Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa kutsua tupareihin minua hylkiviä ihmisiä

Vierailija
15.03.2023 |

Miehen mielestä olen lapsellinen ja kiukuttelen turhasta. Omasta mielestäni olen oikeutettu ärtymykseen ja saan sanella, keitä kotiini kutsun.

Olemme olleet yhdessä 3 vuotta josta osa ajasta myös asuttu yhdessä. Ostimme nyt yhteisen kodin ja suunnitelmissa olisi tuparit. Mutta.. miehen kaverit ja kaveriporukka ei ole kutsunut minua juuri mihinkään näiden kolmen vuoden aikana, ja sen takia ärsyttäisi nyt kestitä heitä.

Kaveriporukassa on kymmenisen miestä ja naista, osa yhdessä toistensa kanssa, osa sinkkuja. En oikein edes tiedä, kun minua ei ole pahemmin heille esitelty. Mies on rampannut erilaisilla synttäreillä ja valmistujaisissa ja tupareissa ja jopa uv bileissä ilman minua. Tiedän että ainakin osalla heistä on ollut vaihtuvia puolisoehdokkaitakin mukana, mutta minua ei ole kutsuttu koskaan noihin. Tai no, kahdesti on. Toisella kertaa tuntui että olisin lähinnä maksajan roolissa lapin reissulla (viikon matka) ja toisella kerralla olin ehtinyt sopia muuta meno kyseiselle päivälle. Olen porukasta tavannus vain yhden pariskunnan (muutamia kertoja) ja yhden sinkkuäijän (miehen paras kaveri tuosta porukasta). Näiden kanssa olen tullut kyllä juttuun, en ole tietääkseni suututtanut ketään tai ollut inhottu. En ole varsinaisesti ystävystynytkään näiden kanssa kylläkään.

Noista bileistä joihin minua ei ole kutsuttu mutta joihin mies on kuitenkin välillä mennyt olemme riidelleet aiemminkin. Olen mieleni pahoittanut ja mies tietää sen. Joskus mies vaikuttaa loukkaantuneelta kun minä en saa kutsua, mutta ei silti ota puoltani vaan ei halua pahoittaa kavereidensa mieliä.

Pitäisikö tuo porukka oikeasti kutsua meidän yhteiseen kotiin (josta omistan saman verran kuin mies, jonka sisustukseen ja laittamiseen olen käyttänyt enemmän aikaa) tupareihin (joissa kuitenkin kestitsisin porukkaa vähintään saman verran kuin mies).

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis odottaako tämä ap että kaverit tulisivat ovea koputtamaan ja kysyy tuutko leikkiin? Miksi ap ei itse ole kutsunut kavereita käymään ja yrittänyt tutustua heihin? Nyt olisi siihen hyvä tilaisuus niin ei kelpaa, koska kaverit ei tehnyt alotetta. Vaikuttaa ikävältä tyypiltä.

Vierailija
62/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän on niin, että kun kumppaniin ollaan rakastuneita ja sitoutuneita, kumppani halutaan esitellä kavereille myös. Nyt tätä ei ole tapahtunut.

Toki, mutta emme tiedä miksi. Onko ap antanut ymmärtää, ettei kiinnosta? Onko kaverit kieltänyt miestä tuomasta apta mukaan? Eikö mies ole tajunnut kysyä voiko ap tulla? Miksi he eivät ole kutsuneet kavereita kylään aikaisemmin tai keksineet yhteistä tekemistä? Miksi kaikki vastuu suhteen kehittymisestä apn ja kavereiden kesken on sysätty niille kavereille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on esim ollut paljon eksiä aikaisemmin niin ei niitä kavereita silloin kiinnosta panostaa jokaisen bimbon tutustumiseen. Luottavat siihen että se uusi nainen tai mies itse tekee asian eteen jotain. Ei sitä ikuisesti jaksa kolmen kuukauden välein aktiivisesti tutustua taas uuteen "elämänkumppaniin".

Vierailija
64/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Miksi ette eroa heti. Riitahan on valmis.

