Mies haluaa kutsua tupareihin minua hylkiviä ihmisiä
Miehen mielestä olen lapsellinen ja kiukuttelen turhasta. Omasta mielestäni olen oikeutettu ärtymykseen ja saan sanella, keitä kotiini kutsun.
Olemme olleet yhdessä 3 vuotta josta osa ajasta myös asuttu yhdessä. Ostimme nyt yhteisen kodin ja suunnitelmissa olisi tuparit. Mutta.. miehen kaverit ja kaveriporukka ei ole kutsunut minua juuri mihinkään näiden kolmen vuoden aikana, ja sen takia ärsyttäisi nyt kestitä heitä.
Kaveriporukassa on kymmenisen miestä ja naista, osa yhdessä toistensa kanssa, osa sinkkuja. En oikein edes tiedä, kun minua ei ole pahemmin heille esitelty. Mies on rampannut erilaisilla synttäreillä ja valmistujaisissa ja tupareissa ja jopa uv bileissä ilman minua. Tiedän että ainakin osalla heistä on ollut vaihtuvia puolisoehdokkaitakin mukana, mutta minua ei ole kutsuttu koskaan noihin. Tai no, kahdesti on. Toisella kertaa tuntui että olisin lähinnä maksajan roolissa lapin reissulla (viikon matka) ja toisella kerralla olin ehtinyt sopia muuta meno kyseiselle päivälle. Olen porukasta tavannus vain yhden pariskunnan (muutamia kertoja) ja yhden sinkkuäijän (miehen paras kaveri tuosta porukasta). Näiden kanssa olen tullut kyllä juttuun, en ole tietääkseni suututtanut ketään tai ollut inhottu. En ole varsinaisesti ystävystynytkään näiden kanssa kylläkään.
Noista bileistä joihin minua ei ole kutsuttu mutta joihin mies on kuitenkin välillä mennyt olemme riidelleet aiemminkin. Olen mieleni pahoittanut ja mies tietää sen. Joskus mies vaikuttaa loukkaantuneelta kun minä en saa kutsua, mutta ei silti ota puoltani vaan ei halua pahoittaa kavereidensa mieliä.
Pitäisikö tuo porukka oikeasti kutsua meidän yhteiseen kotiin (josta omistan saman verran kuin mies, jonka sisustukseen ja laittamiseen olen käyttänyt enemmän aikaa) tupareihin (joissa kuitenkin kestitsisin porukkaa vähintään saman verran kuin mies).
Kommentit (131)
Miten aiotte tulevaisuudessa pärjätä kun yhteisessä uudessa kodissa on JO NYT noin vaikeata?
Osaatteko keskustella keskenänne ?
Älkää vaan tehkö lapsia kun alku on jo noin hankalaa.
Oletko varma että kyse on niistä kavereista eikä siitä, että miehesi ei halua sinua mukaan? Joku ex joukossa, häpeää kavereidensa käytöstä tai omaa käytöstään ryyppyjuhlissa eikä halua sinua todistamaan tätä? Tai haluaa vain sitä omaa aikaa ilman että osaa ajatella sinua asiassa?
Suosittelisin kysymään mieheltä ja keskustelemaan noista menneistä. Onko kaverit oikeasti kieltäneet sinua tulemasta vai onko mies päättänyt näin. Ja nyt haluaisi ehkä muuttaa tilannetta.
Jos ne kaverit ovat sinulle ilkeitä niin ymmärrän ettet halua heitä kotiisi. Ulkopuolelle jättäminen on kiusaamista. Mutta epäilen silti, että kavereiden puolesta olisit aina ollut tervetullut mutta mies ei ole halunnut. Voiko mies olla jopa niin urpo että ei ole tajunnut viedä sinua, vaikka kaikki haluaisi sinut paikalle mies mukaan lukien?
Onko tämä provo?
Ellei ole niin ap on sitoutunut itselleen väärään mieheen. Ongelmia on tiedossa loppuiäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuten itsekin sanot YHTEINEN koti. Kun se on YHTEINEN sinä et YKSIN voi hallita ketä siellä käy. Miehellä on ihan samanlainen oikeus päättää kuin sinullakin on
Onhan sillä joo. Mutta jos näin nyt ajatellaan, niin sittenhän aapeen pitäisi hyväksyä, että kotiinsa kutsutaan aapeelle kurjia ihmisiä eli aapeella ei ole oikeus päättää, mutta miehellä on?
Kyllähän tuohon nyt järkevä kompromissi pitäisi löytää. Aapeen mies ilmeisesti odottaa, että aapee kestitsee vieraita eli osallistuu tupareiden kustannuksiin ja tekemisiin?
Vaikka koti on kuinka yhteinen, niin molemmilla täytyy olla siellä hyvä olla.
Olisikohan nyt paras ratkaisu se, että jos mies väen väkisin haluaa kutsua kotiinsa ihmisiä, jotka ei vastavuoroisesti kutsu aapeen puolisoa, mies maksaa ja järjestää itse juhlat ja kustantaa puolisolleen vaikka kylpyläviikonlopun tuolloin?
Meillä ei kyllä puolisoa loukattaisi kutsumalla yhteiseen kotiin viereita, joita toinen ei halua, varsinkin jos syy on hyvä.
Särähti hieman tuo "MINUN KOTIINI, MINUN JÄRJESTÄMÄT TUPARIT". Onhan se myös miehenkin koti? Vai onko hän vaan maksajan roolissa?
Voi taivas. On otettu yhteinen asuntolaina vaikka meno on kovin kypsymätöntä.
No onnee nyt kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
No onnee nyt kuitenkin.
Jokaisessa parisuhteessa on joku ongelmakohta. Jos ei ole, se valehtelee. Jos ap:n kohdalla riitelyssä kyse on joista muutaman kerran vuodessa olevista miehen kaverien bileistä, en kutsuisi suhdetta kypsymättömäksi. Ap ei kertonut mitään muuta suhteestaan kuin tämän asian ja sen keston, muu ei tähän keskusteluun tai meille kuulu.
Onko sinulla parisuhdetta?
En ikinä kehtaisi kutsua meille tyyppejä, jotka ovat inhottavia jotain tämän talon asukasta kohtaan. Ihan sama onko kyse minun sukulaisesta joka inhoaa miestäni, lapsen kaverista joka inhoaa minua tai toisen lapsen kaverista joka kiusaa toista lapsistamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onnee nyt kuitenkin.
Jokaisessa parisuhteessa on joku ongelmakohta. Jos ei ole, se valehtelee. Jos ap:n kohdalla riitelyssä kyse on joista muutaman kerran vuodessa olevista miehen kaverien bileistä, en kutsuisi suhdetta kypsymättömäksi. Ap ei kertonut mitään muuta suhteestaan kuin tämän asian ja sen keston, muu ei tähän keskusteluun tai meille kuulu.
Onko sinulla parisuhdetta?
On. Enkä vingu, että yhyy en leiki ton kanssa ku se rikkoo mun hiekkakakut.
Suomalaiset on usein vähän hitaasti lämpenevää sakkia ja voi olla että näet asiat hieman eri linssin läpi kuin kumppanisi.
Pitkäaikaisten ystävien kumppaneita voi olla vaikea sisällyttää kaveripiirin menoon jos jengillä on omat vakiintuneet ajanviettotapansa ja etenkin jos ystävän kumppani on sisäänpäin kääntyvä ja ottaa aikansa lämmetäkseen.
Tiedän kun olen itsekin tuollainen :D vaikutan helposti tylyltä vaikka olenkin pääasiassa ujo ja ottaa aikansa että parhaat puoleni tulee esiin uudessa seurassa. Ajattelen myös helposti pahinta eli että se ja se ei pidä minusta tai välttelee jne.
Paras lääke tuohon on kutsua kaikki koolle ja pitää huoli juomatarjoilusta :)
Siis mitä. Ihmeellinen kaveriporukka sun miehellä. Miksi muiden kumppanit kuuluu porukkaa, mutta sä et. Miehesi olisi kuulunut ajat sitten ottaa asia esiin kavereidensa kanssa. Huh mitä touhua.344
Voisitteko kutsua eri aikoihin ystävänne? Kahdet tuparit? Minäkään en tunne kovin hyvin mieheni ystäviä ja olisi kiusallista kutsua heidät illanviettoon kun ei hirveesti yhteistä ole ja joo, ei minua kiinnosta pätkääkään hänen kaverinsa ja olisi tylsää teeskennellä. En ole edes hyvä teeskentelemään ja vaikuttaisin varmasti tympeältä. Kahdet tuparit siis, toimii.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä. Ihmeellinen kaveriporukka sun miehellä. Miksi muiden kumppanit kuuluu porukkaa, mutta sä et. Miehesi olisi kuulunut ajat sitten ottaa asia esiin kavereidensa kanssa. Huh mitä touhua.344
Musta vaikuttaa siltä että hänen mies on se syy miksi AP ei ole saanut kutsuja mukaan. Mies menee jostain syystä mielummin yksin. Syitä voi olla monia.
"En halua kieltää mitään enkä varsinkaan olla huomion keskipisteenä. Ei kuulu tyyliini. Mutta haluan kotiini ihmisiä, jotka ovat minulle mukavia. Onko oikeasti liikaa vaadittu, että ei halua kotiinsa ihmisiä jotka eivät halua minua omiin koteihinsa tai illanviettoihinsa? "
Ryhmä erilaisia sekalaisia ihmisiä ja sitten sinä.
Onko todella niin että nämä kaikki ihmiset eivät pidä sinusta ja ovat sinulle ikäviä?
Tulee mieleen ystäväni jolla on ollut yli seitsemän vakavaa ihmisuhdetta.
Ystäväni on lopettanut itse jokaisen suhteen koska kumppanissa ollut aina jotain vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis haluat kieltää miestä kutsumasta ystäviään kun et pääse heidän huomion keskipisteeksi ja haluat kutsua vain niitä ihmisiä ketkä ylistää sinua ja pääset olemaan heidän huomion keskipisteenä
En halua kieltää mitään enkä varsinkaan olla huomion keskipisteenä. Ei kuulu tyyliini. Mutta haluan kotiini ihmisiä, jotka ovat minulle mukavia. Onko oikeasti liikaa vaadittu, että ei halua kotiinsa ihmisiä jotka eivät halua minua omiin koteihinsa tai illanviettoihinsa?
AP
Ei ole liikaa vaadittu todellakaan. Mutta oletetaan, että tuparit tulevat kuitenkin toteutumaan ja nämä epämukavat miehen kaverit tulevat sinne. Ota asenne, että onpa kiva vihdoin tavata, olen miettinytkin, että missä se mikko on teitä oikein piilotellut tms. Ja älä vaan jää taka-alalle, koti on teidän yhteinen, pyydä peremmälle, näytä mihin voi laittaa takit, mihin voi istuutua. Tarjoa syötävää ja juotavaa ja ole kiinnostunut heistä, kysele mitä kukin tekee ja missä ovat mikkoon tutustuneet. Jos ei muuten runosuoni kuki niin shotti pohjalle. Ja tee tuttavuutta myös avecien kanssa. Näytä heille, että olet kiva tyyppi ja suhun kannattaa tutustua.
Olet oikeassa tavallaan. Ehkä mies haluaisi ne omana kaverinaan kutua, ollakseen heidän kanssa, mutta se tapa ei huomioi sinua lainkaan - kyseessä on kotisi, ei pelkästään miehen koti. Ellei mene erilleen ja ota kummallekin uuden kodin, jossa voi tehdä ihan mitä haluaa. Tuo asunto on siis sinunkin ja yksityinen tila. Miksi kovin paljoa ottaisi asuntoon ihmisiä sotkemaan? Riittääkö muutama siisti läheinen tai kaveri erikseen. Ei bileet. Jos mies tapaa niitä kavereitaan erikseen muualla bileineen. Jos taas mikään sotku tai tahma ei sua haittaa, porukka sisään vaan. Mutta tiedä sitten.
No, meilläpäin kyllä kaikki tällaiset kaveripirskeet on avec, vaikkei erikseen mainita. Oletko nyt ihan varma, ettet muka ole kutsuttu, vaikket erikseen kutsua saa? Vai onko miehesi todella niin pöljä, ettei ota sinua mukaan vain siksi, ettei erikseen kutsussa mainita "Mikko ja Maija"? Eri juttu jotkut viralliset häät tietenkin. Vai voiko mies vaan jättää sinut pois, koska ei halua sinua mukaan syystä x?
No,ketähän sinne tupareihin sitten tulee?
Tuntuu että yksi ja sama on trollannut jo nyt koko keskustelun täyteen aloittajaa dissaavia viestejä.