Tunteiden kertominen varatulle
Onko tunteiden kertominen varatulle aina väärin? Minua on petetty ja tiedän, miltä se tuska tuntuu. Olin päättänyt etten koskaan sekaannu varattuun. Pari vuotta sitten tapasin työn merkeissä itseäni reippaasti (noin 15 v) vanhemman miehen, joka on saanut päätökseni horjumaan.
Niin typerältä kuin tämä kuulostaa, tunsin ensi tapaamisella kuin olisin tullut kotiin ja tuntenut miehen aina. Tunnen häneen älytöntä vetoa niin fyysisellä kuin henkisellä tasolla. Mies on naimisissa, lapset jo aikuisia, nuorin muuttamassa kesällä pois kotoa. En tiedä yhtään, mitä mies ajattelee minusta. Välillämme ei ole tapahtunut mitään. Teemme siis työprojektia yhdessä (muuten olemme eri työpaikoissa). Mies tuntuu viihtyvän seurassani, jää töiden jälkeen juttelemaan jopa pariksi tunniksi, kyselee paljon minulta elämästäni, mielenkiinnonkohteistani yms. ja puhuu myös itsestään (lapsistaan ja vanhemmistaan mutta ei vaimostaan, on kerran ihan alussa sivulauseessa tuonut ilmi että on naimisissa, ei käytä sormusta). Muistaa aina kaiken mitä sanon ja palaa näihin asioihin, auttaa minua kaikissa pikkujutuissa, missä ei tarvitsisi (kokosi työtuolini yms). Toi minulle pienen joululahjan (tiedän ettei ole antanut muille). toki voi olla vain mukava ja pitää minusta työkaverina. Käyttäytyy kuin herrasmies koki ajan.
Kärsin itse tilanteesta tunteideni takia. En koskaan ole kokenut mitään vastaavaa. Meillä jotenkin natsaa kaikki, niin arvot, harrastukset kuin mielenkiinnonkohteet, elämänasenne ja huumori. Toki voin antaa olla ja pääsen tästä joskus yli sitten kun emme enää tämän vuoden jälkeen väistämättä näe (kun työt on tehty). Mutta koen tämän olevan jotakin, mitä en vain kykene ohittamaan. Mutta teenkö itsestäni vain idiootin, jos kerron tunteeni sitten kun työt loppuvat? Kun enhän yhtään tiedä, mitä mies ajattelee. Moni meidät yhdessä nähnyt on sanonut että ainakin mies pitää minusta, mutta koska olen paljon nuorempi ja lisäksi miehen työsopimus kieltää aloitteen teon asiakkaan tai työparin suuntaan, minun pitäisi se tehdä. Toisaalta koen sen olevan väärin, koska mies (tietääkseni) on varattu ja ennen kaikkea pelkään nolaavani itseni. Toisaalta tuntuu että tällainen tulee vastaan kerran elämässä.
Kommentit (93)
Odota, että saatte projektin valmiiksi. Jos otat puheeksi nyt, ja vastakaikua ei tulekaan, on melkoisen kiusallista jatkaa töitä. Plus samalla saat lisäaikaa tutkia tilannetta ja hänen meininkiään. Ehkä saat udeltua hänen avioliittoasioitaaniin jossain sopivassa vaiheessa.
Siis mitään fyysistä ei ole tapahtunut. Kerran vahingossa kosketimme toisiamme kun ojensin miehelle lusikan ja hätkähdimme molemmat kuin jotkut teinit. Nolottaa vieläkin. Mutta mies ei siis ota mitään fyysistä kontaktia ja siksi mietin onko edes kiinnostunut. Toki jos olisi joku lääppijä tai ehdotellut jotain, niin kiinnostukseni olisi loppunut heti. Mitään sivusuhdetta en todellakaan halua vaan näen potentiaalia loppuelämän suhteeseen.
Eiköhän tuo mies aika selvästi ilmaissut, että seksi kiinnostaisi.
Älä sano mitään. Nolaat itsesi ja pilata ystävyytenne.
Vierailija kirjoitti:
SMutta mies ei siis ota mitään fyysistä kontaktia ja siksi mietin onko edes kiinnostunut.
Ei ole kiinnostunut. Yleensä ei-kiinnostuneet miehet jäävät töiden jälkeen juttelemaan kahdeksi tunniksi. Jos mies olisi kiinnostunut, hän jäisi juttelemaan viideksi tunniksi.
On se kumma että niihin varattuihin on pakko mennä sekaantumaan. Ja yleensä aina nämä, jotka sanovat päättäneensä etteivät koskaan tee niin ja sitten tekevät kuitenkin. Varsinkin kun itseäsi on petetty ja tiedät miltä se tuntuu. Onko se niin hienoa saada mahdollisesti rikottua toisten parisuhde?
Onnea vaan jos juttunne alkaa pettämisellä. Miten voit itse olla koskaan varma, ettei mies tekisi samaa sinulle? Kertoo aika paljon miehestä on jos valmis pettämään puolisoaan, vaikka voisi suoraselkäisesti erota ennen kun alkaa uusiin suhdevirityksiin.
Jos mies on ollut pitkään naimisissa ja sinä olet hyvännäköinen 15 vuotta nuorempi nainen, niin pommin varmasti mies on valmis pettämään vaimoaan, jos sinä kerrot miehelle tunteistasi.
Aiheutat myös sille tunteidesi kohteelle todennäköisesti vain pahan olon kertomalla. Itselleni tullaan aina välillä avautumaan ja voi hyvä Jumala sitä ahdistuksen määrää mitä se tieto voi aiheuttaa. Kaikki välit poikki samantien ja kyseisestä ihmisestä jää paska maku.
Kelpaako ukko sinulle senkin jälkeen kun jää eläkkeelle? Ikäero.
Vai oikein loppuelämän suhde.
No muistathan sitten, että miehellä on myös lapsia.
Itse en siis todellakaan aio pettää miehen kanssa. Jos sellainen maailman kahdeksas ihme tapahtuisi, että eroaisi niin sitten olisi ihan eri asia.
Olen kuullut muualta että olisi eronnut nyt talvella mutta mitään varmaa tietoa ei ole. Mirs kerran vuosi sitten yhdessä lauseessa ilmaisi olevansa naimisissa, muuta en tiedä enkä ole kehdannut kysyä, kun ei ikinä mainitse vaimoa vaikka puhuu tosiaan muista perheenjäsenistään.
Vierailija kirjoitti:
Vai oikein loppuelämän suhde.
No muistathan sitten, että miehellä on myös lapsia.
Jotka voivat olla pitkävihaisia perheenrikkojalle. Omat serkkuni joutuivat avioeron keskelle ollessaan lukiossa vuonna 2012, isänsä petti äitiään, eivätkä he edelleenkään puhu äitipuolelleen tai suostu näkemään isäänsä mikäli tämä on paikalla. Mietihän, valitseeko mies lapsensa vai sinut pitkässä juoksussa? ;-)
Muistan kyllä, itsellänikin on yksi tytärpuoli jonka kanssa ollaan edelleen läheisiä.
Go for it!! Mitä menetettävää sulla on? Nauti miehestä, kunnes huomaat että hän onkin vanha kääkkä -- ja työpaikalle on tullut uusi mielenkiintoinen -- itseäsi nuorempi mies,,,,,,, Anna mennä vaan, nauti!
Eniten pelkään että nolaan itseni jos miestä ei yhtään kiinnostakaan. Toki tämän työjutun jälkeen ei ole pakko koskaan nähdä. Meillä on välimatkaakin sen verran ettemme sattumalta törmää ainakaan kovin usein.
Ei kai se sinänsä väärin ole, mutta siinä on toki suuri vaara, että toinen ei tunne samoin ja jopa suuttuu asiasta.
"jää töiden jälkeen juttelemaan jopa pariksi tunniksi"
"Toi joululahjan"
Ja mitään ei mukamas ole tapahtunut?