Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni aikoo jättää pikkuveljensä hautajaiset väliin, koska ei voi perua lomamatkaa..!

Vierailija
17.03.2023 |

Olen NIIN vihainen, että voisin sanoa sille narsistille suorat sanat!!

Mun setä siis kuoli yllättäen. Isoäitini soitti heti uutisten jälkeen ja itkettiin molemmat.
Nuori mies oli, ja kaikki tehtiin elvytyksestä lähtien. Serkut ja täti myös aivan rikki tietysti, heiltä meni isä ja aviomies.

Laitoin viestiä isälle, ei vaivautunut vastaamaan. Hänen puolisonsa lähetti kolme päivää myöhemmin viestin että "voi kun sattuikin niin että ne hautajaiset on just meidän Kroatian lomamatkan aikana. Kun se kerran jo peruttiin C-vitavirukshen tähden niin kyllä nyt mennään. Voi voi sitten setääsi."

Omaa pikkuveljeään ei jouda kuoppaamaan. Palvelukset kyllä aina kelpasi, ja se että pikkuveli katsoi ylöspäin menestynyttä isääni.

Oksettaa.

Isoäitini on väkevä ja terävä kuin mikä, mutta nyt ehkä 86-vuotiaana kaipaisi ainoan elossa olevan pojan tukea.
Eipä ole poikaa missään.
Tietysti hän lähetti kalleimman ja hienoimman kukkalaitteen ja netissä addressin. Se on tärkeää.

Suututtaa.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan jouduin "tuuraamaan" isääni isän tädin hautajaisissa, kun isä oli etelän lomalla.

Tämä hieman veetutti, kun isäni oli nuorena asunut tämän tädin kanssa vuosikausia samassa asunnossa ja syönyt tämän ruokia.

Itse en edes tuntenut ihmistä, kun oli jo niin vanha ja dementoitunut mun syntyessä.

Vierailija
22/93 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adressi, ei addressi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arnold Schwarzenegger ei ollut isänsä eikä veljensä hautajaisissa.

Eikä Sanna Marin isänsä hautajaisissa. Sanna nyt kuitenkin tiedetään millainen on naisiaan, niin eipä ollut yllätys.

Vierailija
24/93 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettelen, että hautajaispäivä on lyöty lukkoon noin vain. Eikö tiedustella lähipiiristä onko ehdottomasti päiviä, jotka ei sovi. Tuskin olivat edes läheisiä.

Itse en hautajaisista perusta ollenkaan. Sillä on väliä kuka ihmisen elämässä on mukana, ei sillä kuka on siellä hautajaisissa.

Kuulepas nyt! Meille lapsille annettiin tasan yksi päivä, jolloin kappeli ja pappi olivat käytettävissä. Sinne tuli ne ketkä tuli. Ihan ymmärrettävää, jos ei sovi eikä sitä tarvi selittää.

On meinaan lähiomaisilla muuta ajateltavaa kuin, miksi esim. sinä et saavu paikalle.

Omaiset eivät voi esittää vaatimuksia seurakunnalle, mikä päivä meille sopii. Siellä on myös muillekin jaettava aikoja.

Vierailija
25/93 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän suvussa, kummaltaltakaan puolelta, jätetä matkoja väliin kenenkään hautajaisten takia.

Tietty sitä sovitaan läheisten kesken, milloin hautajaiset ovat, ja sopiiko mennä. Mutta jos ei ole kysytty, niin kukin tulee, jos pääsee.

Vierailija
26/93 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nuori mies oli, ja kaikki tehtiin elvytyksestä lähtien. Serkut ja täti myös aivan rikki tietysti, heiltä meni isä ja aviomies."

86-vuotias nainen ja hänellä nuori mies poikana. Eli on saanut viimeisen lapsen juuri ennen menopaussia eli noin 45-vuotiaana? Tämä nuorimies on siis ollut noin 41? Lisäksi ehkä vähän ällöttää kun puhut tädistä eli sun isän veli on nainut isäsi siskon? Eli sun setä ja täti on olleet naimisissa. Huhhuh mitä sukurutsausta.

Hautajaisiin mennessä toki yrittää yleensä ensimmäiseksi tehdä kaikkensa, että pääsee paikalle. Tuo nyt on sellainen tilaisuus, että tällä kertaa sun isä ei päässyt paikalle. Suomalaisen miehen tavoin hän suree tuolla tavalla, että sulkeutuu. Selkeästi on harmistunut.

Vierailija
27/93 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nuori mies oli, ja kaikki tehtiin elvytyksestä lähtien. Serkut ja täti myös aivan rikki tietysti, heiltä meni isä ja aviomies."

86-vuotias nainen ja hänellä nuori mies poikana. Eli on saanut viimeisen lapsen juuri ennen menopaussia eli noin 45-vuotiaana? Tämä nuorimies on siis ollut noin 41? Lisäksi ehkä vähän ällöttää kun puhut tädistä eli sun isän veli on nainut isäsi siskon? Eli sun setä ja täti on olleet naimisissa. Huhhuh mitä sukurutsausta.

Hautajaisiin mennessä toki yrittää yleensä ensimmäiseksi tehdä kaikkensa, että pääsee paikalle. Tuo nyt on sellainen tilaisuus, että tällä kertaa sun isä ei päässyt paikalle. Suomalaisen miehen tavoin hän suree tuolla tavalla, että sulkeutuu. Selkeästi on harmistunut.

Voihan se täti olla äidin puolelta. Meidän suvussa veljekset naivat sisarukset eli täti oli naimisissa isän veljen kanssa. 

Vierailija
28/93 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien yli nelikymppiset on nuoria? Vanhalla mummolla on tuskin parikymppisiä lapsia.

Vierailija
29/93 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on itsekäs? Sekö joka haluaa toisen ihmisen tekevän niin kuin hän haluaa vai hän, joka tekee niin kuin itse haluaa?

Vierailija
30/93 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ollut veljeni hautajaisissa. Katkaisin välini lapsuuden perheeseeni heti kun se vain oli mahdollisista.

Vierailija
31/93 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arnold Schwarzenegger ei ollut isänsä eikä veljensä hautajaisissa.

Ei Sanna Marinkaan ollut isänsä hautajaisissa.

Vierailija
32/93 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ollut veljeni hautajaisissa. Katkaisin välini lapsuuden perheeseeni heti kun se vain oli mahdollisista.

Menin siskoni haudalle vasta itse tilaisuuden jälkeen. En halunnut lähellekään äitiäni.

Vierailija
33/93 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut se joka jätti hautajaiset väliin jo varatun lomamatkan vuoksi. Isoisän syntymäpäivät myös, samasta syystä.

Hautajaisia/muita peijaisia järjestävä voisi ottaa yhteyttä ainakin lähisukuun ja yhdessä päätettäisiin sopiva päivä.

Oletko tosissasi?

Vierailija
34/93 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on perustuslakiin perustuva itsemääräämisoikeus.

Vierailija
35/93 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli loukkaantuu

Vierailija
36/93 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollaako täällä joku? Vaikea uskoa että näin kylmiä vastauksia ihan tosissaan urakalla tehtailtaisiin.

Vierailija
37/93 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olivatko he edes läheisiä. Miksi mennä esittämään, jos ei kiinnosta pätkääkään toisen hautajaiset. 

Vierailija
38/93 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut se joka jätti hautajaiset väliin jo varatun lomamatkan vuoksi. Isoisän syntymäpäivät myös, samasta syystä.

Hautajaisia/muita peijaisia järjestävä voisi ottaa yhteyttä ainakin lähisukuun ja yhdessä päätettäisiin sopiva päivä.

Meillä pappi antoi kaksi vaihtoehtoa, ei siinä ihmeemmin neuvoteltu. Seurakunnassa tietyt toimet on tiettynä päivänä eli sai valita kahdesta perjantaista.

Höpö höpö.

Kyllä ne omaiset saa päättää hautajaispäivämäärän silloin kun papilla, kappelilla tai kirkolla ja muistotilausuuspaikalla sattuu olemaan vapaata. Mikään ei määrää, että hautajaiset pidettäisiin vain joko yhtenä tai toisena perjantaina. Jos näistä kumpikaan ei omaisille sovi, sitten hautajaiset vasn siirtyy eteenpäin. Useimmissa seurakunnissa on myös useampi pappi vaihtoehtona.

Vierailija
39/93 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä pappi antoi kaksi vaihtoehtoa, ei siinä ihmeemmin neuvoteltu. Seurakunnassa tietyt toimet on tiettynä päivänä eli sai valita kahdesta perjantaista.

Kahden perjantain välillä on viikko aikaa, olisi auttanut minua paljon. Ja me asumme isossa kaupungissa, täällä on kyllä varaa valita. Jos ylsi ihminen järjestää oman mielensä mukaan ja sanelee muille et näin ja näin niin ei tarvitse ihmetellä jos kaikki eivät paikalle pääse. Vaikka olisi hautajaisista kyse.

Vierailija
40/93 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokaisella ole ihan oikeus olla menemättä jonkun hautajaisiin ilman että muut suuttuu siitä.

Jos on varattu matka, niin siitä tuskin saisi edes rahoja takaisin tuollaisesta syystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi