Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksyisitkö pelkän sähköposti-aspan?

Vierailija
15.03.2023 |

Olen perustamassa it-alan yritystä joka palvelee muita yrityksiä. Ajattelin etten pitäisi puhelin-aspaa ollenkaan, jotta kykenen keskittymään ja tekemään työni kunnolla. Mutta miten on, riittäisikö sinulla pelkkä sähköposti-asiointi? Tietysti lisäksi olisi tarvittaessa sovittuja kokouksia, mutta niiden ulkopuolella ajattelin että sähköpostittelu riittää.

Vai pitäisikö olla jokin kompromissi: tyyliin puhelin-aspa 2h päivässä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut hoitaa asiat vain sähköpostitse erään tunnetun puhelinyhtiön kanssa. Ne soitteli jatkuvasi ja mun piti soitella sinne. Ahdisti puhua puhelimessa mutta ymmärrän että joskus sekin voi olla tarpeen.

Vierailija
2/10 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut hoitaa asiat vain sähköpostitse erään tunnetun puhelinyhtiön kanssa. Ne soitteli jatkuvasi ja mun piti soitella sinne. Ahdisti puhua puhelimessa mutta ymmärrän että joskus sekin voi olla tarpeen.

Eli olet sitä mieltä että sähköposti-keskustelu riittää.

Onko sulla jotain tilanteita joissa suosit puhelinsoittoja sähköpostin ohi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää mielipiteitä?

Ajatelkaa asiaa ihan yleisellä tasolla: Otat yhteyttä palveluntarjoajaan; riittääkö sähköposti vai kaipaatko soitto-mahdollisuutta?

Vierailija
4/10 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta puhelimet voisi sulkea ikuisest. Kirjallinen viestintä riittää.

Vierailija
5/10 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisikymppinen (jos sillä nyt merkitystä) ja tykkään soitella aspaan jos siihen mahdollisuus. Töissä ja omissa asioissa. Tehokasta, kun saa kaikki kysymykset ja vastaukset kerralla. Ilmankin pärjäisin, sitten hoidetaan sähköpostilla.

Sähköpostin hyvä puoli on ettei ole yhtään aikariippuvainen, voi olla yhteydessä vaikka yöllä ja sitten siihen vastataan kun aspa paikalla.

Aikataulullakin väliä, puhelun kun saa läpi niin se on siinä hoidettu, sähköposteissa viive voi olla hyvinkin pitkä, useita päiviä joskus. Ja jos kysytään lisätietoja, niin taas saattaa venyä.

Kuluttajana ottais päähän 2 tunnin puhelinaika aspaan, B-to-B voisi toimia hyvinkin vaihtoehtona. Kuluttajana ottaisin sen vahvana suosituksena siirtyä sähköisiin kanaviin ja joku voisi ottaa myös suosituksena siirtyä toiselle palveluntarjoajalle valitettavasti.

Yksi kompromissi voisi olla yhteydenottolomake, jolla saisi jättää soittopyynnön jos haluaa puhelimessa asioida.

Chatteja käytän äärimmäisen harvoin, jos on niin yleisen tason kysymys että chatissa voi kysyä, niin yleensä saman tiedon saa firman sivuilta tai googlella. Et siitä kysynyt, mutta onpahan nyt monikanavainen aspa yritetty käydä läpi.

Vierailija
6/10 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viisikymppinen (jos sillä nyt merkitystä) ja tykkään soitella aspaan jos siihen mahdollisuus. Töissä ja omissa asioissa. Tehokasta, kun saa kaikki kysymykset ja vastaukset kerralla. Ilmankin pärjäisin, sitten hoidetaan sähköpostilla.

Sähköpostin hyvä puoli on ettei ole yhtään aikariippuvainen, voi olla yhteydessä vaikka yöllä ja sitten siihen vastataan kun aspa paikalla.

Aikataulullakin väliä, puhelun kun saa läpi niin se on siinä hoidettu, sähköposteissa viive voi olla hyvinkin pitkä, useita päiviä joskus. Ja jos kysytään lisätietoja, niin taas saattaa venyä.

Kuluttajana ottais päähän 2 tunnin puhelinaika aspaan, B-to-B voisi toimia hyvinkin vaihtoehtona. Kuluttajana ottaisin sen vahvana suosituksena siirtyä sähköisiin kanaviin ja joku voisi ottaa myös suosituksena siirtyä toiselle palveluntarjoajalle valitettavasti.

Yksi kompromissi voisi olla yhteydenottolomake, jolla saisi jättää soittopyynnön jos haluaa puhelimessa asioida.

Chatteja käytän äärimmäisen harvoin, jos on niin yleisen tason kysymys että chatissa voi kysyä, niin yleensä saman tiedon saa firman sivuilta tai googlella. Et siitä kysynyt, mutta onpahan nyt monikanavainen aspa yritetty käydä läpi.

Hyvä idea tuo soittopyyntö-palvelu.

Vierailija
7/10 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puolesta puhelimet voisi sulkea ikuisest. Kirjallinen viestintä riittää.

Mahtavaa että jotkut muutkin ajattelevat kuin minä.

ap

Vierailija
8/10 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos asiakas tarvitsee välittömästi apua jossain asiassa?

Vierailija
9/10 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin on yliarvostettu vempain. Yhteydenotto sähköpostilla on tuhannesti miellyttävämpää ja kätevämpää.

Vierailija
10/10 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos asiakas tarvitsee välittömästi apua jossain asiassa?

Sähköpostia sitten vaan. Reagoin sähköpostiin kyllä samana päivänä.

Jos sallin soittamisen kiireisille tyypeille niin sitten alkaa soittelut myös heiltä, joilla ei olisi kiire.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi