Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa kutsua tupareihin minua hylkiviä ihmisiä

Vierailija
15.03.2023 |

Miehen mielestä olen lapsellinen ja kiukuttelen turhasta. Omasta mielestäni olen oikeutettu ärtymykseen ja saan sanella, keitä kotiini kutsun.

Olemme olleet yhdessä 3 vuotta josta osa ajasta myös asuttu yhdessä. Ostimme nyt yhteisen kodin ja suunnitelmissa olisi tuparit. Mutta.. miehen kaverit ja kaveriporukka ei ole kutsunut minua juuri mihinkään näiden kolmen vuoden aikana, ja sen takia ärsyttäisi nyt kestitä heitä.

Kaveriporukassa on kymmenisen miestä ja naista, osa yhdessä toistensa kanssa, osa sinkkuja. En oikein edes tiedä, kun minua ei ole pahemmin heille esitelty. Mies on rampannut erilaisilla synttäreillä ja valmistujaisissa ja tupareissa ja jopa uv bileissä ilman minua. Tiedän että ainakin osalla heistä on ollut vaihtuvia puolisoehdokkaitakin mukana, mutta minua ei ole kutsuttu koskaan noihin. Tai no, kahdesti on. Toisella kertaa tuntui että olisin lähinnä maksajan roolissa lapin reissulla (viikon matka) ja toisella kerralla olin ehtinyt sopia muuta meno kyseiselle päivälle. Olen porukasta tavannus vain yhden pariskunnan (muutamia kertoja) ja yhden sinkkuäijän (miehen paras kaveri tuosta porukasta). Näiden kanssa olen tullut kyllä juttuun, en ole tietääkseni suututtanut ketään tai ollut inhottu. En ole varsinaisesti ystävystynytkään näiden kanssa kylläkään.

Noista bileistä joihin minua ei ole kutsuttu mutta joihin mies on kuitenkin välillä mennyt olemme riidelleet aiemminkin. Olen mieleni pahoittanut ja mies tietää sen. Joskus mies vaikuttaa loukkaantuneelta kun minä en saa kutsua, mutta ei silti ota puoltani vaan ei halua pahoittaa kavereidensa mieliä.

Pitäisikö tuo porukka oikeasti kutsua meidän yhteiseen kotiin (josta omistan saman verran kuin mies, jonka sisustukseen ja laittamiseen olen käyttänyt enemmän aikaa) tupareihin (joissa kuitenkin kestitsisin porukkaa vähintään saman verran kuin mies).

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Minulla oli ex, joka ei ikinä pyytänyt minua mukaan, mutta minut oli kuitenkin kutsuttu ja ihmeteltiin miksi en ikinä tule mihinkään :)

Vierailija
42/131 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin näiden miehen kaverien tulla. Siinähän sen näkisi, mistä tuo homma johtuu. Että onko kutsumattomuus kiinni miehestä vai kavereista. Ja juhlien jälkeen näkisi miten tilanne jatkuu. Tuleeko kutsuja sitten jatkossa. Kun olet heihin tutustunut. Ja itse olet ihan rennosti juhlissa, juttelet jne. Mies voi kyllä itse kestitä vieraansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs otit lammasmiehen joka ei pidä puoliasi.

Vierailija
44/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.isä miettisin tarkasti ollaanko edes sopivia toisillemme jos tuo asia on noin vaikea. Ehkä aloittaja on myös vähän introvertti eikä viihdy samalla tavalla joukossa? Itse olen juuri tällainen. En edes pitäisi tuoreita isolle porukalle, ehkä perheväelle vaan ja kaikista lähimmille joita ei ole paljon.

Vierailija
45/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sanoa alkuun ITSE.

Vierailija
46/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä sinä itse sinne kutsut?

Olisihan tuo nyt hyvä tilaisuus tutustua niihin miehen tuttaviin. Älä siis jumitu keittiöön vaan laittakaa yhdessä kaikki niin valmiiksi, että sitten saatte vain seurustella vieraitten kanssa.

Enemmän ihmettelen sitä, että sinä suostut maksamaan puolet asunnosta sellaisen miehen kanssa, joka ei ole hyväksynyt sinua kaveriporukkaan.

Vierailija
47/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on tapana tutustua kavereiden kumppaniin ja kutsua hänetkin mukaan. Se, että mies pyörii sellaisten ihmisten kanssa, joilla ei ole minkäänlaista kiinnostusta tutustua sinuun eikä alkeellisempiakaan käytöstapoja kertoo aika paljon myös siitä sinun miehestäsi kun tuommoisten ihmisten seurassa kaveeraa.

Vierailija
48/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkästään se, että tulit tänne avautumaan on niin iso red flag ja kun tekstin ja sun ongelmat, ajatusmaailman ja reaktion lukee niin miks ihmeessä edes muutitte yhteen ja miten ihmeessä se lapanen jaksaa sua?

Vierailija
49/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan myös olla että itse suhtaudut kavereihinsa nyrpeästi. Miehesi on huomannut sen eikä siksi koeta "saattaa teitä yhteen".

Ehkä olet jännittänyt niin tavatessasi kavereitaan että olet vaikuttanut ylpeältä.

Miten tämä olisi se syy?Ymmärsin apn aloituksesta että juuri kaverit eivät kutsu ap:tä mukaan. Miestä harmittaa tilanne. Ja nytkin haluaisi kutsua heidät kotiinsa.

Mies on hyvä ja ottaa itseään niskasta kiinni ja alkaa korjaamaan asiaa. Hänen kavereistaan kyse. Toki nämä tuparit olisi oiva tapa korjata tilannetta ja niellä ylpeytensä, mutta ap vaikuttaa pitkävihaiselta nirppanokalta.

Vierailija
50/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma että kyse on niistä kavereista eikä siitä, että miehesi ei halua sinua mukaan? Joku ex joukossa, häpeää kavereidensa käytöstä tai omaa käytöstään ryyppyjuhlissa eikä halua sinua todistamaan tätä? Tai haluaa vain sitä omaa aikaa ilman että osaa ajatella sinua asiassa?

Suosittelisin kysymään mieheltä ja keskustelemaan noista menneistä. Onko kaverit oikeasti kieltäneet sinua tulemasta vai onko mies päättänyt näin. Ja nyt haluaisi ehkä muuttaa tilannetta.

Jos ne kaverit ovat sinulle ilkeitä niin ymmärrän ettet halua heitä kotiisi. Ulkopuolelle jättäminen on kiusaamista. Mutta epäilen silti, että kavereiden puolesta olisit aina ollut tervetullut mutta mies ei ole halunnut. Voiko mies olla jopa niin urpo että ei ole tajunnut viedä sinua, vaikka kaikki haluaisi sinut paikalle mies mukaan lukien?

Mun eksä oli tuommoinen ja myöhemmin selvisi, että se oli se eksä itse, joka ei halunnut mua mukaan kavereidensa kanssa juhlintaan kuin petti niissä sitten mun selkäni takana.

Vierailija
51/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa minut kavereiden seuraan. Ei ehkä ihan joka kerta (pitäähän omaakin aikaa olla kavereiden kanssa) mutta välillä. Miksi muuten olisi osaa porukasta tutustuttanut minuun ja harmistuisi kun minua ei kutsuta?

On kyllä aiemmin tuntunut ettei halua tarpeeksi. Halu saada minut mukaan ei aja sen halun edelle, että pääsee tämän porukan mukaan vaikka sitten ilman minua.

AP

Niin mitä sitten arvon rinsessalle saisi olla? Kuka kelpaisi? Vai miehen pitäisi nähdä vielä enemmän vaivaa? Hän ei ehkä ole halunnut tuputtaa kavereitaan sinulle, ja sinä olet tulkinnut asian niin, ettei häntä kiinnosta tarpeeksi tutustuttaa sinua heihin.

Lopeta luuleminen ja ylitulkitseminen. Taidat itse olla vähän raskassoutuinen. Tulee oma äitini mieleen. Arka introvertti, joka siksi mielellään arvostelemassa itse kaikkia.

Vierailija
52/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis haluat kieltää miestä kutsumasta ystäviään kun et pääse heidän huomion keskipisteeksi ja haluat kutsua vain niitä ihmisiä ketkä ylistää sinua ja pääset olemaan heidän huomion keskipisteenä

En halua kieltää mitään enkä varsinkaan olla huomion keskipisteenä. Ei kuulu tyyliini. Mutta haluan kotiini ihmisiä, jotka ovat minulle mukavia. Onko oikeasti liikaa vaadittu, että ei halua kotiinsa ihmisiä jotka eivät halua minua omiin koteihinsa tai illanviettoihinsa?

AP

Mistä tiedät ovatko he sinulle mukavia, jos olet tavannut heitä vain pari kertaa? Et selkeästi tiedä syytä siihen, miksi sinua ei ole kutsuttu illanviettoihin ja itse katsoisin enemmän sinne miehesi suuntaan, että miksi hän ei ole asialle mitään tehnyt.

Vierailija
53/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehesi on asialle tehnyt, muuta kuin surkutellut? Oletko useinkin ottanut esille, että asia vaivaa sinua vai kertonut vasta nyt? Mitä mies on kommentoinut? Miten olet itse yrittänyt asiaa korjata?

Ei kai ketään kotoa haeta mukaan jos eivät tiedä sinusta mitään. Mies on tässä avainasemassa, mutta hyvänä kakkosena oma aktiivisuus ja käytös.

Olen ollut 7 vuotta yhdessä mieheni kanssa. Usein hän menee yksin kavereiden kanssa, eikä se minua haittaa. Jos joskus haluan mukaan, pyydän miestä tarkistamaan onko ok että tulen mukaan. Aina on sopinut ja tulenkin hyvin toimeen hänen ystäviensä kanssa. Oletko itse kysynyt voitko osallistua?

Vierailija
54/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vanha olet? Ei kai kukaan alle 35 enää odottele erikseen mitään kutsua vaan osaa itse (miehen välityksellä) kysyä saako tulla mukaan.

Vierailija
55/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on itsestäänselvää että miehesi ei ole joko halunnut tai tajunnut kutsua sinua mukaan niihin ystäväporukan illanviettoihin. Eihän tommoisiin vapaamuotoisiin ajanvietteisiin yleensä ketään puolisoa kutsumalla kutsuta vaan sovitaan että vietetään aikaa joko pelkästään porukalla tai sitten otetaan kumppanit mukaan ja jokaisella on vastuulla kertoa siitä omalle kumppanilleen

Vierailija
56/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kutsumatta jättäminen aina tapa jolla kaverit on "ilkeitä"?

Vierailija
57/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vanha olet? Ei kai kukaan alle 35 enää odottele erikseen mitään kutsua vaan osaa itse (miehen välityksellä) kysyä saako tulla mukaan.

Jep, meidänkin porukassa saatetaan laittaa wa-ryhmään viestiä, että tulkaa kahville. Ne tulee ketkä pääsee, jos joku haluaa tuoda polison niin siitä vaan tai voi kysyä ja tietenkin aina sopii. Ei nykyään ole mitään henkilökohtaisesti nimikoituja kutsuja muualle kuin häihin 😂

Vierailija
58/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä kehtaisi kutsua meille tyyppejä, jotka ovat inhottavia jotain tämän talon asukasta kohtaan. Ihan sama onko kyse minun sukulaisesta joka inhoaa miestäni, lapsen kaverista joka inhoaa minua tai toisen lapsen kaverista joka kiusaa toista lapsistamme.

Eihän ne miehen kaverit ap:n kertoman mukaan edes ole inhottavia, ap ei vaan tunne heitä.

Vierailija
59/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottaisit tuon mahdollisuutena tutustua heihin? Otat oikein asiaksi mennä sitten myös juttelemaan heille.

Ja jotenkin outoa, ettei sinua ole otettu mukaan. Enkä tarkoita, että jokaiseen tapahtumaan pitäisi kutsua (osahan on varmasti myös ilman kumppaneita tapaamisia). Vai onko sittenkin niin, että mies ei ole kutsua välittänyt eteenpäin?

Vierailija
60/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän on niin, että kun kumppaniin ollaan rakastuneita ja sitoutuneita, kumppani halutaan esitellä kavereille myös. Nyt tätä ei ole tapahtunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi