tori.fi tavara ei vedä
tällaisen havainnon tehnyt että ajat on nyt kovat kun ei tavara liiku kovin hyvin tori.fi palvelussa. olen myynyt paljon ja nousukautena tavara suorastaan ryöstetään käsistä, nyt on hiljaisemmat ajat selvästi tulleet kun on epävarmat ajat maailmalla. ihmiset eivät uskalla nyt kuluttaa entiseen malliin. tavara liikkuu hitaasti. oliko tällaista 90 luvun alun laman aikaan?
Kommentit (174)
Joo sain just tinkausviestin. Tyyppi yrittää tingata itselleen tuotteen 1/3 hinnalla. Sama kuin ilmaiseksi antaisi, miksihän ei pyydä. 😀 Myyn jo nyt -50% kaupan hinnasta, hintalappu vielä paikoillaan. Naurattaa.
Juuri tällaisten tyyppien pesiytyminen toriin tappoi sen.
Ei ymmärretä edes alkeita käytetyn tavaran kaupasta.
Myyjän käytetylle tavaralle keksimä hintapyyntö ei perustu mihinkään joten ostaja ei tingi siiyä vaan yksinkertaisesti ilmoittaa summan jonka artikkelista on valmis maksamaan.
Tältä pohjalta neuvotellaan sitten saadaanko myyjän toive ja ostajan tuotteelle määrittämä arvo kohtaamaan. Jos ei, myyjä heittää lopulta romunsa roskiin eikä saa euroakaan
Aivan oma alalajinsa ovat nämä kalleimmasta kivijalkamyymälästä ovh-hintaan ostaneet pässít jotka laittavat romunsa käytettynä toriin "50% alennuksella" ymmärtämättä että tuo oli se hinta millä sen olisi saanut uutenakin verkkokaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan tinkimistä.
Sitten sinun kannattaisi ruveta apteekkariksi ja pysyä kokonaan poissa käytetyn tavaran kaupasta jossa hinta on aina myyjän ja ostajan käymän neuvottelun tulos.
Apteekkaritko pyytävät muutaman vuoden käytössä olleesta tuotteesta -63% hintaa ja antavat senkin kokonaan hyväntekeväisyyteen? Et taida ymmärtää lukemaasi.
Vierailija kirjoitti:
Hintapyynnöt katson siten, että ne ovat samaa tasoa tai vähän alle kuin se mitä samasta tavarasta käytettynä yleensä pyydetään.
Oikein hinnoiteltujen pyyntiä et näe koska ne myydään samantien. Nämä "mitä muut vastaavasta pyytävät" ovat hintoja joilla tavara pysyy myynnissä ikuisesti.
Tuore esimerkki. Halusin harrastuksen takia yhden tietyn, 15v sitten yleisen digijärkkärin. Näitä on myynnissä tusinan verran kun ihmiset siivoavat lompakon sulaessa kaapeista myyntiin kaikkea millä voisi olla arvoa.
Hintahaitari oli toimivaksi kehutuissa 100€ - 320€. Usein mukana kittilenssi ja laturi mutta ei aina edes akkua. Halvimmassa (100€) oli laturi, pari akkua, se "parempi" kittilinssi ja kuvissakin kamera näytti melkein uudelta.
Huomasin että tämä ilmoitus oli julkaistu 5kk aiemmin. Tarjosin 50€ ja myyjä oli niin tyytyväinen että tuli toiselta puolelta pk-seutua puoliväliin vastaan kun joku lopultakin maksoi siitä edes jotain.
Kun nyt katsot "vastaavien hintapyyntöjä" näet enää haitarin 150€ - 320€ eikä sinulla ole mitään näkyvyyttä siihen että viimeinen toteutunut hinta täsmälleen samasta tuotteesta oli 50€.
Vierailija kirjoitti:
Joo sain just tinkausviestin. Tyyppi yrittää tingata itselleen tuotteen 1/3 hinnalla. Sama kuin ilmaiseksi antaisi, miksihän ei pyydä. 😀 Myyn jo nyt -50% kaupan hinnasta, hintalappu vielä paikoillaan. Naurattaa.
Juuri tällaisten tyyppien pesiytyminen toriin tappoi sen.
Ei ymmärretä edes alkeita käytetyn tavaran kaupasta.
Myyjän käytetylle tavaralle keksimä hintapyyntö ei perustu mihinkään joten ostaja ei tingi siiyä vaan yksinkertaisesti ilmoittaa summan jonka artikkelista on valmis maksamaan.
Tältä pohjalta neuvotellaan sitten saadaanko myyjän toive ja ostajan tuotteelle määrittämä arvo kohtaamaan. Jos ei, myyjä heittää lopulta romunsa roskiin eikä saa euroakaan
Aivan oma alalajinsa ovat nämä kalleimmasta kivijalkamyymälästä ovh-hintaan ostaneet pässít jotka laittavat romunsa käytettynä toriin "50% alennuksella" ymmärtämättä että tuo oli se hinta millä sen olisi saanut uutenakin verkkokaupasta.
Tinkijä kertoi hinnan, jonka olisi valmis maksamaan. Syväksyin tarjouksen, jonka jälkeen ostajaehdokas päättikin alentaa tarjoustaan. Kauppoja ei syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan tinkimistä. Kerroin ilmoituksessa, että kauppaamani tavaran tuotto menee 100% Ukrainan hyväksi. Tästäkin joku yritti tinkiä puolia pois. Tavara päätyi kaatopaikalle, Ukrainaan nolla euroa.
Itse myin tuotetta 27% alkuperäishinnasta. Olin myös kertonut hyväntekeväisyyskohteen, johon pyytämäni summa menisi kokonaan. Ihmiset ovat käsittämättömän typeriä.
Pyydän Torissa kovaa hintaa ihan siitä syystä, että tarvitsee myydä vähemmän/harvemmin tienatakseen saman voiton. Kyllä se roina kannattaa pitää pitkäänkin siellä Torissa, koska kuitenkin joskus löytyy joku tosiostaja joka pulittaa mitä pyydetään. Tinkiviesteihin en vastaa.
En myy torissa enää mitään koskaan. Olen saanut tarpeekseni tinkijöistä, kyselijöistä ja jänkkääjistä. Aivan sama mitä pyydät, aina joku oman elämänsä huutokauppakeisari yrittää tinkiä tai tarjoaa jotain hävytöntä. Jos laitat myyntiin punaisen tavaran, laitat ilmoitukseen kuvan punaisesta tavarasta ja kuvaukseen että myydään punainen tavara, niin kohta joku torspo kysyy että minkävärinen tämä on, onko kyseessä tavara ja onko se vielä myytävänä. Ja sitten se jänkkääminen.
Ei kiitos, vien aivan kaiken tarpeettoman jatkossa sekajätteeseen tai kaatopaikalle. Aikani on arvokkaampaa kuin persaukisten kyrvänsyylien kanssa viestittely.
Tori yms ovat kivoja alustoja.
Mutta kauppa, se käy aina huonosti.
Syynä toki suomalaisten yleinen köyhyys sekä vallalla oleva voimakas taantuma.
Inflaatio yms nosti hinnat pilviin, joten kansan rahat menee vain sähköön, bensaan ja ruokaan.
Eli shoppailurahaa on tosi vähän suomiperheillä.
Suomi onkin aidosti köyhälä.
2023 on syvän laman vuosi.
Hauskoja on myös nämä henkilöt, jotka laittavat minuutti ilmoituksen ilmestymisestä kysymyksen: Onko vielä tarjolla? Ja eivät enään sen jälkeen vastaa mihinkään viesteihin.
Vierailija kirjoitti:
Hinta pitää olla oikea. Käytetty on puolet uuden hinnasta tai vähemmän.
Miksi antaisin itse kalliilla ostamani, hyvän käyttöarvon omaavan tavarani pilkkahintaan? Itse myin uuttaa 1100e puhelinta niin se olisi pitänyt saada 700-800e hintaan. Jo on naurettavaa. Laitoin linkin katso tosta hinta verkkokaupasta.
Aivan järkyttävä määrä sanoo kirpparilla kuuluu tingata. Ei kuulu. Se on nuukien ihmisten keksimä typerä sääntö.
Parikrt on Hietsussa tullut vastaan ostaja, joka on sanonut en periaatteesta maksa pyydettyä. Aina pitää olla tinkimisvaraa.
On sitten jäänyt ostamatta.
Yhden kerran olin sanonut 10 e. Narinari. Tuli tunnin päästä uudestaan, sanoin 15. Alkoi haukkomaan henkeä. Sanoin nyt on tinkausvaraa.
En oo ollut niin pahassa rahapulassa, että moisille olisi pakko myydä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi antaisin itse kalliilla ostamani, hyvän käyttöarvon omaavan tavarani pilkkahintaan? Itse myin uuttaa 1100e puhelinta niin se olisi pitänyt saada 700-800e hintaan. Jo on naurettavaa. Laitoin linkin katso tosta hinta verkkokaupasta.
Tämä on tappanut käytetyn tavaran torikaupan, ahneus.
Jos tuotteen hinta uutena on tonnin luokkaa, ei kukaan täysijärkinen osta sitä 900 eurolla käytettynä.
Käytetyn puhelimen, vaikka myisit sen vielä pakkauksessaan olevana, hinta on kolmasosa uuden hinnasta ja jos se on todellakin käytetty, hinta laskee edelleen naarmujen seurauksena muutamaan satkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes ostaisi yksityiseltä ihmiseltä kallista puhelinta jos hintaero myymälään verrattuna on pieni, vaikkakin olisi uusi ja käyttämätön tuote. Ostaisin kaupasta.
Saako kysyä mikä on syynä siihen, että myit sitä?
On tinkausta ja sitten on tinkausta. Menee fiilikset heti kun joku yrittää tinkiä jostain 1-3 euron tuotteesta, jolle on jo valmiiksi laitettu erittäin halpa kirppishinta.
Tori.fi on paljon sekarotuisia pikkukoiran pentuja joita kaupataan kalliiseen hintaan. Ihmettelen meneekö ne kaupaksi. Sekaroisista pyydetään 1200-1500 euroa ja näkeepä yli 2000 euron hintapyyntöjä. Ostaako ihmiset oikeasti näitä ylihintaisia pentuja?
Vierailija kirjoitti:
Aivan järkyttävä määrä sanoo kirpparilla kuuluu tingata. Ei kuulu. Se on nuukien ihmisten keksimä typerä sääntö.
Minä en koskaan tingi.
Tinkiminen osoittaisi että myyjän hatustaan tempaisemalla hintapyynnöllä on pienintäkään merkitystä.
Käytetyn tori-tason tavaran kohdalla määritän tarjoamani hinnan yksinomaan sen perusteella missä kunnossa tuote on ja miten paljon (käyttö)arvoa sillä on minulle.
Myyjän arpomaa hintaa en edes vilkaise. Paitsi siinä erittäin epätodennäköisessä tapauksessa että se oli valmiiksi sama tai alhaisempi summa kuin mitä olisin tarjoamassa. Torissa tällaista tapahtui viimeksi 2020 tai 2019.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en koskaan tingi.
Tinkiminen osoittaisi että myyjän hatustaan tempaisemalla hintapyynnöllä on pienintäkään merkitystä.
Käytetyn tori-tason tavaran kohdalla määritän tarjoamani hinnan yksinomaan sen perusteella missä kunnossa tuote on ja miten paljon (käyttö)arvoa sillä on minulle.
Myyjän arpomaa hintaa en edes vilkaise. Paitsi siinä erittäin epätodennäköisessä tapauksessa että se oli valmiiksi sama tai alhaisempi summa kuin mitä olisin tarjoamassa. Torissa tällaista tapahtui viimeksi 2020 tai 2019.
Kuulostat samanlaiselta ku5ipäältä minkä takia lopetin itse torissa myymisen. Luulet olevasi muiden yläpuolella viisasteluinesi, vaikka todellisuudessa olet persaukinen onnenonkija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaisin uuden hinnan yksityiselle, ja ottaisin kuitenkin hirvittävän riskin siitä että puhelin on varastettu, viallinen tai pakkauksen sisällä on kivi? Yksi tuntikin jälkiselvittelyjä maksaa minulle aikaa ja rahaa. Jos haluan uuden, ostan sen valtuutetulta jälleenmyyjältä, niin tiedän ettei tarvitse venkoilla jos jokin menee pieleen. Jos ostaisin uuden yksityiseltä, hinnan pitää olla selkeästi halvempi kuin yhdessäkään verkkokaupassa kivijalasta puhumattakaan. Riskillä on aina hintalappu.
Ja täysin uutta pakkauksessa olevaa avaamatonta puhelinta myyvä herättää aina epäilyksen. Usein taustalla on joku jonkun toisen nimiin tehty osamaksusopimus, luottohuijaus, nurin menossa oleva yritys, firman omaisuutta oleva työsuhdepuhelin tai joku muu epämääräinen tausta jonka vuoksi potentiaalisesti kyseinen puhelin voidaan sulkea etänä aikojen päästä kaupanteosta. Pahimmillaan voit saada syytteen tai ainakin joutua kuulusteltavaksi.
No minua ei tinkiminen yleensä ärsytä, minä osaan kyllä sanoa ei jos hintaehdotus ei kelpaa. Mutta se ärsyttää, kun joku ehdottaa "sopisko ilmainen postitus? :)", kun sokea reettakin näkee, että ilmaisilla postikuluilla minun pitäisi MAKSAA että ostaja saa tavaransa.
Olisi pitänyt avata paremmin tuota viestiäni. Tähän tarkennuksena se että tuote jonka olin ostamassa oli käytetty ja siitä pyydettiin 10€ enemmän kuin kaupan normaali hinta.
Itse myyjänä tarkista vastaavan tuotteen hinta uutena ja torista käytettynä ja hinnoittelen omani aina jopa alle vastaavan tuotteen käytettyä hintaa. Esimerkkinä, uudenveroiset kerran käytetyt miesten farkut. Ovh noin 60€, käytettynä torissa vastaavan kuntoiset 30€, oma hinta 8€ joka mielestäni käypä hinta. Tästäkin hinnasta tingittiin tyylillä myytkö 8€:lla sis postit. Postikulut 6,90€ eli housujen hinnakksi olisi tullut 1,10€. No, en myy. Lopuksi housut myin toiselle joka mukisematta osti ne pyydetyllä hinnalla.