Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunteiden kertominen varatulle

Vierailija
19.03.2023 |

Onko tunteiden kertominen varatulle aina väärin? Minua on petetty ja tiedän, miltä se tuska tuntuu. Olin päättänyt etten koskaan sekaannu varattuun. Pari vuotta sitten tapasin työn merkeissä itseäni reippaasti (noin 15 v) vanhemman miehen, joka on saanut päätökseni horjumaan.

Niin typerältä kuin tämä kuulostaa, tunsin ensi tapaamisella kuin olisin tullut kotiin ja tuntenut miehen aina. Tunnen häneen älytöntä vetoa niin fyysisellä kuin henkisellä tasolla. Mies on naimisissa, lapset jo aikuisia, nuorin muuttamassa kesällä pois kotoa. En tiedä yhtään, mitä mies ajattelee minusta. Välillämme ei ole tapahtunut mitään. Teemme siis työprojektia yhdessä (muuten olemme eri työpaikoissa). Mies tuntuu viihtyvän seurassani, jää töiden jälkeen juttelemaan jopa pariksi tunniksi, kyselee paljon minulta elämästäni, mielenkiinnonkohteistani yms. ja puhuu myös itsestään (lapsistaan ja vanhemmistaan mutta ei vaimostaan, on kerran ihan alussa sivulauseessa tuonut ilmi että on naimisissa, ei käytä sormusta). Muistaa aina kaiken mitä sanon ja palaa näihin asioihin, auttaa minua kaikissa pikkujutuissa, missä ei tarvitsisi (kokosi työtuolini yms). Toi minulle pienen joululahjan (tiedän ettei ole antanut muille). toki voi olla vain mukava ja pitää minusta työkaverina. Käyttäytyy kuin herrasmies koki ajan.

Kärsin itse tilanteesta tunteideni takia. En koskaan ole kokenut mitään vastaavaa. Meillä jotenkin natsaa kaikki, niin arvot, harrastukset kuin mielenkiinnonkohteet, elämänasenne ja huumori. Toki voin antaa olla ja pääsen tästä joskus yli sitten kun emme enää tämän vuoden jälkeen väistämättä näe (kun työt on tehty). Mutta koen tämän olevan jotakin, mitä en vain kykene ohittamaan. Mutta teenkö itsestäni vain idiootin, jos kerron tunteeni sitten kun työt loppuvat? Kun enhän yhtään tiedä, mitä mies ajattelee. Moni meidät yhdessä nähnyt on sanonut että ainakin mies pitää minusta, mutta koska olen paljon nuorempi ja lisäksi miehen työsopimus kieltää aloitteen teon asiakkaan tai työparin suuntaan, minun pitäisi se tehdä. Toisaalta koen sen olevan väärin, koska mies (tietääkseni) on varattu ja ennen kaikkea pelkään nolaavani itseni. Toisaalta tuntuu että tällainen tulee vastaan kerran elämässä.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se sinänsä väärin ole, mutta siinä on toki suuri vaara, että toinen ei tunne samoin ja jopa suuttuu asiasta.

No jos tuollaisesta suuttuu, niin sellainen mies ei ole kovin fiksu. Voi toisen tunteisiin ja niistä kertomiseen suhtautua asiallisesti ja ystävällisestikin, vaikka omat tunteet olisivat toisenlaiset.

Vierailija
22/93 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda koko juttu. Paitsi jos kaipaat elämääsi vaikeuksia. Jos olet epätoivoinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelisin että jos tuollaisesta suuttuu niin ei ole fiksu tai sellainen, jollainen ajattelin ihmisen olevan. Minulle on moni mies ilmaissut ihastuksensa, ja jos se on tehty fiksusti eikä pakkien jälkeen jäädä roikkumaan, niin enemmänkin imartelee. Fiksusti kiinnostuksensa ilmaisseiden kanssa on ihan normaalit välit.

Vierailija
24/93 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeuksia tulossa.

Vois olla mun kirjoittama. Olen ollut täysin samassa tilanteessa. Kaikki varotteli, jos e on liian hyvää ollakseen totta, ei se ole totta. Narsisteilla on ihana kyky uida ihon alle. Saa tuntemaan sut et olette tunteneet aina, ihan samanlaiset arvotkin, kaikki on niin samaa, kosketus saa molemmat värähtelemään.

Teatteria. Jossain vaiheessa paljastuu ettet mitenkään erikoinen vaan samaa on tehty lukemattomille ennen sua ja myös sun jälkeen. Tää sama kaava toistuu uudelleen ja uudelleen. Sielunkumppanit. Just joo!

Tulee sattumaan. Lujaa. Usko pois. Tai et tietenkään usko, en mäkään uskonut, koska meidäthän oli selvästi luotu yhteen. Ei kenenkään muun kanssa tuntunut tältä.

Vierailija
25/93 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kuvitelmaa kerrakseen. Loppuelämän suhde, vaikkette ole edes parisuhteessa. Voi tyhmyys! Kerro ihmeessä, niin tulet tajuihisi.

Vierailija
26/93 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeuksia tulossa.

Vois olla mun kirjoittama. Olen ollut täysin samassa tilanteessa. Kaikki varotteli, jos e on liian hyvää ollakseen totta, ei se ole totta. Narsisteilla on ihana kyky uida ihon alle. Saa tuntemaan sut et olette tunteneet aina, ihan samanlaiset arvotkin, kaikki on niin samaa, kosketus saa molemmat värähtelemään.

Teatteria. Jossain vaiheessa paljastuu ettet mitenkään erikoinen vaan samaa on tehty lukemattomille ennen sua ja myös sun jälkeen. Tää sama kaava toistuu uudelleen ja uudelleen. Sielunkumppanit. Just joo!

Tulee sattumaan. Lujaa. Usko pois. Tai et tietenkään usko, en mäkään uskonut, koska meidäthän oli selvästi luotu yhteen. Ei kenenkään muun kanssa tuntunut tältä.

Olen ollut suhteessa narsistin kanssa ja myös isä on narsisti. Tämä mies on varmasti maailman viimeinen ihminen jonka voi ajatella olevan narsisti. On ihan tavallinen mies ja tosiaan voi olla että on vain ystävällinen. Pidän siitä ettei hän tuo itseään esille mutta on ystävällinen ihan kaikille ja oikeasti empaattinen.

Vierailija
27/93 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se sinänsä väärin ole, mutta siinä on toki suuri vaara, että toinen ei tunne samoin ja jopa suuttuu asiasta.

No jos tuollaisesta suuttuu, niin sellainen mies ei ole kovin fiksu. Voi toisen tunteisiin ja niistä kertomiseen suhtautua asiallisesti ja ystävällisestikin, vaikka omat tunteet olisivat toisenlaiset.

Ehkä suuttuu juuri siksi, että itselläkin on tunteita.

Vierailija
28/93 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itse joutunut petetyksi ja silti olet valmis sekaantumaan varattuun? Ei heru sympatiaa täältä.

Vierailija
29/93 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeuksia tulossa.

Olen ollut suhteessa narsistin kanssa ja myös isä on narsisti. Tämä mies on varmasti maailman viimeinen ihminen jonka voi ajatella olevan narsisti. On ihan tavallinen mies ja tosiaan voi olla että on vain ystävällinen. Pidän siitä ettei hän tuo itseään esille mutta on ystävällinen ihan kaikille ja oikeasti empaattinen.

Niin tuttua. Niin tuttua! Eihän tämä ole varmasti narsisti. Osaahan se näytellä empatiaakin.

Nro 24

Vierailija
30/93 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaihtoehto on, että et kerro ihastuneesi, mutta sanot pitäväsi hänestä todella paljon ja olevasi iloinen siitä, että olette tutustuneet.

Vierailija
31/93 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma että niihin varattuihin on pakko mennä sekaantumaan. Ja yleensä aina nämä, jotka sanovat päättäneensä etteivät koskaan tee niin ja sitten tekevät kuitenkin. Varsinkin kun itseäsi on petetty ja tiedät miltä se tuntuu. Onko se niin hienoa saada mahdollisesti rikottua toisten parisuhde?

Onnea vaan jos juttunne alkaa pettämisellä. Miten voit itse olla koskaan varma, ettei mies tekisi samaa sinulle? Kertoo aika paljon miehestä on jos valmis pettämään puolisoaan, vaikka voisi suoraselkäisesti erota ennen kun alkaa uusiin suhdevirityksiin.

no ei sitä varmaan tietoisesti just varattuihin ihastu,itse en ainakaan. Jos olisin itse tuossa tilanteessa,nauttisin miehen seurasta. Kannatta katsoa,miten tilanne ajan kanssa kehittyy. Eihän heti tarvitse kertoa omista tunteistaan. Se on harvinaista herkkua,että jonkun kanssa tulee hyvin juttuun. En haluaisi rikkoa kenenkään suhdetta,kukapa tahallaan? Luulisi,että jos mies todella kiinnostuisi -muussa kuin hetken huvittelu-mielessä- niin hän tekisi aloitteen pyytää kahville. Mutta eikö voi vaan nauttia miehen seurasta,kun työhomma loppuu,katsoo sitten tekeekö mies mitään ap:n suuntaan.

Vierailija
32/93 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi vaihtoehto on, että et kerro ihastuneesi, mutta sanot pitäväsi hänestä todella paljon ja olevasi iloinen siitä, että olette tutustuneet.

Tätäkin olen miettinyt. Hän on mukavin mies jonka olen koskaan tavannut. On virkistävää jutella ihmisen kanssa, joka on kiinnostunut samoista asioista, kuten kirjallisuudesta (ihanaa kun mies lukee), musiikista, patikoinnista, matkustelusta yms. ja käy aitoa vuoropuhelua. Tuntuu että moni puhuu nykyään vain itsestään. Vaikkei tästä tulisi mitään muuta, olen iloinen että olen saanut tutustua häneen. Tuntuu että hän on palauttanut uskoni hyviin miehiin.

Yleensä kaikki miehet siis suoraan ehdottelevat jotain. Siksi en tosiaan tiedä onko tämä edes kiinnostunut.

Vierailija
33/93 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma että niihin varattuihin on pakko mennä sekaantumaan. Ja yleensä aina nämä, jotka sanovat päättäneensä etteivät koskaan tee niin ja sitten tekevät kuitenkin. Varsinkin kun itseäsi on petetty ja tiedät miltä se tuntuu. Onko se niin hienoa saada mahdollisesti rikottua toisten parisuhde?

Onnea vaan jos juttunne alkaa pettämisellä. Miten voit itse olla koskaan varma, ettei mies tekisi samaa sinulle? Kertoo aika paljon miehestä on jos valmis pettämään puolisoaan, vaikka voisi suoraselkäisesti erota ennen kun alkaa uusiin suhdevirityksiin.

no ei sitä varmaan tietoisesti just varattuihin ihastu,itse en ainakaan. Jos olisin itse tuossa tilanteessa,nauttisin miehen seurasta. Kannatta katsoa,miten tilanne ajan kanssa kehittyy. Eihän heti tarvitse kertoa omista tunteistaan. Se on harvinaista herkkua,että jonkun kanssa tulee hyvin juttuun. En haluaisi rikkoa kenenkään suhdetta,kukapa tahallaan? Luulisi,että jos mies todella kiinnostuisi -muussa kuin hetken huvittelu-mielessä- niin hän tekisi aloitteen pyytää kahville. Mutta eikö voi vaan nauttia miehen seurasta,kun työhomma loppuu,katsoo sitten tekeekö mies mitään ap:n suuntaan.

Mies vie minua usein lounaalle ja kahville, mutta näihin on liittynyt aina jokin työasia. Vaikka käytännössä tapaamiset menevät niin että jutellaan vartti tai puoli tuntia töistä ja pari tuntia muuta. Mutta mitään varsinaista aloitetta ei ole tullut. Mutta yritän kautta rantain udella onko vielä suhteessa ja samalla nauttia miellyttävästä seurasta.

Vierailija
34/93 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama vaara on silloin, kun kertoo tunteistaan vapaalle miehelle.

Vierailija
35/93 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten pelkään että nolaan itseni jos miestä ei yhtään kiinnostakaan. Toki tämän työjutun jälkeen ei ole pakko koskaan nähdä. Meillä on välimatkaakin sen verran ettemme sattumalta törmää ainakaan kovin usein.

Sinulla on kovin omituinen asenne. Olet itse joutunut petetyksi ja nyt olet hyvää vauhtia valmiina pettämisen toiseksi osapuoleksi. Miksi?

