Isäni aikoo jättää pikkuveljensä hautajaiset väliin, koska ei voi perua lomamatkaa..!
Olen NIIN vihainen, että voisin sanoa sille narsistille suorat sanat!!
Mun setä siis kuoli yllättäen. Isoäitini soitti heti uutisten jälkeen ja itkettiin molemmat.
Nuori mies oli, ja kaikki tehtiin elvytyksestä lähtien. Serkut ja täti myös aivan rikki tietysti, heiltä meni isä ja aviomies.
Laitoin viestiä isälle, ei vaivautunut vastaamaan. Hänen puolisonsa lähetti kolme päivää myöhemmin viestin että "voi kun sattuikin niin että ne hautajaiset on just meidän Kroatian lomamatkan aikana. Kun se kerran jo peruttiin C-vitavirukshen tähden niin kyllä nyt mennään. Voi voi sitten setääsi."
Omaa pikkuveljeään ei jouda kuoppaamaan. Palvelukset kyllä aina kelpasi, ja se että pikkuveli katsoi ylöspäin menestynyttä isääni.
Oksettaa.
Isoäitini on väkevä ja terävä kuin mikä, mutta nyt ehkä 86-vuotiaana kaipaisi ainoan elossa olevan pojan tukea.
Eipä ole poikaa missään.
Tietysti hän lähetti kalleimman ja hienoimman kukkalaitteen ja netissä addressin. Se on tärkeää.
Suututtaa.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Miettikää, ap on niin saakelin tyhmä, että kehtaa tämmöisen tänne vääntää.
Miettikää, tämän kommentin kirjoittajalla on paha olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut se joka jätti hautajaiset väliin jo varatun lomamatkan vuoksi. Isoisän syntymäpäivät myös, samasta syystä.
Hautajaisia/muita peijaisia järjestävä voisi ottaa yhteyttä ainakin lähisukuun ja yhdessä päätettäisiin sopiva päivä.Meillä pappi antoi kaksi vaihtoehtoa, ei siinä ihmeemmin neuvoteltu. Seurakunnassa tietyt toimet on tiettynä päivänä eli sai valita kahdesta perjantaista.
Ja jos olisitte sanoneet, ettei kumpikaan käy niin vainaja olisi jäänyt hautaamatta?
Oletkos paljonkin ollut tekemisissä pappien tai seurakunnan kanssa? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut se joka jätti hautajaiset väliin jo varatun lomamatkan vuoksi. Isoisän syntymäpäivät myös, samasta syystä.
Hautajaisia/muita peijaisia järjestävä voisi ottaa yhteyttä ainakin lähisukuun ja yhdessä päätettäisiin sopiva päivä.Meillä pappi antoi kaksi vaihtoehtoa, ei siinä ihmeemmin neuvoteltu. Seurakunnassa tietyt toimet on tiettynä päivänä eli sai valita kahdesta perjantaista.
Ja jos olisitte sanoneet, ettei kumpikaan käy niin vainaja olisi jäänyt hautaamatta?
Se on taivaspaikka tai taivasalla. Mutta kolmet kuoppabileet kustantaneena voin sanoa että on suorastaan IHME että täällä ei loju ruumiita pisin katuja.
Vierailija kirjoitti:
Minä en näe tässä mitään ongelmaa. Velikin varmaan toivoisi, että muut jatkavat elämää, rahojakaan tuskin enää saa takaisin jos matkan peruu. Ei mua haittaa, jos joku jättää mun hautajaiset väliin.
Hieman asian vierestä, mutta hauskasti se vainaja olisi toivonut jälkeenjääneiden toimivan juuri niin kuin nämä itse mieluiten haluavat.
Sitten laupiaan näköisenä perustellaan omia ratkaisuja, että "Tilda-tätikin olisi halunnut että minä..."
Kyllä mä sanoin puolisolle että kerrotaan meidän kesäkuun matkamme hyvissä ajoin, sillä jos joku sattuu kuolemaan, niin jos läsnäolomme on välttämätön, niin siirrettäköön hautajaisia. Meillä ei ole ollut yhtään mitään pitkään aikaan, pelkkää päähän potkimista vain, joten olisi kyllä ihan kiusantekoa vaatia peruuttamaan matka. Ihmisen voi hyvästellä muutenkin. Mitä läheisempi ihminen niin onhan se oma läsnäolo hautajaisissa sitä suotavampaan, mutta velvollisuushan se ennen kaikkea on.
Varmaan monen mielestä törkeästi ajateltu, mutta kuolleet haudatkoon kuolleensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä meinaat että tapahtuisi, jos omaisille ei sopisi juuri se yksi tai pari päivämäärää?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä sanoin puolisolle että kerrotaan meidän kesäkuun matkamme hyvissä ajoin, sillä jos joku sattuu kuolemaan, niin jos läsnäolomme on välttämätön, niin siirrettäköön hautajaisia. Meillä ei ole ollut yhtään mitään pitkään aikaan, pelkkää päähän potkimista vain, joten olisi kyllä ihan kiusantekoa vaatia peruuttamaan matka. Ihmisen voi hyvästellä muutenkin. Mitä läheisempi ihminen niin onhan se oma läsnäolo hautajaisissa sitä suotavampaan, mutta velvollisuushan se ennen kaikkea on.
Varmaan monen mielestä törkeästi ajateltu, mutta kuolleet haudatkoon kuolleensa.
Suomimeininki :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä meinaat että tapahtuisi, jos omaisille ei sopisi juuri se yksi tai pari päivämäärää?
Zombit?
No voi voi, itse vihaan veljeäni niin etten hautajaisiin mene ikinä. Vaikka kuinka mummo eli äitini vakuuttaa hänen olleen niin hyvä poika ja harrastaa meidän muiden syyllistämistä, kun emme pidä yhteyttä. En laske siis insestiyrityksiä, vankilassaojoja yms. Monen ihmisen elämän pilannut paska. Katkaisin välini myös lopulta äitiini. Asun ulkomailla, en tule menemään edes äitini hautajaisiin ja kenellekään en ole velkaa selittää asiasta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tiesikö veljen vaimo tai kuka ikinä hautajaisia järjestikään isäsi matkasta?
Jos ei niin voivoi. Jos tiesi, niin mitäs sopi hautajaisajankohdan siihen.
Tiesitkö sinä että sinusta tulee niin yksinäinen ja katkera että kirjoittelet tällaisia viestejä vauva.fi -sivustoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesikö veljen vaimo tai kuka ikinä hautajaisia järjestikään isäsi matkasta?
Jos ei niin voivoi. Jos tiesi, niin mitäs sopi hautajaisajankohdan siihen.
Tiesitkö sinä että sinusta tulee niin yksinäinen ja katkera että kirjoittelet tällaisia viestejä vauva.fi -sivustoon?
Mitä sinä siellä kiukuttelet?
Hautajaisia järjestävät joko ottaa huomioon muiden läheisten pääsemisen hautajaisiin tai sitten hyväksyy, että kaikki ei pääse. Turha siinä on muille vinkua jos on itse sössinyt eikä ole varmistanut että kaikki läheiset pääsee paikalle.
Inhimillisyyteen kuuluu kyllä myös ymmärtää, että muiden elämä jatkuu. Lomamatkat on varattu jo aiemmin ja niitä ei noin vaan peruta.