Tunnetko ketään koronarokottamattomatta, joka olisi ollut viime aikoina kipeä?
Itse en tunne. Sitten taas jostain syystä kaikki koronarokotetut ovat kipeänä.
Kommentit (286)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Influenssaan sairastuneen tiedän. Oli teho-osastolla hengityskoneessa. Sydän pysähtyi teholla kahdesti, mutta saatiin lyömään.. On päässyt sieltä kuntoutukseen. Noin 30 v kyseessä eikä mikään ylipainoinen.
Itse otan mieluummin pari tippa rokotetta kuin viikkokaupalla tehohoitoa ja ties mitä lääkkeitä ja aineita suoneen pussikaupalla ja samalla terveys ihan romuna.
Vieläkö te rokotetut jaksatte yrittää vakuutella että rokote pelasti teidät? Onko aivan pakko kulkea laput silmillä edelleen, vai eikö mene jakeluun että jopa Thl:n Asko Järvinen on myöntänyt että rokote oli polittiinen rokote.
Ei siitä ole ollut haittaakaan sen enempää kuin muistakaan rokotteista. Neljästi rokotettu.
Joko vaalien jälkeen osaatte päästää irti koronarokotteesta ja normalisoitua elämään?Eilen luin "rokotehaitasta." Henkilöllä juonot keuhkot ja sairastellut usein keuhkokuumeita.
Rokotuksen jälkeen oli taas saanut ja yrittänyt sitä rokotehaitaksi .
Itsekin tunnen henkilön jolla useita "hentoja keuhkokuumeita" jo ennen rokotuksia työvuosinaan. Nyt yli 70 v, oireilu on hellittänyt.Ei sitä kuule hevillä unohdeta kuinka perusoikeuksia poljettiin, ja eristettiin muusta maailmasta spitaalisena ja mummon tappajana. Te rokotetut ette halua edes ymmärtää millaista se oli kun eriarvoistettiin ja syrjittiin vain koska halusit päättää mitä omaan kehoon laitetaan. Te rokotetut haluaisitte miellänne unohtaa kuinka paljon pahaa saitte aikaan tuolla vouhkaamisella sekä toivoitte meidän kuolemaa ja muuta mukavaa.
Tuskinpa kukaan toivoi rokottamattomien kuolemaa, mutta moni tunsi tilastot ja tiesi, että rokottamattomat ottivat aivan käsittämättömän riskin aivan turhan takia.
Eikä teitä rokottamattomia millään lailla syrjitty tai eriarvoistettu. Rokottamattomat olivat riski, joten oli täysin hyväksyttävää vaatia rokotusta esimerkiksi tietyissä töissä, matkustettaessa tai tiettyihin tiloihin pääsyssä. Mutta ei se ole syrjintää, sillä rokotuksen sai jokainen halukas aivan ilmaiseksi. Kyseessä oli siis aivan oma valinta. Rokottamattomia koskevista rajoituksista pääsi eroon ottamalla rokotuksen.
Toivottavasti te rokottamattomat olette yhtä tarkkoja myös muiden aineiden suhteen, kun haluatte "päättää, mitä omaan kehoon laitetaan". Toivottavasti vältätte niitä oikeasti vaarallisia aineita (alkoholi, tupakka, huumeet, ilmansaasteet, tutkimattomat lisäravinteet ja muut vastaavat).
Vuoden 220 kevään jälkeen ole ollut kahdsesti kipeänä: koronassa maaliskuussa 2022 ja flunssassa joulukuussa 2022. Ja ei rokotuksia, perheessä pieni lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te rokottamattomat ette unohda? Riskiä kuolla koronaan? Omaa typeryyttänne? Paljonhan teitä ei ole, sillä suurin osa otti rokotukset. Rokottamattomista taas aika moni sairasti vakavan koronan tai kuoli.
Sitä, että rokottamattomia kohdeltiin pahenmin kuin aikanaan spitaalisia. Painostettiin ottamaan rokotteet. Eristettiin yhteisöstä. Uhattiin, että teitä ei sitten hoideta, jos joudutte teho-osastolle. Leimattiin foliohatuiksi, vaikka monella oli lääketieteellinen syy olla ottamatta rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä veikkaan että koronarokotteista oli enemmän haittaa kuin hyötyä työikäiselle väestölle. Koko korona laantui pois joskus 2021-2022 vuoden vaihteen tienoilla ja se korona oli/on erittäin harmiton virus työikäiselle ihmiselle rokotteista riippumatta. Rokotehaittoja on tullu jonkun verran työikäiselle väestölle ja onko ne suurempi rasite kuin se että muutama työikäinen ihminen makasi sairaalassa koronan takia?
