Tunnetko ketään koronarokottamattomatta, joka olisi ollut viime aikoina kipeä?
Itse en tunne. Sitten taas jostain syystä kaikki koronarokotetut ovat kipeänä.
Kommentit (286)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse ole rokotettu. En ole sairastanut koronaa enkä muitakaan flunssia. Mieheni otti kaksi rokotetta. Viimeisimmän rokotteen jäljeen sai sydänkohtauksen ja joutui pallolaajennukseen. Hän on rokotteidensa jälkeen sairastanut koronan ja on jatkuvasti flunssassa.
Sellainen foliohattuteoria sieltä sitten.
t. 3 rokotetta, sairaana viimeksi vuonna 2015
Mikähän tuossa toteamuksessani oli foliohattuilua 🤣. Kerroin miten asiat ovat. Hienoa että olet ollut terveenä 👍
Koko viesti. Rokottamattomat hörhöilevät juuri tuolla tavalla, että itse ovat aina terveitä ja rokotetut muka aina saavat sydänoireita tai jotain muuta oiretta.
Olisi kamalaa olla rokotettu, kun joutuisi jokaisen pienen rytmihäiriötuntemuksen takia säikähtämään, että nytkö se rokotehaitta mut niittää/niittaa :D
Olen niin onnellinen etten ole taivuteltavissa piikille, nyt elämä palautunut täysin normaaliksi, eikä tarvitse ikinä pelätä mitä rokote tekee elimistössä.
Silti en unohda koskaan, kuinka meitä kohdeltiin. En ikinä enää tee yhtään myönnytystä yhteiskunnan hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo ollut tapana kysellä ihmisten rokotustietoja.
Kyllä kovasti niitä rokotustietoja kyseltiin pari vuotta sitten, jopa baareissa alku illan aikana sai kaikki olla ja kas kummaan kun ilta koitti niin passit esille ja rokottamattomat ulos baarista :DD
Ethän sä saannu mennä junassa edes ravintolavaunuun jos sulla ei ollu koronapassia :D
Eikö toi ollu todelma hullua aikaa jopa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse ole rokotettu. En ole sairastanut koronaa enkä muitakaan flunssia. Mieheni otti kaksi rokotetta. Viimeisimmän rokotteen jäljeen sai sydänkohtauksen ja joutui pallolaajennukseen. Hän on rokotteidensa jälkeen sairastanut koronan ja on jatkuvasti flunssassa.
Sellainen foliohattuteoria sieltä sitten.
t. 3 rokotetta, sairaana viimeksi vuonna 2015
Jos kirjoittaa peräkkäin, että "hän on rokotteidensa jälkeen sairastanut koronan ja on jatkuvasti flunssassa" niin väittää, että näillä kahdella asialla on syy-yhteys keskenään. Jos ei kirjoittaja (muka) tätä tarkoittanut, niin asia pitäisi muotoilla eri tavalla.
Kukas tätä alapeukuttaa, kun kommentti ei edes liity rokotuskeskusteluun, vaan on kielellinen. Jos et viestiä ymmärtänyt, niin mars äidinkielen tunneille. Vrt. Hän on syönyt paljon porkkanoita ja kärsii jatkuvista päänsäryistä.
Rokottamaton sai koronapassin kun antoi negatiivisen testituloksen, se oli melkoista nöyryytystä koska kaikkien tiedossa oli se että koronarokote ei estä virusta leviämästä.
Itselleni jäi koko koronapassista erittäin epäilyttävä mielikuva. Mikähän sen koronapassin todellinen tarkoitus oli?
Meille vaklehdeltiin siitäkin,että imervektiini ei muka olisi hyvä lääke koronaan. Vain piikki ja vain ja ainoastaan piikki oli se pelastus. Miten te vielä luotatte tähän touhuun?
Vierailija kirjoitti:
Mä veikkaan että koronarokotteista oli enemmän haittaa kuin hyötyä työikäiselle väestölle. Koko korona laantui pois joskus 2021-2022 vuoden vaihteen tienoilla ja se korona oli/on erittäin harmiton virus työikäiselle ihmiselle rokotteista riippumatta. Rokotehaittoja on tullu jonkun verran työikäiselle väestölle ja onko ne suurempi rasite kuin se että muutama työikäinen ihminen makasi sairaalassa koronan takia?