Vierailija
36/93 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lisään: nauttisin miehen seurasta,pitäisin kylmän linjan,itse ainakin jos ihastun,vaarana on sydänsuru,niin että odottelisin jonkin aikaa,tekeekö mies jossain vaiheessa itse aloitteen...naimisissa oleva mies,osaa liikkua naisen seurassa,osaa varmaan tehdä halutessaan aloitteen...kun on varattu,niin tuntuu,että aika iso juttu mun pitäis hänelle olla,että hän eron ottais vaimostaan,eli odottelisin enkä kertois tunteistani,kai hänkin näkee jos erityisesti viihdyn hänen seurassaa :)

Vierailija
37/93 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kaikki on sitä samaa tulella leikkimistä. Ei sitä saa pestyä puhtaaksi ajattelemalla, että enhän minä tahallani.

Vierailija
38/93 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota projektinne loppupuolelle, älä utele parisuhteestaan, nauti yhdessäolosta. Kun yhteiset työt alkavat olla loppusuoralla, osoita fyysisesti kiinnostuksesi, hienovaraisesti. Hakeudu lähemmäs häntä, ajaudu tilanteisiin, jossa kosketatte toisianne vahingossa, unohdu katsomaan häntä silmiin vähän liian pitkäksi aikaa. Älä nyt ala mitään sielunkumppani -juttuja hänelle kertoa, tai muita unelmia loppuelämän suhteesta tms. Mutta voit kertoa, että sinua harmittaa, kun yhteinen projekti loppuu, koska hänen kanssaan on ollut mukava tehdä töitä ja olet viihtynyt hänen seurassaan.

Vierailija
39/93 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lähtisi.

Varattu mies, jakaa sinulle huomiota jonka on vannonut vaimolleen aikanaan. Ei puhu vaimostaan mitään. Kertoo paljon hänestä ja hänen motiiveista ja aikeistaan. Seksiä on vailla ja huomiota itselleen.

Kotona vaimo odottaa että mies edes puhuisi jotain hänelle. Sinä hupsu luulet että tässä on nyt sinun elämäsi mies. Mies joka viettää vapaa aikaansa mieluimmin toisten naisten kanssa keskustellen kuin kotona vaimonsa ja perheensä kanssa.

On varmasti nähnyt jo tunteesi. Odottaa, että tarjoat itsesi hänelle, se on osa hänen peliään. Hän on tehnyt näin usein ja monen naisen kanssa. Juoksisin ja lujaa.

Tee huviksi seuraava. Pitäydyt työasioissa. et jää lörpöttelemään sen ukkomiehen kanssa enään mitään erityistä. Katso miten tämä elämäsi rakkaus reagoi kun et ole enää saatavilla. Tuleeko epätoivoiseksi vai etsiikö vain uuden hellun itselleen. Veikkaan jälkimmäistä.

Lisäksi:

Työpaikallasi on taatusti huomattu tämä teidän kuteminen jo. Mieti omaa mainettasi, ihan työyhteisön jäsenenä tulevaisuudessa.

Vierailija
40/93 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en lähtisi.

Varattu mies, jakaa sinulle huomiota jonka on vannonut vaimolleen aikanaan. Ei puhu vaimostaan mitään. Kertoo paljon hänestä ja hänen motiiveista ja aikeistaan. Seksiä on vailla ja huomiota itselleen.

Kotona vaimo odottaa että mies edes puhuisi jotain hänelle. Sinä hupsu luulet että tässä on nyt sinun elämäsi mies. Mies joka viettää vapaa aikaansa mieluimmin toisten naisten kanssa keskustellen kuin kotona vaimonsa ja perheensä kanssa.

On varmasti nähnyt jo tunteesi. Odottaa, että tarjoat itsesi hänelle, se on osa hänen peliään. Hän on tehnyt näin usein ja monen naisen kanssa. Juoksisin ja lujaa.

Tee huviksi seuraava. Pitäydyt työasioissa. et jää lörpöttelemään sen ukkomiehen kanssa enään mitään erityistä. Katso miten tämä elämäsi rakkaus reagoi kun et ole enää saatavilla. Tuleeko epätoivoiseksi vai etsiikö vain uuden hellun itselleen. Veikkaan jälkimmäistä.

Lisäksi:

Työpaikallasi on taatusti huomattu tämä teidän kuteminen jo. Mieti omaa mainettasi, ihan työyhteisön jäsenenä tulevaisuudessa.

niin totta,huomiota ja seksiä vain vailla,tuskin uutta avioliittoa. Tämän asian kun sisäistää,niin ei tule liihoteltua liikaa haaveissa. Naisen täytyy olla tosi päänkääntävä,että mies ottaa eron entisestä ja lähtee enää vanhoilla päivillä uuteen liittoon tai suhteeseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä