Antaisitko pettämisen anteeksi?
Kommentit (756)
Vaikka pettäminen on itsekästä ja kusipäistä toimintaa niin ei kaikki kerran pettäneet petä enää toista kertaa. Kun on sanonta että kerran pettäjä aina pettäjä. Varmasti on myös ihmisiä jotka mokaa pahasti kerran, katuu tekoaan kovasti, katsoo peiliin ja tekee itsetutkiskelua, jotteivat enää alennu toiste tekemään samaa virhettä.
Vastaan vänkääjille, olen ollut omissa suhteissani uskollinen.
Tässä ketjussa tulee hyvin esille se, että kun ei ole pokkaa olla avoimessa suhteessa (miksei??) niin mieluummin selitellään ummet ja lammet ja mennään vaikka kaksinkerroin, jotta saadaan oikeutus omalle tai kumppanin pettämiselle.
- ketään ei voi omistaa
- suurin osa ihmisistä pettää
- kukaan ei ole täydellinen
- asiat eivät ole mustavalkoisia
- meillä on hyvä liitto
- en halua joutua selittämään eroa perheelle
3009 kirjoitti:
Antaisin. Ajattelen että meillä on mieheni kanssa elinikäinen liitto ja sitä ei yksi erehdys kaada.[/quote
Mistä sinä tietäisit, että se oli vaan yksi erehdys?
Ettei se ollut se yksi, joka tuli ilmi?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka pettäminen on itsekästä ja kusipäistä toimintaa niin ei kaikki kerran pettäneet petä enää toista kertaa. Kun on sanonta että kerran pettäjä aina pettäjä. Varmasti on myös ihmisiä jotka mokaa pahasti kerran, katuu tekoaan kovasti, katsoo peiliin ja tekee itsetutkiskelua, jotteivat enää alennu toiste tekemään samaa virhettä.
Ne vain kerran pettäneet ovat aika vähemmistö. Se kynnys kun on kerran ylitetty, seuraava ja sita seuraava ja edelleen On aina vaan helpompaa.
Olen ollut naimisissa miehen kanssa, joka jäi kiinni pettämisestä. Mikään asia kotona ei ollut huonosti, sanoi itse, ettei seksin määrässä tai laadussa ollut mitään vikaa, eli ei johtunut puutteesta.
Kovasti katui.
Kunnes minuun otti yhteyttä nainen, joka oli luullut paneskelevansa vapaan miehen kanssa. Olen edelleen kiitollinen tuolle naiselle - elän nyt erittäin hyvää elämää eronneena naisena. Poissa on kaikki ahdistus, jonka ex-mieheni pettäminen aiheutti.
Vierailija kirjoitti:
Elämme vuotta 2023 ja pettäminen on aivan hyväksyttävää nykyään.
Fossiilit eivät vain tajua tätä.
Hyväksy sinä kaikin mokomin. Mutta älä yritä tehdä siitä mitään uutta normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa tulee hyvin esille se, että kun ei ole pokkaa olla avoimessa suhteessa (miksei??) niin mieluummin selitellään ummet ja lammet ja mennään vaikka kaksinkerroin, jotta saadaan oikeutus omalle tai kumppanin pettämiselle.
- ketään ei voi omistaa
- meillä on hyvä liitto
Nokun se syy on se, että mieluummin pyytää ja helpommin saa anteeksi pettämisen, kuin että sopisi kumppanin kanssa oikeasti suoraan avoimen suhteen. Hitto siinähän se kumppanikin voisi panna muita, no way in hell, ei se oikeus on vaan itselle.
Vierailija kirjoitti:
- ketään ei voi omistaa
- meillä on hyvä liitto
Todella moni pettäjä tai jopa sarjapettäjä omaa oikeasti todella heikon itsetunnon ja kärsivät hylkäämisen pelosta riippumattomuuta ylikorostavan kuoren alla.
Avoimet suhteet vaativat rautaista itsetuntoa ja erinomaista kommunikointikykyö omista tunteistaan vailla näyttelemistä ja ylimiellyttämistä. Siksi monella pettäjällä ei ole valmiuksia aidosti avoimeen suhteeseen vaikka saattaisivat niistä paljon paasatakin muille ihmisille.
Oon naimisissa ja mulla vähän sutinaa parinkin varatun miehen kanssa. Tää tuo mukavaa piristystä arkeen , molemmille osapuolille.
Vierailija kirjoitti:
Oon naimisissa ja mulla vähän sutinaa parinkin varatun miehen kanssa. Tää tuo mukavaa piristystä arkeen , molemmille osapuolille.
Jep, aika huono trollaus. Yrität siis saada ihmisiä tuomitsemaan kovaan ääneen nyt kun pettäjän roolissa nainen jotta asiasta saadaan käännettyä sukupuolikysymys. Ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, aika huono trollaus. Yrität siis saada ihmisiä tuomitsemaan kovaan ääneen nyt kun pettäjän roolissa nainen jotta asiasta saadaan käännettyä sukupuolikysymys. Ei onnistu.
Ja ihan sama vaikka kyseessä olisi salattu samaa sukupuolta olevien salasuhde. Trollaus silti. Mene peilin eteen, kiitos
Vierailija kirjoitti:
Tän takii oon eronnu,enkä enää uutee avioo uskalla/suhteeseen. Ihminen vakuuttaa ja näyttelee rakkautta,fake lovea,mut pettää heti jopa useiden kaa.
Näistä kun just ei voi tietää. Tai oikeestaa etäisyys,yms pikkuhiljaa paljastaa,mut mitä järkee kummankaa on aikaansa tuhlata jos kaikki on vaa teatteria ? Fakelove
En. Kyllä miehen täytyy olla aikuinen ja omata sen verran selkärankaa, ettei petä.
Pari kliseetä keskusteluun.
Luottamus on kuin pakasta vedetty A4 paperi, jos sen rutistaa mytyksi, ei sitä koskaan saa suoraksi enää. Jos kahvikuppi tippuu lattialle ja menee pirstaleiksi, sen voi liimata kasaan, mutta jäljet näkyvät. Luottamus vertauksilla selitettynä.
Ehkä kaikille se pahin asia ei ole se, että kumppani on harrastanut seksiä jonkun toisen kanssa, vaan se, että se on tehty ilman lupaa, ilman yhteistä sopimusta joka tekee asiasta pahan luottamuksen pettämisen. Mahdollisesti vielä salailtu kumppanilta kaikin keinoin. Ei sellainen ole luottamusta nähnytkään. Salailu voi olla pahempi kuin yksittäinen pano.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne vain kerran pettäneet ovat aika vähemmistö. Se kynnys kun on kerran ylitetty, seuraava ja sita seuraava ja edelleen On aina vaan helpompaa.
Olen ollut naimisissa miehen kanssa, joka jäi kiinni pettämisestä. Mikään asia kotona ei ollut huonosti, sanoi itse, ettei seksin määrässä tai laadussa ollut mitään vikaa, eli ei johtunut puutteesta.
Kovasti katui.
Kunnes minuun otti yhteyttä nainen, joka oli luullut paneskelevansa vapaan miehen kanssa. Olen edelleen kiitollinen tuolle naiselle - elän nyt erittäin hyvää elämää eronneena naisena. Poissa on kaikki ahdistus, jonka ex-mieheni pettäminen aiheutti.
Voipi ollakin että ovat vähemmistössä, mutta heitäkin kuitenkin on. Ihminen on myös kykenevä oppimaan virheistään. Joten ehdoton toteamus kerran pettäjä, aina pettäjä ei pidä paikkaansa. Sanonta edustaa mustavalkoista ajattelua.
Inhottavia olet joutunut kokemaan. Onneksi pääsit tyypistä eroon.
En antaisi anteeksi. Pahinta olisi, jos mies ei heti tunnustaisi vaan ottaisi riskin taudin tartuttamisesta minuun. Silloin en varsinkaan koskaan antaisi anteeksi.
