Miksi tulet kertomaan minulle että puolisoni pettää
Onko tullut mieleen että tiedän kyllä siitä, mutta yritän olla ajattelematta asiaa, ja toivon ettei siitä kerrottaisi kun tulee niin paha mieli?
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälin tuollaisia naisia jotka tietävät että ukko juoksee vieraissa mutta pääasia että kulissit on kunnossa...Monesti koko ns kylä tietää ja naiiville vaimolle naureskellaan selän takana. Kun luulee ettei kukaan muka tiedä. Miehet on aika raadollisia ja tutkimusten mukaan noin puolet pettää jossain vaiheessa. Itse haluaisin tietää jos mies pettäisi minua, koska silloin suhde olisi valetta ja en haluaisi jatkaa suhdetta valehtelijan ja petturin kanssa
Millainen ihminen naureskelee petetylle? Henkisesti terve ihminen tuntisi korkeintaan sääliä.
Sekö sinua niin julmetusti pelottaa, että sinulle naurettaisiin?
Nyt käsitit väärin. Minä en naureskele sille petetylle, tunnen lähinnä sääliä. Mutta totesin vain, että on paljon raadollisia, ilkeitä ihmisiä (hyvin monet miehiä) jotka nimenomaan ja valitettavasti naureskelevat sille petetylle osapuolelle. Miesten maailmassa pettäjä on usein se "kova äijä" ja petettyä vaimoa pidetään hieman typeränä ja halveksittavana. Miesten ajatuksenjuoksu, who knows...
Tunnen tuollaisia miehiä, esim oma veljeni...Oksettavaa mutta minkäs teet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanansaattajaa aina ammutaan.
En kertonut erittäin hyvälle ystävälleni että miehensä pettää. Se pettäminen loppui sitten aikanaan ja ystävä miehensä kanssa on ilmeisen onnellisena yhdessä edelleen.
Olen tosi iloinen että pidin suuni kiinni vaikka toisaalta olisi ollut pettäjälle oikein hänet käräyttää.Minä täällä vain mietin että mitä se paljon puhuttu sanansaattajan ampuminen oikein käytännössä tarkoittaa?
Jos minä tietäisin että ystäväni puoliso pettää, kertoisin tästä ystävälleni ja hän suuttuisi minulle, saisi suuttua ihan rauhassa. Se ystävyys olisi puolestani siinä, enkä jaksa uskoa että jäisin moisen tollon seuraa kummemmin kaipaamaan.
No, jos mulle tulisi joku kertomaan, tuttu tai tuntematon, että mieheni pettää, tämän viestintuojan saama vastaanotto olisi vähintään jäätävä. Jatkossa olisi turha yrittää pitää minkäänlaista yhteyttä. Täällä länkytetään jostain kulissiliitoista ja vastaavista, kun ei ymmärrys riitä muuhun.
Mikään elämässä ei ole mustavalkoista.Mä en kaipaa yhdenkään juoruilevan ihmisen seuraa.
Ei se ole juoruamista jos kerrrotaan henkilöä itseään koskevia asioita.
Jos lääkäri kertoo mulle että mulla on syöpä niin ei sekään ole juoruamista vaikka tuntuukin ikävältä ja olisin ollut onnellisempi ilman kyseistä tietoa.
Tämä. Haluaisin todellakin tietää itseäni koskevista asioista joihin kuuluu olennaisesti myös se tieto mikäli puoliso pettää, itse sitten päätän mitä sillä tiedolla teen. Totuus, vaikka kipeäkin, on parempi kuin valheessa eläminen
Juuri näin. Haluan tehdä elämääni koskevat päätökset mahdollisimman tietoisena niihin vaikuttavista seikoista. Entä jos petetty on muutenkin kahden vaiheilla eron kanssa? Käräyttäminen antaisi sen viimeisen sysäyksen päästä huonosta suhteesta ulos?
Vierailija kirjoitti:
En kertonut erittäin hyvälle ystävälleni että miehensä pettää. Se pettäminen loppui sitten aikanaan ja ystävä miehensä kanssa on ilmeisen onnellisena yhdessä edelleen.
Olen tosi iloinen että pidin suuni kiinni vaikka toisaalta olisi ollut pettäjälle oikein hänet käräyttää.
Säälin ystävääsi...Annoit tahallaan hänen jatkaa valheliitossa. Ja mistä tiedät ettei mies petä edelleen ja onko ystäväsi onnellinen? Jos olisit minun ystäväni ja salailusi tulisi ilmi niin olisit todellakin ex-ystävä sen jälkeen. Aito ystävä uskaltaa ja haluaa kertoa totuuden, myös ikävän sellaisen
Ei kukaan vastuuntuntoinen kerro mitään sellaista, josta koituu pelkkää harmia. Pettämisestä juoruaminen on pahimman laatiusta ilkivaltaa ja kiusaamista.
Kuka siitä hyötyy? Se kertoja, jonka ego saa sitä buustia,"minä olen yläpuolla muiden", asenteeseen.
Ruutitynnyrin ei kannata heittää kipinää.
Sääliksi käy ilmiantajia. Heidän kasvunsa on jäänyt kesken.
Yleisempää se kyllä on, että ei kerrota. Voi olla, että koko tuttavapiiri tietää, mutta petetylle esitetään maireana hyvääkin ystävää. Teeskennellään, että ei tiedetä mitään, vaikka olisi itse omin silmin nähnyt. Yleisesti kyllä tuomitaan pettäminen, mutta pettävää kaveria kohdellaan ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Edes selän takana ei oteta aihetta esille toisen pettämisestä tietävän kanssa, kuin ehkä erittäin hienovaraisesti vihjaillen, ja nopeasti aihetta vaihtaen. Tekopyhiä suurin osa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan vastuuntuntoinen kerro mitään sellaista, josta koituu pelkkää harmia. Pettämisestä juoruaminen on pahimman laatiusta ilkivaltaa ja kiusaamista.
Kuka siitä hyötyy? Se kertoja, jonka ego saa sitä buustia,"minä olen yläpuolla muiden", asenteeseen.
Kirjoitustyylistä päätellen olet se sama, joka on kommentoinut aihetta todella aggressiivisesti jo usean viestin verran tässä ketjussa...Voin vain todeta, että jatka toki kulissiliitossasi ja anna miehesi pettää niin paljon kuin sielu sietää, jos se on sinulle ok. Mutta faktahan on, että kaikki meistä eivät halua sulkea silmiä totuudelta niin kuin sinä. Ja me, rehellistä suhdetta haluavat, toivomme että meillekin oltaisiin rehellisiä mikäli puoliso pettää.
Vierailija kirjoitti:
Yleisempää se kyllä on, että ei kerrota. Voi olla, että koko tuttavapiiri tietää, mutta petetylle esitetään maireana hyvääkin ystävää. Teeskennellään, että ei tiedetä mitään, vaikka olisi itse omin silmin nähnyt. Yleisesti kyllä tuomitaan pettäminen, mutta pettävää kaveria kohdellaan ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Edes selän takana ei oteta aihetta esille toisen pettämisestä tietävän kanssa, kuin ehkä erittäin hienovaraisesti vihjaillen, ja nopeasti aihetta vaihtaen. Tekopyhiä suurin osa.
Valitettavaa tällainen. Potkun perseelle ansaitsevat myös nuo "ystävät" jotka ovat hiljaa ja antavat petturin jatkaa vapaasti toimintaansa. Oksettavia ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Kuka siitä hyötyy? Se petetty, jolle annetaan oman elämän avaimet takaisin käteen ja mahdollistetaan informoitujen päätösten tekeminen omassa parisuhteessa?
Mutta eihän tällaisen asian merkitystä voi ymmärtää sellainen, joka pelkää todellisuutta ja elämää mieluummin kuvitelmissa. Ihan kuin selittäisi värisokealle värejä. Jos ei rehellisyys ja totuus merkitse ihmiselle mitään, niin sitten ei merkitse, ei sille muut mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Vai että oikein ilmiantajia :D Jotenkin tulee näistä sun jutuista mieleen, että taidat itse olla se pettävä osapuoli ja pelkäät paljastuvasi...Joten toivot, että saat uskoteltua täällä ihmisille, ettei kannata käräyttää pettäjää. Varo vaan, saatat vielä jäädä kiinni, ennemmin tai myöhemmin. Valheella on usein lyhyet jäljet
Vierailija kirjoitti:
Joo, jatka vaan, kiltti pikkuvaimo, sitä valheessa elämistäsi ja silitä miehen paidat, laita ruoat ja anna seksiä kun miehellä mieli tekee...Mitäpä siitä, että pikkuhiljaa oma itsetuntosi kuolee pois kun mies jatkaa kaikessa huolimatta vieraissa ramppaamista, koska voi. Mies saa sinusta hyvän hyödyn, etenkin jos hoidat vielä lapsetkin ilmaiseksi. Kuinka vähän itsekunnioitusta voikaan ihmisellä olla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tosi iloinen että pidin suuni kiinni vaikka toisaalta olisi ollut pettäjälle oikein hänet käräyttää.Minä täällä vain mietin että mitä se paljon puhuttu sanansaattajan ampuminen oikein käytännössä tarkoittaa?
Jos minä tietäisin että ystäväni puoliso pettää, kertoisin tästä ystävälleni ja hän suuttuisi minulle, saisi suuttua ihan rauhassa. Se ystävyys olisi puolestani siinä, enkä jaksa uskoa että jäisin moisen tollon seuraa kummemmin kaipaamaan.
No, jos mulle tulisi joku kertomaan, tuttu tai tuntematon, että mieheni pettää, tämän viestintuojan saama vastaanotto olisi vähintään jäätävä. Jatkossa olisi turha yrittää pitää minkäänlaista yhteyttä. Täällä länkytetään jostain kulissiliitoista ja vastaavista, kun ei ymmärrys riitä muuhun.
Mikään elämässä ei ole mustavalkoista.Mä en kaipaa yhdenkään juoruilevan ihmisen seuraa.
Eikö juoruilu tarkoita sitä, että minä, Liisa, kertoisin sinulle Marjatta, että Jessikan mies on uskoton?
Mutta tosiaan, en minä jäisi sinun seuraasi kaipaamaan. Saisit kiukutella rauhassa kulissisuhteesi syövereissä.
Surullistahan se on, mutta jos joku haluaa välttämättä elää kulissiliitossa niin se heille suotakoon. Toivoni vain ettei viattomat lapset joudu kärsimään, koska kyllähän ne aistivat jos vanhemmat ovat kylmiä toisiaan kohtaan ja kärsivät kodin ilmapiiristä...
Vierailija kirjoitti:
Kieroon kasvanut hylkiö pettäjä on.
Vierailija kirjoitti:
Täähän se monesti on se nöyryyttävin osuus, kun pettämisen paljastuttua sulle pikku hiljaa paljastuu, että kaikki muut ovat tienneet toisen seikkailuista jo vuosia. Siis nekin ihmiset, keitä olet pitänyt ystävinäsi jne. Koko yhteisö on tietoinen asiasta ja petetty on viimeinen, joka saa tietää.
Kyllä se monesti on ihan hyvä asia, että joku uskaltaa petetylle kertoa sen, minkä kaikki muut on tienneet jo vuosia. Petetty ehkää saa tietää vasta sitten, kun oikeasti saa sen sukupuolitaudin kumppaniltaan. Sitten jos jättää puolisonsa, niin muut ihmettelee, että etkö sä muka tiennyt, että ainahan se jotain painaa reissuillansa. Me luultiin, että sä vaan hyväksyt asian.
YLE Areenalla loistava eteläkorealainen 16-osainen tv-sarja "Cheat on Me If You Can", joka käsittelee pettämistä.
https://areena.yle.fi/1-62103320
Eteläkorealainen komediaa ja jännitystä sekoittava draamasarja äärimmäisen mustasukkaisesta ja epäluuloisesta bestseller-kirjailijasta, jonka mies on petollinen avioerojuristi. Kirjailijaa, Kang Yeojuta, näyttelee valovoimainen Parasite-elokuvasta tuttu tähti Cho Yeo-jeong. Kang on tunnettu mysteeriromaaneistaan, joissa pettäjämiehet saavat maksaa teostaan hengellään. Kangin aviomies tietää olevansa vaarassa, mutta jatkaa silti tulella leikkimistä. (Etelä-Korea, 2020)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy ilmiantajia. Heidän kasvunsa on jäänyt kesken.Kirjoitustyylistä päätellen olet se sama, joka on kommentoinut aihetta todella aggressiivisesti jo usean viestin verran tässä ketjussa...Voin vain todeta, että jatka toki kulissiliitossasi ja anna miehesi pettää niin paljon kuin sielu sietää, jos se on sinulle ok. Mutta faktahan on, että kaikki meistä eivät halua sulkea silmiä totuudelta niin kuin sinä. Ja me, rehellistä suhdetta haluavat, toivomme että meillekin oltaisiin rehellisiä mikäli puoliso pettää.
Tuo kirjoittaja on oikeasti sarjapettäjä joka riehuu tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan relevantti kysymys. Jos omalla puolisollani olisi yhden yön juttu, josta en koskaan muuten tulisi tietoiseksi, niin en todellakaan haluaisi kenenkään ulkopuolisen siitä kertovan. Mitä ei tiedä, se ei voi loukata.
Jos hänellä olisi suhde, haluaisin kuulla sen häneltä itseltään, en ulkopuolisilta. Koska jos kertoja olisi yhteinen tuttavamme, hänen kuuluisi ottaa asia puheeksi mieheni kanssa ja sanoa tälle, että tietää asiasta eikä halua olla tekemisissä pettäjän kanssa. Jos hän ei olisi edes läheinen tuttava tai ystävä, niiin en ymmärrä, miksi hän haluaisi puuttua meidän asioihimme. En tiedä, miten hän voisi edes tietää asiasta.
Mikä ihme saa sut kuvittelemaan että miehesi koskaan sinulle edes tuolla logiikalla kertoisi? Taidat tosiaan olla niitä naisia jotka mieluummin kotona hieroo niitä pöytähopeita, vaikka kaikki muut tietäisivät, että miehelläsi olisi suhde puolet avioliitostanne. Tsemppiä hei.
Vierailija kirjoitti:
Olen samalla linjalla ap:n kanssa. Olen onnellisesti naimissa, jo 30v yhteistä taivalta takana.
Ei minun tai mieheni menemiset kenellekään ulkopuoliselle kuulu.
Siinä vaiheessa kyllä kuuluu, jos sotkette kahdenväliseen suhteeseenne kolmannen tai neljännen pyörän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy ilmiantajia. Heidän kasvunsa on jäänyt kesken.Kirjoitustyylistä päätellen olet se sama, joka on kommentoinut aihetta todella aggressiivisesti jo usean viestin verran tässä ketjussa...Voin vain todeta, että jatka toki kulissiliitossasi ja anna miehesi pettää niin paljon kuin sielu sietää, jos se on sinulle ok. Mutta faktahan on, että kaikki meistä eivät halua sulkea silmiä totuudelta niin kuin sinä. Ja me, rehellistä suhdetta haluavat, toivomme että meillekin oltaisiin rehellisiä mikäli puoliso pettää.
Mä taas veikkaan, että tuo agressiivisesti kommentoija on itse pettäjä omassa liitossaan ja yrittää vaikuttaa yleiseen mielipiteeseen (=älkää kertoko petetylle) kirjoittelemalla tänne.
Vierailija kirjoitti:
Pettäjän kasvu se on jäänyt kesken. Ymmärräthän ettei mitään ruutitynnyriä tai ongelmaa olisi, jos ei pettäisi. Sysäät pettäjän vastuun tässä muille. Kakara. Aion silti narautta joka ikisen pettäjän.
Tämä. Haluaisin todellakin tietää itseäni koskevista asioista joihin kuuluu olennaisesti myös se tieto mikäli puoliso pettää, itse sitten päätän mitä sillä tiedolla teen. Totuus, vaikka kipeäkin, on parempi kuin valheessa eläminen