöillä kuin viime vuonna, ei ostajia oikein tahdo löytyä.
Artekit meni aikaisemmin yhdessä hujauksessa; nyt ei enää.
Vierailija wrote:
Aivan järkyttävä määrä sanoo kirpparilla kuuluu tingata. Ei kuulu. Se on nuukien ihmisten keksimä typerä sääntö.
Parikrt on Hietsussa tullut vastaan ostaja, joka on sanonut en periaatteesta maksa pyydettyä. Aina pitää olla tinkimisvaraa.
On sitten jäänyt ostamatta.Yhden kerran olin sanonut 10 e. Narinari. Tuli tunnin päästä uudestaan, sanoin 15. Alkoi haukkomaan henkeä. Sanoin nyt on tinkausvaraa.
En oo ollut niin pahassa rahapulassa, että moisille olisi pakko myydä
Tinkaus kuuluu käytettyjen tavaroiden ja kirpputorien luonteeseen ja maailmaan ja sitä on tehty jo keskiajalla ritarien ja linnojen aikaan. Älä myy mitään kun et ymmärrä konseptia ja asiaa
todella paljon torissa on myyjiä jotka ei tinkaa yhtään hinnoista ja minä tinkaajana en pyydä mitään -50 % alennusta vaan viimeksi ehdotin 80 euron pelikuulokkeista hinnaksi 60 e + postitus 6 euroa ja myyjälle ei kelvannut joten ostamatta jäi. Itse tinkaan mieluusti kympi tai pari kuin jätän tarpeettoman tavaran nurkkiin pyörimään. Ei mikään ihme että kauppa ei käy jos ei ymmärrä tinkaamisen kulttuuria ja nämä puolen hinnan tarjoajat ja törkeät tinkaajat jotka ehdottaa polkuhintoja on pilannut normaalin tinkaamisen meiningin : ((. Itse myös myydessä laitan usein hintaa 10 euroa enemmän mitä haluan niin joku tinkaa sen kympin pois ja molemmat on tyytyväisiä. Lähes aina saa 5-10 euroa tingattua pois hinnasta kun haluaa ja myyjäkin on ilomielin tinkinyt kunt tekee asiallisen pienen tinkaustarjouksen
Itsellä muutama erikoisempi sisustustavara myynnissä tori.fi:ssä. Sellaisia, joita ei Suomesta noin vain ostella. Hyvässä kunnossa ovat ja itse olen maksanut niistä satoja euroja. Nyt joutunut koko ajan laskemaan hintaa eikä ostajaa löydy kuun alussa (palkat ihmisillä tilillä) edes kuudella kympillä! Yksi kyseli suurikokoisen esineen postittamista toiselle puolelle Suomea. Viestittelyn ja esineen pakkaamisen (lähetystä varten) jälkeen ostaja ghostasi minut totaalisesti eli ei enää vastannut viesteihin lainkaan. Huvinsa kullakin. Mutta joo, näkyy siellä olevan kaikkien muidenkin romut myytävänä viikkoja. Eli kauppa ei käy. Porukalla ilmeisesti fyrkat loppu. Satojen eurojen arvoiset kamat pitäis antaa muutamalla eurolla ja viedä vielä perille asti.
Sama huomio. Lisäsin myytävää sunnuntaina, mielestäni ihan kohtuuhintaan. Ilmoituksia klikattu alle 10 kertaa. Eli varmaan tulee vietyä tavarat hyväntekeväisyyteen sitten.
Mutta outoa tämä on, joitakin vuosia sitten torissa meni kaupaksi vastaava tavara samantien ja myön useilla sadoilla euroilla tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Sama huomio. Lisäsin myytävää sunnuntaina, mielestäni ihan kohtuuhintaan. Ilmoituksia klikattu alle 10 kertaa. Eli varmaan tulee vietyä tavarat hyväntekeväisyyteen sitten.
Mutta outoa tämä on, joitakin vuosia sitten torissa meni kaupaksi vastaava tavara samantien ja myön useilla sadoilla euroilla tavaraa.
Minä huomasin myös että jokin on nyt muuttunut Torissa verrattuna vuoden tai parin vuoden takaiseen. Vielä vuosi sitten tähän aikaan sain myytyä samanlaisen, saman kuntoisen ja samalla hintapyynnöllä tavaran mutta nyt ei tule edes kyselyjä, jonkin verran klikkauksia. Ihmisillä on rahat loppu tai he ostavat mieluummin Vintedista.
Tori ei toimi alustana. Ihmiset ei pysty selaamaan tai ostamaan. Pistäkää puhelinnumero tai email jotta voi sopia kaupasta.
Hypin suoraan yli nykyään mm. Torin ja Alman muut palvelut.
Onhan tuo 25% tinkiminen jo hyvän maun rajoissa.
10% pitää olla varaa tinkiä, aina. Muuten myyjä on tehnyt hinnoitteluvirheen
Tää on yleistä. Kerran menin ostamaan grilliä niin sen myyjä paljastui lapseksi. en meinannut löytää perille lapsen antamien ohjeiden kanssa 😂 Grillin pinta oli naarmuinen, ei varmaan kovin terveellistä ja siis tuollaisen tekeleen olisi pitänyt antaa ilmaiseksi jos pintakin on mennyt.
Vanhemmat oli tyytyväisiä kun poika oli innostunut myymään tavaraa ja itse putsannut (ja ties miten pintaa naarmuttanut). 😵 Ffs.
Kerran ostin yhtä tuolia ja joku tulee kehumaan että on "hyväkuntoisena" se. Kun saavuin siitä puuttui tulppia jaloista ja pinta oli naarmuilla ja maali lohkeillut. Umm. Okei. Hyväkuntoinen. Myyjä myönsi että joo ei ehkä ollutkaan niin hyväkuntoinen.
Itse kirjoitan suoraan jos tuotteen kunto on tyydyttävä eikä hyvä. Jokaisen naarmun raportoin. Moni ei tee niin.