Todella iäkkäille ihmisille ehkä koronarokotteista oli hyötyä.
Aihe ihan mielenkiintoinen.Korona ei ole "laantunut pois" eikä se ole ollut "vain harmiton" virus. Tämän asenteen kun saisi kitkettyä suomalaisista niin hyvä olisi. Tämä asenne on syypää siihen, että korona on niin laajalle levinnyttä.
Noiden kahden lisäksi pitäisi myös saada pois tuo outo uskomus, että rokotettuna koronatartunnasta ei ole mitään haittaa. Osa toki kuvittelee, ettei rokotettuna voi edes enää saada tartuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te rokottamattomat ette unohda? Riskiä kuolla koronaan? Omaa typeryyttänne? Paljonhan teitä ei ole, sillä suurin osa otti rokotukset. Rokottamattomista taas aika moni sairasti vakavan koronan tai kuoli.
Sitä, että rokottamattomia kohdeltiin pahenmin kuin aikanaan spitaalisia. Painostettiin ottamaan rokotteet. Eristettiin yhteisöstä. Uhattiin, että teitä ei sitten hoideta, jos joudutte teho-osastolle. Leimattiin foliohatuiksi, vaikka monella oli lääketieteellinen syy olla ottamatta rokotetta.
Puhumattakaan siitä, että rokottamattomuuden takia on myös menetetty työpaikkoja ja jouduttu vaihtamaan alaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhut ihsn omiasi. Rokotevastaisuus ja maskivastaisuus kulkivat ihan käsikädessä. Etkö tosiaan ole yhtään vl ja vkk ja vaikka tunnetun keto-kirjailija rämäkön somea seurannut.
Esimerkisi Turtiainen ilman maskia edeskunnassa ja kannattajansa joja paikassa riitelemässä maskista? Terveyskeskuksen aulassa, odotushuoneissa, kouluissa, työpaikoillaan.
Omia kokemuksiaan täällä tosiaan jokainen jakaa. Minunkin tuttavapiirissäni se meni juuri noin, että rokotteita odotettiin kuin kuuta nousevaa, jotta "maskit voi heittää mäkeen". Suurin osa omien sanojensa mukaan otti rokotteet vain, jotta pääsi matkustelemaan, vain vanhempi väki taudin pelon tähden. Meistä rokottamattomista moni elää yhä nykyäänkin varovaisemmin etäillen, hengityssuojainta käyttäen jne. kuten on koko korona-ajan tehnyt. Tuollaiset mainitsemasi somet, mitä lie ovatkaan, eivät kiinnosta pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä veikkaan että koronarokotteista oli enemmän haittaa kuin hyötyä työikäiselle väestölle. Koko korona laantui pois joskus 2021-2022 vuoden vaihteen tienoilla ja se korona oli/on erittäin harmiton virus työikäiselle ihmiselle rokotteista riippumatta. Rokotehaittoja on tullu jonkun verran työikäiselle väestölle ja onko ne suurempi rasite kuin se että muutama työikäinen ihminen makasi sairaalassa koronan takia?
Todella iäkkäille ihmisille ehkä koronarokotteista oli hyötyä.
Aihe ihan mielenkiintoinen.Korona ei ole "laantunut pois" eikä se ole ollut "vain harmiton" virus. Tämän asenteen kun saisi kitkettyä suomalaisista niin hyvä olisi. Tämä asenne on syypää siihen, että korona on niin laajalle levinnyttä.
Miksi et sitten hae lisää rokotteita, miksi et käytä maskia ja miksi et noudata turvavälejä yms ohjeistuksia?
Kyllä se korona oli täysin harmiton virus kaikille muille paitsi todella iäkkäille sekä monisairaille. Edes sinne sairaalaan päätyi todella harvat ihmiset koronan takia ja menehtyneiden keski ikä oli jotain 80 vuotta.
Meitä on täällä 5,5 miljoonaa ihmistä.
Minä käytän edelleen ffp2/3-tasoista maskia enkä tunge pahimpiin ryysiksiin. Koronarokotuksia en ottanut enkä otakaan ennen kuin saadaan sellainen joka suojaa tartunnalta.
Tällä hetkellä yksi ystäväni (rokotettu) sairastaa koronaa eli virus on edelleen keskuudessamme. Eikä ole hänellä mikään "nuha" vaan aika kurjalta oirekirjo vaikuttaa.