Todella iäkkäille ihmisille ehkä koronarokotteista oli hyötyä.
Aihe ihan mielenkiintoinen.
Korona ei ole "laantunut pois" eikä se ole ollut "vain harmiton" virus. Tämän asenteen kun saisi kitkettyä suomalaisista niin hyvä olisi. Tämä asenne on syypää siihen, että korona on niin laajalle levinnyttä.
En ymmärrä miksi rokotetut eivät "kestä" sitä faktaa että joku on saanut rokotehaitan? On hienoa jos itse olet siltä säästynyt eikä immuunipuolustuksesi ole niiden jälkeen alentunut. Luulisi että ne joille haitat ovat todellisia riittäisi myös ymmärrystä 🤷🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä veikkaan että koronarokotteista oli enemmän haittaa kuin hyötyä työikäiselle väestölle. Koko korona laantui pois joskus 2021-2022 vuoden vaihteen tienoilla ja se korona oli/on erittäin harmiton virus työikäiselle ihmiselle rokotteista riippumatta. Rokotehaittoja on tullu jonkun verran työikäiselle väestölle ja onko ne suurempi rasite kuin se että muutama työikäinen ihminen makasi sairaalassa koronan takia?
Todella iäkkäille ihmisille ehkä koronarokotteista oli hyötyä.
Aihe ihan mielenkiintoinen.Korona ei ole "laantunut pois" eikä se ole ollut "vain harmiton" virus. Tämän asenteen kun saisi kitkettyä suomalaisista niin hyvä olisi. Tämä asenne on syypää siihen, että korona on niin laajalle levinnyttä.
Miksi et sitten hae lisää rokotteita, miksi et käytä maskia ja miksi et noudata turvavälejä yms ohjeistuksia?
Kyllä se korona oli täysin harmiton virus kaikille muille paitsi todella iäkkäille sekä monisairaille. Edes sinne sairaalaan päätyi todella harvat ihmiset koronan takia ja menehtyneiden keski ikä oli jotain 80 vuotta.
Meitä on täällä 5,5 miljoonaa ihmistä.
En taida tuntea yhtään koronarokottamatonta. Aika vähän sairastelua ihmisillä on ollut, vaikka hyvin lievän koronan aika moni ehtikin rokotuksen jälkeen sairastaa. Sen sijaan tiedän kaksi koronaan kuollutta rokottamatonta (ajalta ennen rokotuksia). Lisäksi tiedän ainakin yhden nuorehkon perusterveen, joka joutui useaksi viikoksi tehohoitoon koronan takia. Hän ei ollut vielä ehtinyt saada rokotusta.
Tilastollisesti suurin osa ihmisistä on enimmäkseen terveitä. Suurin osa on myös rokotettuja. Hyvin pienessä joukossa (kuten yhden ihmisen tuttavapiiri) sattuma voi vaikuttaa paljon. Jonkin verran vaikuttaa myös se, että rokotetut kertovat sairauksistaan paljon herkemmin kuin rokottamattomat, sillä fiksu ihminen varoittaa lähipiiriään tarttuvista taudeista, kun taas rokottamaton saattaa jopa vähätellä sairauksiaan. Rokottomattomillehan korona oli vain "tavallinen flunssa" ja vakavasti sairastuneet sairastivat jotain ihan muuta.
Älkää uskoko rokottamattomien levittämää väärää tietoa.
Moni tuttava sai rokotehaittoja ja moni heistä sairastaa nyt jatkuvasti. Pari ihmistä tunnen kenellä puhkesi kivulias ruusu heti rokotteen jälkeen. Yksi sai vakavia sydänoireita ja yksi kuoli 😔
Kaikki eivät tietenkään haittoja ole saaneet ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole paikkaansapitävä tämä sinun väite. Mä olen rokotettu, enkä ole kipeänä. En ole myöskään sairastanut koronaa lainkaan.
Korona voi olla myös oireeton. Minäkin sanoisin nyt ettei minulla ole ollut koronaa, ellen olisi tehnyt testiä ( perheessä oli korona, niin tein itsekin kotitestin sekä virallisen testin) . Minulla siis oli testien mukaan korona, mutta ei mtitään oireita. Varmaan monella muulla sama tilanne. Itsellä yksi rokote.
Koko korona aika oli epäilyttävää ja minä en niin siitä koronasta huolestunut vaan eniten huoleistuin siitä miten ihmiset käyttäytyi sekä siitä kuinka helposti päättäjät sekä mediat pystyivät ohjailemaan ihmisiä.
Ensin ihmiset peloteltiin koronalla, sitten ihmisiltä vietiin vapaus, sen jälkeen ihmisille alettiin antamaan vapautta takaisin kun otit koronarokotteet.
Rokottamattomia syyllistettiin ja syrjittiin jatkuvasti jotta he ottaisivat rokotteen.
Mutta se suurin kysymys on se että mitä hyötyä siitä koronarokotteesta edes oli?
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö rokottamaton on uhka rokotetuille ja vieläkö rokottamattomat pitää rokotettuja panttivankeina..? Vieläkö rokotetut haluaa eristää rokottamattomat ihmiset yhteiskunnasta..?
Muistakaa että meitä on paljon emmekä tuota ihan äkkiä unohda.
Miksi rokottamattomat pitäisi eristää? Aiemmin, kun iso osa ihmisistä oli vain osittain rokotettuja, rokottamattomat olisikin ollut syytä eristää. Nyt ei tarvitse, koska rokotetut ovat varsin hyvin suojassa vakavalta taudilta. Rokottamattomat taas haluavat jostain kumman syystä ottaa ylimääräisiä riskejä joko kuolla tai joutua tehohoitoon.
Rokottamattomat eivät taida ymmärtää, millaista jälkeä korona ehti tehdä esim. Keski-Euroopassa ennen rokotteita.
Mitä te rokottamattomat ette unohda? Riskiä kuolla koronaan? Omaa typeryyttänne? Paljonhan teitä ei ole, sillä suurin osa otti rokotukset. Rokottamattomista taas aika moni sairasti vakavan koronan tai kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sitten hae lisää rokotteita, miksi et käytä maskia ja miksi et noudata turvavälejä yms ohjeistuksia?
Kyllä se korona oli täysin harmiton virus kaikille muille paitsi todella iäkkäille sekä monisairaille. Edes sinne sairaalaan päätyi todella harvat ihmiset koronan takia ja menehtyneiden keski ikä oli jotain 80 vuotta.
Meitä on täällä 5,5 miljoonaa ihmistä.
Sinulla ilmeisesti on täysin subjektiiviset kriteerit sille, mikä on harmitonta ja mikä ei? Mitä nyt siitä, että ennätysmäärä ihmisiä on kuollut ja todella moni on sairastanut koronan vähintään kertaalleen? Kukaan ei tiedä, mitkä ovat koronan sairastamisen pitkäaikaisvaikutukset. Monella on myös long covid, jota ei osata kunnolla hoitaa vaan keskitytään vaan oireenmukaiseen hoitoon.
Kyllä, käytän edelleen maskia ja noudatan turvavälejä enkä änkeydy paikkoihin, joissa on paljon ihmisiä. Minulla oli korona lievänä, mutta se kesti silti kuukauden ja se pahensi perussairauttani. Perusterve mieheni oli 2kk koronan jälkeen täysin uupunut, mutta sitten onneksi hiljalleen parani. Aivan turha tulla sanomaan sieltä omasta kuplastasi, että korona on lievä tauti, koska omakohtaista kokemusta ei selkeästi ole eikä ymmärrystäkään.
Vierailija kirjoitti:
En taida tuntea yhtään koronarokottamatonta. Aika vähän sairastelua ihmisillä on ollut, vaikka hyvin lievän koronan aika moni ehtikin rokotuksen jälkeen sairastaa. Sen sijaan tiedän kaksi koronaan kuollutta rokottamatonta (ajalta ennen rokotuksia). Lisäksi tiedän ainakin yhden nuorehkon perusterveen, joka joutui useaksi viikoksi tehohoitoon koronan takia. Hän ei ollut vielä ehtinyt saada rokotusta.
Tilastollisesti suurin osa ihmisistä on enimmäkseen terveitä. Suurin osa on myös rokotettuja. Hyvin pienessä joukossa (kuten yhden ihmisen tuttavapiiri) sattuma voi vaikuttaa paljon. Jonkin verran vaikuttaa myös se, että rokotetut kertovat sairauksistaan paljon herkemmin kuin rokottamattomat, sillä fiksu ihminen varoittaa lähipiiriään tarttuvista taudeista, kun taas rokottamaton saattaa jopa vähätellä sairauksiaan. Rokottomattomillehan korona oli vain "tavallinen flunssa" ja vakavasti sairastuneet sairastivat jotain ihan muuta.
Itse en ole ottanut yhtään koronarokotetta ja sairastin koronan hyvin lievänä. Itse asiassa jouduin vierailemaan monen koronapositiivisen luona, ennen kuin onnistuin saamaan koronan. Olen lääkäri enkä saanut tehdä potilastyötä ennen kuin sairastin koronan- olin siis etätöissä ja työt kärsivät.
Minun esimieheni sanoi, että rokoteasia on politisoitunut ja hän ymmärtää minua hyvin. Esimieheni pyysi minua hankkimaan itselleni koronan, koska etätyöjärjestelyni aiheutti paljon hankaluuksia työpaikallani.
Vastustan vain mRNA-rokotteita. Kaikki tavalliset rokotteet olen ottanut, mutta en ota mRNA-rokotteita, sillä ne saavat elimistön solut syntetisoimaan koronaviruksen pintaproteiinia. Elimistö tunnistaa viallisesti käyttäytyvät solut ja tuhoavat ne.
Kaikilla ihmisillä immuunipuolustusjärjestelmä ei toimi tehokkaasti. Heille ei tule mRNA-rokotteista haittoja. Itselläni on erinomaisesti toimiva immuunipuolustusjärjestelmä, sen takia en uskaltanut ottaa mRNA-rokotteita.
Mulla meni usko ihmisiin koronan myötä. Että voi kaikki mennä läpi. Edelleenkään ei myönnetä rokote vaurioita missään vaikka koko maailmassa joka ikäryhmässä kuolleisuus noussut aivan kuin sota aikoihin, syövät, veri- ja sydänoireet yms. lisääntyneet räjähdysmäisesti. Ei voi kuin ihmetellä.
Lääkärinä en uskaltanut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole ottanut yhtään koronarokotetta ja sairastin koronan hyvin lievänä. Itse asiassa jouduin vierailemaan monen koronapositiivisen luona, ennen kuin onnistuin saamaan koronan. Olen lääkäri enkä saanut tehdä potilastyötä ennen kuin sairastin koronan- olin siis etätöissä ja työt kärsivät.
Minun esimieheni sanoi, että rokoteasia on politisoitunut ja hän ymmärtää minua hyvin. Esimieheni pyysi minua hankkimaan itselleni koronan, koska etätyöjärjestelyni aiheutti paljon hankaluuksia työpaikallani.
Vastustan vain mRNA-rokotteita. Kaikki tavalliset rokotteet olen ottanut, mutta en ota mRNA-rokotteita, sillä ne saavat elimistön solut syntetisoimaan koronaviruksen pintaproteiinia. Elimistö tunnistaa viallisesti käyttäytyvät solut ja tuhoavat ne.
Kaikilla ihmisillä immuunipuolustusjärjestelmä ei toimi tehokkaasti. Heille ei tule mRNA-rokotteista haittoja. Itselläni on erinomaisesti toimiva immuunipuolustusjärjestelmä, sen takia en uskaltanut ottaa mRNA-rokotteita.
Kaikki rokotteet tullaan vaihtamaan mRna rokotteisiin tulevaisuudessa.
Miksi koronarokote kannatti ottaa kun koko korona laantui deltavariantista omikron variantiksi melkein heti kun rokotteita alettiin jakamaan? Omikron variantti oli jo paljon lievempi variantti kuin deltavariantti. Virus muuntuu lievemmäksi ja herkemmin tarttuvaksi aina ja tuon takia väitän ettei koronarokotteista ollut mitään hyötyä. Ihmiset olivat tyhmiä kun ne kinasteli jostain rokotuksista ja yhteiskunta toimi väärin kun rokottamattomia syrjittiin ja eristettiin.
Fiksut ihmiset ei välittäny siitä onko jollain rokote ja fiksut ihmiset vastusti rokottamattomien syrjintää.