Minulle laitettiin eilen kierukka, ja täytyy sanoa että kokemus oli aivan eri maailmasta, kuin ensimmäisellä kerralla
Sain puudutteen, ihana lääkäri selitti koko ajan mitä tapahtuu, ja jutteli niitä näitä. Ei kipua, vain pieni "tunne" että jotain laitettiin, ja se oli siinä. Olin pelännyt todella paljon sen takia, mitä ekalla kerralla tapahtui, mutta hän osasi rauhoitella.
Kun taas sitten 16 vuotta sitten: jotain meni todella pieleen. Kierukan asennus sattui valehtelematta enemmän kuin molemmat synnytykseni yhteensä. Silloin ei mistään puudutteista kierukan laitossa puhuttukaan, mutta lääkäri oli myös erittäin tympeä, ja jatkoi vain, vaikka itkin vain ja sanoin että sattuu ihan kamalasti. Lähdin vastaanotolta viiltävän kivun kanssa, joka vain kasvoi seuraavina päivinä. Verta tuli kamalasti. Kestin muutaman päivän, ja sitten kierukka otettiin pois.
Nyt kun tässä on mukavakin kokemus taustalla, niin pohdin entistä enemmän tuota ensimmäistä asennuskertaa. Mitä ihmettä siinä tapahtui, ja miksi minulle kävi niinkuin kävi?
Kommentit (9)
Minulle on tarjottu kierukkaa, en ole halunnut. Se näyttää aivan joltain kidutusvälineeltä. En halunnut todellakaan kokea sellaista kipua, mistä puhutaan. Kuparikierukka periaatteessa kiinnostaisi koska on hormoniton. Mutta sitten taas vierasesine kohdussa, joka aiheuttaa paikallisen tulehduksen ei kyllä kuulosta kivalta. Ei kuulosta kivalta kohdunkaulan puudutuskaan. Siksi tyydyin kapseliin.
Vierailija kirjoitti:
KOhdunkaula ei ollut puutunut.
Lue nyt aloitus ennen kuin möläyttelet. Puudutudta ei ollut lainkaan.
Mulla meni päivässä tuntemukset sen muistan että laiton jälkeen huimasi kun sattui niin ja sain mennä pitkälleni joksikin aikaa.
Muuten on ollut ihan paras ehkäisin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni päivässä tuntemukset sen muistan että laiton jälkeen huimasi kun sattui niin ja sain mennä pitkälleni joksikin aikaa.
Muuten on ollut ihan paras ehkäisin.
Kiva kuulla, että on positiivisia kokemuksia. Olen tyytyväinen, että vihdoin uskalsin, koska onhan tämä nyt helppo ja vaivaton ehkäisytapa. Ap
Odottakaapa vaan, kunnes saatte jotain epämiellyttäviä haittavaikutuksia, kuten pesäkkeen maksaan tms. Hormonaalisesta ehkäisystä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tarjottu kierukkaa, en ole halunnut. Se näyttää aivan joltain kidutusvälineeltä. En halunnut todellakaan kokea sellaista kipua, mistä puhutaan. Kuparikierukka periaatteessa kiinnostaisi koska on hormoniton. Mutta sitten taas vierasesine kohdussa, joka aiheuttaa paikallisen tulehduksen ei kyllä kuulosta kivalta. Ei kuulosta kivalta kohdunkaulan puudutuskaan. Siksi tyydyin kapseliin.
Joo, eihän tuo vierasesine joka siellä koko ajan ärsyttää ihana ajatus ole. Itse kerran otin kuparikierukan, mutta mun kohtu ei ollenkaan sopeutunut siihen, supisteli jatkuvasti kuin menkkakivuissa, ilmeisesti kohtu yritti ponnistaa vieraskappaleen ulos sieltä. Oli pakko otattaa pois koko kierukka muutaman kuukauden jälkeen, kun jatkuvat alavatsakouristukset, plus että menkkavuodot varmaan kolminkertaistui aivan järkyttävään määrään.
KOhdunkaula ei ollut puutunut.