/sivusta
Vierailija kirjoitti:
Täällä Etelä-Euroopassa lyötiin nenän edestä luukut kiinni jos ei ollut näyttää rokotepassia. Ei päässyt sairaaloihin, ei kauppaan, ei yhtään minnekään. Lapselle olisi tarvinnut kaupasta koulua varten tarvikkeita, mutta eipä saatu mennä kauppaan kipaisemaan. Onneksi oltiin terveinä, eikä tarvittu lockdownin aikaan sairaalahoitoa minkään vaivan vuoksi. Rokotetut eivät koskaan tule tätä ymmärtämään millaista se on kun tuli potkut töistä, tai kuinka sai pelätä että lapsi katkaisee jalan ja tarvitsee mahdollisesti sairaalahoitoa lockdownin aikana.
Kerrotko, miksi pitäisi ymmärtää? Noista rajoituksista olisi päässyt helposti eroon ottamalla rokotteen. Minä en ymmärrä, mikä siinä rokotuksessa oli niin kamalaa. Piikkikammon ymmärrän, mutta en rokotuspelkoa. Minusta koronatartunta oli ajatuksena paljon pelottavampi kuin rokotus.
Muutenkin on vaikea ymmärtää ihmisten ajatuksenkulkua, kun näyttää siltä, että moni näyttää pelkäävän hirveästi epätodennäköisiä riskejä, joilla on toteutuessaankin pienet haitat, mutta vastaavasti he eivät sitten pelkää todennäköisiä riskejä, joilla on suuret haitat. Pelätään koronarokotusta, mutta ei ilmastonmuutosta jne.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää että rokottamattomat hoitajat laitettiin palkattomalle lomalle koska ne olivat vaaraksi potilaille. Monet heistä vaihtoi alaa ja samalla valitettiin hoitajapulaa.
Rokottamaton ei päässyt baareihin,julkisiin tapahtumiin eikä moniin työpaikkoihin ellei ollut näyttää koronapassia että rokotukset oli kunnossa.
Miettikää tota touhua että oliko se täysin tervettä touhua? Mitä hyötyä edes rokotuksista oli?
Tutkipa tilastoja. Rokotetun riski sairastua vakavasti tai kuolla koronaan oli olematon verrattuna rokottamattomaan. Rokotusten haitat puolestaan olivat todella vähäisiä, sillä rokoteannoksia annettiin maailmalla miljardeja ja vakavia haittavaikutuksia oli tietääkseni vähemmän kuin muilla rokotteilla.
En, mutta tunnen ihmisiä, jotka osaavat kirjoittaa äidinkieltään oikein - toisin kuin ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä Etelä-Euroopassa lyötiin nenän edestä luukut kiinni jos ei ollut näyttää rokotepassia. Ei päässyt sairaaloihin, ei kauppaan, ei yhtään minnekään. Lapselle olisi tarvinnut kaupasta koulua varten tarvikkeita, mutta eipä saatu mennä kauppaan kipaisemaan. Onneksi oltiin terveinä, eikä tarvittu lockdownin aikaan sairaalahoitoa minkään vaivan vuoksi. Rokotetut eivät koskaan tule tätä ymmärtämään millaista se on kun tuli potkut töistä, tai kuinka sai pelätä että lapsi katkaisee jalan ja tarvitsee mahdollisesti sairaalahoitoa lockdownin aikana.
Kerrotko, miksi pitäisi ymmärtää? Noista rajoituksista olisi päässyt helposti eroon ottamalla rokotteen. Minä en ymmärrä, mikä siinä rokotuksessa oli niin kamalaa. Piikkikammon ymmärrän, mutta en rokotuspelkoa. Minusta koronatartunta oli ajatuksena paljon pelottavampi kuin rokotus.
Muutenkin on vaikea ymmärtää ihmisten ajatuksenkulkua, kun näyttää siltä, että moni näyttää pelkäävän hirveästi epätodennäköisiä riskejä, joilla on toteutuessaankin pienet haitat, mutta vastaavasti he eivät sitten pelkää todennäköisiä riskejä, joilla on suuret haitat. Pelätään koronarokotusta, mutta ei ilmastonmuutosta jne.
