Tunnetko ketään koronarokottamattomatta, joka olisi ollut viime aikoina kipeä?
Itse en tunne. Sitten taas jostain syystä kaikki koronarokotetut ovat kipeänä.
Kommentit (286)
Vierailija kirjoitti:
En itse ole rokotettu. En ole sairastanut koronaa enkä muitakaan flunssia. Mieheni otti kaksi rokotetta. Viimeisimmän rokotteen jäljeen sai sydänkohtauksen ja joutui pallolaajennukseen. Hän on rokotteidensa jälkeen sairastanut koronan ja on jatkuvasti flunssassa.
Miehrni sai sydärin ja kuoli ennen korona-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
En itse ole rokotettu. En ole sairastanut koronaa enkä muitakaan flunssia. Mieheni otti kaksi rokotetta. Viimeisimmän rokotteen jäljeen sai sydänkohtauksen ja joutui pallolaajennukseen. Hän on rokotteidensa jälkeen sairastanut koronan ja on jatkuvasti flunssassa.
Sellainen foliohattuteoria sieltä sitten.
t. 3 rokotetta, sairaana viimeksi vuonna 2015
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän tuossa toteamuksessani oli foliohattuilua 🤣. Kerroin miten asiat ovat. Hienoa että olet ollut terveenä 👍
Mä veikkaan että koronarokotteista oli enemmän haittaa kuin hyötyä työikäiselle väestölle. Koko korona laantui pois joskus 2021-2022 vuoden vaihteen tienoilla ja se korona oli/on erittäin harmiton virus työikäiselle ihmiselle rokotteista riippumatta. Rokotehaittoja on tullu jonkun verran työikäiselle väestölle ja onko ne suurempi rasite kuin se että muutama työikäinen ihminen makasi sairaalassa koronan takia?
Todella iäkkäille ihmisille ehkä koronarokotteista oli hyötyä.
Aihe ihan mielenkiintoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen koronarokotettu, enkä ole ollut viimeisen yli 3 vuoden aikana kipeä kuin yhden kerran, nimittäin silloin kun sairastin koronan keväällä 2021.
Juttelin just eilen kolmesti rokotetun kaverini kanssa, joka ihmetteli ihan samaa: hän ei ole ollut kipeä kertaakaan sitten vuoden 2019.
Koronarokote ei kylläkään suojaa flunssalta, mutta pääsääntöisesti ehkä ne, jotka ottivat rokotteet, ovat myös pitäneet parempaa huolta käsihygienista ja vältelleet enemmän kontakteja, jolloin flunssatkaan eivät ole niin tarttuneet. Itsellä on ollut joku yksittäinen nuha muutaman vuoden sisään, mutta esim. vatsatautia ei kertaakaan, kuten normaalisti olisi ollut (koputetaan puuta).
Hassu ajatus. Oman kokemukseni mukaan ne jotka jätti rokotukset ottamatta on niitä jotka huolehtii sekä käsihygieniastaan sekä käyttää (edelleen) hengityssuojaimia ihmisten ilmoilla.
Tosi monethan nakkasi maskit mäkeen heti kun olivat ekan rokoteannoksensa saaneet ja julisti kuinka nyt vihdoin ollaan suojassa koronatartunnalta eli ticotico!
Suomalaisista sai kyllä todella typerän kuvan tämän pandemian aikana ja moneen kertaan.
Meillä on aika erilainen kokemus. Omassa tuttavapiirissä suurin osa nimenomaan rokottamattomista myös viisveisasi käsideseistä, maskeista, turvaväleistä yms ja lähinnä vaan narisivat kun keikat peruuntuu ja baariin ei pääse. Kun sehän on vaan nuha.
Toki tuon ilmiön tunnistan myös että osa rokotetuista käyttäytyi kuin lehmät kevätlaitumille päästessään kun oli piikki tai pari saatu. Siellä ticoticoilivat sitten käsikynkkää näiden rokottamattomien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän tuossa toteamuksessani oli foliohattuilua 🤣. Kerroin miten asiat ovat. Hienoa että olet ollut terveenä 👍
Koko viesti. Rokottamattomat hörhöilevät juuri tuolla tavalla, että itse ovat aina terveitä ja rokotetut muka aina saavat sydänoireita tai jotain muuta oiretta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä, mitä rokottamattomat sairastavat, sillä tunnen vain fiksuja ihmisiä.
Itse kuitenkaan et ole fiksu, kun tuolla tavalla provoilet. Fiksut ihmiset eivät ole kiinnostuneita toisten rokotuksista ja ymmärtävät myös sen, että kaikki eivät voi terveydellisistä syistä ottaa piikkejä.
Itse en ottanut mRNA-koronarokotteita, sillä meillä on suvussa autoimmuunisairauksia. Itse ajattelin, että mieluummin sairastan yhden kuumetaudin kuin koko loppuelämäni ajan jotain sidekudostautia.
Kaikki muut rokotteet olen ottanut, mutta mRNA-rokotteita en aio ottaa. Olen lääkäri ja jos mRNA- rokotteet tulevat pakollisiksi, opiskelen sitten uuden ammatin.
Olen nyt perusterve ja pidän hyvin epätodennäköisenä, että sairastuisin koronaviruksesta vakavasti. Kerran olen jo koronan sairastanutkin hyvin lievänä. Mutta se hyöty sairastetusta koronasta oli, että pääsin taas lähityöhön hoitamaan potilaita.
Tein lääkiksessä lopputyön immunologiasta, joten minulla on paljon enemmän tietoa rokotteista kuin useimmilla tuntemillani lääkäreillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kirjoittaa peräkkäin, että "hän on rokotteidensa jälkeen sairastanut koronan ja on jatkuvasti flunssassa" niin väittää, että näillä kahdella asialla on syy-yhteys keskenään. Jos ei kirjoittaja (muka) tätä tarkoittanut, niin asia pitäisi muotoilla eri tavalla.
Työkaveri oli viime viikon pois, joten kyllä tunnen. Ei hän tosin tainnut koronatestiä edes tehdä enää.
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri oli viime viikon pois, joten kyllä tunnen. Ei hän tosin tainnut koronatestiä edes tehdä enää.
Niin, ja lisään vielä, että itsellä kolme rokotetta ja olin viimeksi kipeänä kesällä 2017.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kirjoittaa peräkkäin, että "hän on rokotteidensa jälkeen sairastanut koronan ja on jatkuvasti flunssassa" niin väittää, että näillä kahdella asialla on syy-yhteys keskenään. Jos ei kirjoittaja (muka) tätä tarkoittanut, niin asia pitäisi muotoilla eri tavalla.
Ja juuri tuo syy-yhteys väite on sitä foliohattuilua.
Vierailija kirjoitti:
Olen rokottamaton ja kaksi kertaa koronan sairastanut. Joku aika sitten oli joku omituinen tauti, jossa nousi vain korkea kuume ja tulehdusarvot nousi taivaisiin. Ei muuta. Koronaa se ei ollut. Tiedän ihmisiä, joille korona tehdyt long covid oireita ja heissä 4 kertaa rokotettuja. Yksi tällä hetkellä työkyvytön ja oikeasti ei voi tehdä mitään.
Long covidin yksi oireista on korkea kuume ja tulehdusaltiuden lisääntyminen.
Olin etätöissä puoli vuotta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä, mitä rokottamattomat sairastavat, sillä tunnen vain fiksuja ihmisiä.
Itse kuitenkaan et ole fiksu, kun tuolla tavalla provoilet. Fiksut ihmiset eivät ole kiinnostuneita toisten rokotuksista ja ymmärtävät myös sen, että kaikki eivät voi terveydellisistä syistä ottaa piikkejä.
Itse en ottanut mRNA-koronarokotteita, sillä meillä on suvussa autoimmuunisairauksia. Itse ajattelin, että mieluummin sairastan yhden kuumetaudin kuin koko loppuelämäni ajan jotain sidekudostautia.
Kaikki muut rokotteet olen ottanut, mutta mRNA-rokotteita en aio ottaa. Olen lääkäri ja jos mRNA- rokotteet tulevat pakollisiksi, opiskelen sitten uuden ammatin.
Olen nyt perusterve ja pidän hyvin epätodennäköisenä, että sairastuisin koronaviruksesta vakavasti. Kerran olen jo koronan sairastanutkin hyvin lievänä. Mutta se hyöty sairastetusta koronasta oli, että pääsin taas lähityöhön hoitamaan potilaita.
Tein lääkiksessä lopputyön immunologiasta, joten minulla on paljon enemmän tietoa rokotteista kuin useimmilla tuntemillani lääkäreillä.
Tuota, jos tulen vastaanotollesi ja valitan vaivojani, tokaiset, ai neljästi rokotettu ja käsidesiäkin läträsit, se siitä. Seuraava potilas sisään.
Mun tyttö 13-vuotias ei saanut yhtäkään rokotetta. Ollut kipeänä lähes joka kuukausi. Itse hoitajana kuulun ns.pakkorokotettuihin eli mulla 3 rokotetta. Koronan sairastin viime vuonna helmikuussa enkä ole ollut sen jälkeen kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen rokottamaton ja kaksi kertaa koronan sairastanut. Joku aika sitten oli joku omituinen tauti, jossa nousi vain korkea kuume ja tulehdusarvot nousi taivaisiin. Ei muuta. Koronaa se ei ollut. Tiedän ihmisiä, joille korona tehdyt long covid oireita ja heissä 4 kertaa rokotettuja. Yksi tällä hetkellä työkyvytön ja oikeasti ei voi tehdä mitään.
Myös monen muun sairauden oireet ovat nuo. Osalla korona on mennyt niin pahasti päähän, että vieläkään eivät hahmota, että on olemassa muitakin sairauksia kuin korona.
Vierailija kirjoitti:
Ne syrjäytyneet rokottamattomat on toki suojassa kun ei ne edes tapaa ketään koskaan 🙄
Siis meinaatko, että kaikki piikittömät ovat syrjäytyneitä? Ja eivät tapaa ketään koskaan? Ootko tosissasi? Minä olen piikittämätön, kuten koko meidän perhe ja tunnen kymmeniä piikittömiä ja lisäksi tiedän ihan jo tässä meidän lähialueella satoja. Kukaan ei ole syrjäytynyt ja kaikki tapaavat ihmisiä, kuka enemmän, kuka vähemmän.
Itse käyn viikottain kuntosalilla, jumpassa ja joogassa. Tapaan ihmisiä työssäni arkipäivisin. Käyn kaupoissa, kahviloissa, ulkona syömässä, kirjastossa, taidenäyttelyissä. Olen käynyt vaalitilaisuuksissa, osallistunut koulutuksiin ja lukuisiin meidän piikittömien tapahtumiin. Perhejuhliinkin olen osallistunut, meillä käy vieraita, kyläilemme, tapaamme ystäviä.
Ja koko ajan terveenä. Ja myös ilman bakteerirättiä kasvoilla, ilman käsidesiä ja enimmäkseen ilman turvavälejä. Sama juttu melkein kaikilla tuntemillani piikittömillä, joillakin ollut pientä flunssaa, muutamalla vähän kovempi tauti, niinkuin normaalistikin. Nolla kuollutta, nolla tehohoidettua, nolla sairaalahoidettua. Nolla tukosta, nolla syöpää, nolla äkkikuolemaa, nolla sairastelukierrettä, nolla sydänlihastulehdusta, nolla mitään vakavaa sairautta. En jaksa luetella kaikkia piikitettyjen terveysongelmia, niitä on loputon lista, mutta kuolleita on nyt 22 kpl piikitysten alettua, näistä 4 alle 50 v, 3 äkkikuolemaa, joista vanhin 60 v. Parhaillaan kuudella on syöpä, joista kaksi kuolee pian, toinen pieni lapsi, jonka äiti piikitettiin raskausaikana ja toisella kuusikymppisellä haimasyöpä.
Ei oo ollut tapana kysellä ihmisten rokotustietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sitten ollut long covid jo vuonna 2012 :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne syrjäytyneet rokottamattomat on toki suojassa kun ei ne edes tapaa ketään koskaan 🙄
Siis meinaatko, että kaikki piikittömät ovat syrjäytyneitä? Ja eivät tapaa ketään koskaan? Ootko tosissasi? Minä olen piikittämätön, kuten koko meidän perhe ja tunnen kymmeniä piikittömiä ja lisäksi tiedän ihan jo tässä meidän lähialueella satoja. Kukaan ei ole syrjäytynyt ja kaikki tapaavat ihmisiä, kuka enemmän, kuka vähemmän.
Itse käyn viikottain kuntosalilla, jumpassa ja joogassa. Tapaan ihmisiä työssäni arkipäivisin. Käyn kaupoissa, kahviloissa, ulkona syömässä, kirjastossa, taidenäyttelyissä. Olen käynyt vaalitilaisuuksissa, osallistunut koulutuksiin ja lukuisiin meidän piikittömien tapahtumiin. Perhejuhliinkin olen osallistunut, meillä käy vieraita, kyläilemme, tapaamme ystäviä.
Ja koko ajan terveenä. Ja myös ilman bakteerirättiä kasvoilla, ilman käsidesiä ja enimmäkseen ilman turvavälejä. Sama juttu melkein kaikilla tuntemillani piikittömillä, joillakin ollut pientä flunssaa, muutamalla vähän kovempi tauti, niinkuin normaalistikin. Nolla kuollutta, nolla tehohoidettua, nolla sairaalahoidettua. Nolla tukosta, nolla syöpää, nolla äkkikuolemaa, nolla sairastelukierrettä, nolla sydänlihastulehdusta, nolla mitään vakavaa sairautta. En jaksa luetella kaikkia piikitettyjen terveysongelmia, niitä on loputon lista, mutta kuolleita on nyt 22 kpl piikitysten alettua, näistä 4 alle 50 v, 3 äkkikuolemaa, joista vanhin 60 v. Parhaillaan kuudella on syöpä, joista kaksi kuolee pian, toinen pieni lapsi, jonka äiti piikitettiin raskausaikana ja toisella kuusikymppisellä haimasyöpä.
Syöpiä ei ollut ennen koronarokotetta. Se, heli, hyvin tiedetään myös pohjanmaalla. Ei ollut sydäreitö, ei veritulppia, ei kuolemia.
Vahvistit tuon että rokotevastaisuuteen kuuluu myös vahva maskivastaisuus.