Nyt joku roti näihin ruoan hintoihin!!!
Viime viikolla jäi tomaatit ostamatta koska hinta 7,99€/kg. No, tänään Alepassa 8,29/kg(!!). Rakastan paprikaa, hinta jo 10,29/kg. Pakastaparsakaali 9,20/kg. Kotimaista-kananmunat 2,45. Koiranruokapurkki 2,79.
Ei tässä ole enää mitään järkeä.
T. Vuokran jälkeen 580€/kk netto. Onnea mulle.
Kommentit (1383)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen suippopaprika 17,50/kg Salessa. Jäi ostamatta.
Suippopaprikaa ei kukaan välttämättä tarvitse, helppo jättää ostamatta.
Ei tarvita tavallistakaan paprikaa. Itse ostan molempia vain silloin, kun kilohinta on alle vitosen.
Ei tarvita mitään muutakaan. Kyllä sitä elää pelkällä perunalla ja porkkanallakin. Ja Pirkan halvan monivitamiinin voi välillä heittää naamariin.
Ei TARVITA paprikaa. Voi luoja, miten häiriintyneitä juttuja. Jotkut ovat ilmeisesti täysin alistuneet kohtaloonsa pahoinvointivaltiossa. Kunhan rikkailla porsastelijoilla riittää hyvinvointia ja apetta napaansa. Enhän minä tarvitse paprikoita. . . .
Vierailija kirjoitti:
Ei liity ruokaan, mutta alkuviikosta ikean eräs huonekalu 60 euroa, eilen tilatessa 65 euroa.
Kaikki nousee kohisten paitsi palkka. Kyllä joutuu kohta pohtimaan mitä ostaa.
Polkupyörän sisäkumi vuosi sitten 7€, tänään 9€. Paperiset biojätepussit vasta 2,30€ nyt yli 3€. Teen sanomalehdistä nykyään, kaivan hesareita paperinkeräyslaatikosta. Tuote kuin tuote yhdessä yössä +30% hinnan korotus. Mitätön summa yhdessä tuotteessa mutta kun niitä tuotteita pitää ostaa joka viikko kymmeniä, on rahanmenokin viikossa kymmeniä euroja enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita tavallistakaan paprikaa. Itse ostan molempia vain silloin, kun kilohinta on alle vitosen.
Ei tarvita mitään muutakaan. Kyllä sitä elää pelkällä perunalla ja porkkanallakin. Ja Pirkan halvan monivitamiinin voi välillä heittää naamariin.
Ei TARVITA paprikaa. Voi luoja, miten häiriintyneitä juttuja. Jotkut ovat ilmeisesti täysin alistuneet kohtaloonsa pahoinvointivaltiossa. Kunhan rikkailla porsastelijoilla riittää hyvinvointia ja apetta napaansa. Enhän minä tarvitse paprikoita. . . .
Voi sinua autuas idari. Ota selvää satokausiajattelusta. Itse en näe mitään järkeä ostaa paprikaa kympillä kilo, eli juuri silloin kun se ei edes maistu juuri miltään. Mieluummin ostan sitä silloin, kun se on alle vitosen kilo eli satoaikanaan, siis silloin kun sen maku on parhaimmillaan. Muuna aikana ostan jotakin muuta maistuvaa kasvista satokauden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Espoossa eräs K-kauppias on määrännyt, että esim. appelsiinit jos on vähänkin menossa heikoksi, pitää tuotteet laittaa roskiin. Ei edes hävikkilaariin tai mehupuristimeen.
Ettei asiakkaat vahingossakaan saisi edullisemmin tuotteita.
Taitaa olla se sama kauppias, joka muutamassa vuodessa saanut kolme kauppaansa konkkaanEspoossa. Viimeksi Espoon keskustassa, sieltä siirtyi Järvenperän Auroraan, mistä tuli lähtö, kun ahdisteli miesasiakkaita, nyt on Lähderannassa. Varokaa ostamasta sieltä pakasteita. Kylmäketju on katkennut useampaan kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osta punalappuja ? Klo 21 alkaen -60 %
Ei meillä ainakaan ole mitään enää klo 21 aikaan -60%. Myyvät suurimman osan päivällä -30%. Lisäksi normaalihinnalla saa jotain muuta lihaa edullisemmin, samoin salaattia.
Moni kauppa selvästi kiristää vyötä noiden alennusten suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei TARVITA paprikaa. Voi luoja, miten häiriintyneitä juttuja. Jotkut ovat ilmeisesti täysin alistuneet kohtaloonsa pahoinvointivaltiossa. Kunhan rikkailla porsastelijoilla riittää hyvinvointia ja apetta napaansa. Enhän minä tarvitse paprikoita. . . .Voi sinua autuas idari. Ota selvää satokausiajattelusta. Itse en näe mitään järkeä ostaa paprikaa kympillä kilo, eli juuri silloin kun se ei edes maistu juuri miltään. Mieluummin ostan sitä silloin, kun se on alle vitosen kilo eli satoaikanaan, siis silloin kun sen maku on parhaimmillaan. Muuna aikana ostan jotakin muuta maistuvaa kasvista satokauden mukaan.
Kaikkein halvimmillaan voi ostaa säilöttyä paprikaa, jonka kilohinnassa ei ole sitä isoa ja painavaa siemenkotaa ja kantaa. Esim K-menun on halvempaa, kuin Rauinbowin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei TARVITA paprikaa. Voi luoja, miten häiriintyneitä juttuja. Jotkut ovat ilmeisesti täysin alistuneet kohtaloonsa pahoinvointivaltiossa. Kunhan rikkailla porsastelijoilla riittää hyvinvointia ja apetta napaansa. Enhän minä tarvitse paprikoita. . . .Voi sinua autuas idari. Ota selvää satokausiajattelusta. Itse en näe mitään järkeä ostaa paprikaa kympillä kilo, eli juuri silloin kun se ei edes maistu juuri miltään. Mieluummin ostan sitä silloin, kun se on alle vitosen kilo eli satoaikanaan, siis silloin kun sen maku on parhaimmillaan. Muuna aikana ostan jotakin muuta maistuvaa kasvista satokauden mukaan.
Ota itse selvää, ennen kuin alat muita nimittelemään ja pätemään. Paprika on parhaillaan sesongissa. Eli täysin sepitettyä valetta, et sinä mitään satokauden mukaan osta, kun et edes tiedä milloin mikäkin on sesongissa.
Vierailija kirjoitti:
S-marketin kotimaista broilerin paistisuikaleiden kilohinta on nykyään meillä 15€. Ostan näitä vain iltaisin 20 jälkeen punalaputettuina.
Muistan ajan kun tuo paketti maksoi sen 1,99€
Aivan sikamaisia hinnankorotuksia.
Vaikka maksaisi nolla euroa, niin kuka enää on niin nolo, että syö lihaa ?
Vierailija kirjoitti:
Kävin eilen Finnkinossa ja teki ensin mieli ostaa S-kokoiset popcornit. Siis se pienin purkki, olisko siinä litran verran?
Hinta 5,40 euroa. Jäi ostamatta.
Lopettakaa se leffoissa mässyttäminen. Elokuvat ovat taidenautinto ei mikään teinibaari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudet hinnat on ja pysyy. T. Kauppias.
Miksi?
Miksi ei?
Ei ol hyväksyttävä peruste. Lopeta kauppasi kokonaan, riistäjä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein halvimmillaan voi ostaa säilöttyä paprikaa, jonka kilohinnassa ei ole sitä isoa ja painavaa siemenkotaa ja kantaa. Esim K-menun on halvempaa, kuin Rauinbowin.
Eli maksat siis mielummin säilykeliemestä (johon kaiketi suuri osa vitamiineista ja kuiduista on liuennut)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luovu rakista äläkä valita.
Ootko sinä ollu koko pääsiäisen ypöyksin kun noin on terävä kieli ja mieli?
Vietin pääsiäisen yhdessä puolisoni kanssa. Liian monella on räksyttäjä. Lemmikkien pito ja niille lihan syöttäminen nykyisessä mittakaavassa ei ole kestävää. Luuletko, että yhteiskunta pyörii vain sinun halujesi ympärillä?
Menikö riidellessä?
Ei minulla ole lemmikkejä mutta en kyllä jaksa riehua kenenkään muun lemmikeistä. Sinunkaltaisten kommentit kyllä ärsyttää.Ei mennyt. Saunoimme, söimme hyvin, ja laitoin oksia maljakkoon. Joskus jonkun on puhuttava suoraan liikakulutuksesta ja vyön kiristämisestä. Koira ei ole välttämättömyys eivätkä monet muutkaan asiat, joita sellaisina pidämme.
Rescue ovat ainoita hyväksyttäviä, koska ne ovat kurjuudesta pelastetut. Kaikki muut ovat pentutehtailun tulosta, jota suojelee Kennelliitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli maksat siis mielummin säilykeliemestä (johon kaiketi suuri osa vitamiineista ja kuiduista on liuennut)?
On kuule niin tiukkaan pakattu ettei liemiä lillu. Sen vähän voi käyttää salaattikastikkeeseen. Ihan ok tuote, kun heittelen pizzan ja voileipien päälle sekä salaatteihin ja sadonkorjuupataan. Jotai 6 euroa kilohinta ja huom ilman niitä perkuujätteitä. 🌶
Vierailija kirjoitti:
Et tarvitse sitä. Osta semmoisia elintarvikkeita, joihin sinulla on varaa. Saat oikein terveellistä ja hyvää ruokaa, kunhan otat itseäsi niskasta kiinni. Ole kerrankin aikuinen, äläkä vain vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luovu rakista äläkä valita.
Ootko sinä ollu koko pääsiäisen ypöyksin kun noin on terävä kieli ja mieli?
Vietin pääsiäisen yhdessä puolisoni kanssa. Liian monella on räksyttäjä. Lemmikkien pito ja niille lihan syöttäminen nykyisessä mittakaavassa ei ole kestävää. Luuletko, että yhteiskunta pyörii vain sinun halujesi ympärillä?
Menikö riidellessä?
Ei minulla ole lemmikkejä mutta en kyllä jaksa riehua kenenkään muun lemmikeistä. Sinunkaltaisten kommentit kyllä ärsyttää.Ei mennyt. Saunoimme, söimme hyvin, ja laitoin oksia maljakkoon. Joskus jonkun on puhuttava suoraan liikakulutuksesta ja vyön kiristämisestä. Koira ei ole välttämättömyys eivätkä monet muutkaan asiat, joita sellaisina pidämme.
Rescue ovat ainoita hyväksyttäviä, koska ne ovat kurjuudesta pelastetut. Kaikki muut ovat pentutehtailun tulosta, jota suojelee Kennelliitto.
Kennelliito ei suojele pentutehtailua. Päinvastoin. . Mutta jos ei ole rahaa ruokaan, ei pidä ottaa koiraa. Ja ei pidä ottaa myöskään, jos ei ole valmis sitä kouluttamaan ja huolehtimaan siitä sen koko elämän ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästövinkki: Suomessa on niin hyvä vesi, että ihan hyvin voi jättää koko pullo-osaston kaupassa käymättä. Emme oikeasti tarvitse mitään mehuja ja limsoja ja olutta ja energiajuomia.
Puhumattakaan, mikä ympäristökuorma on kuljetella muovipulloja rekkakaupalla kalliin energian aikoina edes takaisin.
Säästyvillä rahoilla voi ostaa vaikka hedelmiä ja marjoja tai muuta terveellistä, mikä on muka kallista.
Mikäs terveysintoilija siellä.
Yleensä on hyvä vesi, mutta valitettavasti ei kaikilla.
Aika askeettisesti kulutat kyllä, jos vedellä pärjäät.
Juotko ikinä:, kahvia, teetä, mehuja, (niitä tuoremehuja) smoothieta, eikö kukaan perheestä juo maitoa tai ettekö käytä ruokaan sitä koskaan? Entä lapset? Kai ainakin sitten jogurtteja ja juustoja?
Olut joo aika turhaa, mutta kiva virkistyslisä esim. saunojalle ja maistuu, jos ei absolutisti ole.
Kyseessä oli säästövinkki sillä ko. juomat ei todellakaan ole mitään välttämättömiä.
Mutta, jokainen käyttää rahansa miten tykkää ja jos energiajuoma kuulostaa vaikkapa vihanneksia paremmalta vaihtoehdolta budjettitaloudessa, niin siitä sitten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästövinkki: Suomessa on niin hyvä vesi, että ihan hyvin voi jättää koko pullo-osaston kaupassa käymättä. Emme oikeasti tarvitse mitään mehuja ja limsoja ja olutta ja energiajuomia.
Puhumattakaan, mikä ympäristökuorma on kuljetella muovipulloja rekkakaupalla kalliin energian aikoina edes takaisin.
Säästyvillä rahoilla voi ostaa vaikka hedelmiä ja marjoja tai muuta terveellistä, mikä on muka kallista.
Mikäs terveysintoilija siellä.
Yleensä on hyvä vesi, mutta valitettavasti ei kaikilla.
Aika askeettisesti kulutat kyllä, jos vedellä pärjäät.
Juotko ikinä:, kahvia, teetä, mehuja, (niitä tuoremehuja) smoothieta, eikö kukaan perheestä juo maitoa tai ettekö käytä ruokaan sitä koskaan? Entä lapset? Kai ainakin sitten jogurtteja ja juustoja?
Olut joo aika turhaa, mutta kiva virkistyslisä esim. saunojalle ja maistuu, jos ei absolutisti ole.
Kuuluvatko nämä mielestäsi mainittuun pullo-osastoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-marketin kotimaista broilerin paistisuikaleiden kilohinta on nykyään meillä 15€. Ostan näitä vain iltaisin 20 jälkeen punalaputettuina.
Muistan ajan kun tuo paketti maksoi sen 1,99€
Aivan sikamaisia hinnankorotuksia.
Vaikka maksaisi nolla euroa, niin kuka enää on niin nolo, että syö lihaa ?
Minä. Ja sun mielipiteellä on asiaan harvinaisen vähän merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja sinun kanssasi. Ne säilykkeet/pakasteet ovat ihan hyvä vaihtoehto, jos rahat on tiukalla. Jokainen toimii omien resurssiensa mukaan. Joitakin vihanneksia käytetään tarkoituksesta riippuen joko säilöttynä tai tuoreena, esim tomaatteja tiettyihin ruokiin. Mutta se on sitten hulluutta, että itketään, kun ei ole varaa johonkin sillä hetkellä kalliiseen kasvikseen. Kasviksissa on mistä valita!
Ei meillä ainakaan ole mitään enää klo 21 aikaan -60%. Myyvät suurimman osan päivällä -30%. Lisäksi normaalihinnalla saa jotain muuta lihaa edullisemmin, samoin salaattia.