Mitä hyötyä niistä rokotuksista lopulta oli? Omassa lähipiirissä kaikki rokotetut ovat sairastaneet koronan vähintään kerran eikä mitenkään lievänä (tätäkin on kyllästymiseen asti jaksettu jankuttaa että rokotuksen jälkeen koronan saa vähäoireisena. Ei pidä paikkaansa). Rokotuksen pitäisi voida pystyä estämään tartuntoja ollakseen pätevä.
No eikös se ole jo ihan todistettu että noista rokotteista ei juurikaan ollut mitään hyötyä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni usko ihmisiin koronan myötä. Että voi kaikki mennä läpi. Edelleenkään ei myönnetä rokote vaurioita missään vaikka koko maailmassa joka ikäryhmässä kuolleisuus noussut aivan kuin sota aikoihin, syövät, veri- ja sydänoireet yms. lisääntyneet räjähdysmäisesti. Ei voi kuin ihmetellä.
Miten niin rokotehaittoja ei myönnetä? Et osaa käydä Fimean sivuilla oma-aloitteisesti ja lukea esimerkiksi eri rokotteiden valmisteyhteenvetoja ja pakkausselosteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Influenssaan sairastuneen tiedän. Oli teho-osastolla hengityskoneessa. Sydän pysähtyi teholla kahdesti, mutta saatiin lyömään.. On päässyt sieltä kuntoutukseen. Noin 30 v kyseessä eikä mikään ylipainoinen.
Itse otan mieluummin pari tippa rokotetta kuin viikkokaupalla tehohoitoa ja ties mitä lääkkeitä ja aineita suoneen pussikaupalla ja samalla terveys ihan romuna.
Vieläkö te rokotetut jaksatte yrittää vakuutella että rokote pelasti teidät? Onko aivan pakko kulkea laput silmillä edelleen, vai eikö mene jakeluun että jopa Thl:n Asko Järvinen on myöntänyt että rokote oli polittiinen rokote.
Ei siitä ole ollut haittaakaan sen enempää kuin muistakaan rokotteista. Neljästi rokotettu.
Joko vaalien jälkeen osaatte päästää irti koronarokotteesta ja normalisoitua elämään?Eilen luin "rokotehaitasta." Henkilöllä juonot keuhkot ja sairastellut usein keuhkokuumeita.
Rokotuksen jälkeen oli taas saanut ja yrittänyt sitä rokotehaitaksi .
Itsekin tunnen henkilön jolla useita "hentoja keuhkokuumeita" jo ennen rokotuksia työvuosinaan. Nyt yli 70 v, oireilu on hellittänyt.Ei sitä kuule hevillä unohdeta kuinka perusoikeuksia poljettiin, ja eristettiin muusta maailmasta spitaalisena ja mummon tappajana. Te rokotetut ette halua edes ymmärtää millaista se oli kun eriarvoistettiin ja syrjittiin vain koska halusit päättää mitä omaan kehoon laitetaan. Te rokotetut haluaisitte miellänne unohtaa kuinka paljon pahaa saitte aikaan tuolla vouhkaamisella sekä toivoitte meidän kuolemaa ja muuta mukavaa.
En mä ole vaatinut ketään ottamaan yhtään rokotetta,se oli jokaisen ihan oma päätös ottiko vai ei. Itse otin mutta moni mun kaveri ei enkä heitä syrjinyt vaan normisti oltiin tekemisissä.
Se oli joo täysin oma päätös! Miten esimerkiksi hoitajat ja monet työpaikat vaativat koronarokotetta. Jos et rokotetta ottanut niin sä et saannut käydä kuin kaupassa ja työpaikassa(jos siellä ei koronarokotetta vaadittu)
Yhteiskunta painosti,pelotteli ja uhkaili rokottamattomia jatkuvasti että he ottaisivat rokotteen. Eikö meidän ministeri uhkaillu että rokotepakko tulee kaikille työpaikoille.
Jos rokote olisi ollut täysin vapaaehtoinen niin koronarokotteen olisi ottanut lähinnä vain eläkeläiset.
Rokote oli vapaaehtoinen. Jos rokotetta ei ottanut, joutui tietysti kärsimään rajoituksista, joilla suojattiin muita ihmisiä, mutta mitään pakkoa ei ollut.
Sinulla on myös kummallinen käsitys ihmisten halusta saada rokotus. Minun tietämäni ihmiset (myös muut kuin eläkeläiset) halusivat saada rokotteen ja vieläpä mahdollisimman pian. Jopa lapsemme (ikää 10 - 20 vuotta) ottivat kaikki rokotteen, vaikka sanoimme, että lapsilla ja nuorilla vakavan koronan todennäköisyys on hyvin pieni. Pienimmille kerroimme tiedossa olevat tosiasiat sekä koronasta ja rokotteista, isommat ottivat itse asiasta selvää. Jokainen halusi rokotteen, jopa pienin, joka ei pidä pistämisestä, mutta on silti ottanut jokaisen rokotteen, jota on tarjottu.
Uskon kyllä, että ilman rokottamattomiin kohdistuvia perusteluja rajoituksia, pieni osa rokotetuista olisi jättänyt rokotteen ottamatta. Mutta se joukko on oikeasti todella pieni.
kolme pöljää on kuollut ei niissä kyllä mitään vahinkoa tullut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää että rokottamattomat hoitajat laitettiin palkattomalle lomalle koska ne olivat vaaraksi potilaille. Monet heistä vaihtoi alaa ja samalla valitettiin hoitajapulaa.
Rokottamaton ei päässyt baareihin,julkisiin tapahtumiin eikä moniin työpaikkoihin ellei ollut näyttää koronapassia että rokotukset oli kunnossa.
Miettikää tota touhua että oliko se täysin tervettä touhua? Mitä hyötyä edes rokotuksista oli?Suomessa vähäistä ja lyhytaikaista esim. Espanjaan verrattuna.
Terveitä ei 5 g jutut ja nanosirut joita lääkäritkin ja sairaanhoitajat tarinoi. Hyvä kun ovat nyt pous ainakin hoitoalalta. Pissan juonti.
Sä siis yleistät että rokottamattomat on jotain hörhöjä? Minä en rokotetta ottanut koska mun mielestä toi koronavirus ei ollut edes mikään paha tauti työikäisille vaan se oli vanhuksille vaarallinen.
Kerta sä yleistit rokottamattomia niin mun mielestä sitten rokotetut ihmiset ovat tyhmiä lampaita jotka eivät osaa ajatella omilla aivoillaan.
Vakavan koronataudin todennäköisyys oli kyllä pieni etenkin nuoremmille työikäisille (20-50 -vuotiaat), mutta siitä huolimatta osa heistäkin sairastui. Tiedän yhden alle 30-vuotiaan, joka kuoli koronaan ja toisen alle 40-vuotiaan, joka vietti koronan takia tehohoidossa useamman viikon. Ei muka "paha tauti työikäisille". Minä ainakaan en halunnut ottaa turhaa riskiä, kun tiedossa oli, että rokotteet riskit ovat mitättömät koronatartuntaan verrattuna.
Lähipiirissäni on kaikilla rokotetuilla ollut korona vähintään kerran, osalla jopa kolme kertaa - rokottamattomilla taas ei kertaakaan kuten ei itsellänikään. Jännää.
Itse en usko että rokotuksista oli juurikaan mitään hyötyä, se ettei ihmisiä joudu sairaalaan koronan takia ei johtunut rokotteista vaan siitä että koronavirus muuntui lievemmäksi. Jos alkuperäinen virus tai deltavariantti olisi ollut valtaviruksena useita vuosia pidempään niin silloin koronarokotteista olisi saattanut olla jokin hyöty eritoten iäkkäämmissä ryhmissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni usko ihmisiin koronan myötä. Että voi kaikki mennä läpi. Edelleenkään ei myönnetä rokote vaurioita missään vaikka koko maailmassa joka ikäryhmässä kuolleisuus noussut aivan kuin sota aikoihin, syövät, veri- ja sydänoireet yms. lisääntyneet räjähdysmäisesti. Ei voi kuin ihmetellä.
Miten niin rokotehaittoja ei myönnetä? Et osaa käydä Fimean sivuilla oma-aloitteisesti ja lukea esimerkiksi eri rokotteiden valmisteyhteenvetoja ja pakkausselosteita.
No hehhheheheheheeeehhhhh kun olet nokkela. Täys kymppi ja papukaija merkki perään siitä hyvästä!
Mutta asiaan, monet koronarokotuksista vaurion saaneet eivät ole saanut apua tai että rokotetta pidettäisiin syyllisenä.
Puhumattakaan siitä miksi tapauksista ei puhuta mediassa mitään. Kuitenkin mikään muu rokote ei ole aiheuttanut näin paljoa haittoja sekä kuolemia.
Enkä minä!
Mulla on kaikki mahdolliset rokotteet ja oon ollut todella terve jo monta vuotta!
Kuulemma moni sairastanut tänä vuonna paljon mut mä vaan en.