Mies haluaa kutsua tupareihin minua hylkiviä ihmisiä
Miehen mielestä olen lapsellinen ja kiukuttelen turhasta. Omasta mielestäni olen oikeutettu ärtymykseen ja saan sanella, keitä kotiini kutsun.
Olemme olleet yhdessä 3 vuotta josta osa ajasta myös asuttu yhdessä. Ostimme nyt yhteisen kodin ja suunnitelmissa olisi tuparit. Mutta.. miehen kaverit ja kaveriporukka ei ole kutsunut minua juuri mihinkään näiden kolmen vuoden aikana, ja sen takia ärsyttäisi nyt kestitä heitä.
Kaveriporukassa on kymmenisen miestä ja naista, osa yhdessä toistensa kanssa, osa sinkkuja. En oikein edes tiedä, kun minua ei ole pahemmin heille esitelty. Mies on rampannut erilaisilla synttäreillä ja valmistujaisissa ja tupareissa ja jopa uv bileissä ilman minua. Tiedän että ainakin osalla heistä on ollut vaihtuvia puolisoehdokkaitakin mukana, mutta minua ei ole kutsuttu koskaan noihin. Tai no, kahdesti on. Toisella kertaa tuntui että olisin lähinnä maksajan roolissa lapin reissulla (viikon matka) ja toisella kerralla olin ehtinyt sopia muuta meno kyseiselle päivälle. Olen porukasta tavannus vain yhden pariskunnan (muutamia kertoja) ja yhden sinkkuäijän (miehen paras kaveri tuosta porukasta). Näiden kanssa olen tullut kyllä juttuun, en ole tietääkseni suututtanut ketään tai ollut inhottu. En ole varsinaisesti ystävystynytkään näiden kanssa kylläkään.
Noista bileistä joihin minua ei ole kutsuttu mutta joihin mies on kuitenkin välillä mennyt olemme riidelleet aiemminkin. Olen mieleni pahoittanut ja mies tietää sen. Joskus mies vaikuttaa loukkaantuneelta kun minä en saa kutsua, mutta ei silti ota puoltani vaan ei halua pahoittaa kavereidensa mieliä.
Pitäisikö tuo porukka oikeasti kutsua meidän yhteiseen kotiin (josta omistan saman verran kuin mies, jonka sisustukseen ja laittamiseen olen käyttänyt enemmän aikaa) tupareihin (joissa kuitenkin kestitsisin porukkaa vähintään saman verran kuin mies).
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Eli siis haluat kieltää miestä kutsumasta ystäviään kun et pääse heidän huomion keskipisteeksi ja haluat kutsua vain niitä ihmisiä ketkä ylistää sinua ja pääset olemaan heidän huomion keskipisteenä
Ihan omituisia horiset. Ota lääkkeesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies bilettää paljon, red flag.
Mies sanoo naiselle ettei ole saanut kutsua, eikä edes yritä saada kutsutuksi, red flag.Ei edes yritä tutustuttaa kavereihinsa 3 vuodessa. Lupasi kuun taivaalta ja sinä luotit kun ostitte lainarahalla talon. Ja sitten vielä sanoo sinua lapselliseksi kun suutut, ja että turhasta suutut. Luottamushan tuossa kärsii.
Kuka on puhunut bilettämisestä? Kyse on ajanvietossa ystävien kanssa. Ei se aina tarkoita bilettämistä. Meillä esimerkiksi pelataan kaveriporukassa paljon lautapelejä, käydään pelaamassa lentopalloa, autellaan toistemme puutarhoissa kesällä ja grillataan yhdessä. Harvoin kukaan juo ja jos juo, niin ehkä yhden oluen grilliburgerin kanssa.
Kyllä meidän kaveriporukassa on tapana bilettää/juhlia, kun on kyse valmistujaisista, uudenvuoden pirskeistä, synttäreistä, tupareista... Näihin kuuluu siis alkoholi. Toki muutenkin vaan voimme viettää aikaa, mutta ap:n mies ilmeisesti käy nimenomaan pirskeissä, jonne ei syystä x ota ap:ta mukaan.
Missä ihme alkkisporukoissa sä hengaat?
Vai alkkis 😂 ihan normaaleiden työssäkäyvien n. 30v. ihmisten "porukoissa". Se, että muutaman kerran vuodessa tapaa ystäviä siten, että nautitaan alkoholia ei tee kenestäkään alkkista.
Eli miehesi ei ole halunnut sinua tutustuttaa ystäviinsä eikä kutsua sinua mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies sanoo naiselle ettei ole saanut kutsua, eikä edes yritä saada kutsutuksi, red flag.Ei edes yritä tutustuttaa kavereihinsa 3 vuodessa. Lupasi kuun taivaalta ja sinä luotit kun ostitte lainarahalla talon. Ja sitten vielä sanoo sinua lapselliseksi kun suutut, ja että turhasta suutut. Luottamushan tuossa kärsii.
Kuka on puhunut bilettämisestä? Kyse on ajanvietossa ystävien kanssa. Ei se aina tarkoita bilettämistä. Meillä esimerkiksi pelataan kaveriporukassa paljon lautapelejä, käydään pelaamassa lentopalloa, autellaan toistemme puutarhoissa kesällä ja grillataan yhdessä. Harvoin kukaan juo ja jos juo, niin ehkä yhden oluen grilliburgerin kanssa.
Kyllä meidän kaveriporukassa on tapana bilettää/juhlia, kun on kyse valmistujaisista, uudenvuoden pirskeistä, synttäreistä, tupareista... Näihin kuuluu siis alkoholi. Toki muutenkin vaan voimme viettää aikaa, mutta ap:n mies ilmeisesti käy nimenomaan pirskeissä, jonne ei syystä x ota ap:ta mukaan.
Eri mutta se, että sinun kaveriporukassa juodaan noissa pirskeissä ei kuitenkaan tarkoita, että apn miehen kaveriporukoissa niin tehdään. Porukoita on erilaisia. Me juhlitaan synttäreitä usein ravintolassa tai brunssilla, ei ryypäten. Valmistujaisissa saatettiin kilistellä skumpalla, mutta en silti laskisi sitä bilettämiseksi. Tuparitkin on usein illanistujaisia, ei mitään örvellystä. Uuden vuoden bileissä sitten ehkä vähän enemmän juhlitaan.
Olin just kirjoittamassa samaa, eli harvoin noi tilanteet mitään armotonta biletystä ole, ainakaan näin kolmenkympin paremmalla puolella😅 Saatetaan juoda max pari lasia skumppaa tai viiniä ruoan kanssa mutta en kutsuis sitä bilettämiseksi. Ei tosta apn tarinasta yhtään tullut sellainen fiilis että mies bilettäisi paljon.
Mistä vetoa, että ap tulee kohta kertomaan, että näihin iltamiin kuuluu alkoholi.
Ei oo tapana lyödä vetoa... Onpa sulla paheita nyt kerrakseen
Oletko sinä vl?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri mutta se, että sinun kaveriporukassa juodaan noissa pirskeissä ei kuitenkaan tarkoita, että apn miehen kaveriporukoissa niin tehdään. Porukoita on erilaisia. Me juhlitaan synttäreitä usein ravintolassa tai brunssilla, ei ryypäten. Valmistujaisissa saatettiin kilistellä skumpalla, mutta en silti laskisi sitä bilettämiseksi. Tuparitkin on usein illanistujaisia, ei mitään örvellystä. Uuden vuoden bileissä sitten ehkä vähän enemmän juhlitaan.
Olin just kirjoittamassa samaa, eli harvoin noi tilanteet mitään armotonta biletystä ole, ainakaan näin kolmenkympin paremmalla puolella😅 Saatetaan juoda max pari lasia skumppaa tai viiniä ruoan kanssa mutta en kutsuis sitä bilettämiseksi. Ei tosta apn tarinasta yhtään tullut sellainen fiilis että mies bilettäisi paljon.
Mistä vetoa, että ap tulee kohta kertomaan, että näihin iltamiin kuuluu alkoholi.
Ei oo tapana lyödä vetoa... Onpa sulla paheita nyt kerrakseen
Oletko sinä vl?
Nope, ainoastaan järkevä ihminen joka käyttää mieluummin rahansa muuhun kuin uhkapeleihin ja alkoholiin😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis haluat kieltää miestä kutsumasta ystäviään kun et pääse heidän huomion keskipisteeksi ja haluat kutsua vain niitä ihmisiä ketkä ylistää sinua ja pääset olemaan heidän huomion keskipisteenä
En halua kieltää mitään enkä varsinkaan olla huomion keskipisteenä. Ei kuulu tyyliini. Mutta haluan kotiini ihmisiä, jotka ovat minulle mukavia. Onko oikeasti liikaa vaadittu, että ei halua kotiinsa ihmisiä jotka eivät halua minua omiin koteihinsa tai illanviettoihinsa?
AP
Se on myös sun miehen koti......ootko ihan terve?
ooooootko ite...?
Älä ap päästäsellaisia ihmisiä kotiisi, jotka eivät kunnioita ja arvosta sinua.
En minäkään ole päässyt sisälle mieheni lapsuudenkavereiden porukkaan, vaikka ollaan tunnettu kohta 20 vuotta. Yksittäisiä yhteisiä ystäviä meillä on. Porukassakin kaikki ovat ihan ok tyyppejä mutta meillä ei vaan ole mitään yhteistä. Siihen joukkoon ei ole muutenkaan päässyt ketään vakituista uutta jäsentä vuosien aikana. Joitain vaihtuvia seurustelukumppaneita käy katsomassa meininkiä vuoden pari.