Vierailija
65/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä oudolta. Jos he eivät ole edes tavanneet sinua, eihän heillä voi olla mitään sinua vastaan. Samoin jos muiden kumppanit, jopa lyhytaikaiset, ovat tervetulleita, ei kyseessä ole myöskään kaveriporukan vakiintunut tapa. Minun veikkaukseni on, että miehesi ei oikeasti halua sinua mukaan. Välttääkseen riidan kanssasi hän sanoo, ettei sinua ole kutsuttu. Voi myös olla, että mies valehtelee heikentääkseen itsetuntoasi.

Jos asia olisi oikeasti niin, että sinua ei haluta mihinkään mukaan ja mies olisi tästä pahoillaan, kyllähän hän pitäisi sinun puoliasi näissä tilanteissa, ilmoittaisi kavereilleen, että on epäkohteliasta olla kutsumatta puolisoa. Syytä voi vain arvailla. Ehkä mies on todella mustasukkainen eikä halua, että osallistut juhliin, joissa on muita miehiä. Ehkä mies haluaa itse sikailla ilman, että puoliso on paikalla. Ehkä olet raskasta seuraa juhlissa niin, että mies siksi menee mieluummin yksin.

Vierailija
66/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin tunteesi. Hankala juttu. En minäkään tuollaisia haluaisi kotiini! Sitä emme tosin tiedä että valehteleeko Mies?

Vierailija
67/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veditkö ap herneen nenään kun kaikki eivät ollutkaan puolellasi?

Vierailija
68/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exä kuuluu tuohon porukkaan tai joku naisista exän ystävä.

Näin, tai muuten edelleen säätöä jonkun porukan sinkkunainen kanssa edelleen.

Mutta miksi ihmeessä olet sitoutunut mieheen ostamalla yhteisen asunnon hänen kanssaan, jos parisuhteessanne on noinkin merkittävä ongelma, josta olisi ollut syytä syytä kyllä keskustella?

Vierailija
69/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kaveripiirissä ei ketään varsinaisesti kutsuta ja kavereiden kumppanit on aina tervetulleita mukaan. Osa kavereista On vielä itse sanonut että aina kun heillä on illanistujaisia olen tervetullut yksin tai miehen kanssa kahdestaan. Ja hauskaa on aina ollut. Onko nyt oikeasti niin että ap: tä ei ole kutsuttu vai onko kutsu ollut molemmille, mutta ap:n mies ei ole itse syystä tai toisesta kertonut tätä ap:lle

Vierailija
70/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exä kuuluu tuohon porukkaan tai joku naisista exän ystävä.

Näin, tai muuten edelleen säätöä jonkun porukan sinkkunainen kanssa edelleen.

Mutta miksi ihmeessä olet sitoutunut mieheen ostamalla yhteisen asunnon hänen kanssaan, jos parisuhteessanne on noinkin merkittävä ongelma, josta olisi ollut syytä syytä kyllä keskustella?

Ohiksena ihmettelen, miten tämä voi olla jollekin merkittävä ongelma. Merkittäviä ongelmia olisi vaikka uhkapelaaminen tai eri mielipiteet tulevaisuudensuunnitelmista. Se, miten tavataan kavereita ei ole merkittävä ongelma. Vaikka ongelma onkin.

Vierailija
71/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata niitä miehen kavereita syytellä, vaan itse miestä... Voin lyödä pääni pantiksi, että sinutkin on kutsuttu samalla kuin miehesi eikä sitä ole tapana erikseen mainita (ellei ole hääkutsu). Miehesi on jäänyt vaan surkuttelemaan eikä ole pyytänyt sinua mukaansa. Mies tietänee miksi. Saattavat miehen kaveritkin ihmetellä, että mikset ikinä tule mihinkään...

Vierailija
72/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän on niin, että kun kumppaniin ollaan rakastuneita ja sitoutuneita, kumppani halutaan esitellä kavereille myös. Nyt tätä ei ole tapahtunut.

Toki, mutta emme tiedä miksi. Onko ap antanut ymmärtää, ettei kiinnosta? Onko kaverit kieltänyt miestä tuomasta apta mukaan? Eikö mies ole tajunnut kysyä voiko ap tulla? Miksi he eivät ole kutsuneet kavereita kylään aikaisemmin tai keksineet yhteistä tekemistä? Miksi kaikki vastuu suhteen kehittymisestä apn ja kavereiden kesken on sysätty niille kavereille?

Melkein mihinkään ei ole kutsuttu, ketään ei tunne sitä vertaa että osaisi nimen ja naaman yhdistää, mutta silti on tiedossa keitä kaikkia (lyhytaikaisia muiden suhteita) muita kyllä on ollut kutsuttuna ja viikon Lapin matkalla oltu. Viikon reissu miehen kaveriporukalla, mutta ketään ei tunne edes että naaman ja nimen osaisi yhdistää. Että mistäköhän mättää? Jotenkin tulee sellainen mielikuva, että Ap on selkeästi näyttänyt nyrpeytensä miehen ystäviä kohtaan, kun viikossa ei ole kehenkään tutustunut, ollut vaan omien sanojensa mukaan maksajan roolissa. Ehkä mies on jo aiemmin aavistellut ja tuon viikon jälkeen huomannut, että Ap joukkoon sopeudu, kaveripiiri on erilaista (voi johtua monista asioista, mielenkiinnon kohteista kotoilu vs. matkustelu, akateeminen vs. duunari, ulkonäkökeskeisyys vs. luonnonlapsi, liikunta vs. sohvaperuna) ja sinne on turha pyytää Ap mukaan istumaan naama nurinpäin sohvannurkkaan. Toki miehellä voi olla muukin syy, toinen nainen kaveriporukassa tms. Tai kaverit tuon Lapin reissun jälkeen ovat todenneet, että Ap on se, joka on ilkeä kun ei ole kiinnostunut heidän seurastaan.

Kummallinen case joka tapauksessa, Ap tietää mitä toiset ajattelevat hänestä, ovat ilkeitä eivätkä kutsu mukaan. Mutta toisaalta väittää ettei tunne ihmisiä eikä tiedä heistä mitään. Nämä ei nyt oikein sovi yhteen.

Vierailija
73/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis odottaako tämä ap että kaverit tulisivat ovea koputtamaan ja kysyy tuutko leikkiin? Miksi ap ei itse ole kutsunut kavereita käymään ja yrittänyt tutustua heihin? Nyt olisi siihen hyvä tilaisuus niin ei kelpaa, koska kaverit ei tehnyt alotetta. Vaikuttaa ikävältä tyypiltä.

No, itse kyllä odottaisin, että se mies kutsuu mukaansa. Pitäisin sitä erikoisena, jos mieheni olisi tuosta vaan alkanut kutsumaan minun kavereitani... Kyllä se on ollut ns. minun vastuullani tutustuttaa heidät.

Vierailija
74/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkein mihinkään ei ole kutsuttu, ketään ei tunne sitä vertaa että osaisi nimen ja naaman yhdistää, mutta silti on tiedossa keitä kaikkia (lyhytaikaisia muiden suhteita) muita kyllä on ollut kutsuttuna ja viikon Lapin matkalla oltu. Viikon reissu miehen kaveriporukalla, mutta ketään ei tunne edes että naaman ja nimen osaisi yhdistää. Että mistäköhän mättää? Jotenkin tulee sellainen mielikuva, että Ap on selkeästi näyttänyt nyrpeytensä miehen ystäviä kohtaan, kun viikossa ei ole kehenkään tutustunut, ollut vaan omien sanojensa mukaan maksajan roolissa. Ehkä mies on jo aiemmin aavistellut ja tuon viikon jälkeen huomannut, että Ap joukkoon sopeudu, kaveripiiri on erilaista (voi johtua monista asioista, mielenkiinnon kohteista kotoilu vs. matkustelu, akateeminen vs. duunari, ulkonäkökeskeisyys vs. luonnonlapsi, liikunta vs. sohvaperuna) ja sinne on turha pyytää Ap mukaan istumaan naama nurinpäin sohvannurkkaan. Toki miehellä voi olla muukin syy, toinen nainen kaveriporukassa tms. Tai kaverit tuon Lapin reissun jälkeen ovat todenneet, että Ap on se, joka on ilkeä kun ei ole kiinnostunut heidän seurastaan.

Kummallinen case joka tapauksessa, Ap tietää mitä toiset ajattelevat hänestä, ovat ilkeitä eivätkä kutsu mukaan. Mutta toisaalta väittää ettei tunne ihmisiä eikä tiedä heistä mitään. Nämä ei nyt oikein sovi yhteen.

Ei ap ole lapissa ollut. Se on ainut johon häntä pyydettiin mukaan mutta ei osallistunut. Enkä ihmettele. Itsekään en menisi vieraiden ihmisten kanssa viikon matkalle varsinkaan paikkaan, jossa ei ole omaa hotellihuonetta. Oletan että lapin reissuja tehdään mökkiolosuhteissa joissa ap olisi siis täysin vieraiden ihmisten kanssa joutunut jakamaan kaikki ruokailuhetket, suihkun, vessan

Vierailija
75/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä epäiöisin ensimmäiseksi, että mies on ollut se, joka on estänyt osallistumiseni kaveriporukan tapaamisiin. Että hän on valehdellut, ettei minua olisi kutsuttu.

Todellakin kutsuisin nämä ihmiset nyt ja juttelisin heidän kanssaan koko illan ja luultavasti saisin tietää miehestä yhtä ja toista yllättävää. Kannattaa alkaa pitää niihin yhteyttä muutenkin niin, että et ole jatkossa miehen puheiden varassa.

Toki voi olla niinkin, että kaikki on ihan normaalisti ja sinä olet vähän herkkähipiäinen.

Vierailija
76/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, itse kyllä odottaisin, että se mies kutsuu mukaansa. Pitäisin sitä erikoisena, jos mieheni olisi tuosta vaan alkanut kutsumaan minun kavereitani... Kyllä se on ollut ns. minun vastuullani tutustuttaa heidät.

No en nyt tarkoittanut että apn täytyy hen.koht. kutsua niitä kavereita, mutta olisi hyvin voinut ilmoittaa miehelle, että hei kutsuppa kaverisi käymään. Eikä vain kiukutella jossain aohvan nurkassa, että ihan tyhmää kun kukaan ei tutustuta meitä. Kyllä sen suun voi itsekin avata.

Vierailija
77/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap ole lapissa ollut. Se on ainut johon häntä pyydettiin mukaan mutta ei osallistunut. Enkä ihmettele. Itsekään en menisi vieraiden ihmisten kanssa viikon matkalle varsinkaan paikkaan, jossa ei ole omaa hotellihuonetta. Oletan että lapin reissuja tehdään mökkiolosuhteissa joissa ap olisi siis täysin vieraiden ihmisten kanssa joutunut jakamaan kaikki ruokailuhetket, suihkun, vessan

Mitä vikaa tuossa on? Moni viettää aikaa mökillä ja reissussa vaikka AirBnb asunnoss kaveriporukalla ja jakaa siellä ruokailuhetket ja suihkut. Mistä tiedät ettei omaa huonetta olisi ollut? Kyllä meidän reissuilla aina on omat huoneet (ja usein myös omat kylppärit jos on tarpeeksi hulppeat tilukset), ja sen reissun pointtihan on viettää yhdessä aikaa. Miksi lähtisi kaveriporukalla reissuun jos haluaisi olla yksin?

Vierailija
78/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, sillä reissulla olisi saattanut vahingossa tutustua niihin miehen kavereihin, joten eihän se nyt Ap:lle käynyt.

Vierailija
79/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sehän on alusta asti ollut sun miehen tehtävä kutsua sut mukaan.

Eikö tämä ole ihan itsestään selvää?

Vierailija
80/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sehän on alusta asti ollut sun miehen tehtävä kutsua sut mukaan.

Eikö tämä ole ihan itsestään selvää?

Ap ei lähtenyt Lapin matkalle tutustumaan miehen ystäviin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä