Hyvähän se kerrostalossa
Vaihdetaan vessanpöntöt, hanat, siivotaan. Pihat aurataan, istutukset hoidetaan.
Toista se on omakotitalossa, mitään ei saa ilmaiseksi. Itse on asiat hoidettava.
Kommentit (19)
Senkun muutat kerrostaloon. Pääasia että lopetat valittamisen.
Siksihän juuri omakotitalossa asutaan. Kaikki on omaa ja tehdään itse. Helpommalla ja halvemmalla toki pääsisi kerrostalossa, mutta tuo taitaa olla ainoa hyvä puoli siinä asumismuodossa. Itse en viihtynyt yhtään ja tykkään touhuta omalla pihalla.
Muun muassa noista syistä olen kerrostaloasumisen valinnut. Valitse sinäkin.
No mutta sinähän saat niin hirveästi rahaa siitä talostasi, kun me vuokralla kerrostalossa asuvat maksetaan turhasta?
Voit ostaa kaikki palvelut myös oakotitaloon.
Parikymmentä vuotta sitten oli vielä kerrostaloissa tapana pitää talkoita pihan kunnostamiseksi jne.
Nykyisin onneksi huoltofirmat hoitavat pihatyöt.
Kyllä nykyään pitää kerrostalossakin itse putsata pihaa päästäkseen johonkin ja yleensä liikkeelle. Ensin kolaat autolle asti kahlaten, sitten auton ympäriltä ja läheisyydestä päästäksesi ehkä liikkeelle. Kadulle ei sitten pääsekään sen auravallin yli ja läpi. Kunnossapito on kiristetty jo liikaa.
Mutta ethän sä edes tee siellä mitään. Istut perseeelläsi aamusta iltaan ja kyttäät av'tä ja julkkisten instoja.
Olen asunut k-talossa, rivarissa ja ok-talossa niin kyllä k-talo on mun paikka. Ei asumisen kuulu olla hengissäselviytymis taistelua !
Ilmaiseksi? Kerrostalossa joutuu maksamaan. Omakotitalossa voit joko maksaa tai tehdä itse. Joten älä valita.
Vierailija kirjoitti:
Parikymmentä vuotta sitten oli vielä kerrostaloissa tapana pitää talkoita pihan kunnostamiseksi jne.
Nykyisin onneksi huoltofirmat hoitavat pihatyöt.
Täällä on keväisin ja syksyisin talkoot. Huolto hoitaa osan.
Mikä sua estää muuttamasta kerrostaloon? Ihme kitinää. 🙄
Aikanaan palkkasimme maalla 4H nuoria hoitamaan loman aikana ruohonleikkuu. Olivat helleviikolla kastelleet myös kukkaistutukset ihan omatoimisesti.
Ei nuo ilmaisia ole kerrostalossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaiseksi? Kerrostalossa joutuu maksamaan. Omakotitalossa voit joko maksaa tai tehdä itse. Joten älä valita.
Vai maksamaan kerrostalossa? Naapurin pojalla oli vessanpönttö vuotanut, huolto oli vaihtanut koko pöntön ihan maksutta.
Vettä saa lorottaa 18 e kuukausi vaikka kuinka. Naapuri miettii kerrostaloon muuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nykyään pitää kerrostalossakin itse putsata pihaa päästäkseen johonkin ja yleensä liikkeelle. Ensin kolaat autolle asti kahlaten, sitten auton ympäriltä ja läheisyydestä päästäksesi ehkä liikkeelle. Kadulle ei sitten pääsekään sen auravallin yli ja läpi. Kunnossapito on kiristetty jo liikaa.
Teillä on huono huoltoyhtiö, otitte ilmeisesti halvimman katsomatta, mitä siihen hintaan saa. Huoltoyhtiön voi vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai maksamaan kerrostalossa? Naapurin pojalla oli vessanpönttö vuotanut, huolto oli vaihtanut koko pöntön ihan maksutta.
Vettä saa lorottaa 18 e kuukausi vaikka kuinka. Naapuri miettii kerrostaloon muuttamista.
Huomaa, että ollaan mamma palstalla, kun kukaan ei ole kuullut esim. yhtiövastikkeesta mitään :-D
Voi sua raukkaa