Ehkä yhdenillan jutun, mutta en pitempään jatkunutta pettämistä.
Vierailija kirjoitti:
Antaisin. Minulle pahempaa olisi jos mies ihadtuisi palavasti toiseen. En ymmärrä ajattelutapaa että yksi ehkä känninen yhden illan juttu, joka ei merkitse mitään on pahempaa kuim jos puoliso ajattelee 24/7 kuukausia, jopa vuosi toista naista.
Hyväksytkö siis vaikka useita yhden illan juttuja vuodessa?
Kunhan nainen vaan vaihtuu joka kerta?
Vai mistä voit ikinä tietää, että oli kyseessä ainutkertainen tapahtuma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Mutta en eroaisi vaan ottaisin kaiken hyödyn irti koska mies on varakkaampi. Ja fiiliksen mukaan kostaisin ja pettäisin myös ja nauraisin matkalla pankkiin. Olen ollut aina uskollinen joten jos mies pettäisi niin turha kai minunkaan on enää olla uskollinen...
Lapsellista käytöstä. Kosto ei tee sinusta yhtään miestäsi parempaa ihmistä ja moisella käytöksellä rikot enemmän itseäsi kuin puolisoasi. Mahtavaa lukea että syyt sun liittoon on lompakossa.
Kosto nähdään kauhean negatiivisena asiana. Rikolliset saavat kiinni jäätyään rangaistuksen, eikä sitä pidetä kostona vaan oikeuden toteutumisena. Suomessa voi olla vähän hankala pumpata keneltäkään rahoja, kun ei ole sellainen kulttuuri ja avioehto on yleinen, muutoin kyllä olisi hyvä idea viedä pettäjältä kaikki mahdollinen rakasta perintömökkiä myöten. Voisi ehkä siitä oppia ja miettiä, että ehkä sitä seksiä saa halvemmallakin sinkkuna. Eri
Kostot on omaa henkistä tasopainottomuutta ja kyvyttömyyttä hyväksyä asioita. Ihan naurettavaa verrata rikollisia pettäviin puolisoihin. Vaikka kuinka olet naimisissa niin ketään ihmistä et voi omistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ketään ei voi omistaa
- meillä on hyvä liitto
- en halua joutua selittämään eroa perheelleNokun se syy on se, että mieluummin pyytää ja helpommin saa anteeksi pettämisen, kuin että sopisi kumppanin kanssa oikeasti suoraan avoimen suhteen. Hitto siinähän se kumppanikin voisi panna muita, no way in hell, ei se oikeus on vaan itselle.
Joo, ja luulen myös, että halutaan vimmaisesti pitää niitä perinteisen, ideaalin suhteen kulisseja yllä. "Mitä ihmisetkin ajattelisivat", jos nyt avoin suhde olisi. Herranen aika sentään. Parempi vaan pettää tai kääntää toinen poski, kun itseä petetään.
Mun pettämiseen opiskelijana ei onneksi liittynyt lapsia. Jos pettämisestä ja lennosta lähtemisestä tekee tavan, niin eihän se terveen ihmisen käyttäytymistä ole. Se suhteissa surffailu kun vaikuttaa niihin lapsiinkin, aina uusi nyksä. En kirjoituksellani halunnut puolustaa pettäjiä, päinvastoin, mokasin todella pahasti ja jätin totuuden kertomatta ihan omasta mukavuudenhalustani johtuen, vaikka lopetinkin suhteen.
En tekemisistäni huolimatta hyväksy pettämistä, en mene siihen kerran pettänyt aina pettää- muottiin. Ajattelinhan silloinkin että se oli väärin.
En osaa vastata siihen, että voisivatko lapset antaa anteeksi tuollaista toimintaa. Riippuu varmaan siitä, minkälainen vanhempi muuten on, siis eron jälkeen. Aika ajattelematonta kyllä tuoda lasten elämään jokin uusi kumppani heti.