Tunteiden kertominen varatulle
Onko tunteiden kertominen varatulle aina väärin? Minua on petetty ja tiedän, miltä se tuska tuntuu. Olin päättänyt etten koskaan sekaannu varattuun. Pari vuotta sitten tapasin työn merkeissä itseäni reippaasti (noin 15 v) vanhemman miehen, joka on saanut päätökseni horjumaan.
Niin typerältä kuin tämä kuulostaa, tunsin ensi tapaamisella kuin olisin tullut kotiin ja tuntenut miehen aina. Tunnen häneen älytöntä vetoa niin fyysisellä kuin henkisellä tasolla. Mies on naimisissa, lapset jo aikuisia, nuorin muuttamassa kesällä pois kotoa. En tiedä yhtään, mitä mies ajattelee minusta. Välillämme ei ole tapahtunut mitään. Teemme siis työprojektia yhdessä (muuten olemme eri työpaikoissa). Mies tuntuu viihtyvän seurassani, jää töiden jälkeen juttelemaan jopa pariksi tunniksi, kyselee paljon minulta elämästäni, mielenkiinnonkohteistani yms. ja puhuu myös itsestään (lapsistaan ja vanhemmistaan mutta ei vaimostaan, on kerran ihan alussa sivulauseessa tuonut ilmi että on naimisissa, ei käytä sormusta). Muistaa aina kaiken mitä sanon ja palaa näihin asioihin, auttaa minua kaikissa pikkujutuissa, missä ei tarvitsisi (kokosi työtuolini yms). Toi minulle pienen joululahjan (tiedän ettei ole antanut muille). toki voi olla vain mukava ja pitää minusta työkaverina. Käyttäytyy kuin herrasmies koki ajan.
Kärsin itse tilanteesta tunteideni takia. En koskaan ole kokenut mitään vastaavaa. Meillä jotenkin natsaa kaikki, niin arvot, harrastukset kuin mielenkiinnonkohteet, elämänasenne ja huumori. Toki voin antaa olla ja pääsen tästä joskus yli sitten kun emme enää tämän vuoden jälkeen väistämättä näe (kun työt on tehty). Mutta koen tämän olevan jotakin, mitä en vain kykene ohittamaan. Mutta teenkö itsestäni vain idiootin, jos kerron tunteeni sitten kun työt loppuvat? Kun enhän yhtään tiedä, mitä mies ajattelee. Moni meidät yhdessä nähnyt on sanonut että ainakin mies pitää minusta, mutta koska olen paljon nuorempi ja lisäksi miehen työsopimus kieltää aloitteen teon asiakkaan tai työparin suuntaan, minun pitäisi se tehdä. Toisaalta koen sen olevan väärin, koska mies (tietääkseni) on varattu ja ennen kaikkea pelkään nolaavani itseni. Toisaalta tuntuu että tällainen tulee vastaan kerran elämässä.
Kommentit (93)
Voi olla tosiaan että olet vain ajanvietettä ja viettelyn kohde hänelle. Voi olla että sillä sekunnilla kun ilmaiset kiinnostuksesi hän juoksee toiseen suuntaan ja lujaa. Jotkut haluaa vaan saada toiset rakastumaan itseensä ja sitten kun se onnistuu, niin jalat alle. Mitä jos kysyisit että mitä hänen vaimonsa tykkää siitä, että hän viettää niin paljon aikaansa sinun kanssasi, että olisi mukava tavata se vaimo kun mieskin on niin mukava.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo mies aika selvästi ilmaissut, että seksi kiinnostaisi.
Miten muka? Minusta kuulostaa että hakenut ystävää..
Vierailija kirjoitti:
Se ei vielä ole pettämistä että kysyt suoraan hänen avioliitostaan ja kerrot tunteistasi. Ei muilla ihmisillä ole valtaa rikkoa oikeasti hyvää parisuhdetta eli älä siitä huolehdi, se on miehen asia ei sinun. Kerro samalla ettet halua pettää etkä sivusuhdetta vaan että ehtona on että eroaa. Silloin toimit mahdollisimman eettisesti, loppu on miehen vastuulla.
Yolo, en sinuna ajattelisi tässä tilanteessa asian noloutta. Elämässä joskus voi saada nenilleen, niin se vaan menee kun on avoin ja haavoittuvainen. Pahempia ovat itse itseään pelolla rajoittavat.
Ja kas näin tällä etiikalla saadaan omatunto puhtaaksi. Tuon miehen puoliso varmasti arvostaa tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei vielä ole pettämistä että kysyt suoraan hänen avioliitostaan ja kerrot tunteistasi. Ei muilla ihmisillä ole valtaa rikkoa oikeasti hyvää parisuhdetta eli älä siitä huolehdi, se on miehen asia ei sinun. Kerro samalla ettet halua pettää etkä sivusuhdetta vaan että ehtona on että eroaa. Silloin toimit mahdollisimman eettisesti, loppu on miehen vastuulla.
Yolo, en sinuna ajattelisi tässä tilanteessa asian noloutta. Elämässä joskus voi saada nenilleen, niin se vaan menee kun on avoin ja haavoittuvainen. Pahempia ovat itse itseään pelolla rajoittavat.
Ja kas näin tällä etiikalla saadaan omatunto puhtaaksi. Tuon miehen puoliso varmasti arvostaa tätä.
Itse arvostaisin tällaista suoruutta enemmän kuin a) pettämistä b) tuollaista pitkään jatkuvaa matalan liekin pelaamista ja flirttiä. Kaikki pääsevät eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies olisi seksin perässä, hän olisi jo ajat sitten alkanut "ohimennen vanhingossa" koskea Ap:tä ensin hipaisten, sitten vähän kriittisemmästä kohdasta ja vähän pidempään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies olisi seksin perässä, hän olisi jo ajat sitten alkanut "ohimennen vanhingossa" koskea Ap:tä ensin hipaisten, sitten vähän kriittisemmästä kohdasta ja vähän pidempään...
Pelimiehiä tavanneena ajattelisin itsekin että mies olisi kyllä hakeutunut jo iholle jos seksin perässä olisi. En tosiaan tiedä mitä hakee. Olen kuullut että on kehunut minua fiksuksi ja ihastuttavaksi eräälle yhteiselle kavereillemme. Mutta on minulle tosiaan hyvin korrekti koko ajan. Sen olen huomannut että alkuun oli seurassani hyvin vakava, pikkuhiljaa on alkanut hymyillä koko ajan enemmän ja nykyään saan hänet usein nauramaan. Olimme vähän aikaa sitten syömässä miehen ja tämän yhteisen tutun kanssa työn merkeissä. Mies on tuntenut tämän tutun (nainen) vuosia. Huomasin että mies puhui meille ihan eri tavoin. Tälle toiselle kuin vanhalle kaverille ja minua kiusoitteli hyväntahtoisesti. Merkkaako tämä sitten jotain, en osaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelimiehiä tavanneena ajattelisin itsekin että mies olisi kyllä hakeutunut jo iholle jos seksin perässä olisi. En tosiaan tiedä mitä hakee. Olen kuullut että on kehunut minua fiksuksi ja ihastuttavaksi eräälle yhteiselle kavereillemme. Mutta on minulle tosiaan hyvin korrekti koko ajan. Sen olen huomannut että alkuun oli seurassani hyvin vakava, pikkuhiljaa on alkanut hymyillä koko ajan enemmän ja nykyään saan hänet usein nauramaan. Olimme vähän aikaa sitten syömässä miehen ja tämän yhteisen tutun kanssa työn merkeissä. Mies on tuntenut tämän tutun (nainen) vuosia. Huomasin että mies puhui meille ihan eri tavoin. Tälle toiselle kuin vanhalle kaverille ja minua kiusoitteli hyväntahtoisesti. Merkkaako tämä sitten jotain, en osaa sanoa.
No ei tuon tarvi merkata mitään erityisempää,jos puhuu toiselle eri tavalla :). Mut onhan nuoremman naisen seura ehkä jotain kaivattua uudempaa seuraa miehelle,ainahan uudet tuttavuudet tuo jotain uutta ja erilaista elämään. Miksi rikkoa hyvää,nauttii vaan seurasta. Mut en lähtis kuvittelemaan vielä yhteistä tulevaisuutta tuon pohjalta,vaikka mies vaikuttaa mukavalta. Ja mies on varattu,vanhempi. Nuoret naiset(kokemusta itselläkin) vaan herkemmin alkaa haaveilemaan jostain yhteisestä,oon sortunut joskus itsekin samaan. Mut realismia kehiin: harva eroaa liitostaan,hetken hupia ja seksiä mies voi haluta,kuten miljoonat varatut miehet,mut ei ne eroa niin vaan. Toki sellaistakin on tapahtunut,mut en heti lähtis kuvittelemaan tuosta sellaista.
Ap nyt elää fantsioissaan, se haluaa uskoa että kaikki nää asiat merkkaa et se haluaa jättää vaimonsa ja ottaa apn vaimokseen.
Ap haluaa vaa et joku sanoo et oikeassa olet ap mene ja iske kiinni kun selkeesti haluaa sinut ja fantasiasi ovat totta.
Kysy miehen vaimolta, miten sinun kannattaa ilmaista tunteesi. Hän tuntee miehensä ja varmaankin mielellään neuvoo sinua.
Nauttisin hyvästä seurasta, en muusta.
mies tykkää huomiosta ja jos saa vielä nuorelta naiselta seksiä,niin mikäs siinä. Avioliittoa ja sormusta tuon perusteella ei kannata vielä odottaa. Mut jos tykkää vähän pitää hauskaa,niin senkus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kumma että niihin varattuihin on pakko mennä sekaantumaan. Ja yleensä aina nämä, jotka sanovat päättäneensä etteivät koskaan tee niin ja sitten tekevät kuitenkin. Varsinkin kun itseäsi on petetty ja tiedät miltä se tuntuu. Onko se niin hienoa saada mahdollisesti rikottua toisten parisuhde?
Onnea vaan jos juttunne alkaa pettämisellä. Miten voit itse olla koskaan varma, ettei mies tekisi samaa sinulle? Kertoo aika paljon miehestä on jos valmis pettämään puolisoaan, vaikka voisi suoraselkäisesti erota ennen kun alkaa uusiin suhdevirityksiin.
no ei sitä varmaan tietoisesti just varattuihin ihastu,itse en ainakaan. Jos olisin itse tuossa tilanteessa,nauttisin miehen seurasta. Kannatta katsoa,miten tilanne ajan kanssa kehittyy. Eihän heti tarvitse kertoa omista tunteistaan. Se on harvinaista herkkua,että jonkun kanssa tulee hyvin juttuun. En haluaisi rikkoa kenenkään suhdetta,kukapa tahallaan? Luulisi,että jos mies todella kiinnostuisi -muussa kuin hetken huvittelu-mielessä- niin hän tekisi aloitteen pyytää kahville. Mutta eikö voi vaan nauttia miehen seurasta,kun työhomma loppuu,katsoo sitten tekeekö mies mitään ap:n suuntaan.
Mies vie minua usein lounaalle ja kahville, mutta näihin on liittynyt aina jokin työasia. Vaikka käytännössä tapaamiset menevät niin että jutellaan vartti tai puoli tuntia töistä ja pari tuntia muuta. Mutta mitään varsinaista aloitetta ei ole tullut. Mutta yritän kautta rantain udella onko vielä suhteessa ja samalla nauttia miellyttävästä seurasta.
Siis tuhlaatte työnantajan aikaa. Mitähän työtä sinäkin teet, kun et osaa edes tekstikirjoitusta, siis että pilkun jälkeen tulee välilyönti. Fantasiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuon tarvi merkata mitään erityisempää,jos puhuu toiselle eri tavalla :). Mut onhan nuoremman naisen seura ehkä jotain kaivattua uudempaa seuraa miehelle,ainahan uudet tuttavuudet tuo jotain uutta ja erilaista elämään. Miksi rikkoa hyvää,nauttii vaan seurasta. Mut en lähtis kuvittelemaan vielä yhteistä tulevaisuutta tuon pohjalta,vaikka mies vaikuttaa mukavalta. Ja mies on varattu,vanhempi. Nuoret naiset(kokemusta itselläkin) vaan herkemmin alkaa haaveilemaan jostain yhteisestä,oon sortunut joskus itsekin samaan. Mut realismia kehiin: harva eroaa liitostaan,hetken hupia ja seksiä mies voi haluta,kuten miljoonat varatut miehet,mut ei ne eroa niin vaan. Toki sellaistakin on tapahtunut,mut en heti lähtis kuvittelemaan tuosta sellaista.
Eri tavalla puhuminen merkkaa sitä, että mies ajattelee noista naisista eri tavalla. Sitä en pysty sanomaan, että millä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se sinänsä väärin ole, mutta siinä on toki suuri vaara, että toinen ei tunne samoin ja jopa suuttuu asiasta.
No jos tuollaisesta suuttuu, niin sellainen mies ei ole kovin fiksu. Voi toisen tunteisiin ja niistä kertomiseen suhtautua asiallisesti ja ystävällisestikin, vaikka omat tunteet olisivat toisenlaiset.
Ei voi jos toinen tietää sun olevan varattu. Miksi suhtautua moraalittomaan ihmiseen samalla tavoin kuin ennen?
Nimim. kokemus
Et kerro ennen kuin mies on vapaa.
Ja kyllä se mies 100% varmuudella pitää myös sinusta. Miehet kun tunnetusti ei lahjoja ostele edes puolisoilleen.
ei muuta kun rakkautta toitottamaan. tosin sitten mies tekee ilmoituksen, saat siirron tai potkut sekä upean maineen kodinrikkojana. siinäpä vasta tavoiteltava titteli. saattaisi joku kutsua jopa horoksi. mutta se on nykyään hyvä asia ainakin ylen mielestä.
Mies selvästi vähintään pitää sinusta. Ja hyvin todennäköisesti on ihastunut, siitä kertoo esimerkiksi tuo lahja.
Itsensä nolaamista on turha pelätä. Aikuiset osaavat suhtautua asiaan myötätuntoisesti, vaikka eivät olisi kiinnostuneita. Ja koska mies pitää sinusta, hän olisi vähintäänkin imarreltu saadessaan tietää tunteistasi.
Voithan sopivassa tilanteessa kysyä, onko hän vielä varattu ja jos ei ole, niin kysyä jos hän haluaisi lähteä kahville tms.
Vierailija kirjoitti:
Et kerro ennen kuin mies on vapaa.
Ja kyllä se mies 100% varmuudella pitää myös sinusta. Miehet kun tunnetusti ei lahjoja ostele edes puolisoilleen.
varmaan mies pitääkin jos ostaa lahjoja ja viihtyy seurassa,mutta sen ei vielä tarvi tarkottaa,että olis eroa vaimostaan ottamassa...monet miehet nyt tykkää pitää useampaa naista,kunhan naisena sen ymmärtää,että kaikilta miehiltä ei ole odotettavissa ykkösnaisen paikkaa. Pientä huvittelua ja ehkä seksiä,muttei vaimon paikkaa.