Työnantaja sanoo, että töihin on tultava vaikka lemmikki lopetetaan maanantaina
Koitin olla avoin pomolle ja sanoin, että maanantaina en haluaisi enää tulla iltapäivällä töihin kun rakas lemmikki lopetetaan aamupäivällä. Pomo ja myös hänen esimies sanoivat, että kissat ja koirat ei kiinnosta, töihin on tultava. Olen ihan rikki. Mitä sanoisitte pomolle?
Kommentit (91)
No mä sit menisin töihin itkemään, kattelkoot siellä sitä sitten :D
Ei näitä asioita ymmärrä sellaiset joilla ei ole omaa lemmikkiä joka on kuin perheenjäsen. Minulla on kissa ja se on kuin lapsi(ihmislapsia minulla ei ole) ja kun joskus koittaa kissan viimeinen päivä niin tiedän että en kykene töihin. Ihan sama mitä muut ajattelee,hän on minun rakas lapsi.
Sain pitää saldovapaata seuraavana päivänä.
oliko jo moneskin kolli miksi niitä keräilet.
Laki sanoo
Jos sinulla on virallinen. Työsopimus pari päivää saa olla omilla teillään eikä silti ole oikeutta erottaa.
Meillä työkaveri teki samoin ja hermostui täysin, kun poissaolosta ei maksettu palkkaa ja kaiken lisäksi ylityökorvaukset ko. viikolta jäi saamatta, koska ei tullut perustyötunnit täyteen. (meillä siis saa tarvittaessa erikseen ylityömääräyksen, jos töissä ruuhkaa ja aina painotetaan, että ko. viikolla pitää tulla joka päivä tuntimäärän täyteen tai ylityökorvausta ei saa, koska TES).
Miksi sanoit syyn. Olisit vain pyytänyt palkatonta lomaa, oma meno. Jos ei anna palkatonta lomaa olisin ollut kuitenkin pois. Paska pomo. Eipä ihme jos töissä olijoita vit***aa.
"Eräs hyvin läheinen ystäväni menehtyi eilen" oli riittävä selitys terkkarissa, kun jouduin viikonloppuna lopettamaan koirani.
Meillä sai työntekijä palkatonta vapaata. Työnantaja ymmärsi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan naiset noita tunteellisia tekosyitä keksii että voi yrittää luistaa töistä ja kuvittelee saavansa vielä palkkaa vaikka ei tee töitä. Tässä on kanssa yksi syy minkä takia naisia ei haluta palkata kun naiset eivät oikeastaan halua tehdä töitä
Meillä töissä yhden vajaa 30-vuotiaan miehen altzhaimerintautia pitkään sairastanut mummo kuoli ja hemmo oli viikon pois töistä, ei siis edes kysynyt käykö se, vaan ilmoitti vaan kaikille työkavereille, ettei tule. Mun mies kuoli perjantaina ja menin maanantaina normaalisti töihin. Ja kun isäni kuoli, kiiruhdin kuolinvuoteelta suoraa töihin. Ilmoitin myöhästyväni (ja syyn siihen) ja tulin 2 tuntia myöhässä töihin. En usko, että sukupuolella on tässä kohtaa merkitystä. Ennemminkin tavassa käsitellä asioita, luonteenpiirteistä, tempperamentitä jne. Olen siis nainen, ikää 45 v.
En tiedä miten suhtautuisin koiran lopettamiseen ja siitä johtuvaan poissaoloon jos olisin työnantaja. Riippuu kaiketi työtäkin. Palkatonta nyt varmaan voisi antaa, en osaa sanoa. Mulla ei edes ole lemmikkejä.
Just joo, mutta sinä oletkin tunteeton psykopaatti. Ei normaali ihminen tuollaiseen pysty.
Juuri tästä syystä meillä kelpaa vain työterveyslääkärin sairauslomatodistus eikä hän anna sitä lappua itkuisuuden takia kuin diagnoosilla, jolla ei saa Kela-korvausta eli palkkaa ei tarvitse maksaa.