Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa kutsua tupareihin minua hylkiviä ihmisiä

Vierailija
15.03.2023 |

Miehen mielestä olen lapsellinen ja kiukuttelen turhasta. Omasta mielestäni olen oikeutettu ärtymykseen ja saan sanella, keitä kotiini kutsun.

Olemme olleet yhdessä 3 vuotta josta osa ajasta myös asuttu yhdessä. Ostimme nyt yhteisen kodin ja suunnitelmissa olisi tuparit. Mutta.. miehen kaverit ja kaveriporukka ei ole kutsunut minua juuri mihinkään näiden kolmen vuoden aikana, ja sen takia ärsyttäisi nyt kestitä heitä.

Kaveriporukassa on kymmenisen miestä ja naista, osa yhdessä toistensa kanssa, osa sinkkuja. En oikein edes tiedä, kun minua ei ole pahemmin heille esitelty. Mies on rampannut erilaisilla synttäreillä ja valmistujaisissa ja tupareissa ja jopa uv bileissä ilman minua. Tiedän että ainakin osalla heistä on ollut vaihtuvia puolisoehdokkaitakin mukana, mutta minua ei ole kutsuttu koskaan noihin. Tai no, kahdesti on. Toisella kertaa tuntui että olisin lähinnä maksajan roolissa lapin reissulla (viikon matka) ja toisella kerralla olin ehtinyt sopia muuta meno kyseiselle päivälle. Olen porukasta tavannus vain yhden pariskunnan (muutamia kertoja) ja yhden sinkkuäijän (miehen paras kaveri tuosta porukasta). Näiden kanssa olen tullut kyllä juttuun, en ole tietääkseni suututtanut ketään tai ollut inhottu. En ole varsinaisesti ystävystynytkään näiden kanssa kylläkään.

Noista bileistä joihin minua ei ole kutsuttu mutta joihin mies on kuitenkin välillä mennyt olemme riidelleet aiemminkin. Olen mieleni pahoittanut ja mies tietää sen. Joskus mies vaikuttaa loukkaantuneelta kun minä en saa kutsua, mutta ei silti ota puoltani vaan ei halua pahoittaa kavereidensa mieliä.

Pitäisikö tuo porukka oikeasti kutsua meidän yhteiseen kotiin (josta omistan saman verran kuin mies, jonka sisustukseen ja laittamiseen olen käyttänyt enemmän aikaa) tupareihin (joissa kuitenkin kestitsisin porukkaa vähintään saman verran kuin mies).

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä oudolta. Jos he eivät ole edes tavanneet sinua, eihän heillä voi olla mitään sinua vastaan. Samoin jos muiden kumppanit, jopa lyhytaikaiset, ovat tervetulleita, ei kyseessä ole myöskään kaveriporukan vakiintunut tapa. Minun veikkaukseni on, että miehesi ei oikeasti halua sinua mukaan. Välttääkseen riidan kanssasi hän sanoo, ettei sinua ole kutsuttu. Voi myös olla, että mies valehtelee heikentääkseen itsetuntoasi.

Jos asia olisi oikeasti niin, että sinua ei haluta mihinkään mukaan ja mies olisi tästä pahoillaan, kyllähän hän pitäisi sinun puoliasi näissä tilanteissa, ilmoittaisi kavereilleen, että on epäkohteliasta olla kutsumatta puolisoa. Syytä voi vain arvailla. Ehkä mies on todella mustasukkainen eikä halua, että osallistut juhliin, joissa on muita miehiä. Ehkä mies haluaa itse sikailla ilman, että puoliso on paikalla. Ehkä olet raskasta seuraa juhlissa niin, että mies siksi menee mieluummin yksin.

Olin yli 10 vuotta juurikin tällaisessa parisuhteessa missä mihinkään juhliin en ollut tervetullut, mökkireissuilla "autoon ei mahdu", Euroopan reissuilla "ei sinne muidenkaan tyttöystäviä ole tulossa".... Vika ei ollut miehen kavereissa vaan nimenomaan omassa miehessä, jolle oli tärkeämpää päästä vapaasti ryyppäämään. Kolmenkympin paremmalla puolella totesin, että seurustelen ikiteinin kanssa ja lähdin.

Vierailija
122/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä oudolta. Jos he eivät ole edes tavanneet sinua, eihän heillä voi olla mitään sinua vastaan. Samoin jos muiden kumppanit, jopa lyhytaikaiset, ovat tervetulleita, ei kyseessä ole myöskään kaveriporukan vakiintunut tapa. Minun veikkaukseni on, että miehesi ei oikeasti halua sinua mukaan. Välttääkseen riidan kanssasi hän sanoo, ettei sinua ole kutsuttu. Voi myös olla, että mies valehtelee heikentääkseen itsetuntoasi.

Jos asia olisi oikeasti niin, että sinua ei haluta mihinkään mukaan ja mies olisi tästä pahoillaan, kyllähän hän pitäisi sinun puoliasi näissä tilanteissa, ilmoittaisi kavereilleen, että on epäkohteliasta olla kutsumatta puolisoa. Syytä voi vain arvailla. Ehkä mies on todella mustasukkainen eikä halua, että osallistut juhliin, joissa on muita miehiä. Ehkä mies haluaa itse sikailla ilman, että puoliso on paikalla. Ehkä olet raskasta seuraa juhlissa niin, että mies siksi menee mieluummin yksin.

Olin yli 10 vuotta juurikin tällaisessa parisuhteessa missä mihinkään juhliin en ollut tervetullut, mökkireissuilla "autoon ei mahdu", Euroopan reissuilla "ei sinne muidenkaan tyttöystäviä ole tulossa".... Vika ei ollut miehen kavereissa vaan nimenomaan omassa miehessä, jolle oli tärkeämpää päästä vapaasti ryyppäämään. Kolmenkympin paremmalla puolella totesin, että seurustelen ikiteinin kanssa ja lähdin.

Tuleeko yllätyksenä, että naisia ei haluta mukaan miesten keskinäisiin illanviettoihin?

Ei monet naisetkaan halua heidän keskinäisiin illanviettoihin kavereiden miehiä mukaan.

Sekaporukoissa eri juttu, mutta niissä ymmärtää jos kumppani on esim helposti raskasta draamaa aiheuttava henkilö, niin häntä ei ymmärrettävistä syistä johtuen haluta pilaamaan hyvää tunnelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nuorena vastaavanlainen suhde. En mahtunut miehen kaveriporukan illanviettoihin, vaikka niissä kävi muuten paljon porukkaa vaihtuvalla kokoonpanoilla ja välillä uusiakin tuttavuuksia. Vain minä en mahtunut.

Kunnes sitten tuli ne bileet, joihin pääsin mukaan. Ei ne mitkään mukavat bileet olleet.

Kukaan naisista ei puhunut minulle mitään koko illan aikana. Jos yritin avata mitään keskustelua, niin kääntyivät pois. Jos yritin osallistua keskusteluun niin vaihtoivat aihetta. Ihan kuin olisin ollut näkymätön.

Päädyin sitten juttelemaan miesten kanssa, mikä näytti lisäävän naisten ärtymystä minua kohtaan.

Siinä illan aikana kävi ilmi, että silloinen seurustelukumppanini oli aikaisemmin seurustellut niiden naisten hyvän ystävän kanssa ja he halusivat sen suhteen takaisin. Minusta piti päästä siksi eroon.

Oli viisas ratkaisu hypätä pois siitä kuviosta. Oli se sen verran omituista touhua. Sitä en tiedä millaisen vastaanoton seuraava naisystävä sai siinä porukassa. Toivottavasti edes vähän paremman kuin minä.

Vierailija
124/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tuleeko yllätyksenä, että naisia ei haluta mukaan miesten keskinäisiin illanviettoihin?

Ei monet naisetkaan halua heidän keskinäisiin illanviettoihin kavereiden miehiä mukaan.

Sekaporukoissa eri juttu, mutta niissä ymmärtää jos kumppani on esim helposti raskasta draamaa aiheuttava henkilö, niin häntä ei ymmärrettävistä syistä johtuen haluta pilaamaan hyvää tunnelmaa.[/quote]

Ei tietenkään jos kyseessä olisi olleet miesten keskinäiset illanvietot ja reissut, mutta näin ei näissä tapauksissa ollut, vaan mies valehteli ja jätti tarkoituksella ystäväpiirin ulkopuolelle.