Mietin vaan, että onko AP:n tapauksessa kyseessä jotain tällaista jengiin pääsyn vaikeutta.
Ihan kokonaan toinen juttu on se, että noin keskenkasvuisten ihmisten ei pitäisi ottaa yhdessä asuntolainaa.
Ap vaikuttaa sekopäältä. Kitisee, kun tuntemattomat ihmiset eivät ole kutsuneet häntä juhliinsa. No, ehkä eivät ole kutsuneet, koska eivät tunne sinua ja eivät välttämättä edes tiedä teidän seurustelusta.
Jonkun täytyy tehdä aloite tutustumiselle. Vieraaseen voi tutustua vain tutustumalla.
Kyllä joidenkin ihmisten elämä on vain vaikeeta. Itse kutsuisin kaikki miehen ja omat kaverit tupareihin. Siinähän sitä tutustutaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa minut kavereiden seuraan. Ei ehkä ihan joka kerta (pitäähän omaakin aikaa olla kavereiden kanssa) mutta välillä. Miksi muuten olisi osaa porukasta tutustuttanut minuun ja harmistuisi kun minua ei kutsuta?
On kyllä aiemmin tuntunut ettei halua tarpeeksi. Halu saada minut mukaan ei aja sen halun edelle, että pääsee tämän porukan mukaan vaikka sitten ilman minua.
AP
Niin mitä sitten arvon rinsessalle saisi olla? Kuka kelpaisi? Vai miehen pitäisi nähdä vielä enemmän vaivaa? Hän ei ehkä ole halunnut tuputtaa kavereitaan sinulle, ja sinä olet tulkinnut asian niin, ettei häntä kiinnosta tarpeeksi tutustuttaa sinua heihin.
Lopeta luuleminen ja ylitulkitseminen. Taidat itse olla vähän raskassoutuinen. Tulee oma äitini mieleen. Arka introvertti, joka siksi mielellään arvostelemassa itse kaikkia.
Miehen nähdä "enemmön vaivaa". :O Voi elämä, täällä ei tosiaan vaadita miehiltä yhtään mitään. Aivan kuin olisivat jotain vamm aisia piskejä, eivätkä tasavertaisia kumppaneita. Eihän mieheltä voida nyt hellanlettas sentään vaatia edes, sitä, että huomioisi omaa kumppania kuin normaaliälyinen ihminen.
Pyyntö sulle. Älä lisäänny. Kasvatattaisit huonoja, isättömiä poikia...
Vierailija kirjoitti:
Ap vaikuttaa sekopäältä. Kitisee, kun tuntemattomat ihmiset eivät ole kutsuneet häntä juhliinsa. No, ehkä eivät ole kutsuneet, koska eivät tunne sinua ja eivät välttämättä edes tiedä teidän seurustelusta.
Jonkun täytyy tehdä aloite tutustumiselle. Vieraaseen voi tutustua vain tutustumalla.
Kyllä joidenkin ihmisten elämä on vain vaikeeta. Itse kutsuisin kaikki miehen ja omat kaverit tupareihin. Siinähän sitä tutustutaan!
Vaikutat pettäjältä, joka projisoi omia päänsisäisiä ongelmia muihin. AP:n mieskin vaikuttaa juopolta pettäjältä. Ehkä siksi palstan rupusakki nosti päätään ja tuli puolustelemaan kaltaistaan luu seria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensähän on niin, että kun kumppaniin ollaan rakastuneita ja sitoutuneita, kumppani halutaan esitellä kavereille myös. Nyt tätä ei ole tapahtunut.
Toki, mutta emme tiedä miksi. Onko ap antanut ymmärtää, ettei kiinnosta? Onko kaverit kieltänyt miestä tuomasta apta mukaan? Eikö mies ole tajunnut kysyä voiko ap tulla? Miksi he eivät ole kutsuneet kavereita kylään aikaisemmin tai keksineet yhteistä tekemistä? Miksi kaikki vastuu suhteen kehittymisestä apn ja kavereiden kesken on sysätty niille kavereille?
Melkein mihinkään ei ole kutsuttu, ketään ei tunne sitä vertaa että osaisi nimen ja naaman yhdistää, mutta silti on tiedossa keitä kaikkia (lyhytaikaisia muiden suhteita) muita kyllä on ollut kutsuttuna ja viikon Lapin matkalla oltu. Viikon reissu miehen kaveriporukalla, mutta ketään ei tunne edes että naaman ja nimen osaisi yhdistää. Että mistäköhän mättää? Jotenkin tulee sellainen mielikuva, että Ap on selkeästi näyttänyt nyrpeytensä miehen ystäviä kohtaan, kun viikossa ei ole kehenkään tutustunut, ollut vaan omien sanojensa mukaan maksajan roolissa. Ehkä mies on jo aiemmin aavistellut ja tuon viikon jälkeen huomannut, että Ap joukkoon sopeudu, kaveripiiri on erilaista (voi johtua monista asioista, mielenkiinnon kohteista kotoilu vs. matkustelu, akateeminen vs. duunari, ulkonäkökeskeisyys vs. luonnonlapsi, liikunta vs. sohvaperuna) ja sinne on turha pyytää Ap mukaan istumaan naama nurinpäin sohvannurkkaan. Toki miehellä voi olla muukin syy, toinen nainen kaveriporukassa tms. Tai kaverit tuon Lapin reissun jälkeen ovat todenneet, että Ap on se, joka on ilkeä kun ei ole kiinnostunut heidän seurastaan.
Kummallinen case joka tapauksessa, Ap tietää mitä toiset ajattelevat hänestä, ovat ilkeitä eivätkä kutsu mukaan. Mutta toisaalta väittää ettei tunne ihmisiä eikä tiedä heistä mitään. Nämä ei nyt oikein sovi yhteen.Ei ap ole lapissa ollut. Se on ainut johon häntä pyydettiin mukaan mutta ei osallistunut. Enkä ihmettele. Itsekään en menisi vieraiden ihmisten kanssa viikon matkalle varsinkaan paikkaan, jossa ei ole omaa hotellihuonetta. Oletan että lapin reissuja tehdään mökkiolosuhteissa joissa ap olisi siis täysin vieraiden ihmisten kanssa joutunut jakamaan kaikki ruokailuhetket, suihkun, vessan
On mahdotonta päästä sisään vuosia yhteen hitsautuneeseen kaveriporukkaan, jos ruokailuhetkien ja yhteisen vessan jakaminen (jälkimmäinen sentään vuorotellen, oletan?) tuntuvat liian intiimeiltä asioilta. Kai jokainen nyt on jossain riparilla tai muulla leirillä viikon pärjännyt aivan vieraiden kanssa. Miksi ei sitten puolison hyväksi toteamassa porukassa.
Mies vaikuttais olevan pääpomo teillä.
Maksattaa sulla kavereittensa kestitystä ja matkaansa.
En suostuisi kynnysmatoksi.
Tuparit on kivat, kun porukkaa ei oo liikaa.
Kutsukaa vai ne, jotka te molemmat kutsuisitte. Muuten bileet on pilalla.
Tai ei tupareita ollenkaan
Onko ne bileet ihan oikeasti muka jotain kutsuvieras-bileitä?! Normaalisti se menee niin, että porukalla suunnitellaan bileet ja se kenellä on uusi puoliso, tuo hänet paikalle tai kysyy, että onhan ok, että otan xx:n mukaan?
Eli, miehesi ei jostain syystä halua sua mukaan. Tai ei halua että olette hyvää pataa hänen kavereidensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa että ap järjestää ne tuparit, hankkii ruoat ja järjestää tarjoilut. Korkeintaan mies ostaa itse alkoholit. Lopun aikaa ap voikin sitten hääriä keittiössä ja jäädä siivoamaan kun mies lähtee ystävineen jatkoille. Ihanaa.
Ap, lähde miehesi tupareiden ajaksi matkoille ja järjestä erikseen tuparit omille ystävillesi.
"Kitisee, kun tuntemattomat ihmiset eivät ole kutsuneet häntä juhliinsa."
Ni samaa kaavaa käyttäen ap:n ei tartte kutsua kotiinsa tuntemattomia.
Ei kai ne tuntemattomat siitä kitise?
Onko mies koskaan kysynyt kavereiltaan, kun nämä eivät ole kutsuneet sinua johonkin, että voiko hän ottaa sinut aveciksi? Jos on, mitä hänelle on vastattu?
Minun ja mieheni suhteen alkuaikoina miehen läheiset eivät huomanneet kutsua minua mukaan joka paikkaan. Kun mies sitten kysyi, voinko minä tulla mukaan, vastaus oli että tottakai.
Sijoittuuko tämä E-Pohjanmaalle, Henkan ympärillä pyörivään sisäsiittoiseen sakkiin? :D
Meillä pistin selvät säännöt, ei kavereita norkumaan kotiin, en tykkää jos sen kavereita pyörii sohvalla ja mies saa mennä tapamaan kavereita silloin kun meillä on mun kavereiden "tyttöjen" ilta.
Vierailija kirjoitti:
Exä kuuluu tuohon porukkaan tai joku naisista exän ystävä.
Tämä.
Nyt tuli ensimmäinen syy jättää tuo sika, lisää on tulossa, mutta älä jää niitä odottelemaan. Parisuhde ei ole mikään alentumisen tila.