Vierailija
125/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekaporukoissa eri juttu, mutta niissä ymmärtää jos kumppani on esim helposti raskasta draamaa aiheuttava henkilö, niin häntä ei ymmärrettävistä syistä johtuen haluta pilaamaan hyvää tunnelmaa.

Ei tietenkään jos kyseessä olisi olleet miesten keskinäiset illanvietot ja reissut, mutta näin ei näissä tapauksissa ollut, vaan mies valehteli ja jätti tarkoituksella ystäväpiirin ulkopuolelle.

Ehkä olet aiempien kokemusten perusteella esim. helposti raskasta draamaa aiheuttava henkilö jota ei ymmärrettävistä syistä johtuen haluttu pilaamaan hyvää tunnelmaa tms.

Joku syyhän oli siinä että miksi mies arvioi että hänellä oli parempi kokemus illanvietoissa ilman sinua kuin hänen kanssaan. Mikähän se voisi olla? Pystytkö rehelliseen itsekritiikkiin?

Vierailija
126/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehes käyttää kavereiden kieltämistä tekosyynä, oikeasti menee mieluummin ilman sinua. Jos näin ei olisi, niin eiköhän se edes olisi puheissa esitellyt ihmiset sinulle niin että tietäisit tyypit.

Vierailija
127/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Minulla oli ex, joka ei ikinä pyytänyt minua mukaan, mutta minut oli kuitenkin kutsuttu ja ihmeteltiin miksi en ikinä tule mihinkään :)

Just tämä. Ne miehen kaverit voi jopa pitää ap:tä töykeänä, kun se ei koskaan osallistu mihinkään tapaamisiin. Tyyliin "kuvitteleeko se olevansa meitä parempi kun ei seura kelpaa" ja ap ajattelee kavereista samaa. Mies sen sijaan on tyytyväinen kun saa pidettyä kaksi maailmaansa erillään ja voi tarpeen mukaan vetäytyä toiseen, kun toinen alkaa ottaa päästä. Tai sitten kaverit tietää miehestä jotain ikävää, minkä ei halua päätyvän ap:n korviin. Tai sitten ei mikään tälläinen ole syynä. Tuli nämä vain mieleen koska ap kertoi että kyse noin kymmenestä pariskunnasta (osa vaihtuvine aveceineen), eli aika isosta määrästä ihmisiä. Miten ne kaikki nyt olisivat päättäneet/kokeneet ettei ap:hen kannata tutustua? Varsinkin kun ap:llä on omiakin kavereita, joten kyse ei ole siitä, että ap olisi hankala persoona. Ja vaikka olisikin hankala persoona, niin kyllä kymmenen ihmisen joukosta löytyy aina joku, joka haluaa tutustua siihen hankalaankiin tyyppiin.

Vierailija
128/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa uv bileisiin eikä tupareihin ei saanut miesystävä naistaan ottaa mukaan. En usko. Karsee "mies"!!! Henkisesti voin huonosti.

Vierailija
129/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän sinulla on mahdollisuus tutustua miehen kaveriporukkaan, ei mitään ennakkoasenteita vaan avoimin mielin. Hyvä tilaisuus kokeilla sovitko porukkaan.

Vierailija
130/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksestasi päätellen vika on aikalailla sinussa.

Emme mekään saa erikseen kutsua illanistujaisiin kummallekin, vaan oletamme että kutsu koskee molempia. Se että jatkuvasti pahoitat mielesi, luo sinusta kuvan vaikeana ihmisenä, jolla on prinsessakompleksi.

Vierailija
131/131 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä tupareissa porukalle tulee selväksi että olette nyt aidosti kimpassa, saavat tutustua kotiinne ja sun kavereihin. Hyvä tilaisuus päästä eteenpäin ja tutustua lisää. Ehkä ovat ihan mukavia, osa ehkä ei niin mieleen mutta jos miehellesi tärkeitä ihmisiä, tulevat olemaan osana elämäänne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän